Miksi poltatte?

tupakoimatontyttö95

Näin tupakoimattomana ihmisenä olisi kiinnostavaa tietää. Kun ajattelen vain, ettei siinä ole niin MINKÄÄNLAISTA järkeä. Tupakoijat haisevat pahalle, sairastuvat keukosyölpään todennäköisemmin kuin tupakoimattomat, vanhenevat nopeammin ja pilaavat hampaansa jne. Ettekö te tosiaan tiedosta sitä vai eikö teitä yksinkertaisesti kiinnosta pätkän vertaa oma tai ehkä jopa läheistenne terveys? Vai luuletteko oikeasti, että se on jotenkin hienoa? En halua tässä paasata mistään, koska se on luonnollisesti oma asianne. Mutta kuitenkin, omastakin luokasta melkein kaikki tytöt polttavat tai ovat ainakin joskus kokeilleet ja kaikki tuntuvat arvostavan sitä. Minä en yksinkertaisesti voi ymmärtää sitä.

Mutta siis alkuperäiseen aiheseen: Miksi poltatte? Jos jaksatte niin kommentoikaa tähän, mutta ei mitään tyylin "en tiedä, muuten vaan" yms. vastauksia.

26

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N23v___

      Poltan siksi koska olen jäänyt riippuvaiseksi. Ajattelin ennen samoin kuin sinä mutta kappas kolme vuotta sitten jäin koukuun. En ole ylpeä tavastani mutta tahdonvoimaa ei riitä lopettamiseen eikä oikein kiinnostakkaan. Aloitin tupakoimisen mielisairaalassa koska siellä ei ole muutakaan tekemistä.

    • 49847

      Tupakka on nautintoaine. Erityisesti sikarit.

      Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta.

      Hienoa, että et tupakoi.

      • Anonyymi

        Miksi kotiavustajat/avustajat ostavat laiskoille tupakat kotiin?
        Eikö hoitotyössä olevan pitäisi tietää tupakan vaarallisuudesta ?
        Keuhkotautiselle tupakkaa Pohjois-Savossa hoitajat vie kotiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kotiavustajat/avustajat ostavat laiskoille tupakat kotiin?
        Eikö hoitotyössä olevan pitäisi tietää tupakan vaarallisuudesta ?
        Keuhkotautiselle tupakkaa Pohjois-Savossa hoitajat vie kotiin?

        Tupakointi kallista,mutta savuttavat askin loppuun sitten alkaa pummaaminen tai tumppien kokoaminen uudeksi sätkäksi ns hoitopaikoissakin.Sairaudet sikseen,jos putoaa sängystä kohtauksen takia ei hoitoon mustelmat kehossa,kun pääsee niin tupakkia saada,vaikka varat ei riitä ja rahaa niukalti ettei tili lopu.Tulevaisuudessa puhuttu,että kaikki loppuuilmastokysymyksien takia,mutta tupakkia ei saada loppumaan siihenkään vuoteen tuntuu lisääntymään sekä liikunta ja ravinto unohtuu yötäpäivää juostaan paikalle unettomuus lisääntyy työtä vailla olevilla kerätä jostain tupakit tai vastaavat,mutta muukin eläminen unohtuu yhteisöllinen hoitopaikkojen virikkeet ei pysty osallistumaan,kun tupakki korvaa.


    • Röökimimmi

      Tupakka maistuu hyvältä ja rentouttaa kivasti. Ei ole terveellistä mutta ah, niiiin nautinnollista!

    • -jensku

      Ensinnäkin, itse en ole koskaan saanut kuittia siitä että haisisin, koska useimmat nuuhkivat ja tokaisevat useastikin muille tupakoijille ''sää haiset röökille''. mutta ei, mulle ei ainakaan olla sanottu.

      kuitenkin mä poltan siksi koska mä olen riippuvainen ja pyrin polttamaan aina yksin pointtina tuohon että ''..tai ehkä jopa läheistenne terveys'', eikä suurikaan osa tiedä että poltan, ei edes omat vanhempani. enkä todellakaan pidä tupakointia hienona asiana, enkä suosittele tätä paskaa kenellekään.

    • TOBACCOCUBBE

      En tiedä, mutta olisko: kattokaa nyt, en ole ihan turha jätkä, gimma, vedän röökii. Minulla on hieman heikko itsetunto, jota yritän vahvistaa näyttämällä muille, vedän röökii. Se on kielletty hedelmä, vedän röökii, ihan koulun nurkalla, vedän röökii. Ketään en pelkää, vedän röökii.

      Olet oikeassa, siinä ei ole mitään järkeä.

      Nyt on meneillään tupakkapolitiikan kiristys entisestään. Tupakka ei saa näkyä kaupassa. Eli entistä enemmän kielletyn hedelmän makua. Ja sehän ei toimi, minun mielestäni.

      Itse olen 40 vuotta polttanut ja nyt on keuhkot siinä kunnossa, että ...
      Olisi ollut silloin helpompaa ollut olla aloittamatta kuin nyt lopettaa. Ja olisi nyt viisvitosena KEUHKOT, JOILLA HENGITTÄÄ.

    • Korsteeni93

      Tupakoin, koska se on jäänyt pahaksi tavaksi. Mutta elämästä saa, ja pitääkin nauttia, rööki on nautintoaine ja en näe siinä mitään pahaa että poltan. Ei ole terveellistä, mutta jos pysyy kohtuuden rajoissa niin ei siinä sitten mitään hätää... En näe tupakoinnissa mitään "kovaa", mutta se kuitenkin yhdistää ihmisiä ja siitä ei pääse yli eikä ympäri, sanokoot kukkahattutädit mitä tahansa. Yksi pääsyistä miksi poltan, on tupakkatauot kavereiden kanssa.

    • tsirbu

      Polttelen silloin tällöin, koska tupakka rentouttaa. Kun stressi alkaa pukata päälle pistän tupakaksi. Siitä saa hyvän syyn pitää taukoa vaikkapa työhakemuksia tehdessä. Työnantaja ei tosin varmaan halua palkata röökaajaa, mutta homma on hallussa ja voin olla pitkäänkin polttamatta. Toinen syy poltaa on juhlinta. Jotenkin se vaan kuuluu asiaan ja röökillä tapaa mielenkiintoisia ihmisiä. Tärkein syy on se että tupakka on nautintoaine. Siitä tulee ihan oikeesti hyvä olo hetkeksi.

    • -pohtijaa-

      No aluksi kokeilin tupakointia 2-3 viikon ajaksi sitten tauolle pidemmäksi,mutta poltin säännöllisesti vasta 17-vuotiaana.Saatoin sitten silloin koukussa siihen.Vanhenee nopeammin?Pysyn yhä nuorekkaana vaikka tupakoin.Ei kukaan tarvitse tupakoida jos ei halua.Mielestäni kai tupakoinnin nautintoa ja rentoutua esim.stressavan vähenee tai hermon rauhoittuakseen.Tiedän kyllä,että se on epätervellistä mutta ei se minua pelota mikään.Yritän ainakin lähes hyvässä kunnossa,mutta ei kuinkaan käynyt pahempaa vielä.Vaikka olet tupakoimaton niin sehän hieno juttu,mutta sinun valintasi ja päätöksesi paitsi emme voi vaikuttaa sinuun mitenkään.En viitsisi tekemään "mainostaa" tupakoimaan kun se on aika huono ajatusta.

    • Kommentti tuohon

      "En halua tässä paasata mistään, koska se on luonnollisesti oma asianne."

      Tuo ei minusta ole noin. Tupakointi ei ole ihmisen oma asia. Siitä kärsii myös ympärilläolijat ja itse myös.

    • Kone__

      Tupakoitsijat kokevat tupakan vaarat kantapään kautta... silloin kun on liian myöhäistä.... En ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka haluavat tehdä tuskaisen itsemurhan ja saastuttavat meidän maapalloamme tahallaan.

    • ezrxy

      "En ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka haluavat tehdä tuskaisen itsemurhan ja saastuttavat meidän maapalloamme tahallaan. "



      oikeasti hei ei kukaan voi sille mitään jos on kersana koittanu ja jääny koukkuun

    • Vesikeuhko

      Ei jaksa lukea, mä meen röökille moro!

      • ..........c.

        Nooh kyllähän se pistää luonnollisesti hermot koville kun itse haluisi pysyä raittiina kaikesta paskasta ja sitte joku tulee vetää röökiä viereen, siis välillä ku tuuli tuo savun sopivasti nenään ni eihä siinä saa edes henkeä ku ei tiiä mistä sitä raitista ilmaa pitäis vetää kehkoihi ku savu täyttää joka paikan, sätkii ku joku saatanan kala siinä sitte. En siis tosiaan tajua, teillä tupakoijilla pitää olla iha ihme kehkot kun pystytte vielä hengittämään tuota savua ;D Mutta eniten tuossa ärsyttää ne helvetin natsat ku niitä o jokapaikassa. Pistää vihaks ku stögis o vieressä ja silti vaa poljetaa natsat maaha. Toine oli edellisessä asunnossa joku valopää joka sneppaili parvekkeelta kaikki natsansa osittain meidän pihalle ja ikkunan alle. Kyllä ei sen jälkeen enää tumpit tippunu ku valaistiin kaveria vähän asiassa.


    • vexlausx

      Jaa-a. Listaanpa pari syytä:

      - Pääsyy on, niin kuin monilla muillakin, seurapolttelu. Viikonloppuisinkin mikään muu ei ole niin mukavaa kuin pistää palamaan kavereiden kanssa. Tupakan avulla olen myös tavannut uusia ihmisiä.

      - Toinen melko painava syy on se, että röökaaminen on jäänyt tavaksi. Vähän niin kuin aamukahvin juonti, olen kaavoihini kangistunut. Jotkut tilanteet suorastaan vaativat röökiä, kuten dösän odottelu tai mökin terassilla loikoilu.

      - Varsinaista fyysistä riippuvuutta minulla ei onneksi vielä ole, koska poltan vähän, mutta silti tekee hieman tiukkaa olla polttamatta. Ensimmäinen rööki pitkästä aikaa rentouttaa ja kirkastaa mielen.

    • heikkica

      Se on jostain syystä jäänyt tavaksi, ja on valitettavasti keino päästä hetkeksi hengähtämään ja irrottautua arjen stressistä..

      Erittäin huono tapa se kyllä kieltämättä on ja on myös hyvä ettei sitä saa enää mainostaa.

      TOSIN, joku näyttää kuitenkin päässeen vielä radikaalisti läpi, tämä menee jo sairaan puolelle! http://voteforsmoke.com/

      Onko tuo edes laillista?!

    • hyi hyi

      Ei tupakan polttajat välitä terveydestään tippaakaan,siis polttakoon.

    • 3691

      @tupakoimatontyttö95. Tupakointi ei ole tupakoitsijalla järkivalinta ja itse asiassa me ihmiset teemme paljon päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Tupakoinnin aloittaminen voi olla tietoinen valinta, mutta tämän jälkeen tupakointi on joko riippuvuutta tai osa tapaa. Lisäksi uskon, että jokainen suomalainen tupakoitsija tietää tupakoinnin vaarat ja osa tupakoitsijoista haluaa lopettaa tupakoinnin, mutta riippuvuuden tai tavan vuoksi se on vaikeaa. Miksi? Me ihmiset olemme tapojemme orjia - mieti vaikka omia tapojasi ja miten helppoa niitä on muuttaa. Esimerkiksi ruokailutottumukset, syödään epäterveellistä ruokaa vaikka siinnä ei ole mitään JÄRKEÄ jne. Tai esimerkiksi ihmissuhteet, pidän jostain ihmisestä tai en pidä jostain ihmisestä niin usein näissäkään ei ole mitään JÄRKEÄ. Oleellisinta, että ymmärtää tietoisen-minän ja tiedostamattoman-minä lainalaisuudet meidän käyttäytymisessämme. Lyhyesti, me ihmiset teemme tunnepohjaisia (tiedostamattomia) päätöksiä, joita me pyrimme jälkeenpäin perustelemaan järkisyin (tietoinen). Lisäksi kaikilla asioilla on aina vähintää kaksipuolta se ei ole loogista vaan psykologista eli tupakoinnissa ei ole mitään JÄRKEÄ sinun mielestäsi, mutta minun mielestäni siinä onkin JÄRKEÄ, koska enhän minä halua todistaa itselleni, että olisin väärässä. Ihminen ajattelee aina ensisijaisesti itseään! Tosin, tähänkin joku voi sanoa, ettei asia ole näin - "ajatteleminen on niin raskasta, että monet mielummin kieltävät".

    • htbhbbh6bh

      Poltan harvoin, jolloin savuke saa aikaan lyhytkestoisen päihdyttävän vaikutuksen, ja alkoholia nauttineena alkoholin vaikutus korostuu. Olen joskus kokeillut polttaa joka päivä ja useita savukkeita päivässä. Tällöin vain 1. savukkeella on kuvaamani vaikutus, eikä aina edes sillä, joten en ole katsonut itselleni mielekkääksi polttaa säännöllisesti. Nyt olen ollut 4 viikkoa polttamatta, viikonloppuna taidan polttaa yhden.

    • 16v boy

      oon 16 vuotias poika, polttanut jo jonkin aikaa. nyt tehtiin kavereitten kaa diili että kaikki me lopetettais röökaamine iha kokonaa. harrastan ite liikuntaa ja muuta eli se kuullosti hyvältä idealta. noh, oon ollu ny muutama päivä polttamatta ja ei tunnu mukavalta... kaikkein pahin juttu tässä on se että tupakka on aina ulottuvillani ja kiusaus on suuri. alotin tupakoinnin siten etttä kaveritki poltti ni ajattelin ettei se pahitteeks oo jos poltan muutaman sillo tällö jos ollaa dokaamas yms. no sit ku kaverit osti askei ni mäki meni siihe mukaa ja siit se sit lähti. en suosittele kellekkää!
      en haluu pilata keuhkojani tommosen turhan paskan takia , ymmärrän kyllä osaa tupakoitsijoista jotka sanovat että tupakointi rauhottaaa ja vähentää stressiä yms. se on musta aivan totta, mut nyt täytyy löytää uus keino! ;D

    • Anonyymi

      Stumppaa tähän -kirjan avulla olen itse lopettanut röökaamisen kuusi vuotta sitten, suosittelen muillekin. Jos ei kerralla onnistu, niin lue uudestaan. Itsekin taisin lukea kolme kertaa, ennen kuin lopullisesti tupakka jäi.

    • Anonyymi

      Itse en tupakoi ,en käytä alkoholia. Usein tupakka ja alkohooli kulkee käsi kädessä.Tänä päivänä nikotiini riipuvuudesta päsee eroon 3kk.ilman vierotusoireita. Kun pyytää omalta hammaslääkäriltä tai terveyskeskus lääkäri SV LÄKEET TUPAKOININ LOPETUS. NIITÄ SYÖDÄÄN KUURI LOPPUUN 3KK.Alussa lääke ja voi tupakoida.Tupakka jää itsestään pois.Mutta syöt sen kurin loppuun ja olet irti riippuvuus suhtestasi nikotiininYlipainoiset vanhemat naiset tupakoivat koska pelkäävät lihoavat enemän jos stumpaavat vimesen tupakan. Sama kotinsa lipitävät viiniä,lulen ei lihota.Kaljaa vain paarissa. Viini lihotaa jokaista naista joka on vaihdevuodet ohittanut.Oli asia kirjotus lehdissä.MUTTA JOS ON VARAA TUPAKOIDA TUPAKOI. MUTTA ÄLÄ ALITIST MUITA TUPAKAN SAVULLE.ON SYY MIKSI TUPAKOINTI KIELETTY MONESSA PAIKAA JA JA KERROSTALOJEN PARVEKEET. NOUDATA NIITÄ OHJEISTUKKSIA.ÄLÄKÄ ALTISTA MUITA TUPAKAN HAITOILLE.

    • Anonyymi

      Olen keski-ikäinen kipukroonikko ja poltan askin viikossa kun se auttaa yksinäisyyteen ja kipuihin.

    • Anonyymi

      Se on niin korskean upeaa, kun mies menee ja sauhu jää!

    • Anonyymi

      Ihmiset polttavat vain yhdestä syystä koska ovat riippuvaisia joko henkisesti tai fyysisesti. Usein kummallakin tavalla. Kukaan ei nauti tupakoinnista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe