Kuuttilavastus

Rehellisyys maan ...

Mun kaveri on luonnonsuojelujärjestössä ja kertoi että kaikki norpan kuutit mitä löytyy kuolleena lavastetaan verkoissa hukkuneiksi. Näin on ainatoimittu ja tahallaanyritetään mustamaalata kalastajia. Ei ole oikein reilua minusta, taitaa olla koko luonnonsuojelu huijausta. Toi minkkien ja kettujen irtipäästäminenkin on luonnolle tosi vaarallista.

7

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roistoja ne on

      Tyypillistä ylitiösuojelijoiden toimintaa.

    • 23523452334

      Tarkkailuluokkalaiset päässeet välitunnilla koneelle ilman valvontaa näköjään.

      • Nestori 57

        Mitähän tarkoitat kommenteillasi, jos lyötäis faktoja pöytään olis monella norpansuojelijalla paskat housussa. On erikoista kun olen keskustellut satojen kalastajien kanssa kukaan ei ole saanut norppaa verkoista ja media antaa "luonnonsuojelijoiden" avustuksella kuvan että kaikenaikaa kuutit rimpuilee verkoissa. On helppo syyllistää kalastajat mutta vaikea myöntää että norpan harvalukuisuuteen on aivan muut syyt. Saimaan rantoja ei olisi saanut rakentaa täyteen, ei olisi saanut sallia älyttömiä vedenpinnan vaihteluja sekä jumalaton vesiliikenne! Älkää tehkö syyllisiä niistä jotka oikeasti luonnosta jotain ymmärtää ja sitä arvostaa ((KALASTAJAT).


      • ei terroristi

        Itse näyt olevan tarkkiksen pelle.


      • kuuttinuutti
        Nestori 57 kirjoitti:

        Mitähän tarkoitat kommenteillasi, jos lyötäis faktoja pöytään olis monella norpansuojelijalla paskat housussa. On erikoista kun olen keskustellut satojen kalastajien kanssa kukaan ei ole saanut norppaa verkoista ja media antaa "luonnonsuojelijoiden" avustuksella kuvan että kaikenaikaa kuutit rimpuilee verkoissa. On helppo syyllistää kalastajat mutta vaikea myöntää että norpan harvalukuisuuteen on aivan muut syyt. Saimaan rantoja ei olisi saanut rakentaa täyteen, ei olisi saanut sallia älyttömiä vedenpinnan vaihteluja sekä jumalaton vesiliikenne! Älkää tehkö syyllisiä niistä jotka oikeasti luonnosta jotain ymmärtää ja sitä arvostaa ((KALASTAJAT).

        En minä ainakaan ole saanut mistään sellaista kuvaa että "kaikenaikaa kuutit rimpuilee verkoissa". Vaan kun kuutteja syntyy vielä suht vähän, niin niistä ei sopisi menettää kovin montaa. Ja kun muitakin kuolinsyitä on, niin verkkokuolemat olisi ainakin suht helppo estää lähes täysin.

        En tiedä kuin monta verkkokalastajaa Saimaalla kalastaa, mutta luulisin että tuhansia. Jos nyt muutaman verkkoon kuutti vuodessa ui, niin ei varmaan kukaan tunne montaa tai välttämättä edes yhtään "norpanhukuttajaa". Ja jos on tullut vain työnnettyä ruumis veteen, niin tuskin siitä kaikille edes kummemmin huutelee että nyt kuoli norppa taas verkkoihin, hiljaa olisin varmaan itsekin.

        Mutta onhan siellä toki muitakin keinoja kuolleisuutta vähentää, se on totta.


    • Paikallinen asukas.

      Suurimmat vahingot norpille tekee yliopiston tutkijat ja pesänlaskijat.
      Sitä ei kyllä tunnusteta, vaan syyllistetään norppa kuolemista kalastajia.
      Tutkijat liimaavat norppien selkään radiolähettimiä, sellainen viritys pitkine anteineen kyllä tartuttaa norpan verkkoon, on kuin koukku norpan selässä.
      Jopa yhden norpan selässä voi olla kolme erilaista lähetintä ja lisäksi vielä räpylä merkki. Viime vuotisista kolmesta kuutti kuolemasta kaksi oli antenni kuutteja. Sitten se joka keväinen pesälaskenta. Kovaa ääntä pitävillä härveleillä mennään pesimä alueille lapioimaan norpan pesiä auki. Norppahan tekee pakosukelluksen jos sitä pesimä aikana häiritään. Emä syöksyy jään alle ja kuutti jota emä vielä imettää lähtee perässä ensimmäistä kertaa pakokauhun vallassa sukeltamaan, siitä vain voi arvailla miten sille käy. Kesällä sitten löytyy niitä kuutin raatoja rannoilta ja syyllistetään kalastajia. Lisäksi petoeläimet aiheuttaa pesintä tuhoja, niistä vaijetaan. Koska suojelijat suojelevat norppia ja petoeläimiä. Esim. Ilves kanta on saimaalla viime vuosina lisääntynyt voimaasti ja myös sudet on lisääntyneet. Kettuja ja supeja on runsaasti. Näistä petojen aiheuttamista vahingoista ollaan hiljaa.

      • sdfghjkl8765rtyui

        Olis hieno homma kun kukaan ei pitäis verkkoja talvella Saimaassa, tulisi kevät ja löytyis kuolleita kuuttejja Espoon maihariporukka syyttäis taas verkottajia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe