Elokuuksi saisi nyt meno-paluun Tampere-Malaga-Tampere hintaan 146 euroa sis. verot. Kannattaisiko vielä odottaa hintojen mahdollista putoamista vai kannattaako varata nyt? Millaisia kokemuksia kesän hinnoista? Eli tuleeko huipputarjouksia vielä ennen kesää? Ei tosin tuo vajaat 150 euroakaan kyllä tunnu kovin pahalta .
Tampere-Malaga elokuussa
10
333
Vastaukset
- Maria Zambrano
Tartu kiinni. Hinta on käytännössä sellainen, ettei halvempia lentoja kannata enää kyttäillä. Tuolta tasolta on vain yksi suunta ja se on ylöspäin.
- will you ever learn
Ei tule laskemaan, vaan kallistumaan rutkasti sitä enemmän, mitä lähempänä matkustuspäivä on.
Koska te ihmiset opitte, että jo kohtuullisten hintojen laskua ei kannata odotella, koska kehitys tulee olemaan vain päinvastainen? Näitä samoja kysellään jatkuvasti.- liian hätäinen ostos
Ei kyllä pidä läheskään aina paikkansa tuo hintojen nousu. Ostin edestakaisen lentolipun huhtikuuksi tammikuussa hintaan 95€ kuluineen, 2 viikkoa sitten samaa ajankohtaa myytiin alennuksella 10€ kuluineen. Eli aika reippaasti oli hinta tullut alas, vaikkei se ennenkään paha ollut. Toki se kahden ihmisen matkoissa tekee 170€, ja rahaa se on sekin.
- will you ever learn
Tarkennan vielä, että varsinkaan huippusesongin lentojen (kuten aloittajan tapauksessa) hintojen laskua ei kannata odotella turhaan. Joskus hiljaisempina aikoina, jos koneet vielä puolityhjiä, hinnat saattavat jopa laskea hieman.
- Mlkllalaa
Kuitenkaan hintojen kehitystä ei voi ennustaa. Joskus hiljaisena aikana Ryanair myy pari viikkoa ennen lentoa vimeisiä paikkoja superalennetttuun hintaan. Etelä-Euroopan reiteissä kuitenkaan sellaista alennusmyyntiä ei ole koskaan eikä kesällä juuri minnekään muuallekaan.
- yli 100 lentoa Ryann
"Etelä-Euroopan reiteissä kuitenkaan sellaista alennusmyyntiä ei ole koskaan"???
Olen pahoillani, mutta minä olen toista mieltä. Itse seuraan lähes päivittäin tiettyjä reittejä, koska käyn 6-7 kertaa vuodessa juuri tuolla Etelä-Euroopassa. Aina jossain vaiheessa tulee tyrkkyliput myyntiin, mistä sitten kannattaa napata nuo halvat liput, myöskin kesällä. Toki käytän vain Skavstan kenttää, koska sinne on helppo, nopea ja edullinen mennä Turusta, laivojen vapaalippuja kun on nykyään tarjolla joka paikassa. Lisäksi Skavstasta reittitarjonta on hieman eri luokkaa, kuin Tampereeltä, ikävä kyllä.- riitkio
anteeksi mutta voitko tähdentää miten turusta pääsee helposti nopeasti ja edullisesti skavstaan?
laivallako ja bussilla/taksilla?
ensin siis se 12h laivassa ja siihen maakuljetukset?
ruoat ja juomat laivassa?
- Yli 100 lentoa Ryann
Saahan laivassa menemän vaikka 5000 euroa jos haluaa, mutta itse teen näin:
Lähden kotoa puol tuntia ennen laivan lähtöä, tietysti olen syönyt kotona vatsani täyteen. Menen laivaan vapaalipuilla joita saa nykyään joka paikasta, olen tietysti maksanut matkustajaveron 4 euroa. Laivassa menen yleensä suoraan hyttiin mukanani jokin herkku, esim. suklaalevy sekä hyvä kirja. Vietän siellä yön niinkuin kotonakin, nukkuen. Aamulla Tukholmassa syön aamupalan niinkuin kotonakin, sämpylän ja kupin kahvia (joo nämä maksavat jotain 6 euroa). Kävelen kaupungille ja hyppään Skavstan bussiin johon olen tietysti ostanut lipun jo valmiiksi internetistä noin 24 euron hintaan (riippuu hieman valuuttakursseista)
Eli ei niitä kustannuksia ihan hirvästi tule, saman rahan saisin menemään matkatessani Tampereelle ja jättäessäni autoni pitkäaikaisparkkiin. Junalla meno Tampereelle tulisi vieläkin kaliimmaksi.
Aikaakaan ei mene yhtään sen enempää, sillä mulle on ihan sama missä nukun, kotona tai laivassa. Automatka Turku-Tampere kestää noin 2,5 tuntia ja bussimatka Tukholma-Skavsta 1,5 tuntia.
Mut nämä on niitä, et miten kukakin asian laskee ja kokee - Nhjka
"Yli 100 lentoa Ryann", sinulle on pakko todeta, että kyllä tuo siirtyminen Skavstaan vie aika tavalla aikaa ja en usko, että se tulee edulliseksikaan. Kannattaisi kyllä ajaa Pirkkalaan, mikäli kohteesi on sellainen, jonne sieltä lennetään. Mutta kuten sanoit, jokainen toimii omalla tavallaan. Itse kuitenkin haluaisin suosia Suomen lentoasemia ja erityisesti niiltä lentäviä halpalentoyhtiöitä, jotta ne säilyisivät täällä ja lisäisivät reittejään. Vaikka asun Tampereella, olen lentänyt halpalennoilla myös Helsinki-Vantaalta (Germanwings, Easyjet ja Air Berlin) ja Turusta (Wizzair). Se ajomatka Turkuun oli ihan sujuva.
Mikäli Ryanair huomaa, ettäturkulaisia tulee paljon heidän lennoilleen Tampereelta, Ryanair aivan varmasti aloitaa lennot Turun low cost -terminaalista. Olisi koko Suomen etu, että Ryanairilla olisi Tampereen ja Lappeenrannan lisäksi myös lentoja Turusta ja miksei myös vaikka Oulusta.- Yli 100 lentoa Ryann
Toki olisi kaikein paras vaihtoehto, jos lennot alkaisivat Turusta, mutta......
Tuo aika on juuri sellainen asia joka jakaa mielipiteet, sillä minulle henkilökohtaisesti on aivan sama nukunko laivassa vai kotona sen yhden yön. Useasti Tampereen lennoilta joutuu vaihtamaan välillä konetta ja se vaatii lähes aina yhden yöpymisen matkalla, Skavstasta lennot ovat suoria. Siinä siis myös yksi lisäsyy, miksi voin nukkua yöni jo laivalla.
Ja ihan oikeasti, sinne Skavstaan siirtyy tosi edullisesti, se on vain itsesta kiinni. Kuten jo edellä totesin, niin laivallahan saa menemään vaikka kuinka paljon rahaa.
Seuraava matka Skavstan kautta alkaa muuten taas ensi perjantaina.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185153MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152674- 102164
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5811930Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1191693Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31058Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028