tyhmyyden häpeä

viimeinen audienssi

Koko elämääni on varjostanut alisuoriutuminen.

Päiväkodissa olin syrjäänvetäytynyt hyypiö jota kiusasivat pienemmätkin muksut, pari vuotta kului ja tilanne kehittyi sellaiseksi että aloin kiusata heitä. Osansa siinä nujakassa sai myös päiväkodin henkilökunta.

Koulun alkaessa kaikki näytti vielä hyvältä, koulu kiinnosti ja arvosanat olivat ihan hyviä... jossain vaiheessa asioista alkoi tulla vaikeita, en pärjännyt vaikka kuinka yritin. Parhaimmatkin yritykseni aina palkittiin nelosella tai korkeintaan kuutosella.

Sama kuvio jatkui ammattikoulussa, ja edelleen ammattikorkeakoulussa.

Ammattikorkea koulussa viimeinkin tajusin miten tyhmä olen. Yksinkertaistenkin asioiden tekeminen/oppiminen on minulle 10-kertaa vaikeampaa kuin muille.

Alalla jossa työskentelen pitäisi olla aina valmis oppimaan uutta, mutta mitä tehdä kun siinä ajassa missä muut jo ovat suoriutuneet, niin minä vasta aloittelen?

Olen usein miettinyt sitä että lopetan työskentelyn nyk. alalla, ja katkaisen välini kaikkiin työkavereihini ja perheeseeni merkiksi siitä kuinka häpeällisenä pidän omaa tyhmyyttäni.

3

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyri no 2

HEi haloo!!!
      Tyhmä? Ja pääsit ammattikorkeakouluun? Tekstissäsi ei ollut kirjoitusvirheitä, jäsentäminen, lauseuserakenne ja kappelejako olivat kohdillaan. Tekstiä oli helppo seurata.

Mistä olet saanut tyhmän diagnoosin? Välillä opiskelu takkuaa itse kullakin. Se ei oikeuta iskemään hanskoja naulaan. Koulunkäynti vaatii työtä. Joskus enemmän ja joiltakin enemmän.

Tuo kuvailemasi tunne kohtasi minutkin nuorena. Onneksi en antanut periksi. Valmistuin ja olen työelämässä. Helpommalla pääsin, kun kävin kouluni. Opin jo silloin tekemään työtä asioiden eteen. Se on melko kova läksy monelle. Sen läksyn suoritin jo nuorena...

• Viimeinen audienssi

En vaan voi sille mitään, mutta esim. työpaikan hakeminen alkaa tuntua ylivoimaiselta kun niissä edellytetään osaamista siitä ja tuosta.

Hitauteni takia en pidä itseäni tämän tittelin arvoisena.

Valoapilkun päivään kuitenkin toi kommenttisi kirjoituksestani, tarkalleen ottaen sen oikeakielisyydestä.

Kiitos! kaikelle on näköjään aikansa.

• Ars longa

Hei, hieno oli kirjoituksesi.
      Tsemppiä ja avaraa katsetta. Jatkaa opiskelua, mutta hae alalle jonka kanssa olet enemmän sinut. Olen 40 vuotias ja ensimmäiset 30 vuotta pyrkinyt olemaan hyvä akateemisessa ja toimistomaailmassa. Hokasin kuitenkin aina, että joku oli koko ajan parempi, nopeampi, kekseliäämpi. Toisin sanoin olin parhaimmassa tapauksessakin copy-cat kuin alkuperäinen.
      Hain uudelleen opiskelemaan 30-vuotiaana.
      Nyt työskentelen alalla joka on ollut harrastuksen ja kiinnostukseni kohde vuosia. Huomaan, että olen hyvä siinä ja nautin siitä mitä teen. Minulta tullaan kysymään neuvoa ja ollaan valmis odottamaan kunnes minulla on aikaa.

Et ole tyhmä, etenkin kuin pohdit sellaisia asioita, et ole vain löytänyt oikeata paikkasi.

Kevättä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe