Lukijakuvista parempi korvaus

Jontusi

Se nyt vaan on tyhmää myydä liian halvalla.

Katselin päivän Iltasanomien nettiversiota ja joku onnekas oli sattunut paikalle todistamaan ainutlaatuista tapahtumaan, kun epäonninen lumenpudottaja roikkui valjaissa viidennen kerroksen kohdalla pudottuaan katolta. (onneksi oli valjaat).

”Onnekas” oli lähettänyt tämän ainutlaatuisen kuvan lukijakuvana ko. lehteen. Tunnetusti niistä maksettavat korvaukset ovat suorastaan naurettavia, kun on olemassa myös toinen mahdollisuus.

Mikäli kohdallesi sattuu tällainen ainutlaatuinen tilaisuus suosittelen toimimaan seuraavasti:

- leimaa kuvan päälle teksti: koevedos tai sample
- lähetä kuva tunnettujen lehtien kuvatoimitukseen ja kysy paljonko lehti tarjoaa jos he julkaisevat kuvan.
- sovi kuvalle: käyttöaika, mediat ja alue. Valmis lomake: http://www.finnfoto.fi/files/valokuvan_kayttolupa.pdf

- mikäli ostaja haluaa kaikki oikeudet-> hinta luonnollisesti korkeampi.

Jos katsot vastaavanlaisen kuvan vuokrahintaa jostain tunnetusta kuvatoimistosta, on korvaukset aivan toista luokkaa ja lehdet päivittäin ostavat kuvia kuvatoimistoista ja maksavat niille asianmukaisia korvauksia.

Tämä kannattaa kertoa myös tutuille, vaikka eivät harrasta valokuvausta.

2

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ermoi

Testattu, Toimii!

• MarjaTLeena

Luin keväälä ohimennen tämän vinkin ja juhannuksen jälkeen tuli eteen tilanne josta nappasin kuva. Toimin niin kuin yllä kerrotaan ja viime viikolla tilille kolahti useampi satanen. Kiitos vinkistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä alussa sua pitänyt kauniina

Mutta nyt olet silmissäni maailman ihanin nainen. En edes käsitä, mitä tapahtui. Pikkuhiljaa muutuit silmissäni haluttavimmaksi naiseksi koko maailmas
      Tunteet
      181
      2166
    2. Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa

Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2035
    3. Voisitko mies kirjoittaa

Jotain kivaa ja siten että tunnistaisin itseni varmasti? Ei ilkeilyjä..
      Ikävä
      48
      1057
    4. Kirjoitan sulle sydämestäni

Syvin toiveeni on päästä kanssasi suhteeseen, saada tutustua sinuun ja että sinäkin tuntisit minut sellaisena kuin olen. Minulla on paljon rakkautta s
      Tunteet
      58
      818
    5. uskallatkohan laittaa

Kerro jotain mistä sinussa pidän? Tunnemme toisemme riittävän hyvin tietääksemme toisistamme nämä asiat melko osuvasti.
      Ikävä
      36
      740
    6. Homseksuaaliksi syntyminen - vuosisadan sumutus?

Tieteellinen fakta on ettei homoseksuaaliksi voi syntyä vaan homoseksuaaliksi ruvetaan. Tätä kylmää ja itsestäänselvää tosiasiaa ei aivan viime vuosik
      Luterilaisuus
      255
      715
    7. Meillä on vain telepaattinen suhde

Tai siis mulla suhun. Yksipuolinen se on, ja romanttinen kaikesta huolimatta. Mielikuvitus korvaa sen, mitä ei koskaan ollut.
      Ikävä
      61
      690
    8. Ei tiemme enää kohtaa

Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa
      Ikävä
      69
      676
    9. Body count

Sanotaan että miehellä tulevaisuus ratkaisee ja naisella menneisyys kun etsitään oikeasti vakavaan parisuhteeseen toista. Jos naisella paljastuu oleva
      Sinkut
      238
      651
    Aihe