Auton vaihtoa kohta.
Forester , RAV-4 , CRV ?
Näistä ajattelin bensiinimallin valita.
Tuo uusi Forre kiinnostaisi.
Forester ?
53
2210
Vastaukset
- äkstee
Hei
Onhan se tylyä jos kukaan ei vastaa.
On kirjoiteltu Subaru laadun huonontumisesta. Itsellä ei kokemusta tuosta, koska nykyinen Subaru Foresterini on 2007 mallia ja se ainakin toistaiseksi on vaikuttanut luotettavalta, mitä sitten laadulla tarkoitettanee. Ei se ainakaan ole alkanut rämisemään vaikka kohta 80 tuhatta olen ajanut, ehkä tuo on jotain laatua, tai sinne päin.
Ainoa asia mitä olen tuossa moittinut, on istuimen säädöt, lähinnä istuinosan etureunan korkeus suhteessa takaosaan, eli kaltevuus. Toivoisin etureunaa voitavan säätää korkeammalle.
Jos uutta Foresteria saisi vaikkapa 2,5 litran vapaastihengittävällä moottorilla ja CVT laatikolla, niin se voisi olla seuraava autoni.
Muutoin se ehkä on Outback vastaavalla vaatimuksella.
Eipä minulla ole kokemusta noista muista merkeistä, niin en voi niitäkään moittia. Olen kyllä joskus todennut, että kokemukseni Subaruista ovat olleet niin hyvät, ettei ole tarvinnut vilkuilla muiden merkkien perään. - selvä ero
Tee itsellesi ensimmäisenä selväksi, haluatko 4-vetoisen auton. Jos haluat, niin Forester on noista ainoa sellainen. Muissa on vain avustava 4-neliveto, joka tulee mukaan aina liian myöhään ja lukitusmahdollisuuttakaan ei ole.
- four
Meilla honda cr-v vajaa vuoden vanha diesel automaatti, ollaan oltu tyytyvaisia kaikkeen muuhun paitsi vetta tiputtavaavaan takaluukkuun. On arsyttavaa kun avaa luukun, niin vetta putoaa niskaan.
Nelivedosta voi olla montaa mielta,pienta viivetta esiintyy kytkeytyessa,mutta onko siita haitta todellisuudessa-en ainakaan ole huomannut.
Kokemuksesta olen huomannut etta nelarin eteneminen loppuu yleensa pohjan alle pakkaantuvan lumen vaikutuksesta,siihen ei sitten auta mitkaan lukitusmahdollisuudet.
Meilla kokemusta kahdesta nelarista,manuaali A5 3,0tdi ja CR-V D aut., vaikka audissa on kovasti hehkutettu jatkuva neliveto,niin honda vain etenee paremmin suuremman maavaransa turvin. Liikkeelle lahdoissa taas automaatti korjaa hondan puutteita,joten ei audi siinakaan ole mitenkaan ylivoimainen.Tee paatoksesi ihan itse ja unohda nuo jutut "áinoasta oikeasta nelivedosta"
Honda kuluttanut meilla sekalaisessa ajossa tietsikan mukaan alle 8l,mika on varmaan ihan hyvaksyttavaa.- kari a
Honda tomaatilla en ole ajanut mutta käsivalintaisella useasti.
Honda automaatti jäi juuri kauppaan pienen maavaransa ja nelivetotekniikan vuoksi,meillä kun tulee noita lumisia mäkiä ajettua tämäntästä.
On meinaa tuupattu miesvoimin,eikä olut mahasta kiinni. Keula liian löysä metsäteille,niiaa turhan helposti ja tuo 17cm maavara ei tahdo riittää,pohjamuovit ropisee.
Muuten miellyttävä auto,hiljainen ja laadukkaan oloinen. - oli puhe 4-vedosta
Se vain kun on nyt niin, ettei audissakaan ole oikeata nelivetoa, parempihan se on kuin esim. CRV:ssa, mutta vajaatoiminen sekin.
Parhaiten CRV:n onnettoman viipeen huomaa kun pitää nousta liukasta mäkeä ylös. Kun etupää ensin yrittää ja sitten lipsahtaa, niin takapää yrittää mukaan auttamatta myöhässä ja siinähän CRV sitten seisoo.
