Dieseliauton pumppu

Risa pumppu

Onko keltään hajonnut diesel auton pumppu selittämättömällä tavalla, jos on, niin kerro ihmeessä ja pyritään selvittämään miksi ?

23

586

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.

      No multa meni Audista, -06 ja 200t ajettu, mutta miten tota syytä nyt sitten spekuloisi? Mitä sulla on mielessä?

      • Risa pumppu

        Minulta meni rikki 240000 km jälkeen ja sitten ajoin vajaa viisi tuhatta kilometriä ja taas rikki. Olen tankannut huoltoasemilta Rämältä ja Shelliltä pääasiassa, ei venäläistä yhtään. Korjaaja sanoi, että hajonneessa pesässä on punertava pinta metallissa, joka on erittäin epänormaalia. Aivan kuin bensa autoon tulee Venäläisellä bensalla palotila kun venttiilit hajoaa siinä pumpussa oli saman näköinen pinta ja lähetti minulle sähköposti kuvankin siitä ja näkee kyllä tilanteen mikä on. Epäilys on polttoaineessa. Ei sun Audistakaan saa mennä normaalisti noilla kilometreillä pumppu. Mikähän siinä mättää. Minulla on Toyota Dyna 200 3 litran koneella.


      • Risa pumppu
        Risa pumppu kirjoitti:

        Minulta meni rikki 240000 km jälkeen ja sitten ajoin vajaa viisi tuhatta kilometriä ja taas rikki. Olen tankannut huoltoasemilta Rämältä ja Shelliltä pääasiassa, ei venäläistä yhtään. Korjaaja sanoi, että hajonneessa pesässä on punertava pinta metallissa, joka on erittäin epänormaalia. Aivan kuin bensa autoon tulee Venäläisellä bensalla palotila kun venttiilit hajoaa siinä pumpussa oli saman näköinen pinta ja lähetti minulle sähköposti kuvankin siitä ja näkee kyllä tilanteen mikä on. Epäilys on polttoaineessa. Ei sun Audistakaan saa mennä normaalisti noilla kilometreillä pumppu. Mikähän siinä mättää. Minulla on Toyota Dyna 200 3 litran koneella.

        Oli tarkoitus tutkailla näin, että onko tämä pumppujen hajoaminen yleistäkin ja löytyykö siihen tällä tavalla jokin syy kun tämä ei kuitenkaan ole normaalia.


      • S.
        Risa pumppu kirjoitti:

        Oli tarkoitus tutkailla näin, että onko tämä pumppujen hajoaminen yleistäkin ja löytyykö siihen tällä tavalla jokin syy kun tämä ei kuitenkaan ole normaalia.

        Samaa epäilen itekin, että joko toi voiteluongelma tai sitten "hyytymispiste" heittää ja pumppu joutuu kovemille.. Olin ite reissussa kun se hajos. Oli ollu jouluna -24 pakkasta ja se oli edellisenä päivänä tankattu kuninkaantien st1:llä "talvilaatua". Sit se oli aattona pari kertaa hyytyny moottoritiellä ja loppujen lopuksi haminasta tankattu varmuudeksi lisää "talvilaatua" ja seuraavaksi se ei enää herännytkään kuin pumppua vaihtamalla.

        Mulla on kyllä vanha pumppu tuolla tallella kun mulla on epäilyksiä sen kunnosta. Olen ajatellut käyttää sitä jossain tarkistettavana. Mahdatko tietää onkohan Reijon Dieselissä penkkiä sille? Jos se on sökönä niin sen jälkeen sille voi kyllä tehdä minkälaisen "ruumiinavauksen" vaan..


      • dieselisti
        S. kirjoitti:

        Samaa epäilen itekin, että joko toi voiteluongelma tai sitten "hyytymispiste" heittää ja pumppu joutuu kovemille.. Olin ite reissussa kun se hajos. Oli ollu jouluna -24 pakkasta ja se oli edellisenä päivänä tankattu kuninkaantien st1:llä "talvilaatua". Sit se oli aattona pari kertaa hyytyny moottoritiellä ja loppujen lopuksi haminasta tankattu varmuudeksi lisää "talvilaatua" ja seuraavaksi se ei enää herännytkään kuin pumppua vaihtamalla.

        Mulla on kyllä vanha pumppu tuolla tallella kun mulla on epäilyksiä sen kunnosta. Olen ajatellut käyttää sitä jossain tarkistettavana. Mahdatko tietää onkohan Reijon Dieselissä penkkiä sille? Jos se on sökönä niin sen jälkeen sille voi kyllä tehdä minkälaisen "ruumiinavauksen" vaan..

        Saahan sen tutkittua missä tahansa dieselkorjaamossa.


    • dieselisti

      Syy ilmeisesti Nesteen ekomehuissa. Suomessa epätavallisen paljon pumppu ja suutinvikoja. Muualla, missä käytetään voitelevampia dieselpolttoaineita ei tällaisia vaurioita esiinny.

    • Se siintä..

      Ei ole pumppu reistannu Saksan Mersussa Vm.91 300 diesel.
      Lukaksen pumppulla pitää pelalata.

      • ajakaa petroolilla

        lukashan oli hyvä apostoli,mut helvatun huono sähkömies. heh heh heh.


      • S.
        ajakaa petroolilla kirjoitti:

        lukashan oli hyvä apostoli,mut helvatun huono sähkömies. heh heh heh.

        Juuri näin meinaan tehdä :) Saa bensakone syödä aikapaljon enemmän, että mitenkään dieselin eduksi kääntyisi.. eri homma tietysti herralla joka ketjun aloitti kun tarvii isompaa autoa..


      • dieselillä mennään.
        S. kirjoitti:

        Juuri näin meinaan tehdä :) Saa bensakone syödä aikapaljon enemmän, että mitenkään dieselin eduksi kääntyisi.. eri homma tietysti herralla joka ketjun aloitti kun tarvii isompaa autoa..

        moottoripetrooli taitaa nykyään olla vahän kalliimpaa kuin bensa.


      • Ötyäpönttöö..
        S. kirjoitti:

        Juuri näin meinaan tehdä :) Saa bensakone syödä aikapaljon enemmän, että mitenkään dieselin eduksi kääntyisi.. eri homma tietysti herralla joka ketjun aloitti kun tarvii isompaa autoa..

        Dieselillä ja Mersulla ajaisin ja ajan ja vanhemmalla.
        Loppuu nikottelut ja yskiminen moottorissa. Veroa kannattaa
        maksaa pääasia että homma pelaa. Ötyäpönttöön!
        Vero maksaa mutta ötyäpönttöön.


      • Risa pumppu
        Ötyäpönttöö.. kirjoitti:

        Dieselillä ja Mersulla ajaisin ja ajan ja vanhemmalla.
        Loppuu nikottelut ja yskiminen moottorissa. Veroa kannattaa
        maksaa pääasia että homma pelaa. Ötyäpönttöön!
        Vero maksaa mutta ötyäpönttöön.

        Reijon dieseli on ammattilainen, mutta ottaa kohtuuttoman ylihinnan töistään. Hain tässä syytä, mutta ei toisten kokemuksen mukaista palautetta näyttänyt tulevan tuekseni jotta päästäisiin syyn hakemiseen. Kyllä on tullut pumput kalliiksi kohta 30 000 tuhatta ovat maksaneet. Kerrankin aikaa sitten meni katukuravettä huoltoaseman tankkiin Viipurissa ja pumppu hajosi Venäjälle seurauksena. Huoltoasema oli silloin Suomalaisen omistuksessa Jomoil niminen, elikkä Jorma Ristala. Ei suostunut korvaamaan vaikka todistettavasti hajosi useita pumppuja autoista. Minulle sanottiin, etä oikeuden päätöksellä korvataan, mutta ei riittänyt päätös. Piti sitten olla Venäjän korkeimman oikeuden päätös ja sekin tuli, mutta jorma ei maksanut. Ulosotto toimistoa ei löytymyt ja ei löytynyt paikkaa missä toteutetaan oikeuden päätökset venäjällä. Näin ollen Venäjälllä on turha hakea oikeuden päätökiä mihinkään kun niillä ei ole merkitystä käytännössä. Päätös on turha paperi siellä.


    • kalliita möykkyjä

      Toyotan suodatin ei laske vettä eikä paskaa läpi. Eli auto pysähtyy kun filtteri tukkeutuu. Joten huoltamon rojut ei edellytä kuin suodattimen korvauksen ja siihen työkulut päälle. Pumppu vaurioituu kun löpö ei kulje. Aine jota ei ole ei voi voidella. Eli pumppu heittää muutamia huteja ja peli valmis.

      Oletan että kaikissa ajokeissa on nuo suodattimet.

      Hiasessa meni pumpusta 550 000 km joku pieni o-rengas eli pakkanen 34
      varmaan kutisti että oli katkennut. Toimi tyhjäkäynnillä mutta ei muuta ja kusi alleen.

      • reikä suodattimessa

        Humus menee myös lopulta suodattimen läpi, tunnetko sanaa mitä se on?

        Vihjeenä sitä on bensassa ja dieselissä jos sen kanssa ei olla tarkkoja.


    • risa pumppu

      Vesi menee läpi suodattimen. Se tiiviste on normaali juttu ja tuttu juttu mulle. Hiacessa on sitten sama juttu kun Dynassa n.200 000 km on normaali matka ja sitten se poikii ja alkaa pissaamaan alleen, ei iso homma laittaa uusi ja sama kilometri määrän jälleen menee. Suodatin ei pidä kaikkea paskaa kyllä menee siitä läpi, en tarkoita nyt kuitenkaan roskia, ne jäävät siihen. Eihän se Jomoilin vesitankkikaan olisi hajottanut pumppua jos se ei laske vettä läpi. Suodattimeen lopulta kohdistuu niin kova paine kun se tukkeutuu, että filtteriin tulee reikä myös ja siitä menee kaikki paska pumppuun ja varmasti poikii. Jos hiacen 0 rengas kesti noin paljon, niin hyvin kyllä kesti pakkanen sitä ei tee risaksi, vaan se on sen ikä. Kerroit että auto pysähtyy kun filtteri tukkeutuu, niinkuin kerroin niin ei pysähdy, vaan pakon edessä sinne tulee reikä ja tuho tulee, sellaiset voimat siellä on. Sanotaan, että vesi voitehista vanhin, mutta diisel pumpussa se ei voitele, hajoaa.

    • laidasta laitaan

      Tuossa ilmeisesti on kahdenlaisia suodattimia. Nämä paperimassa filltterit
      läpäisee tai hajoaa, mutta on myöskin toisenlaisia. metalliverkko ja ties mitä,
      eikä läpäise epäpuhtauksia eikä vettä. Pari vesipisaraa pohjalla riittää sytyttämään varoitusvalon mittaristossa. Jos antaa veden ja epäpuhtauksien
      lisääntyä erittäin paljon, niin tehot hukkuu ja sitten alkaa sammahtella.
      Autosta riippuen mittareissa näkyy merkkivalo,moottorohäiriö tai muuta sen kaltaista.
      On olemassa niin tiiviitä teräsverkkoja että vesi jää pinnalle polttoaine eri molekyylirakenteen ansiosta valuu läpi.
      Tankista tuleva polttoaineen paine ei ole suuri, lähes olematon pumppu syöttää ainetta.
      Suihkutuspumpun jälkeen on painetta että menee ihosta läpi.

      Mutta kalustoa ja järjestelmiä on monen laisia.

    • 8+19

      Pumppuja menee yllättävän paljon, sekä suuttimia. Ainut yhdistävä tekijä näille vaurioille on Suomi. Eräskin suuri saksalainen autovalmistaja on ollut ihmeissään siitä miksi näitä vaurioita tulee suomessa huomattavasti enemmän kuin muualla. Voisiko syy olla tässä uudehkossa nesteen dieselpolttoaineessa?

      • Risa pumppu

        Yhden kerran juuri humus tappoi pumpun ja sellaista suodatinta ei ole keksittykään joka pitää sen. Sen rakenne on särmikäs erittäin hiova ja ohutta lasipölyn tapaista. pensassa ja diisselissä sitä syntyy aina valmistusvaiheessa ja Venäjältä sain sitä kerran ja pumpusta junttasi nestepää jumiin ja koko pumppu meni alkutekiöihin, että kokemusta siitäkin on. Ei kannata Venäjältä ostaa polttoainetta kun Nesteeltä. Missään muualla ei ole takeita mitä tankkiin saa.


    • 16 v. venäjällä tank

      Oliskohan sen pumpun jumittanu nk. kannulöpö. Olet ottanut venäjältä dieseliä 30 litran kannuun jossa aikaisemmin on ollut pesuvahaa. Se vaha tekee kannun sisäpintaan ohuen kovan näkymättömän vahakalvon, joka ei lähde pesemällä pois. Vaan kun laitat dieseliä ko. pyttyyn niin se liukenee siihen hiljalleen kiteisenä. Nämä mikrokiteet menevät naftafiltteristä läpi ja kuumassa syöttöpumpussa sulavat ja jumittavat pumpun. pumpun jäähtyessä kama taas kiteytyy. Se on sitä särmikästä lasipölyn tapaista tavaraa. Nesteen polttoaineet venäjällä tulevat muuten siitä samasta pietarilaisesta öljynjalostamosta kuin muittenkin kauppiaitten polttoaineet. Samoilla kuljetusautoillakin vielä.

      • Risa pumppu

        En ole tankkiin laittanut kun Rämän huoltoasemalta ja Shelliltä pääasiassa, ei Venäläistä. En ole enää käynyt pumpun hajoamisen jälkeen Venäjällä, että kyllä se humus on suomesta saatua ja se on erilaista kun kannussa jokin jäämä. Ei esittämäsi juttu pois ole suljettu, niinkin voi käydä. Kokemusta on Venäläisestä diiselissä puhtauden puolesta. Karhubaarin asemalta sain kerran jotakin limaa joka tukkesi suodattimen monta kertaa ennenkuin loppui. Venäjällä ei ole diiseli sitä nesteen tekemää joka huoltoasemalla olen sitäkin seurannut. Haju ja laatu on erilaista. Olen seurannut väriä. Kun laittaa sitä tankkiin voi samalla katsoa minkä värista se on, on vihertävä, harmaata, keltasta, ruskeaa jne. Nesteen tuote on sinertävää ja asiallista hyvää tavaraa, se ruskea litku on ihme, että moottori käy sillä. Yksityiset huoltoaseman pitäjät tekevät talvilaadun laittamalla kerosiinia sekaan ja sen paloarvo on alempi kuin dieselin, joten pitkäaikaisesti käytettynä ei ole koneelle hyvä ja mulle kävi niin kun tankkasin, niin vähän ajan kuluttua alkoi kuulumaan kamala ulvonta. Aikani ihmettelin mistä se tulee ja se tuli Webastosta, koska se oli normaalikuuma ja kun sai kerosiinia, niin kun alkoi palamaan pienemmällä lämmöllä ylikuumuus kerosiinille aiheutti sen ja loppui kun se jäähtyi kerosiinille ja kohta lakkas toimimasta. Lämmitin oli hiiltä ja nokea sen jälkeen täysi. Kyllä yksityiset ottavat sen halvimman aineen jostakin ja saavat paremman voiton kun myyvät ja kerosiinilla talvilaatu tehdään, että en osta kun Nesteeltä jos menen Venäjälle ja sillä on toiminut lämmitinkin hyvin. Viipurissa rautatieaseman vieressä oleva entinen jomoil myi armeijan jätepolttoaineetkin kun ne ei kelvannut enää armeijallekaan, että kaikenlaista siellä tapahtuu, on syytä ostaa vain Nesteeltä.


      • kokemus tämäkin

        Huoltamotyöntekijät myös varastaa huoltamolta aineita omiin käyttöihin ja myyntiinkin. Jotta se ei näkyisi säiliön mittarissa vajeena sinne menee joukkoon usein myös vettä. Tai jopa muita palavia aineita kuten liottimia tms mitkä syövät voitelevaa rasvaa polttoaineesta ja aiheuttaa kemiallisia muutoksia mitkä ilmenee sitten esimerkiksi pumpussa mikä on kuuma käydessään.

        Joillakin voi olla onnea matkassa eikä suurempia ongelmia ole tullut havaituksi, esim pumppu ei hajoa mutta sen maksimipaine ei myöskään välttämättä nouse sille tasolle millä pitäisi olla, eli piilevää vikaa mikä taas ajansaatossa aiheuttaa kulkemiseen sellaista junnaavaa kulkemista, ihan kun autossa olisi käytön aikana hävinnyt tehoja.

        Itse huomasin eräässä GT urheiluautossa tätä ominaisuutta, bensan piti olla vähintään 95 oktaanista kuten suomessakin, mutta auto ei sillä ryssä bensalla liikkunut kuten suomesta ostetulla ja tämä alkoi vähitellen tuntumaan myös suomesta ostetulla bensalla myöhemmin. Joten meni tankki puhdistukseen ja letkut sekä polttoainepumppu uusintaan, ja taas auto liikkui verkkasesti kuten ennenkin.

        Siihen loppui ryssä bensalla ajot, ja sen piti olla ihan samaa tavaraa kun suomessakin. Mutta ei vaan ollut, koska aiheutti epäkäyntiä ja tehon laskua. Jos bensa on kunnon kamaa niin tuollaisia ilmiöitä ei synny, auto myös kulutti enemmin kun ryssäbensalla ajoi verraten suomalaiseen. Oli halvempaa ajaa jopa 98 bensalla kun ryssäbensalla loppuenlopuksi.

        Toisilla autoilla se ei ehkä esinny noin, tai kaikki ei sitä edes huomaa vaan tykkää että vikaa ei ole kun auto lähtee käyntii ja sillä pääsee kauppaan. itse kun olin tarkka ja aina tunnustelin auton suorituskykyä normaaliajossakin niin sen huomasi että nyt ei ole kaikki kuten pitää, ja lopulta tehonlasku ja sekakäynti paljasti asioita. Kierrokset heitteli n 200 kierroksen alueella, kun yleensä tyhjäkäyntikierrokset pysyi erittäin tasaisena. Mutta ongelmat loppui kun vaihtoi pumpun ja putsasi tankin kunnolla, tankista ei kylläkään löytyn mitään liejua tai muuta sotkua mikä olis näkyn silmille ei edes hiekkaa ja suodatinpussi pumpun päässä oli auki.


      • semmostakin
        Risa pumppu kirjoitti:

        En ole tankkiin laittanut kun Rämän huoltoasemalta ja Shelliltä pääasiassa, ei Venäläistä. En ole enää käynyt pumpun hajoamisen jälkeen Venäjällä, että kyllä se humus on suomesta saatua ja se on erilaista kun kannussa jokin jäämä. Ei esittämäsi juttu pois ole suljettu, niinkin voi käydä. Kokemusta on Venäläisestä diiselissä puhtauden puolesta. Karhubaarin asemalta sain kerran jotakin limaa joka tukkesi suodattimen monta kertaa ennenkuin loppui. Venäjällä ei ole diiseli sitä nesteen tekemää joka huoltoasemalla olen sitäkin seurannut. Haju ja laatu on erilaista. Olen seurannut väriä. Kun laittaa sitä tankkiin voi samalla katsoa minkä värista se on, on vihertävä, harmaata, keltasta, ruskeaa jne. Nesteen tuote on sinertävää ja asiallista hyvää tavaraa, se ruskea litku on ihme, että moottori käy sillä. Yksityiset huoltoaseman pitäjät tekevät talvilaadun laittamalla kerosiinia sekaan ja sen paloarvo on alempi kuin dieselin, joten pitkäaikaisesti käytettynä ei ole koneelle hyvä ja mulle kävi niin kun tankkasin, niin vähän ajan kuluttua alkoi kuulumaan kamala ulvonta. Aikani ihmettelin mistä se tulee ja se tuli Webastosta, koska se oli normaalikuuma ja kun sai kerosiinia, niin kun alkoi palamaan pienemmällä lämmöllä ylikuumuus kerosiinille aiheutti sen ja loppui kun se jäähtyi kerosiinille ja kohta lakkas toimimasta. Lämmitin oli hiiltä ja nokea sen jälkeen täysi. Kyllä yksityiset ottavat sen halvimman aineen jostakin ja saavat paremman voiton kun myyvät ja kerosiinilla talvilaatu tehdään, että en osta kun Nesteeltä jos menen Venäjälle ja sillä on toiminut lämmitinkin hyvin. Viipurissa rautatieaseman vieressä oleva entinen jomoil myi armeijan jätepolttoaineetkin kun ne ei kelvannut enää armeijallekaan, että kaikenlaista siellä tapahtuu, on syytä ostaa vain Nesteeltä.

        Jomoil olikin suomalaisessa omistuksessa, Jomo sai lähdöt venäjältä kun kusetti ryssiäkin liikaa.


    • liuotinpesunestettä

      Neukkibensa tuli tutuksi jo mossen aikoina. Venttiilit palo tiuhaan ennenkuin keksittiin pistää petroolia sekaan. Niiden bensan oktaaniluku oli jossain
      50-60 välillä. Ei kestänyt materiaalit näitä paremmin jalostettuja länsiaineita.

      Ei tuolla tuo laatu ole vieläkään korjaantunut, ehkä hivenen ehkä ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      783
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      724
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Mitä saat naiselta mies kun

      Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    10. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    Aihe