Olen lukenut vuosien aikana paljon narsismista, mutta en edelleenkään ymmärrä (ehkä ei tarvitsekaan), mitä narsisti saa toisen ihmisen mitätöinnillä itselleen. Miksi hän ajaa uhrinsa hulluuden partaalla ja jättää kun ei enää saa mitään irti? Imee sielut kuin vampyyri. Onko hänessä sitten osa uhria?
Miksei narsisti kykene elämään ehjän ihmisen kanssa? Vai muistuttaako sellainen hänen puutteistaan? Kertokaa minulle, kiitos.
Mitä narsisti saa mitätöinnillä itselleen?
27
314
Vastaukset
Luulen kyllä että asia noin on ettei narsisti kykene elämään eheän ihmisen rinnalla juuri syystä että muistuttaa puutteista mutta myös siksi ettei yhteistä aaltopituutta löydy ja näin sen vuoksi ettei sitä löydä ehjä minuus.
MerjaLinnea :
"ettei yhteistä aaltopituutta löydy ja näin sen vuoksi ettei sitä löydä ehjä minuus. "
Hyvin kuvattu tuokin !
Ei varmasti löydy sitä taajuutta. Siis narsistin taajuutta josta pääasiassa on aina kyse =)
Ehjä ihminen ei ole kiinnostunut narsistin seurasta ja maailmasta kovin kauaa...eikä näin ylläpidä hänen tarpeitaan = käyttökelvoton.
Siksi joskus raivostuttaakin...kiusaaja lienee hyvä sana. Valitaan se hiekoin lenkki (haavoittunut) jonka seurassa sitten uskalletaan pörhistellä ja uhoilla. Jos vastus on tasavertainen, mielistellään ja kielistellään ja jos ei toimi niin vihataan sitten. Jäk.
Luulen että paksunahkanarsisti elää tietynlaisen illuusion vallassa, missä omat käsittelemättömät tunteet täytyy nähdä toisessa että ne poistuisivat itsestä. Viha ja raivoaminen ---> toisen paha mieli...tunteensiirtoa a la narsisti. Siinä ei kumppanin hyvinvointia ajatella.
Ratkaisu olisi tietenkin narskun pysähtyä miettimään, miksi sisällä myllertää, ja miksi hän haluaa toistuvasti oksentaa kaiken muitten niskaan.YE :
"Ratkaisu olisi tietenkin narskun pysähtyä miettimään, miksi sisällä myllertää, ja miksi hän haluaa toistuvasti oksentaa kaiken muitten niskaan. "
Miksi miettiä sellaista kun on toisten väärinkohtelun uhri ?
Eikös silloin ole vain parempi kertoa toiselle kuinka ilkeä hän on ollut ;) ?
Näinhän "he" ajattelevat = olevansa uhreja.
- vapaaValintaKauppa
Sairaan mekanismin ymmärtäminen ?
Jos ihminen tekee itsemurhan, siinäkin on sairastunut mekanismi.
Jotta sairasta mekanismia voisi ymmärtää, tulisi ymmärtäjän olla myös sairas.
Terve ei voi ymmärtää sairaan toimintaa.
Mekanismin toimintakaavioita voimme piirrellä ja niillä tunnistaa vinksahtaneen rattaan vipattamisen.
Jos ei ammatikseen joudu asioita pohtimaan, niin sanoisin, että unohda aihe.- terveet ymmärtävät
"Jotta sairasta mekanismia voisi ymmärtää, tulisi ymmärtäjän olla myös sairas.
Terve ei voi ymmärtää sairaan toimintaa."
Itse en ajattele noin. Ihan vain terveellä myötätunnolla, empatialla, sairaan lähiomaisena olemisen tuomalla elämänkokemuksella ja asioiden oppimisella saavutetaan sairaan mekanismin ymmärrys.
En ole alkoholisti, en narkkari, en murhaaja, en pedofiili.., mutta silti ymmärrän näiden sairauksien mekanismeja.
Narsismi on niin sairasta ettei narsisti ymmärrä omaa sairauttaan, mutta terveet sen ymmärtävät. "Jotta sairasta mekanismia voisi ymmärtää, tulisi ymmärtäjän olla myös sairas.
Terve ei voi ymmärtää sairaan toimintaa"
Teoriassa voi todellakin kuvioita piirrellä, mutta kyllä juoponkin parhaiten hoitaa toinen entinen juoppo. Siinä ei sitten pystykään kusettamaan ketään.
Lukemalla ja tiedolla mennään jossain vaiheessa metsään...
Mutta ei se meitä auta koettamasta. Itsekin käytän aivan liikaa aikaa ymmärtääkseni jotain mitä en edes oikeasti taida toivoakaan ymmärtäväni. Pelottavaa. Se on kuitenkin ihmisen perimmäinen ja terve tarve, se ymmärtämisen halu.
- pohiskelija
Mitätöinnillä saa paremman olon itselleen. Itse ne kehuu kokoajan olevansa niin mahdottoman hyviä joka jutussa, ja kaikki tietäviä. Kun on tosi huono itsetunto, niin kehumalla itseään ja mollaamalla muita saa tuntemaan itsensä vähän paremmaksi.
- phnx
Voisko olla niin että Narsisti toimii kuten narsistit yleensä toimii ja heidän toimintatapansa loukkaa ja mitätöi läheistä.
Normaali ihminen huomaa jos sortuu sellaiseen menettelyyn ja katuu sitä ja varoo toistamasta sitä. Mutta Narsisti jolta puuttu empatian tunteet ei ymmärrä eikä välitä aikaan saamastaan vahingosta,
Juuri sen takia tällaista ihmistä kutusutaan narsistiksi.
Lisäksi tähän liittyy epäilemättä narsistin luonteen sairaita kiemuroita, koska hän peilaa itseään muista ja muut ovat tyhmempiä tai heidän on pakko olla tyhmempiä ja jos eivät ole (kuten eivät yleensä ole), niin mitätöimällä narsisti yrittää tehdä heistä sellaisia ja varsinkin puolisosta.
Omassa suhteessa huomaan tämän selvästi, kun pystyn korjaamaan autoja, rakentelemaan ja korjaamaan kaikennöisiä muita vermeitä.
Niin hän väheksyy kaikkea aikaansaamaani, oli välillä suorastaan raivona, mutta ei maininnut syytä. En silloin ymmärtänyt yhtään mistä oli kyse, aivan outoa ja sairasta käytöstä.
Omituisimpana pidin sitä että kun hän itse pyysi minua tekemään jonkun jutun ja kun aloin tekemään sitä, niin siitä seurasi raivomista ja mököttämistä ilman selityksiä moisen käytökseen. Kun sain ne valmiiksi niin kiitosta ei tietysti tullut.
Jossakin vaiheessa huomasin että kun tein jotain korjausjuttuja niin ongelmat alkoivat ja että sillä siis oli yhteyttä hänen järettömään käytökseen.
Nostin ns. kissan pöydälle se johti siihen että sittemin vaihtoi taktiikkaa, sillä nykyään narsisti ei kiinnitä juuri mitään huomiota mihinkään mitä teen, ne on pelkkää ilmaa hänelle.
Se on nyt hänen uusi tapa mitätöidä aikaan saannoksiani.
En minä mistään mitään kehuja ja kiitoksia ole koskaan pyytänytkään, nehän kuuluvat normaaliin perhe elämään ja yhteisiin asioihin.
Minä itse en ole pelkkää ilmaa hänelle, pitäähän hänellä olla joku josta peilata itseään ja jota voi syyttää, vihata ja käyttää hyväksi riippuen narsistin sen hetkisestä tarpeesta."Voisko olla niin että Narsisti toimii kuten narsistit yleensä toimii ja heidän toimintatapansa loukkaa ja mitätöi läheistä. "
Helpostikin. Näinhän se varmaan menee. Se joka sitä väärinkohtelua miettii tai joka sen edes huomaa tai kyseenalaistaa, taitaa olla ympäristö. Narsisti vähät välittää siitä koska mitäänhän miettimistä ei edes ole. Tai korjaamista.
Oma tapauksenikin työnsi tekojensa jälkeen nokkansa sellaisiin paikkoihin että heikompia hirvitti. Mietittiin vain kuinka ihmeessä se kehtaa tai kykenee edes näyttämään sitä naamaansa siellä enää.
Huolettomana vain sisään ja iloisempana ulos. Ei hän kokenut häpeää tai oloaan vaivaantuneeksi, mitään tarvetta setviä mitään tai selitellä ei ollut.
Hän oli vain olosuhteiden uhri tai sitten oli unohtanut jo koko tapahtuman.
Meidän myötähäpeämme taisi olla suurempi.
Sellaisissa tilanteissa välillä polvistuu toisen sairaalloisuuden edessä.- +++++++++++
lynett kirjoitti:
"Voisko olla niin että Narsisti toimii kuten narsistit yleensä toimii ja heidän toimintatapansa loukkaa ja mitätöi läheistä. "
Helpostikin. Näinhän se varmaan menee. Se joka sitä väärinkohtelua miettii tai joka sen edes huomaa tai kyseenalaistaa, taitaa olla ympäristö. Narsisti vähät välittää siitä koska mitäänhän miettimistä ei edes ole. Tai korjaamista.
Oma tapauksenikin työnsi tekojensa jälkeen nokkansa sellaisiin paikkoihin että heikompia hirvitti. Mietittiin vain kuinka ihmeessä se kehtaa tai kykenee edes näyttämään sitä naamaansa siellä enää.
Huolettomana vain sisään ja iloisempana ulos. Ei hän kokenut häpeää tai oloaan vaivaantuneeksi, mitään tarvetta setviä mitään tai selitellä ei ollut.
Hän oli vain olosuhteiden uhri tai sitten oli unohtanut jo koko tapahtuman.
Meidän myötähäpeämme taisi olla suurempi.
Sellaisissa tilanteissa välillä polvistuu toisen sairaalloisuuden edessä.Pokkaa noilla todellakin on. Entinen poikaystäväni on juuri tuollainen. Teki kaikki mahdolliset asiat, joilla toista voi mitenkään kiusata ja alistaa suhteessa. Haukkui eron jälkeen kaikille ihmisille minut. Näin hänet vuosi sitten. Oli niiiin aurinkoista minua kohtaan. Ihan kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunut: ei haukkumaviestejä suhteen loppumisen jälkeen, ei lyöntejä jne.
Siinä vaiheessa kai viimeistään ymmärsin, että ero oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut.. +++++++++++ kirjoitti:
Pokkaa noilla todellakin on. Entinen poikaystäväni on juuri tuollainen. Teki kaikki mahdolliset asiat, joilla toista voi mitenkään kiusata ja alistaa suhteessa. Haukkui eron jälkeen kaikille ihmisille minut. Näin hänet vuosi sitten. Oli niiiin aurinkoista minua kohtaan. Ihan kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunut: ei haukkumaviestejä suhteen loppumisen jälkeen, ei lyöntejä jne.
Siinä vaiheessa kai viimeistään ymmärsin, että ero oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut.."Haukkui eron jälkeen kaikille ihmisille minut."
Hah =)
Omani tekee sitä jokaisen "jättämisensä" jälkeen. Eli noin pari kertaa kuussa keskimäärin. Ehkä sinä aikanakin.
Haukkuu minut kaikin mahdollisin ja oksettavin tavoin eikä kuulemma ikinäenääkoskaan halua nähdäkään... ja sitten houkuttelee minua päivän parin päästä sinne samojen ihmisten seuraan hänen kanssaan.
Arvaappas vaan menenkö ?
Joskus aikanaa menin ja mietin mitä mielihyvää hän siitä sai ? Tai miten selitteli että onkin yhtäkkiä sen *julkaisukelvotonta tekstiä*-muijan kanssa taas.
Oli se ilo mikä tahansa, sitä en enää suo ja sen on muuttanut radikaalisti välejämme. Tai käyttökelpoisuuttani. Hyvähyvä.
Tai no...se oli myös tapa eristää minua siitä porukasta ja yhteisistä kavereista, joten sikäli aplodit onnistumisen vuoksi =)- ++++++++++++++++++++
lynett kirjoitti:
"Haukkui eron jälkeen kaikille ihmisille minut."
Hah =)
Omani tekee sitä jokaisen "jättämisensä" jälkeen. Eli noin pari kertaa kuussa keskimäärin. Ehkä sinä aikanakin.
Haukkuu minut kaikin mahdollisin ja oksettavin tavoin eikä kuulemma ikinäenääkoskaan halua nähdäkään... ja sitten houkuttelee minua päivän parin päästä sinne samojen ihmisten seuraan hänen kanssaan.
Arvaappas vaan menenkö ?
Joskus aikanaa menin ja mietin mitä mielihyvää hän siitä sai ? Tai miten selitteli että onkin yhtäkkiä sen *julkaisukelvotonta tekstiä*-muijan kanssa taas.
Oli se ilo mikä tahansa, sitä en enää suo ja sen on muuttanut radikaalisti välejämme. Tai käyttökelpoisuuttani. Hyvähyvä.
Tai no...se oli myös tapa eristää minua siitä porukasta ja yhteisistä kavereista, joten sikäli aplodit onnistumisen vuoksi =)"Tai miten selitteli että onkin yhtäkkiä sen *julkaisukelvotonta tekstiä*-muijan kanssa taas."
:) Toden totta. Hyvää hyvyyttään kai ;) On se silti kumma, miten narsistille sattuu aina ne mielisairaat miehet/naiset. No, kieltämättä suhteen jälkeen ja aikana on sellaiseksi muuttunutkin..
Minulle narsisti haukkui kaikki exänsä aikoinaan ja baarissa ollessamme kertoili, kuinka voisi mennä panemaan tuota yhtä yh:ta, joka oli kuulemma ihan hullu muija (emme vielä seurustelleet silloin). Silloin jo mietin, että hetkinen, millainen mies puhuu noin epäkunnioittavasti naisista. Mutta olin yksinäinen ja narsisti tuli sopivaan aikaan elämässäni.. - pääsiäissuklaaa
lynett kirjoitti:
"Haukkui eron jälkeen kaikille ihmisille minut."
Hah =)
Arvaappas vaan menenkö ?
Tai no...se oli myös tapa eristää minua siitä porukasta ja yhteisistä kavereista, joten sikäli aplodit onnistumisen vuoksi =)Siis olen narskun kanssa edelleen? Hmm aika mielenkiintoista
++++++++++++++++++++ kirjoitti:
"Tai miten selitteli että onkin yhtäkkiä sen *julkaisukelvotonta tekstiä*-muijan kanssa taas."
:) Toden totta. Hyvää hyvyyttään kai ;) On se silti kumma, miten narsistille sattuu aina ne mielisairaat miehet/naiset. No, kieltämättä suhteen jälkeen ja aikana on sellaiseksi muuttunutkin..
Minulle narsisti haukkui kaikki exänsä aikoinaan ja baarissa ollessamme kertoili, kuinka voisi mennä panemaan tuota yhtä yh:ta, joka oli kuulemma ihan hullu muija (emme vielä seurustelleet silloin). Silloin jo mietin, että hetkinen, millainen mies puhuu noin epäkunnioittavasti naisista. Mutta olin yksinäinen ja narsisti tuli sopivaan aikaan elämässäni..Juu, kaikki ovat ihan pimeitä joita hän on koettanut rakastaa, hoitaa ja kestää parhaansa mukaan. Kunnes on ollut pakko pelastaa itsensä.
Sitten kun näkee näitä "hulluja", he ovatkin pistäneet sen kuspään pihalle jne...
Apua... joskus pelottaa kirjoittaa näin kun jää miettimään...että miten tuo eroaa uhrien kertomuksista...noh, se siittä nyt kuitenkin =)
Siis aivan samanlaisia juttuja täälläkin !!! Seksitarinoita oli muutenkin enemmän kuin reginassa nuoruusaikoina. Huvittavan stereotyyppistä=)
Nykyään kiinnitän huomiota miesten tapaan puhua naisista. Voi vaikuttaa saivartelulta tai pikkusieluisuudelta, mutta sanat hel***in ämmä, vi**n muija, se saa***nan sekopää, leväpe**e h***ra jne...alan kiinnittämään sisältöön enemmän huomiota....
Ei siittä ainakaan haittaa varmaan ole
"Normit" eivät puhu samalla tapaa.
- j.o.k.u.
"mitä narsisti saa toisen ihmisen mitätöinnillä itselleen."
Ei tietoa, eikä väliä...Paremman olon? :)
Ja vaikka ei mitään saisikaan, niin voiko hän itselleen mitään? No ei.
"Miksei narsisti kykene elämään ehjän ihmisen kanssa?"
Itse en ainakaan jaksa katsella tekopirteitä idiootteja, jotka valittavat jokaisesta pikkuasiastakin, kun eivät ole oikeaa elämää nähneet päivääkään... *puistatus*
Kierrän kaukaa..."Itse en ainakaan jaksa katsella tekopirteitä idiootteja, jotka valittavat jokaisesta pikkuasiastakin, kun eivät ole oikeaa elämää nähneet päivääkään... "
Narsistin elämä ?
....naamioituja idiootteja, jotka hyökkäävät jokaisesta pikkuasiasta kun eivät ole oikeaa elämää eläneet päivääkään...
Sori vaan...mutta tuli mieleen =)- j.o.k.u.
lynett kirjoitti:
"Itse en ainakaan jaksa katsella tekopirteitä idiootteja, jotka valittavat jokaisesta pikkuasiastakin, kun eivät ole oikeaa elämää nähneet päivääkään... "
Narsistin elämä ?
....naamioituja idiootteja, jotka hyökkäävät jokaisesta pikkuasiasta kun eivät ole oikeaa elämää eläneet päivääkään...
Sori vaan...mutta tuli mieleen =)Häh? :)
- M.B.
lynett kirjoitti:
En mäkään tajuu ;)
Sulla on vauhti päällä :D Ulos jäännöshankiin kieriskelemään vähäksi aikaa ja tekemään viimeiset lumienkelit.. Vaikka väkisin!!
M.B. kirjoitti:
Sulla on vauhti päällä :D Ulos jäännöshankiin kieriskelemään vähäksi aikaa ja tekemään viimeiset lumienkelit.. Vaikka väkisin!!
E... oon kippeenä =/
Huomenna sitten vois alkaa oikomaan koipia=)- j.o.k.u.
Lisätään nyt vielä...
Jotenkin ajattelen, että muiden kokemukset ovat niin mitättömiä omieni rinnalla, että jos sanonkin jollekin pahasti, se on vain kärpäsenpaska siihen verrattuna mitä itse olen joutunut kokemaan...Näin ollen, en myöskään kadu sanojani, enkä tekojani.
Kai jotenkin ajattelen, että mulla on oikeus tehdä ja sanoa mitä huvittaa. Ei huoleta muiden tunteet, koska ketään ei ole koskaan huolettanut minun tunteeni. Joten, miksi pitäisi...Koko ajatus tuntuu typerältä. Mitä minä siitä saan?
Ennen tuli aika ahkerasti siirrettyä omaa oloaan muihin ihmisiin, mutta enää en sitä harrasta. ( nämä teot tulivat aina bumerangina omaan otsaan )
Paitsi jos joku alkaa oikein ärsyttämällä ärsyttämään...Mutta hermot siinä vaiheessa nyt menisi normi-ihmiselläkin. Olen mielummin välinpitämätön.
Ehkä se selittää, miksi en tunne yksinkertaisesti tarvetta samaistua muiden kärsimyksiin...Jos muiden kokemukset muistuttavatkin jollain tapaa omasta menneisyydestäni, se on vain hyvä juttu. En koe sitä sietämättömänä, pikemminkin helpottavana tietona, että enpähän ole ainoa, joka on saanut sontaa joskus niskaan. :)
Ehkä se selittää myös narskujen vahingonilon...Sekä uhrien kokemusten mitätöinnin.
Toisinsanoen en edes halua tuntea empatiaa muita kohtaan...
( oivalsinpa taas itsestäni jotain, kiitos tämän aloituksen... )
Se ei silti tee minusta pahaa ihmistä. Olisin sellainen, jos kohtelisin muita huonosti, mutta kuten sanoin, en enää sitä tee.
Ei vain kiinnosta muiden huolet ja murheet, kun on omissakin tarpeeksi. Ja olisi mielestäni itsekästä edes olettaa joltain, että jaksaisin jonkun suruja ottaa harteilleni. Yksi kysymys, miksi pitäisi?
En saa teeskennellysä empatiastakaan mitään muuta itselleni, kuin vain
paskan mielen...Hetken aikaa saatan ajatella, wow, olen hyvä ihminen, kunnes tajuan, että miksi pitikään tuon toisen oloa mennä parantamaan, kun itselle jäi käteen vain kauhea vitutus...Sitten kaduttaa.
Ja kun ei toisaalta sitten haluaisi olla huonokaan ihminen, niin koita siinä sitten tasapainoilla näiden kahden välimaastossa...Helpointa on olla ihan vain yksin. ( toisaalta kuka sellaistakaan elämää haluaa viettää... )
Taidan olla vain kävelevä katastrofi, mutta minkäs teet. :) - A
lynett kirjoitti:
E... oon kippeenä =/
Huomenna sitten vois alkaa oikomaan koipia=)>> E... oon kippeenä =/
*Tuo muumimukissa kuumaa mustaviinimarjamehua*
Olet kirjoittanut tänään taas ihan hirveän paljon. Sellainen on oikein arvokasta työtä, mutta se kuluttaa voimia. Sinun pitää levätä myös välillä. Et ole yli-ihminen.
*Halirutistus* A kirjoitti:
>> E... oon kippeenä =/
*Tuo muumimukissa kuumaa mustaviinimarjamehua*
Olet kirjoittanut tänään taas ihan hirveän paljon. Sellainen on oikein arvokasta työtä, mutta se kuluttaa voimia. Sinun pitää levätä myös välillä. Et ole yli-ihminen.
*Halirutistus*Toksia, toksia vain, olipas makoisaa =)
Mutta mitä tehdä levätessä....kas siinäpä duracell-pupun onkelema.
Ai en ole yli-ihminen vai ? Vaikka kuinka yrittäisi ? Kovempaa vielä ?
Höh... ;)j.o.k.u. kirjoitti:
Lisätään nyt vielä...
Jotenkin ajattelen, että muiden kokemukset ovat niin mitättömiä omieni rinnalla, että jos sanonkin jollekin pahasti, se on vain kärpäsenpaska siihen verrattuna mitä itse olen joutunut kokemaan...Näin ollen, en myöskään kadu sanojani, enkä tekojani.
Kai jotenkin ajattelen, että mulla on oikeus tehdä ja sanoa mitä huvittaa. Ei huoleta muiden tunteet, koska ketään ei ole koskaan huolettanut minun tunteeni. Joten, miksi pitäisi...Koko ajatus tuntuu typerältä. Mitä minä siitä saan?
Ennen tuli aika ahkerasti siirrettyä omaa oloaan muihin ihmisiin, mutta enää en sitä harrasta. ( nämä teot tulivat aina bumerangina omaan otsaan )
Paitsi jos joku alkaa oikein ärsyttämällä ärsyttämään...Mutta hermot siinä vaiheessa nyt menisi normi-ihmiselläkin. Olen mielummin välinpitämätön.
Ehkä se selittää, miksi en tunne yksinkertaisesti tarvetta samaistua muiden kärsimyksiin...Jos muiden kokemukset muistuttavatkin jollain tapaa omasta menneisyydestäni, se on vain hyvä juttu. En koe sitä sietämättömänä, pikemminkin helpottavana tietona, että enpähän ole ainoa, joka on saanut sontaa joskus niskaan. :)
Ehkä se selittää myös narskujen vahingonilon...Sekä uhrien kokemusten mitätöinnin.
Toisinsanoen en edes halua tuntea empatiaa muita kohtaan...
( oivalsinpa taas itsestäni jotain, kiitos tämän aloituksen... )
Se ei silti tee minusta pahaa ihmistä. Olisin sellainen, jos kohtelisin muita huonosti, mutta kuten sanoin, en enää sitä tee.
Ei vain kiinnosta muiden huolet ja murheet, kun on omissakin tarpeeksi. Ja olisi mielestäni itsekästä edes olettaa joltain, että jaksaisin jonkun suruja ottaa harteilleni. Yksi kysymys, miksi pitäisi?
En saa teeskennellysä empatiastakaan mitään muuta itselleni, kuin vain
paskan mielen...Hetken aikaa saatan ajatella, wow, olen hyvä ihminen, kunnes tajuan, että miksi pitikään tuon toisen oloa mennä parantamaan, kun itselle jäi käteen vain kauhea vitutus...Sitten kaduttaa.
Ja kun ei toisaalta sitten haluaisi olla huonokaan ihminen, niin koita siinä sitten tasapainoilla näiden kahden välimaastossa...Helpointa on olla ihan vain yksin. ( toisaalta kuka sellaistakaan elämää haluaa viettää... )
Taidan olla vain kävelevä katastrofi, mutta minkäs teet. :)j.o.k.u : minkä ihmeen takia sinun pitäisikään jaksaa kantaaksesi muita? Nyt? On hyvä että jaksat kantaa itseäsi! Totean taas kerran kettufilosofialla, että ei ole pakko hypätä jokaiseen avonaiseen kaivoon minkä edestään löytää. Siinä kun saattaapi hukkua itse...Opittava ensin itse uimaan, sitten pystyy toimimaan itse uimaopettajana. Mutta kyllä sinä kirjoituksillasi silti annat meille muille paljon; koitpa myötätuntoa tai et. Kaikki jaettu on aina jonkinlaista tukea, jollekin, kuka milläkin tasolla liikkunee.
Ja vaikkei se sinua ehkä lohdutakaan; ei me muutkaan aina jakseta. Eikä tarvitsekaan. Eletään voimiamme mukaan, ei hukata sitä mitä olemme aikaansaaneet.
Mitätöinnillä saa puhuvan kivan pikku nuken itselleen, jolla leikkii. Saa se olla välillä puhumatonkin. Napin painauksella. On off. Leikkii niin pitkään, kunnes oppii, miten nukke toimii. Tympääntyy, ja jättää, kun nukke näyttelee kuollutta tai ei halua enää leikkiä samaa leikkiä.Viimeistään, kun uusi nukke kaupan ikkunassa alkaa kiinnostaa, miten se leikkii.
terveisin lempinimellä "Nukke"- 19
Tuohon viimeiseen voi kysymykseen voi todeta, että ehjä ihminen ei halua olla tekemisissä narsistin kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo757920Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372536
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352094- 232050
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611635
- 181599