Subarulla sama mäki nousee helposti, kun mikään pyörä ei edes joudu luistovaiheeseen vaan kaikki vetävät tasaisesti.
Tokihan se raja löytyy kaikille sopivassa maastossa, mutta CRV on surkea mäennousija liukkaalla ja se maavara sitten on täysin alamittainen sekin.
- 2.5 cvt ua
Jäi mulla ainakin ridge kauppaan,automaattina miekka ja kypärä 4v momentinmuunnin hirvitys(kyllä koeajoin 2.0 bensa sellaisen)ei tuollaisia laatikoita muuten hyvään autoon.Eri planeetalta legsy cvt automaatti,tykkäsin ja polttoaineen kulutus pari litraa oikeasti pienempi vrt forre 4v tomaatti(sille oli ilmoitettu naurettavan pienet,jo ajotíeturi paljasti karun totuuden)eli yhtään ei nurkis saa pyörii,jos alle kympin haluaa.
- Akvavtix 1000
Itse ottaisin uusi moottorisen foresterin. Toisena on toyota ja hondaa en oikein ottaisi ollenkaan , niitä on joka paikka täynnä.Huvittaa edelleen se autobild peruutus hangessa juttu hondasta,jotenkin naurettava koko hondan lookki ns teeskentelijöidena auto,sorry jos mielesi pahoitit.
Miksihän ei ole foresterissa 2.5 konetta vapaasti hengittävänä, purnausta ,niin ja vielä automaattina. - four
Kylla on huvittavaa keskustelua nelivedosta,kaikki ne on ihan kohtuullisen hyvia etenemaan,lisaksi honda on viimeistelyltaan hieman eri luokkaa kun subbe.Tuo juttu nelivedon kytkeytymisesta kesken maen on taas aivan naurettavaa,me asutaan oikeasti suuren maen paalla,kuljetaan kelilla kuin kelilla ja ongelmia ei ole kuin alas menossa. On renkaillakin suuri osuus,audin 245 nokian7 vaativat reilua sutimista etta loytavat kovaa pohjaa,epailen etta kapeammat toimisivat paremmin.
Saivartelun lomassa kannattaa sitten muistaa etta on edelleenkin olemassa nelivetoja jossa on mahdollisuus kytkea mekaanisia lukituksia,siis loytyy subbellekin voittaja.
Monelle saattaa olla ongemana vaikka subben heikko veto matalilla kierroksilla,tai 2l bensakoneen suuri kulutus,niista ei taalla paljon turista.
Joo taitaa vaan olla audin neliveto(torsen) edelleen parhaaksi arvostettu neliveto,vaikka taalla toista mielta ollaankin.- rullaukko
Siinä sulle rinkelipitkon parhaimmistoa
Rullia ei lahjota, kuten vagniikan maailmaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE - KAASUA LISÄÄ
Älä nyt vedä hernettä nenään mutta tuossa olisi crv.tä jo työnnetty:http://www.youtube.com/watch?v=BKAI7LyBVkg&feature=related
On menneen talven lumia ne dieselin heikot alaväännöt,korjattu 2011 malliin jotta jopa automaattilaatikon käyttäjä lähtee nykimättä. - pitkää ikää
Ilmeisesti et nelivetoa ole koskaan oikeasti tarvinnut, sen huomaa kirjoituksestasi. Sinun mäkesi päälle pääsisi varmaan yhtä hyvin millätahansa 2-vedulla, siinä kuin CRV:lläkin. Tottakai renkaatkin vaikuttavat, mutta kai ne on mahdollista hankkia samanlaiset kaikkiin autoihin.
Kysymys 4-vedon mäennousussa ei todellakaan ole siitä, että rengas kaivautuu kovaan pohjaan!!! Liukas jäinen mäki erottellee 4-vedot toisistaa, silloin tarvitaan lipsahtamatonta pitoa, eikä kaikki todellakaan ole edes kohtuullisen hyviä.
Toinen hyvä ominaisuus paksussa lumessa on riittävä maavara. CRV:ssä se on vain hiukan henkilöautoa korkeampi ja aivan alamittainen vaikkapa Subaruun verrattuna.
