Tampere-Malaga elokuussa

AGP

Elokuuksi saisi nyt meno-paluun Tampere-Malaga-Tampere hintaan 146 euroa sis. verot. Kannattaisiko vielä odottaa hintojen mahdollista putoamista vai kannattaako varata nyt? Millaisia kokemuksia kesän hinnoista? Eli tuleeko huipputarjouksia vielä ennen kesää? Ei tosin tuo vajaat 150 euroakaan kyllä tunnu kovin pahalta .

10

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria Zambrano

      Tartu kiinni. Hinta on käytännössä sellainen, ettei halvempia lentoja kannata enää kyttäillä. Tuolta tasolta on vain yksi suunta ja se on ylöspäin.

    • will you ever learn

      Ei tule laskemaan, vaan kallistumaan rutkasti sitä enemmän, mitä lähempänä matkustuspäivä on.
      Koska te ihmiset opitte, että jo kohtuullisten hintojen laskua ei kannata odotella, koska kehitys tulee olemaan vain päinvastainen? Näitä samoja kysellään jatkuvasti.

      • liian hätäinen ostos

        Ei kyllä pidä läheskään aina paikkansa tuo hintojen nousu. Ostin edestakaisen lentolipun huhtikuuksi tammikuussa hintaan 95€ kuluineen, 2 viikkoa sitten samaa ajankohtaa myytiin alennuksella 10€ kuluineen. Eli aika reippaasti oli hinta tullut alas, vaikkei se ennenkään paha ollut. Toki se kahden ihmisen matkoissa tekee 170€, ja rahaa se on sekin.


      • will you ever learn

        Tarkennan vielä, että varsinkaan huippusesongin lentojen (kuten aloittajan tapauksessa) hintojen laskua ei kannata odotella turhaan. Joskus hiljaisempina aikoina, jos koneet vielä puolityhjiä, hinnat saattavat jopa laskea hieman.


    • Mlkllalaa

      Kuitenkaan hintojen kehitystä ei voi ennustaa. Joskus hiljaisena aikana Ryanair myy pari viikkoa ennen lentoa vimeisiä paikkoja superalennetttuun hintaan. Etelä-Euroopan reiteissä kuitenkaan sellaista alennusmyyntiä ei ole koskaan eikä kesällä juuri minnekään muuallekaan.

    • yli 100 lentoa Ryann

      "Etelä-Euroopan reiteissä kuitenkaan sellaista alennusmyyntiä ei ole koskaan"???
      Olen pahoillani, mutta minä olen toista mieltä. Itse seuraan lähes päivittäin tiettyjä reittejä, koska käyn 6-7 kertaa vuodessa juuri tuolla Etelä-Euroopassa. Aina jossain vaiheessa tulee tyrkkyliput myyntiin, mistä sitten kannattaa napata nuo halvat liput, myöskin kesällä. Toki käytän vain Skavstan kenttää, koska sinne on helppo, nopea ja edullinen mennä Turusta, laivojen vapaalippuja kun on nykyään tarjolla joka paikassa. Lisäksi Skavstasta reittitarjonta on hieman eri luokkaa, kuin Tampereeltä, ikävä kyllä.

      • riitkio

        anteeksi mutta voitko tähdentää miten turusta pääsee helposti nopeasti ja edullisesti skavstaan?

        laivallako ja bussilla/taksilla?

        ensin siis se 12h laivassa ja siihen maakuljetukset?
        ruoat ja juomat laivassa?


    • Yli 100 lentoa Ryann

      Saahan laivassa menemän vaikka 5000 euroa jos haluaa, mutta itse teen näin:
      Lähden kotoa puol tuntia ennen laivan lähtöä, tietysti olen syönyt kotona vatsani täyteen. Menen laivaan vapaalipuilla joita saa nykyään joka paikasta, olen tietysti maksanut matkustajaveron 4 euroa. Laivassa menen yleensä suoraan hyttiin mukanani jokin herkku, esim. suklaalevy sekä hyvä kirja. Vietän siellä yön niinkuin kotonakin, nukkuen. Aamulla Tukholmassa syön aamupalan niinkuin kotonakin, sämpylän ja kupin kahvia (joo nämä maksavat jotain 6 euroa). Kävelen kaupungille ja hyppään Skavstan bussiin johon olen tietysti ostanut lipun jo valmiiksi internetistä noin 24 euron hintaan (riippuu hieman valuuttakursseista)
      Eli ei niitä kustannuksia ihan hirvästi tule, saman rahan saisin menemään matkatessani Tampereelle ja jättäessäni autoni pitkäaikaisparkkiin. Junalla meno Tampereelle tulisi vieläkin kaliimmaksi.
      Aikaakaan ei mene yhtään sen enempää, sillä mulle on ihan sama missä nukun, kotona tai laivassa. Automatka Turku-Tampere kestää noin 2,5 tuntia ja bussimatka Tukholma-Skavsta 1,5 tuntia.
      Mut nämä on niitä, et miten kukakin asian laskee ja kokee

    • Nhjka

      "Yli 100 lentoa Ryann", sinulle on pakko todeta, että kyllä tuo siirtyminen Skavstaan vie aika tavalla aikaa ja en usko, että se tulee edulliseksikaan. Kannattaisi kyllä ajaa Pirkkalaan, mikäli kohteesi on sellainen, jonne sieltä lennetään. Mutta kuten sanoit, jokainen toimii omalla tavallaan. Itse kuitenkin haluaisin suosia Suomen lentoasemia ja erityisesti niiltä lentäviä halpalentoyhtiöitä, jotta ne säilyisivät täällä ja lisäisivät reittejään. Vaikka asun Tampereella, olen lentänyt halpalennoilla myös Helsinki-Vantaalta (Germanwings, Easyjet ja Air Berlin) ja Turusta (Wizzair). Se ajomatka Turkuun oli ihan sujuva.

      Mikäli Ryanair huomaa, ettäturkulaisia tulee paljon heidän lennoilleen Tampereelta, Ryanair aivan varmasti aloitaa lennot Turun low cost -terminaalista. Olisi koko Suomen etu, että Ryanairilla olisi Tampereen ja Lappeenrannan lisäksi myös lentoja Turusta ja miksei myös vaikka Oulusta.

      • Yli 100 lentoa Ryann

        Toki olisi kaikein paras vaihtoehto, jos lennot alkaisivat Turusta, mutta......
        Tuo aika on juuri sellainen asia joka jakaa mielipiteet, sillä minulle henkilökohtaisesti on aivan sama nukunko laivassa vai kotona sen yhden yön. Useasti Tampereen lennoilta joutuu vaihtamaan välillä konetta ja se vaatii lähes aina yhden yöpymisen matkalla, Skavstasta lennot ovat suoria. Siinä siis myös yksi lisäsyy, miksi voin nukkua yöni jo laivalla.
        Ja ihan oikeasti, sinne Skavstaan siirtyy tosi edullisesti, se on vain itsesta kiinni. Kuten jo edellä totesin, niin laivallahan saa menemään vaikka kuinka paljon rahaa.
        Seuraava matka Skavstan kautta alkaa muuten taas ensi perjantaina.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1797
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      77
      1659
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      779
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe