uuden suhteen riski?

rakkautta ilmassa

Kuinka moni on ajatunut uuden narsistin kynsiin edellisestä irti päästyään?

Erottuani narsusta, en uskalla alkaa uuteen suhteeseen, koska näen kaikissa epäilyttävästi narsua. Yleistäkö?

11

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei rakkautta ilmassa ja toivotan muidenkin puolesta tervetulleeksi palstalle.

Sinulla on tosi hyvä kysymys, odotan itsekin mielenkiinnolla vastauksia.
      En osaa sanoa milloin. Pitänee ensin oppia tuntemaan itsensä, heikkoutensa ja rajallisuutensa. Tunteensa. Miksi ajauduin N:n syliin. Löytää itsensä. Ehkä näistä lähtökohdista. Saat varmasti vielä hyviä vastauksia kysymykseesi.

Ymmärrän kyllä, miksi kysymys vaivaa sinua. Varsinkin, jos sitä rakkautta on jo ilmassa. Kaikkihan me sitä kaipaamme, olimme valmiita tai emme, vaikka tietääkö kukaan olevansa ja milloin valmis.Etene suhteessa ainakin rauhallisesti.

Oma kokemukseni; silloin kun N loikkasi kauluksestani sisälleni olin äärimmäisen herkistynyt. Olin juuri pudottanut entistä kilpeäni, alkanut etsimään itseäni ja keskeneräisenä olin tavattoman hauras. Kaikelle. Tein toisesta syntipukin, vaikka vasta jälkikäteen tajuan, että minun tehtävänäni olisi ollut ensin löytää ja koota itseni.

• 18

Justiinsa noin, narsu iskee kyntensä just silloin kun uhri on heikoilla ja esittää ystävää, auttajaa tai hyväntekijää. Turha syyllistää itseänsä avuntarpeesta, sitä on vaan vaikeampi luottaa ihmisiin enää tuollaisen ihmisen (narsistin) jälkeen.

Totta on että kannattaa antaa itselleen tarpeeksi aikaa eheytyä ennenkuin lähtee mihinkään uuteen suhteeseen sitoutumaan. Voi tietenkin käydä niiinkin ettei enää koskaan täysin eheydy, jotain on särkynyt lopullisesti sisimmässä.

• 18 kirjoitti:

Justiinsa noin, narsu iskee kyntensä just silloin kun uhri on heikoilla ja esittää ystävää, auttajaa tai hyväntekijää. Turha syyllistää itseänsä avuntarpeesta, sitä on vaan vaikeampi luottaa ihmisiin enää tuollaisen ihmisen (narsistin) jälkeen.

Totta on että kannattaa antaa itselleen tarpeeksi aikaa eheytyä ennenkuin lähtee mihinkään uuteen suhteeseen sitoutumaan. Voi tietenkin käydä niiinkin ettei enää koskaan täysin eheydy, jotain on särkynyt lopullisesti sisimmässä.

18 : juu, eipä tuollaiset liiveihin ui jos ei ole valmiiksi hieman vereslihalla tai muuten heikossa hapessa. Itselläni oli suuri kriisi silloin ja jos kriisikeskuksen yhteydenotot unohtaa niin ainoa muu "apu" mitä sain, oli narsistinen "kumppanini".
        Eipä siinä sotkussa ollut muuta kuin ihastunut siihen avuliaisuuteen.
        Totuuden aika oli sitten myöhemmin.
        Tällaisia "uhrejahan" he etsivät, eihän muuten homma toimisikaan =(

Pois syyllisyys.

• eräsvaan1

Ap, kattele narsujen piirrelistaa ja tarkkaile etäänpää. Keksi tekosyitä että voit viivyttää "tositoimiin" ryhtymistä ja pitää deittailun aluksi etäisellä tasolla. Toivon sulle voimia tarkkailla tilannetta etäänpää aikasi. Mulla vähän sama tilanne.

yksi uhriutumaton uhri täälläkin

• Eräsvaan1

sellaisen suhteen jälkeen tulee niin vainoharhaiseksi että näkee narsuja joka paikassa.Saatika jos lähtee tarkastelemaan listoista ;)

Jokaisella tuntuu olevan jotain selkänsä takana piilossa. Jokainen pettäjä tai valehtelija tuntuu narsulta. Jokainen hymyileväkin piilottelee totuutta maskin takana. Jokainen lähestyjä haluaa viedä jotain. Ihan mitä vain.

Oma ohjeeni itselleni on, ei suhteita ennen kuin olen selvittänyt asiat itseni kanssa. Jos en tiedä miksi sen sallin, en tiedä miksi en sallisi uudelleen.

• 23
        lynett kirjoitti:

Eräsvaan1

sellaisen suhteen jälkeen tulee niin vainoharhaiseksi että näkee narsuja joka paikassa.Saatika jos lähtee tarkastelemaan listoista ;)

Jokaisella tuntuu olevan jotain selkänsä takana piilossa. Jokainen pettäjä tai valehtelija tuntuu narsulta. Jokainen hymyileväkin piilottelee totuutta maskin takana. Jokainen lähestyjä haluaa viedä jotain. Ihan mitä vain.

Oma ohjeeni itselleni on, ei suhteita ennen kuin olen selvittänyt asiat itseni kanssa. Jos en tiedä miksi sen sallin, en tiedä miksi en sallisi uudelleen.

Ja tarpeeksi kauan kun on itsensä kanssa rakkaussuhteessa ei enää muuta kaipaakaan :D

• lottamari<3

No just,..ja piirrelista kannattaa taitella povitaskuun ja epäillä jokaista vähänkin ystävällisesti lähestyvää narsuksi. Kannattaa keksiä tekosyitä ja valehdella heti kättelyssä ja viivytellä ja kierrellä ja kaarrella, tehdä itsestään omituinen ja tarkkailla tummien aurinkolasien ja pitkän otsatukan takaa altakulmain, jos vaikka olisi sattunut törmäämään narsistiin.

Kaivaudu vielä varmuuden vuoksi poteroon ja laita kypärä päähän, narsisteja vastaan kannattaa suojautua hyvin :DD

Ei juma..

romantiikan karkoittajat taas antamassa hyviä neuvoja :))

• kysynpä vaan

Ei tässä kai romantiikasta ollut kyse? Ja mikäs hoppu tässä on valmiissa maailmassa?

• Tahtoo oikoa haarniskan kuhmut ennen kuin yrittää uudelleen. Mun heppani Rosinante hirnahti äsken että vielä se Dulcinea jonain päivänä löytyy. ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7774
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3213
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2516
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2136
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2074
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      2008
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1683
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      59
      1629
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18