Kissakulma=Äxäkulma

Isolohko LS6

Kävin sattumalta Jaguar-harrastajien sivuilla.
Mielestäni on todella harmi, että ennen niin arvostettu Kissakulma on muuttunut Äxäkulmaksi.
Suurin osa keskusteluista kun käsittelee juuri tuota jokapojan Jaggea ja tänään jopa mm. vetokoukun asennusta.
Miksei ne jo perusta omaa sivustoa noille Mondeoille, eihän X:stä voi edes keskustella samana päivänä edustusautojen kanssa.

18

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XJ6 vaan

      NO MIKSI TÄMÄ JAGUARIN KESKUSTELU KETJU PYSÄHTY??????????????????

    • XJ Diesel

      No kato ku vanhat pierut kuten sinä ei ymmärrä että autot kehittyy....
      60-luvun xj on 80-vuotiaiden auto.
      Ei ne tajua että tulee uusia malleja.
      Jopa että diesel on Jaggen nokalla.
      Ajattele nyt, eiks oo hirveetä!!!!?

      Uusi XJ ja XF, yli 90% dieseleitä niistä.

      Onnea vaan LS6 ja 25-50L/100km bensaa, jippii.
      Hullu ja kusipää sinäkin! Valtio ja köyhät X:n kuskit kiittää tuestasi.

    • Uudehko Jaguar

      Onhan se kurjaa kun autoharrastajasivuilla ihmiset harrastaa autoja.....
      Laittaa valoja, tuunaa vanteita ja pakoputkia. Asentaa vetokoukkuja ja reilusti näyttää kuvineen kaikkineen miten homma toimii.
      LS6 Isolohko se pullistelee ja on kateelliinen kun ei ole varaa kunnon uudehkoon autoon.
      Ajaa reliktillä jonka luulee olevan hyvän näköinen ja kadehdittava......
      HIH!
      Mitä se pullistelee?

    • RR

      Niinhän siinä taas kävi että joku alkoi puhumaan kateudesta....
      Voi luoja sentään, aina kun äxiä joku vähän piikittelee niin sanotaan kateelliseksi.
      Kyllähän se yleinen keskustelu menee kuitenkin niin että äxä on ainoa Jaguar jota mollataan ja mielestäni syystä. Onneksi valmistus lopetettiin ja brändin arvo taas kohoaa pikkuhiljaa.

      Ei tarvitse olla kateellinen jos ei pidä jostain tietystä asiasta.
      Jos ei pidä jostain tietystä asiasta voi sen sanoa ääneen ilman kateutta.

      • Kissakulmasta

        Ei äksissä mitään vikaa ole. Jagge mikä Jagge. Ja kyllä kissakulmassa on huomattavan paljon myös muiden Jaguar -mallien omistajia. Jaguar keskustelupalsta kun on.

        Ei, minulla ei ole X-Typeä vaan sellainen janoinen 10 -vuotta vanha XJR.
        Kulutus ei ole kiva asia, menohalut kylläkin ovat. ;)

        Uudet XJ:t ja XF:t ovat yksinkertaisesta syystä 90% dieseleitä. Hinta. Sekä auton, että sen käyttämän polttoaineen.
        Jos mullakin olisi järkevät housut jalassa olisin hommannut jotain muuta kuin remmiahdetun kasin. Mutta kun ei ole.
        Ja toivottavasti niitä XJ:n 5.0 Supercharged Supersports -mallejakin joku hommaa, niin voi tällainen persaukinen kuin minä sitten 10 vuoden päästä sellaisen hankkia.

        Lisäkommenttina mainittakoon, että en tosiaan käytä omaa XJR:ääni normaalina käyttöautona .Tuo edellämainittu 17-20l/100km tekee sen mahdottomaksi. Kesäkäyttöä ja max 5tkm/vuosi.
        Arkiajot taittuu Volkkarin 1.4TSI:n voimalla ja noin 6 litran kulutuksella. :)


    • ...

      No niin no. Mulla on 11-vuotias XJR ympärivuotisena käyttöautona... tommosen uudenkarhean pikkukinnerin hinnalla saa kuitenkin sen verran paljon bensaa, että tulee loppupeleissä halvemmaksi näin ;) Ja toi mainitsemasi 17-20l/100km kulutus kuulostaa aika hurjalta... joko autossa on jotain vikaa, tai sit ajelet vain kaupungissa.

      Ja sen mitä itse olen Kissakulmaa seurannut, niin ei sitä kyllä parhaalla tahdollakaan voi äksäkulmaksi kutsua.

    • sovereing 4ltr

      Aika tyhmiä kysymyksiä siellä kissakulmassa on kun oon lukenut, keskimääräistä Jaguarin omistajaa ei todellakaan voi syyttää liika auto tietoudesta, ja kyllä itellä tuo Sovereing 4 ltr vie kylmänä lyhyellä matkalla sen hiukan alle 20ltr /100 km, ja auto on joulukuussa katsastettu, päästöarvot on hyvät, eli mitään vikaa ei ole.

      Toinen auto on mulla MB E320cdi farkku, kulutus on paljon pienempi, parempi ajaa kuin 140 th ajettu Jagge

      Huomannut Jagen omistajana sen että kun ukot ei tiedä autoista mitään niin niitä kusetaan varaosissa, ja huolloissa ihan kympillä, kai se on niin että tyhmän pitää maksaa, osat tilaa Englannista niin 1/3 Suomen hinnoista, Suomessa kauheen yliarvostettu auto Jaguar, euroopassa isojen autojen hintaluokassa alapäätä, mutta herättää kyllä kateutta, vanha romukin

      Mutta autona ei kauheesti eroa vastaavan koko luokan muihin merkkeihin ajossa, tai missään muussakaan, paljon samaa osaa kuin Bemarissa ja Fordeissa, riippuu koska tehty

    • ExStype

      Melkoista kokemattomuutta oikeista autoista, jos kuvitelma on että autoissa ei ole eroja jos käytetään samoja osia. Hohhoijaa.

    • O tempora! O mores!

      Samanlaisia kirjoitustaidottomia idiootteja kuin täälläkin. Aikuiset miehet eivät osaa edes yhdyssanoja kirjoittaa: Jaguaari äijä, ammatti mies, ammatti fiksari, huippu pinnoite, puhtaana pito, kesto pinnoite, muovin hoito aineet, pesu aine, maailman laajuinen, tumman sininen, muovi osat, pikku naarmut jne.
      Ei tuollaista änkyttämistä pysty edes lukemaan.

      • Punanen klymimiäs

        Harmittaa sinun puolestasi, koska tuo Jakuaariäijä vai mikä se oli vaikuttaa todelliselta asintuntialta.
        Sinun täytyy varmaan mennä vaikka vanhan äikänopesi pakeille jospa sitten asiat selviäisi kohdallasi paremmin.


    • Mulle kanssa

      Aloittajan ajatus on hyvä. Samalla erillinen palsta S-typelle koska sekään ei ole Jagge vaan perustuu keskikokoiseen Amerikan Fordiin.

      • W16 ja sen murinat.

        No mihinkäs tää aloittaja (Oxfordin mies) jäi.
        Lähtiköhän sekin äikänopen pakeille vinkkejä kyseleen vaikka autonhoidosta.


      • W 16:ta murinat
        W16 ja sen murinat. kirjoitti:

        No mihinkäs tää aloittaja (Oxfordin mies) jäi.
        Lähtiköhän sekin äikänopen pakeille vinkkejä kyseleen vaikka autonhoidosta.

        Sehän kovasti selventäis tuota Jaggekeskustelua, kun ne xtypet poistettas sieltä.
        Ei jäis kuin korjaamo osio(tekniikka)


      • isolohkols66
        W16 ja sen murinat. kirjoitti:

        No mihinkäs tää aloittaja (Oxfordin mies) jäi.
        Lähtiköhän sekin äikänopen pakeille vinkkejä kyseleen vaikka autonhoidosta.

        Aloittaja palaa ilman kateutta ja katkeruutta. Kiitos kutsusta.
        Elämässä menee todella hyvin.
        Autoharrastaminen jatkuu täälläkin edelleen, kiitos kannustuksesta.
        Tosin ei käyttöautopuolella kun on pakasta vedetty auto pihassa.
        Harrastehommina 40-luvun laite ja mukavaa on.
        Tosin autohommat eivät ole koko alämäni kuten toisilla, vain mukava ajanviete.

        Kissakulma sen kun menee alaspäin..
        Näyttää että siellä ei ole enää kuin yksi kirjoittelija.

        Eipä sinne varmaan kukaan viitsi kirjoitellakaan kun noin hölmöjä kommentoijia on vastassa.


      • Kymiläinen
        isolohkols66 kirjoitti:

        Aloittaja palaa ilman kateutta ja katkeruutta. Kiitos kutsusta.
        Elämässä menee todella hyvin.
        Autoharrastaminen jatkuu täälläkin edelleen, kiitos kannustuksesta.
        Tosin ei käyttöautopuolella kun on pakasta vedetty auto pihassa.
        Harrastehommina 40-luvun laite ja mukavaa on.
        Tosin autohommat eivät ole koko alämäni kuten toisilla, vain mukava ajanviete.

        Kissakulma sen kun menee alaspäin..
        Näyttää että siellä ei ole enää kuin yksi kirjoittelija.

        Eipä sinne varmaan kukaan viitsi kirjoitellakaan kun noin hölmöjä kommentoijia on vastassa.

        Rakentavaa kommentointia on kiva lukea,Jaguar harrastus on hieno keino nollata arjen paineet.
        XK8 JA XF


      • Kaikenlaisia

        Miten niin perustuu keskikokoiseen Amerikan Fordiin, neropatti? Ainoastaan pohjalevy on sama eli tuo nk. DEW98 joka on myös Lincolnissa. Kaikki muu on sitten Jaguarin omaa.


    • lohkolleisoaonnea

      '' Yksi kirjoittaja ja hölmöjä kommentoijia''.
      Ei ymmärrä.
      Yksi kirjoittaa ja moni kommentoi.
      Siis moniko kirjoittaa, yksikö vain?? Äly hoi jätti jo sun!

      Aloittajalle onnea elämään ja tule ihmeessä kirjoittelemaan näitä fiksuja juttujasi useamminkin!

    • xj6xj8xkr

      Aloittajan nimerkki on "LS6" joka taas on Chevroletin moottori eli tämä on jonkin amerikanautoilijan provo mihin yllättävän moni Jaguar-kuski on tarttunut. Itse ajan ja olen ajellut eri Jagauareilla viimeisen 15 vuoden aikana, enkä ole koskaan ajatellut tuohon tyyliin X-typestä, kuten eivät muutkaan harrastajat. Näin ei ajatella myöskään Englannissa.
      Aloittajan pitäisi ottaa X-typestäkin enemmän selvää, esim Volvoissa on enemmän Mondeota kuin Jaggeissa on koskaan ollut. Ajettavuus sen kertoo, vaikka ei silti; ei se Mondeokaan automiesten mielestä ajettavuudeltaan huono ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe