Hyvinvointivaltio auttaa : sairauspäiväraha 1,30 E/pv

täysin väsynyt raakk

Sairausloma jatkunut niin, että palkka putosi 2/3. Miten Kela auttaa?
Maksamalla sairauspäivärahaa kokonaista 1.30 euroa päivässä. Siitä on sitten kyllä verot jo maksettu. Eli n. 26 euroa/kk köteen. Ja palkka putosi sentään n. 700 euroa.
VOI VITTU !
Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta käytännössä ei vaan toimi.

5

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanikkaa ja vettä

Olen myös pitkällä saikulla, yli3kk. Oikea käteni leikattiin, kipsissä ensin 6 vk ja nyt kuntoutusta. Sain Kelalta ilmoituksen, että saan 0.39€/pv sairauspäivärahaa. Nyt tuli ilmoitus, että viiden päivän sairauspäiväraha on 1,95€ josta verojen jälkeen tililleni tulee 1.65€. Muutenkin teen vain 19 tunnin viikkoja, joten ei palkkassa ole hurraamista ja putosin 2/3 osa palkalle jo viimekuussa.
      Tuon lappusen ja korvauksen käsittly on varmasti tullu kalliimmaksi postikulut ja tilillepanomaksuksut. Täytyy ihan kehystää seinälle, on se niin naurtettavaa ja vitutttaa hartaasti :( Ettäs kehtaavat:(

• näin se vaan on

Ei kukaan saa sairaslomalla samaa palkkaa kun töissä ollessa ellei ole työtapaturma.Silloin tulee sama palkka sairasloman ajalta.Jos sairastaa pitenpään loppuu palkka kokonaan jolloin Kela tai vakuutus maksaa sitten summan joka ei ole lähellekkään mitä ennen oli.

• hdfh fuydaguyua

2/3 osa palkalla tulee noita mitättömiä summia kelasta palkan päälle.

jos päiväraha on esim 70 e/pv ja 2/3 palkka 69,50 e/pv saa sairas itse erotuksen eli 0,50euroo. Pitäis muuttaa lakia niin että alle 5 euron erotuksia/pv ei maksettais. Loppuu valitus pienistä maksuista.

• Turhautunut!!

Itse olin pitkällä sairaslomalla ja sain myös sitten kelalta 2/3 palkkaa.Sitten työnantaja maksoi ulos lomapalkkani kiva ajattelin sen kummemmin miettimättä.Siirtyessäni kuntoutustuelle sain työnantajalta joululahjaksi 1300€
        maksulapun.olin kysellyt kelalta ja työnantajalta etukäteen mitä se kesälomakorvaus vaikuttaa tuloihin ja vastaus oli ei mitenkään.Mihin enää uskoa ja sovittelin sitten maksut,mutta silti tuli vielä kirje,että ulosottoon.Hihat paloivat totaalisesti no maksoin sen pois ja pennittömänä sain ollakkin sitten.

• SAIRAUSPÄIVÄRAHA
        Turhautunut!! kirjoitti:

Itse olin pitkällä sairaslomalla ja sain myös sitten kelalta 2/3 palkkaa.Sitten työnantaja maksoi ulos lomapalkkani kiva ajattelin sen kummemmin miettimättä.Siirtyessäni kuntoutustuelle sain työnantajalta joululahjaksi 1300€
        maksulapun.olin kysellyt kelalta ja työnantajalta etukäteen mitä se kesälomakorvaus vaikuttaa tuloihin ja vastaus oli ei mitenkään.Mihin enää uskoa ja sovittelin sitten maksut,mutta silti tuli vielä kirje,että ulosottoon.Hihat paloivat totaalisesti no maksoin sen pois ja pennittömänä sain ollakkin sitten.

Eks sairasraha tuu ansioiden mukaan ja pienin 22e päivä.Miten toi voi olla mahdollista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1979
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      128
      1510
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1366
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1234
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1141
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1101
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      912
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      859
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      803
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      768
    Aihe