onko teillä monitoimikonetta keittiössä vai käytättekö jotakin muuta/Muita keinoja
laittaessa ruokaa ?
kiinostaisi vaan tietää että moniko on satsannut semmoseen ja onko sillä käyttöä ? oliko hintansa arvoinen ? mihin yleensä käytätte ?
itselläni on Philipsin monitoimikone jonka ostin vuonna -83. eli aika vanha kone mutta toimii tosi hyvin. siinä on "mixeri" , raasteraudat, siivuttaja, lihamylly ja
taikinanteko sekä vispaaja. (jopa makkaran tekoon on osansa vaikken ole koskaan tehnyt)
käytän konetta yleesä leipomiseen (siis taikinan tekoon). lihamyllyä yleensä käytän kalan jauhamiseen. sitten tietty raaastamiseen ja vaikka perunaviipaleitten tekoon jos laittaa vaikka perunalaatikkoa.
Galluppi monitoimikoneesta.
18
125
Vastaukset
Täytyy sanoa että itse olin harkinnut sen monitoimikoneen hankkimista varmaan kymmenen vuotta, sitten saatiin (tai oikeastaan mies sai) perinnöksi varmaan ihan ok monitoimikoneen joka on tällä hetkellä varastossa... odottamassa ihmettä tapahtuvaksi eli pääsyä keittiöön tositoimiin. Muistaakseni siinä on lihamyllykin, en ole ihan varma.
Eli hätiköityjä hankintoja ei ole tehty! :D
Joten käytän sitten vaan veistä ja raastinrautaa ja vispilää ja sellaista käsin hakattavaa vihanneshakkuria...käy nyt ihmeessä hakemassa se sinne keittiöön. ruuanlaitto ja leipominenkin on paljon mukavampaa ja helpompaa sen koneen kanssa.
laitat vaikka poronlihasta itse jauhettuja pihvejä ;-))))))
mulle tämä nyt tuli mieleen kun tein kalapihvejä jauhetusta kalasta että kuin kätevä se on vaikka niin vanhakin. ostettiin se kun vanhempi poika alkoi syömään mössöjä ja niitä on niin helppo sillä mixerillä tehdä. perunaa, porkkanaa ja vaikka mitä. sitten myöhemmin lihaa, kanaa, kalaa jne. ja sitten kaikkia hedelmiä. ei tarvinnut ostaa kaupan valmis purkkiruokia. ja kun ne kasvoivat niin pirtelöt maistuivat aina ;-)
sain muuten tänään semmoisen "uutuuden". eli siis kuulolaitteisiin kytkettävän laitteen telkkariin jolla siis voin kuunnella telkkaria ja ääni tulee suoraan niihin.
kyllä tämä tekniikka on ihmeellistä :-O ;-)))))))- pässinpäähän
majorica kirjoitti:
käy nyt ihmeessä hakemassa se sinne keittiöön. ruuanlaitto ja leipominenkin on paljon mukavampaa ja helpompaa sen koneen kanssa.
laitat vaikka poronlihasta itse jauhettuja pihvejä ;-))))))
mulle tämä nyt tuli mieleen kun tein kalapihvejä jauhetusta kalasta että kuin kätevä se on vaikka niin vanhakin. ostettiin se kun vanhempi poika alkoi syömään mössöjä ja niitä on niin helppo sillä mixerillä tehdä. perunaa, porkkanaa ja vaikka mitä. sitten myöhemmin lihaa, kanaa, kalaa jne. ja sitten kaikkia hedelmiä. ei tarvinnut ostaa kaupan valmis purkkiruokia. ja kun ne kasvoivat niin pirtelöt maistuivat aina ;-)
sain muuten tänään semmoisen "uutuuden". eli siis kuulolaitteisiin kytkettävän laitteen telkkariin jolla siis voin kuunnella telkkaria ja ääni tulee suoraan niihin.
kyllä tämä tekniikka on ihmeellistä :-O ;-)))))))Tosi outoa, jos ajattelee.
Te olette varmaan yli neljänneksen yli maailamanpiirin,
Ilman Ursaa en kirjoittisi.
Apinasta- majorica kirjoitti:
käy nyt ihmeessä hakemassa se sinne keittiöön. ruuanlaitto ja leipominenkin on paljon mukavampaa ja helpompaa sen koneen kanssa.
laitat vaikka poronlihasta itse jauhettuja pihvejä ;-))))))
mulle tämä nyt tuli mieleen kun tein kalapihvejä jauhetusta kalasta että kuin kätevä se on vaikka niin vanhakin. ostettiin se kun vanhempi poika alkoi syömään mössöjä ja niitä on niin helppo sillä mixerillä tehdä. perunaa, porkkanaa ja vaikka mitä. sitten myöhemmin lihaa, kanaa, kalaa jne. ja sitten kaikkia hedelmiä. ei tarvinnut ostaa kaupan valmis purkkiruokia. ja kun ne kasvoivat niin pirtelöt maistuivat aina ;-)
sain muuten tänään semmoisen "uutuuden". eli siis kuulolaitteisiin kytkettävän laitteen telkkariin jolla siis voin kuunnella telkkaria ja ääni tulee suoraan niihin.
kyllä tämä tekniikka on ihmeellistä :-O ;-)))))))Pitää varmaan kokeilla... Se oli vaan hirveän hyvä tekosyy sille ettei juurikaan leivo eikä tee mitään "hankalia" ruokia kun ei ole kunnon konetta! ;D Mitä syytä sitten käytän kun se kone on paikallaan keittiössä?
Monellakin tiedän 80-luvulla ostettuja monitoimikoneita jotka toimii aina vaan, silloin ne(kin) varmaan tehtiin kestämään. :)
- limv=0v/Ov v=o
Leivontahan on yhtä taikinanvaatkausta-
Paha viina- Olla Tiina ja
-ÄÄnestäjä.
-Koirapalstakirjoittelija, vai
3. En tiedä.- Tytöt, hyvät'
Te ollla niin helvatashn tyhmä.
Tehdä öHA JA YÖKÖTELLÄ!!!!! MKauheaa!!!!
ÖÖÖh!!!!!!
- hyvä muisti.
eihän tästä ole kuin parivuotta, kun sait hirveän hepulin kun joku tänne lihamyllyn kuvan linkitti, se oli sinusta niin kamala kapistus, nyt kuitenkin kerrot että sinullakin tuo härveli on ollut käytössä jo vuodesta -83. Nuin ne asiat menee aina tilanteen mukaan, pitäisi muistaa mitä soopaa millonkin heittää.
- kolmas huh-huh
Siis oletko viihtyny tällä palstalla parikin vuotta??!!!!Ja muistat mitä ihmiset kullonkin kirjottelee??!!HUH-HUH!
Muuten oletko sitä mieltä, että kun jostain asiasta on jotain mieltä, se on oltava samaa mieltä lopun elämän???Eli jos on jotain mieltä 18vuotiaana jostain ollut, on oltava 65 vuotiaana samaa mieltä???Toinen HUH-HUH! - Se siitä.
kolmas huh-huh kirjoitti:
Siis oletko viihtyny tällä palstalla parikin vuotta??!!!!Ja muistat mitä ihmiset kullonkin kirjottelee??!!HUH-HUH!
Muuten oletko sitä mieltä, että kun jostain asiasta on jotain mieltä, se on oltava samaa mieltä lopun elämän???Eli jos on jotain mieltä 18vuotiaana jostain ollut, on oltava 65 vuotiaana samaa mieltä???Toinen HUH-HUH!Äläs nyt vääristele, hän ei voinut sietää sitä konetta ja vannotti ettei sellaista ikinä tule hänen kotiin, ja kuinkas ollakkaan tuo kone oli jo silloin hänellä käytössä.
- etpä muistakaan
Se siitä. kirjoitti:
Äläs nyt vääristele, hän ei voinut sietää sitä konetta ja vannotti ettei sellaista ikinä tule hänen kotiin, ja kuinkas ollakkaan tuo kone oli jo silloin hänellä käytössä.
Hiukan väärin muistat. =)))
- neljäs HUH-HUH
Se siitä. kirjoitti:
Äläs nyt vääristele, hän ei voinut sietää sitä konetta ja vannotti ettei sellaista ikinä tule hänen kotiin, ja kuinkas ollakkaan tuo kone oli jo silloin hänellä käytössä.
Vääristele???!!!!Mitä olen vääristellyt??!!Jos et osaa tän päiväsiä tekstejä lukea oikein, miten VOIT muistaa parin vuoden takaisia kirjoituksia, muuten kuin ne omat tulkintasi???
Se siitä. kirjoitti:
Äläs nyt vääristele, hän ei voinut sietää sitä konetta ja vannotti ettei sellaista ikinä tule hänen kotiin, ja kuinkas ollakkaan tuo kone oli jo silloin hänellä käytössä.
Tosi juttu, se meni niin että minä kirjoitin lihamyllystäni jotain ja tää otti pultit. Ilmoitti että koska palstaa lukee lapsetkin niin täällä ei saa kirjoittaa lihayllyistä ja puukoista.
Haukullinen kirjoitti:
Tosi juttu, se meni niin että minä kirjoitin lihamyllystäni jotain ja tää otti pultit. Ilmoitti että koska palstaa lukee lapsetkin niin täällä ei saa kirjoittaa lihayllyistä ja puukoista.
juu, justiisa. ihan hölmöähän se oli minulta kirjoittaa semmoista kommenttia.
muistaakseni kirjoitit että kuinka sinä sen teurastetun eläimen pilkoit ja jauhoit ja laitoit pakastimeen.... ja veitset pesty .... tai tämmöistä.
jotenkin vaan se herätti huomioni. se oli siihen aikaan kun en ymmärtänyt että kaikki otetaan niin tosi vakavasti.
hei, minun nimi ei ole "tää". majorica o nimimerkkini ja oikea nimeni on Marja.
- pieniä koneita
Yleensä niiden käytöstä tulee isompi tiski,kuin on vaiva tehdä sama homma käsin.Monissa keittiöissä ne on vielä erikseen esille kaapin perukoilta kaivettavia.Hankalaa.
Ei enää.
Suurempi honmma sen esiin ottamisessa/ ja kuntoon laittamisesta, puhdistuksessa homman jälkeen, kuin tehdä muulla keinoin.
Tuoremehulinko löytyy, munankeitin löytyy, vedenkeitin löytyy ja tietysti kahvinkeitin, sähkövispilät jne.On,ja sellaisella paikalla,että tulee käytettyä myös.
Kyllä ihan ok vehje ollut.Isäntä käyttelee raasteiden tekoon,ja jotain muitakin juttuja sillä tekee.Yleensä kun kerralla ison määrän tekee.Itse olen käyttänyt myös koissuille,kun teen jotain isompia raastemääriä.
Taikinaa tekee semmoisella "taikinakoneella".Kun sattui moisen voittamaan.Sitten on sellainen mixeri,jolla tekee usein hedelmä ym.smootheja ja sen semmoisia.
Ja sitten on käytössä ihan sauvasekoitin.Sitä itse lähinnä käytän,kun teen koirille kasvismössöjä
.Visparivempain sitten vielä,jota tulee välillä käytettyä.onko ne kaikki siinä samassa koneessa? näin ymmärsin. sauvasekoitin on minullakin erillesenä vaikka siinä koneessakin on mixeri.
on nämä koneet hyvä apu ruuan laitossa ;-)
- Luppakorvasaku
Ihan loppuun kysymys; miksi tämä galluppi????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429