Sairausloma jatkunut niin, että palkka putosi 2/3. Miten Kela auttaa?
Maksamalla sairauspäivärahaa kokonaista 1.30 euroa päivässä. Siitä on sitten kyllä verot jo maksettu. Eli n. 26 euroa/kk köteen. Ja palkka putosi sentään n. 700 euroa.
VOI VITTU !
Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta käytännössä ei vaan toimi.
Hyvinvointivaltio auttaa : sairauspäiväraha 1,30 E/pv
5
403
Vastaukset 5
- Vanikkaa ja vettä
Olen myös pitkällä saikulla, yli3kk. Oikea käteni leikattiin, kipsissä ensin 6 vk ja nyt kuntoutusta. Sain Kelalta ilmoituksen, että saan 0.39€/pv sairauspäivärahaa. Nyt tuli ilmoitus, että viiden päivän sairauspäiväraha on 1,95€ josta verojen jälkeen tililleni tulee 1.65€. Muutenkin teen vain 19 tunnin viikkoja, joten ei palkkassa ole hurraamista ja putosin 2/3 osa palkalle jo viimekuussa.
Tuon lappusen ja korvauksen käsittly on varmasti tullu kalliimmaksi postikulut ja tilillepanomaksuksut. Täytyy ihan kehystää seinälle, on se niin naurtettavaa ja vitutttaa hartaasti :( Ettäs kehtaavat:( - näin se vaan on
Ei kukaan saa sairaslomalla samaa palkkaa kun töissä ollessa ellei ole työtapaturma.Silloin tulee sama palkka sairasloman ajalta.Jos sairastaa pitenpään loppuu palkka kokonaan jolloin Kela tai vakuutus maksaa sitten summan joka ei ole lähellekkään mitä ennen oli.
- hdfh fuydaguyua
2/3 osa palkalla tulee noita mitättömiä summia kelasta palkan päälle.
jos päiväraha on esim 70 e/pv ja 2/3 palkka 69,50 e/pv saa sairas itse erotuksen eli 0,50euroo. Pitäis muuttaa lakia niin että alle 5 euron erotuksia/pv ei maksettais. Loppuu valitus pienistä maksuista.- Turhautunut!!
Itse olin pitkällä sairaslomalla ja sain myös sitten kelalta 2/3 palkkaa.Sitten työnantaja maksoi ulos lomapalkkani kiva ajattelin sen kummemmin miettimättä.Siirtyessäni kuntoutustuelle sain työnantajalta joululahjaksi 1300€
maksulapun.olin kysellyt kelalta ja työnantajalta etukäteen mitä se kesälomakorvaus vaikuttaa tuloihin ja vastaus oli ei mitenkään.Mihin enää uskoa ja sovittelin sitten maksut,mutta silti tuli vielä kirje,että ulosottoon.Hihat paloivat totaalisesti no maksoin sen pois ja pennittömänä sain ollakkin sitten. - SAIRAUSPÄIVÄRAHA
Turhautunut!! kirjoitti:
Itse olin pitkällä sairaslomalla ja sain myös sitten kelalta 2/3 palkkaa.Sitten työnantaja maksoi ulos lomapalkkani kiva ajattelin sen kummemmin miettimättä.Siirtyessäni kuntoutustuelle sain työnantajalta joululahjaksi 1300€
maksulapun.olin kysellyt kelalta ja työnantajalta etukäteen mitä se kesälomakorvaus vaikuttaa tuloihin ja vastaus oli ei mitenkään.Mihin enää uskoa ja sovittelin sitten maksut,mutta silti tuli vielä kirje,että ulosottoon.Hihat paloivat totaalisesti no maksoin sen pois ja pennittömänä sain ollakkin sitten.Eks sairasraha tuu ansioiden mukaan ja pienin 22e päivä.Miten toi voi olla mahdollista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3051195Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71845Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61783- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38642Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41636- 50586
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
- 32511
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505- 33497
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437- 77432
- 19427
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9426Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o26384