Ettäkö löytyy Subarullekin voittaja - ihanko totta, tuo oli uutinen! - Akvavatix 1000
Subbellekin voittajia? ja alat esitellä kytkettäviä nelivetoja? kiitos ja kumarrus että piti nousta kytkettävien lukittavien maasturi off road sarjaan että pikkusievälle foresterille, henkilömalliselle subarulle löytyi voittaja KIITOS! pelastit jälleen päiväni teeskentely neliveto kulkupelien puolustuspuheessa.
Audin neliveto ei ole hyvä=ei ole päällä koko ajan.Mutta saat toki ajella semmoisella mutta ei saa sitä kehua aiheeta parhaaksi. Siinä ei ei puheet auta ei ole jatkuva neliveto.
Leveät renkaat ei kuulu suomen talveen muuta kuin islannin ajoreissulla joilla on muuten kivaa samoin ratsastusreissut todelliseilla maastureilla.
Subarun kone ei ole alhaalta vääntävä ei edes 2.5xt mutta suuri kulutus 2l koneissa ei pidä paikkaansa. Ja uusi 2l kone taitaa olla jopa taloudellisin tällä hetkellä.
Totuuden sanominen on joilekkin kumman vaikeaa.Miksi? ei nämä asiat ole niin vakavia ja 50v kulutua meistä harva edes on niitä enää toteamassa joten lopettakaa tyhmyydet ja eläkää rauhassa. - Älä opeta isääs
Akvavatix 1000 kirjoitti:
Subbellekin voittajia? ja alat esitellä kytkettäviä nelivetoja? kiitos ja kumarrus että piti nousta kytkettävien lukittavien maasturi off road sarjaan että pikkusievälle foresterille, henkilömalliselle subarulle löytyi voittaja KIITOS! pelastit jälleen päiväni teeskentely neliveto kulkupelien puolustuspuheessa.
Audin neliveto ei ole hyvä=ei ole päällä koko ajan.Mutta saat toki ajella semmoisella mutta ei saa sitä kehua aiheeta parhaaksi. Siinä ei ei puheet auta ei ole jatkuva neliveto.
Leveät renkaat ei kuulu suomen talveen muuta kuin islannin ajoreissulla joilla on muuten kivaa samoin ratsastusreissut todelliseilla maastureilla.
Subarun kone ei ole alhaalta vääntävä ei edes 2.5xt mutta suuri kulutus 2l koneissa ei pidä paikkaansa. Ja uusi 2l kone taitaa olla jopa taloudellisin tällä hetkellä.
Totuuden sanominen on joilekkin kumman vaikeaa.Miksi? ei nämä asiat ole niin vakavia ja 50v kulutua meistä harva edes on niitä enää toteamassa joten lopettakaa tyhmyydet ja eläkää rauhassa."Audin neliveto ei ole hyvä=ei ole päällä koko ajan."
Lopetetaanpas nyt se kakkendaalin jauhaminen Audista.
Esim. Audi Quattro on jatkuva neliveto ja Audilta löytyy niitä monenlaisia, niin viskolla kuin torsen-kytkimelläkin.
Audi on jatkuvan nelivedon isoisä ja synonyymi, joten kakkendaalin jauhajat voisivat ensin opetella kotiläksyt ja tulla sitten soittamaan suuta jaaappanilaisen kuorma-autotehtaan henkilöautosekoiluista.
- four
En oikein ymmartanyt linkkisi tarkoitusta,torsen toimi juuri niinkuin kuuluukin.
Toki huomasen samalta sivulta makitestin jossa audi pesi kaikki muut nelivedot,jos sita tarkoitit. - TiriEllu
Kääntyyköhän uudessa Foresterissa penkin selkänojat ns. "mimmi" asentoon ?
- Porin insinööri
Kyllä.
- Selventääkö?
Porin insinööri kirjoitti:
Kyllä.
- Täpinä.
Kaikilla nelivedoilla pärjää , jos osaa ajaa !!!
- jäänne kivikaudelta
Hei,kannattaako subbe ukkojen päivittää tietojaan,semmoista puutaheinää juttua.
Jos haluaa aidon jatkuvan nelivedon,se löytyy subarusta,mutta vain tribekasta.
Foresterin neliveto on toteutettu tasauspyörästöllä ja kahdella viskolla,siis visko vaatii luistoa aktivoituakseen ja tietysti johtaa viiveeseen ja sitten kun viskot saavuttaneet toimintatilansa niin etuakseli pyörii edelleen vapaana!!!
Toki subarullakin käytössä kehittyneempää tekniikkaa,esim. lecasyssä keskellä sähköisesti ohjattava kytkin ja sitten vetoa tasataan myös sähköisellä luistonestolla.CR-V:tä koskevat jutut on myös joltain muulta ajalta,sillä nykyisissä malleissa luistoa rajoitetaan sähköisesti.Kyllä nykyään päästään asiallisesti toimiviin nelivetoihin muullakin tavalla kuin vanhalla/halvimmalla visko toteutuksella.
Täällä muistetaan kaikki audia koskevat rullatestit,mutta sitten unohdetaan että range rover käyttää myös torsenia ja land rovereissa käytetään myös runsaasti sähköistä hallintaa. Juu kun budjettiluokan nelareista on puhetta kannattaa kokeilla myös skodan haldex (GEN 4)pohjaista järjestelmää,on valovuoden edellä myös subbea.
Miksi muut autonvalmistajat ovat luopuneet jo aikaa sitten viskosta ja siirtyneet kalliimpiin toteutuksiin? - Tuohisuu
Puutaheinää suollat itse. Kyllä viskolla ja keskitasauspyörästöllä varustettu neliveto on nimenomaan jatkuva neliveto, viskohan toimii tuossa vain ja ainoastaan pyörien/aksilien välisiä nopeuseroja tasaavana komponenttina eikä se kytke mitään nelivetoa, joka on tasauspyörästöstä johtuen siis jatkuva. Ja tuo ratkaisu tuskin on halvempi kuin Haldex, jossa nimenomaan on pyritty yhteen kompaktiin edulliseen pakettiin ja sitä sitten monistetaan sen kummemmin räätälöimättä.
- jäänne kivikaudelta
Hei ,väännän vielä rautalangasta:nelivetoja on kahdenlaisia,kytkettäviä(esim.nissan patrol) ja jatkuvia(esim.nissan x-trail),siis subaru kuuluu tähän jatkuvien ryhmään.
Siis täällä kun on kirjoitettu aidosta jatkuvasta nelivedosta tai "oikeasta" niin
tietääkseni niitä ei ole kuin Land Rover Discoverissa ja Defenderissä,Jeep Grand Cherokeessa ja commanderissa,Toyotan Land Cruiserissa,Subaru Tribecassa BMV:ssä ja Mersedeksissä, myös pajeron jossakin versioissa.
Hyvä kun ymmärsit miksi visko on keskellä ja takana-pitäisi vielä ymmärtää että se tarvitsee pyörimisnopeuseroa jotta nesteen viskositeetti muuttuu ja aktiivinen toiminta alkaa-siis en usko noita väitteitä "lipsahtamattomasta pidosta"
Viskosta on luovuttu lähinnä sen viiveen takia,toki jotkut käyttävät edullisen hinnan takia(ei vaadi mitään elektroniikkaa)
Kyllä haldex pohjaiset,luistonestolla varustetut nelivedot toimivat siinä kun subbe ja yleensä paremmin.
Siis minua kiinnostaa missä puhun puutaheinää,yksilöi
Lisäksi kannattaa kokeilla muitakin autoja,ei pelkästään kuunnella esson baarin juttuja.- Tuohisuu
Tässä oli puutaheinää: "Jos haluaa aidon jatkuvan nelivedon,se löytyy subarusta,mutta vain tribekasta."
VTD löytyy myös edellisen korimallin Forester turbo automaatista. Ja ei-visko myös WRX STI:stä.
Toki se visko vaatii eroa pyörimisnopeudessa, mutta se ei vaikuta siihen onko neliveto oikeasti/aidosti jatkuva vai ei. Olihan niitä aikoinaan pelkän viskon varaan (ilman tasauspyörästöä) tehtyjä nelivetoja esim. Volvon AWD:t ennen Haldexia ja nehän olivatkin aivan sutta ja sekundaa, mutta ihan eri juttu kuin Subarun toteutus. Se on kyllä totta, että Subarussakin visko reagoi vasta jo syhtyneeseen eroon pyörintänopeuksissa, mutta edelleenkään se visko ei kytke nelivetoa.
Minun ymmärtääkseni viskosta on luovuttu lähinnä siksi, koska se ei ole sähköisesti ohjattavissa ja siksi se ainakin teoriassa on huonommin yhteistyössä sähköisen luistoneston ja ESPin kanssa. Haldex-pelillä olen kyllä myös ajanut, mutta siinähän ei perusversiossa ole mitään poikittaista nopeuserojen tasaajaa (eLSD erikseen joissakin malleissa), vaan homma perustuu sähköiseen luistonestoon, joka taas kuumentaa jarrut enemmän rasitettaessa. Eikä siitä ole kuin muutama vuosi kun Tuulilasi sai Volvon XC90:n Haldexin kytkeytymään kokonaan pois päältä kuumentumisen vuoksi. Vastaavassa tilanteessa Subarun keskitasauspyörästö visko toimii pomminvarmasti. Ja muutenkin toteutus ilman elektroniikkaa voidaan nähdä myös etuna. Mutta en minä Haldexiakaan tyrmää, puolensa siinäkin. - kysynys n:1
Tuohisuu kirjoitti:
Tässä oli puutaheinää: "Jos haluaa aidon jatkuvan nelivedon,se löytyy subarusta,mutta vain tribekasta."
VTD löytyy myös edellisen korimallin Forester turbo automaatista. Ja ei-visko myös WRX STI:stä.
Toki se visko vaatii eroa pyörimisnopeudessa, mutta se ei vaikuta siihen onko neliveto oikeasti/aidosti jatkuva vai ei. Olihan niitä aikoinaan pelkän viskon varaan (ilman tasauspyörästöä) tehtyjä nelivetoja esim. Volvon AWD:t ennen Haldexia ja nehän olivatkin aivan sutta ja sekundaa, mutta ihan eri juttu kuin Subarun toteutus. Se on kyllä totta, että Subarussakin visko reagoi vasta jo syhtyneeseen eroon pyörintänopeuksissa, mutta edelleenkään se visko ei kytke nelivetoa.
Minun ymmärtääkseni viskosta on luovuttu lähinnä siksi, koska se ei ole sähköisesti ohjattavissa ja siksi se ainakin teoriassa on huonommin yhteistyössä sähköisen luistoneston ja ESPin kanssa. Haldex-pelillä olen kyllä myös ajanut, mutta siinähän ei perusversiossa ole mitään poikittaista nopeuserojen tasaajaa (eLSD erikseen joissakin malleissa), vaan homma perustuu sähköiseen luistonestoon, joka taas kuumentaa jarrut enemmän rasitettaessa. Eikä siitä ole kuin muutama vuosi kun Tuulilasi sai Volvon XC90:n Haldexin kytkeytymään kokonaan pois päältä kuumentumisen vuoksi. Vastaavassa tilanteessa Subarun keskitasauspyörästö visko toimii pomminvarmasti. Ja muutenkin toteutus ilman elektroniikkaa voidaan nähdä myös etuna. Mutta en minä Haldexiakaan tyrmää, puolensa siinäkin.Outbac nosturilla pyörät vapaana,takapyörää pyöritättessä myös etupyörät pyörivät,miten Hondan auttavassa nelivedossa,kuten koeajoissa kerrotaan?
- Puuro ja velli
Tämä jäänne kivikaudelta on nyt sekoittanut puurot ja vellit melkoisen pahasti. Viskokytkimellä ohjattava neliveto (taakse ei normaalitilanteessa mene voimaa, ainoastaan havaittaessa pyörimiseroa etuaksellin nähden) ja jatkuvatoiminen keskitasauspyörästöön, sekä sen lukitsemiseen visko/kitkalukolla (tarvittaessa) perustuva toteutus ovat hieman eri asioita.
Jälkimmäisessa (Subaru on tällainen manuaalivaihteisena) taakse menee siis aina puolet väännöstä ja jos pyörimiseroa etu- ja taka-akseleiden välillä havaitaan, lukitaan keskitasauspyörästö hetekllisesti viskolukolla yhdeksi puuksi. Tuollainen samanlainen tasauspyörästöihin perustuva se jatkuva neliveto on noissa kaikissa mainitsemissasi kulkimissa. Järeimmissä ratkaisuissa vain lukitus tapahtuu kitkalukon sijaan mekaanisilla lukoilla, jotka yleensä saa kytkettyä myös manuaalisesti. Jos joskus olisit Subarua sopivissa olosuhteissa kokeillut, niin ymmärtäsit mistä on kyse. Vinkki: Kokeile! - four
Siis,ensinnäkin oli kyseessä audi,honda tai subaru,neliveto on tarkoitettu käytettäväksi pyörät maassa-oletko todellakin niin tyhmä ettet sitä tiedä.
Siis outbakin neliveto vaatii myös "tuntumaa"tiehen jotta sähköisesti ohjattu neliveto(monilevykytkin) osaa ottaa huomioon jokaisen pyörän pyörintänopeuden erikseen,sekä vääntömomentin ja ohjaa sen perusteella voimaa.
Siis hondassa tuo voimansiirron kytkeytyminen on toteutettu oljypumpuilla,monilevy-ja kuulakytkimellä. luistavaa pyörää jarrutetaan myös vetoluistonestolla. Veikkaan etta sähköinen luistonrajoitus tulee olemaan myös subarussa tulevaisuudessa suuremmassa roolissa,koska on edullinen toteuttaa ja nykyiset toteutukset ovat erittäin toimivia.
Miksi täällä jauhetaan aivan tyhjänpäiväisyyksia,ketjun alkuperäinen tarkoitus on aivan muuta.- en niin tyhmä
Pyörät maassa 4-vedoilla yleensä liukasta mäkeä noustaan, mutta se ei tarkoita, että pyörien pitäisi lipsua ja kaivautua kovaan maahan. Näin honda tekee kun ensin etupää lipsahtaa ja auto nytkähtää sitten vasta yrittää takaveto tulla mukaan, mutta kitka on menetetty jo. Nyt voi sitten ruveta riuhtomaan väkisin ja sutia pyörillä kunnes kaivautuu kovaan maahan. Kovalla jäällä tuokaan ei toimi.
Subbe vain yksinkertaisesti vetää alusta alkaen kaikilla pyörillä, eikä sitä lipsahdusta milloinkaan tapahdu noissa samoissa oloisaa. Tasainen vetokitka kaikilla pyörillä toimii.
Toki kaikelle raja löytyy, mutta tää on niin monta kertaa meidänkin mökkiteillä kokeiltu ja pakko se on ollut CRV-kuskienkin myöntää.
- evo nakki
Haloo
Miksi joku puuro&velli alkaa puhua jostakin viskolla ohjatusta nelivedosta,kun yksikään täällä ei ole sellasta väittänyt! Eikö kyse ollut noista lukituksena toimivien viskojen viiveistä ja vapaana pyörivästä keulasta. - Jatkuu vaan
Kuuluuko sinun mielestäsi aidon jatkuvan nelivedon määritelmään lukot kaikilla akseleilla? Jos kuuluu niin ainakaan Forester ei ole sellainen. Ei ole kovin moni muukaan auto, harvoja mieleentulevia Mercedes G-sarja, Jeep Grand Cherokee Quadra Drive II. Meillä oli ilmeisesti mielessä hieman eri määritelmä.
- Jatkuu edelleen
Ai niin, tietysti ainakin Sti Imprezassa on noita lukkoja siellä täällä. Ja meidän Valmetissa.
- four
Hehää kysymys onko ihmisellä mitään kokemusta autoilusta,kun lukee tekstiä:hondan etupää lipsahtaa ja auto nytkähtää,sitten vasta takapää yrittää tulla mukaan-käsiitämätöntä.
Pidän outona näitä juttuja jos koeolosuhteissa ei viiveitä havaita.
ONKO KENELLÄKÄÄN TIETOA PALJON OIKEASTI KULUU AIKAA HALDEKSIN KYTKEYTYMISEEN TAI KUULAKYTKIMEN PAINEISTAMISEEN.
Joko subarumiehet kehittävät uutta rullatestiä,jotta vag:n kruunupyörätöstö saadaan teilattua.- voihan vitalis1
Nuo millisekunnit suunnitelijan pöydällä eivät aina vastaa totuutta.
Monesti liikennvaloissa ,kun vieressä on Honda kuulee tuon eturenkaiden raapimisäänen,, sutia lyövät mutta kait takana on sitten ollut hiljaisemmat renkaat jos ne ovat sutineet samanaikaisesti.
Honda on kesäauto nelivetoisuuden puolesta jos ei mennä rantahiekalle,onhan sitä toki ajettu Warrellakin joskus.
Jos olen ollut Forrella liikkeellä niin tuota sutimisääntä ei ehdi kuulua koska olen yleensä jo toisessa riseyksessä - CR-V ja Forester
Kyllähän se takaakseli liittyy peliin aika pian sen jälkeen kun etupyörät rupeavat sudittamaan. Itse piodän enemmän jatkuvasta nelivedosta joten sekin on minusta yksi hyvä syy miksi kannattaisi ostaa Subaru
- Porin insinööri
Eivät kehitä vielä.
- Sube
Minkä merkkiset autot ovat ajan suhteen 100 prosenttisesti nelivetoisia eli kaikki pyörät vetävät aina ja jatkuvasti? ...No Subaruhan se
- CR-V ja Forester
Moi!
Itsellä on kokemusta 2009 vm Honda CR-V:stä. Eli kyllä se on hyvä auto ollut , lukuunottamatta yhtä radionvaihtoa ja peilin vaihtoa, koska kuskunpuoleinen peili ei enää lämmennyt. Omistan siis 2.0L bensa-manuaali version. Mutta itselläkin on autonvaihto edessä ja menen ainakin koeajamaan uutta facelift Forrea tuona 2.0 bensa ja manuaali versiona. Muuten osaako kukaan sanoa, että miten se foersterin laatu/kestävyys lienee olemaan?- Real All Wheel Drive
Koeaja talvella niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä onko CR-V kesäauto vai ei. Kai se aito japsi kestää siinä kuin brittien kasailemat Hondat.
- "forre"
Subaru on varma valinta, kunhan ottaa sen bensa-koneella. Dieseleiden kanssa näyttää olevan hieman "säätöä".
- 4veto
Uusi bensa kone on muuten hemmetin taloudellinenkin ! appiukko tilsi tuon bensaversion kun ajaa jo vähän no jääpä hyvä käyttöauto perheelle joskus apin mentyä autuaimmille nelivetojen maille.
- "forre"
Appiukon jutut on aina juttuja, kehuihan hän tytärtäänkin, vai etkö enään muista....
No joo, itse asiaan, olisi mukava kuulla ihan oikeilta käyttäjiltä todellisia kokemuksia vanhan ja uuden moottorin eroista. ;-)
- Sub.
Luulisin vanhan olevan parempi , koska siinä on tasapainoakselit , kun taas uudessa mootori on nestepussien varassa konehuoneessa.
- Subaru on paras
Siinä sitä Subarun etenemiskykyä...ei paljo haittaa vaikka lunta pakkautuiski vähän maha alle...
http://www.youtube.com/watch?v=u8Df683ocAI&feature=related - Outoa?
Subarun neliveto lienee muuttunut "köykäisemmäksi". Ei tuossa kaikki pyörät vedä.
http://www.youtube.com/watch?v=gGjAPL_E_Kg&NR=1- ei sähkölukoille
Ei noissa vedä ikinä kaikki pyörät . 2l bensoissa on siis oikea neliveto joka vetää edestä ja takaa kokoajan ,awd, 1 rengas eli ns 2 pyörävetoisia ne on edestä yksi ja takaa yksi , tavis etuveto auto on 1 pyörävetoinen. Niin se on.Eli ei ole köykäisempiä .
Siksi itse ajan turbolla ja vetää aina 3 rengasta koska takan viskolukko. Viskothan ei vedä vertoja kiinteille lukoille mutta kyllä jauhaa aina minimissään 3 rengasta tyhjää kun on sattunut näkemään ulkoa tilanteet .Lumessa itse ajaen lumi lentää kyllä joka renkaasta kait se on niin tasaista vetoa ja liikkeessä ettei rengas pysähdy jarruttamaan missään tilanteessa. Kiinteällä ei ole tullut vastaan pahoja paikkoja enkä niihin kyllä ajakkaan vapaa ehtoisesti että voisi todeta viskon luistavan takaa. Hiekka tieltä joka on siis pehmeää ja upottavaa kuin rantahiekka niin täyskaasu lähdöllä suoraan joka rengas tekee ojaa ja vauhti on muuten todella äkkiä 100km/h. Elävästä elämästä todettua.
- Nice car
Minulla oli 2.0XT fore sitä ennen kokemusta nelivetoautoista A3 Quatrosta, en tiedä kuinka paljon vaikutti kun A3 oli vuosimalli 2000 ja Fore 2004 , ja mistä yleensäkkin johtui mutta Autojen talvikäytöksessä toi Subaru kyllä vei 100-0 Audia..
- Kertaakaan ei jäänyt Fore kiinni hankeen vaikka tuli testailtua etenemiskykyä joskus ihan hulluissa lumimäärissä, Audi jäi useamman kerran penkkaan -> tää nyt oli varmaan maavarasta kiinni.
- Maantiellä kun ylitti ohittaessa lumivalleja Fore meni kuin juna niistä yli, audi ei.
- Liikkeelle lähdöissä Audi luistatti huomattavasti enemmän, 1 huomio Audin renkaat kuluivat edestä tosi paljon enemän kuin takaa, aivan kuin etuveto autossa, kun taas Foressa renkaista ei 20tkm:n jälkeen tiennyt mitkä olivat olleet edessä ja mitkä takana.
- Forella tuli sitten taas vastaavasti pari vaaratilannetta kun pito oli helvetin hyvä, kiihdytin pimeällä peilijäisellä tiellä nopeuden 60km/h ja mutkassa huomasin ettei pitoa ole yhtään, mettään mentiin että soi :) - Rontti123
Kaiken tämän huulen heiton jälkeen kiinnostaisi tietää, mihin ratkaisuun Erik Vallin päätyi!?
- Erik Vallin
Forre on tilattu.
- Oikea valinta
Oikea valinta.
- Rontti123
Vamos!
- Porin insinööri
Kyllä minä olisin harkinnut Dasia Dustria.
- Vähän käyttökokemust
Ostin puolivuotta sitten 2009 D XS Forre. 80 000 ajettu. Kytkin meni takuuseen juuri ennen takuun loppumista. Taka visko, kun lähtee peliin huonolla loskaisella kelillä se haisee palanut sähkölaite ja perän ollessa yhtäpuuta se ampuu minne vaan. Onneksi luistonesto auttaa, mutta samalla jarrutta huommattavasti menoa. Subaru huolossa kerrottiin voimansiirto on OK! Olen ollut vattasta kiinni ja kaksi pyörää vain suti, liekö edellinen omistaja polttanut viskon. Olen ymmätänyt, että takaviskoa ei ole lecasy:ssä ja perus outback:ssä. Paluuta ei ole bensa vehkesiin, kunhan vaan tulee tomaatti. Ristiriitainen peli. Vaihteiden välitys ei ole tehty maastoon vaan kadulle, jousitus toimii kadulla paremmin kuin maastossa (jousittamaton massa on suuri). Fisten juositus lyö keveämmin 3cm monttuun. Laajoissa liikkeissä Ok. Maavara Ok. Korkeuden vuoksi vaappuu vs normipeli. Neliveto on uskomattoman hyvä niin kauan, kun auto liikkuu. Vaihdelaatikko on Valmetista. Talvella auton lämmettyä on ajettava ilman takki tai tulee kuuma. Varmaan tiedättekin, mutta todetaan vielä disselin todellinen teho on penkistä mitattu 173 hp ja 403 nm. Kun vaihteden välillä oleva teho integroidaan, niin monet 200 hp pikkitehot jäähyödyntämättä tai se heikommin pitävä etupyörä sutasee vähän. Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen monien wv konsernin tuotteden jälkeen. CR-V on juuri sellainen kuin edellä on kirjoiteltu. Hyvä matka-auto, joka kytkee voimaa myös takapyörille kun pito on menetetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803