Leikkoruusut nuukahtaa!

epätoivoinen

Jokaikinen leikkoruusu joka on sisälle tuotu, kestää maksimissaan pari päivää, sitten varsi ihan kukan alta "pehmiää" jollain tavalla ja kukka nuupahtaa; ihan niin kuin ihmisen pää nuokkuu alas. Miksi ihmeessä näin?! Juhlat tulossa enkä haluaisi että kaikille lahjaruusuille käy samoin!! Hedelmiä ei lähettyvillä ole joten se ei voi olla syynä. Voiko vedessä olla jotakin?

9

10368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode

hieman vinkkiä leikkokukkien elvyttämiseen:

ennen ruusun maljakkoon laittamista olisi hyvä leikata mahd. terävällä veitsellä varresta pois about sentti sekä rapsuttaa hieman varren pintaa rikki. näin varmistat kukan ehtymättömän vedensaannin.
      jos ruusu kaikesta huolimatta alkaa näyttämään nuukahtamisen oireita, upota se kokonaan lämpimään veteen muutamaksi tunniksi.

yleensä leikkokukan nuupahtamisen syynä on siis nesteenkierto-ongelma ja röörien aukaiseminen auttaa!

• Hansu

Itse olen saanut ruusut kestämään, kun olen rapsinut sitä kuorta ja laittanut veteen sokeria...

• saana

enpäs suosittelis sitä pinnan raaputusta....
      etyleenihän siinä kehittyy kun varsi on ns.
      epäpuhdas...repaleita:/(vesi menee pilalle)
      monta vuotta jo on suositeltu vain että
      terävällä veitsellä leikataan imupinta vinoon.
      jos kuitenkin nuupahtaa niin tueppa ruusu pystyyn
      ja laita lämpimään veteen...melko kuumaan.
      virkistettä veteen tai jollei satu olemaan niin
      sitten sokeria.
      onnea ruusujesi kanssa:)

• T@rhuri

Ei ruusun vartta pidä raaputtaa - sillä rikotaan vain varren solukko ja nestekierto vaikeutuu entisestään, terävällä veitsellä vino viilto ja lämpimään veteen. Lämpimän veden tarkoitus on nopeuttaa veden imeytymistä kasviin. Mielellään ruusut yöksi viileään paikkaan.

• kukka

itse kukka-alalla työskentelevänä voin sen verran kertoa että ruusu on arvaamaton niinkuin monet muutkin leikkokukat.ruusulle voi kuitenkin tehdä sen niinkuin jo muutkin oli neuvoneet,terävällä veitsellä uusi imupinta,virkiste lämpimään veteen,ei hedelmiä lähettyville.leikkokukat ei juurikaan tykkää auringonpaisteesta,eli pois suorasta paisteesta ja mahdollisimman viileään.sokeri on ihan ok jossain vaiheessa mutta se kehittää kukkaa nopeasti.leikkovirkisteessäkin on sokereita,mutta myös aineita jotka pitävät veden puhtaana.virkistettä suositellaan käytettäväksi kesällä,muulloin voi kokeilla esim kloritea,n.korkillinen litraan on sopiva annostus.kuulostaa kai hurjalta,mutta pitää veden puhtaana.tsemppiä leikkojen kanssa!

• jaa

uusi imupinta kannattaa leikata päivittäin jos siltä vaikuttaa ja yksi neuvo minkä minä sain on että kun kukka alkaa nuupahtaa niin käärit napakasti sanomalehteen ja laitat veteen (veden tulee olla todella lämmintä). vois ainakin kokeilla.

• vielä..
        jaa kirjoitti:

uusi imupinta kannattaa leikata päivittäin jos siltä vaikuttaa ja yksi neuvo minkä minä sain on että kun kukka alkaa nuupahtaa niin käärit napakasti sanomalehteen ja laitat veteen (veden tulee olla todella lämmintä). vois ainakin kokeilla.

50 asteinen vesi kun laitat ruusut maljakkoon.
        lepaa.hamk.fi osoitteesta apua leikko ruusuihin

• Anonyymi

Miksi leikkoruusu koko 10 kukan nippu, väri oranssi . Märäntyivät ruusun alapuolelta? Ostin CM :sta 2 nippua 10 eurolla. Keltaiset 10 kpl nippu ihan hyvät. Laitoin mukana ollut virkistys pussin nesteen, kumpaankin maljakkoon, seuraavan päivän aamuna oli havaittavissa jo märäntyneisyys nupun juuresta. Korvattaiskohan tuote?

• Anonyymi

Tämän ikäisen aloituksen nosto varmasti on kannattanut !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7031
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4786
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      55
      2676
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2188
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1138
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1133
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1033
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      856
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      853
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      783
    Aihe