Kävin eilen fysioterapiassa ja sain sieltä kokeiluun tuommoisen Rehband Dosi Sacro #1045 tukivyön joka helpottaisi näitä kipuja. Ja tietenkin fysio sanoi että jos apua on niin minun pitäisi juurikin tuo vyö hommata. Äkkiseltään kun katsoin niin vyön hinta on aika mukavan suuri, liekö raaskii tuhlata siihen niin paljon. Muutakin hankittavaa olisi eikä sitä kumminkaan tarvitse kun muutaman kuukauden.
Osaisiko joku neuvoa ajaako nämä halvemmat vyöt samaa asiaa? Sellaiset jotka vaan tulevat tuohon vatsa alapuolelle. Kovien kipujen takia olisi mukava löytää jonkinlainen ratkaisu ja nyt näyttäisi siltä että vyöstä olisi oikeasti apuakin.
Lisäksi minua mietityttää kovasti mahtaako tuo pieni tykätä tuolla vatsassa siitä vyöstä. Käytön aikana tuntuu todella paljon potkuja ja tuntuu ettei se nuku ollenkaan ja istuessa tuntuu hiukan epämiellyttävältä vatsan kanssa. Joten siis mietin vain voiko vyöstä olla haittaa pienelle vai tuntuuko se vain epämiellyttävältä?
Olisi mukava kuulla jos teillä on jotakin muuta sanottavaa tai mainittavaa tähän vyö asiaan. :)
Tukivyöt/haitat
12
2618
Vastaukset
- ()()()()()()
Minä sain kyllä ihan lainaksi tuollaisen vyön koko raskauden ajaksi. Koitahan kysyä, onko se mahdollista. Käytännössä, vaikka se vyö oli joissakin tilanteissa todella hyvä, jäi sen käyttö kuitenkin aika vähäiseksi, kun ei se niin hirveän kätevä sitten käytössä ollut. Niinpä en itse ainakaan viitsisi sellaista ostaa.
- minimami
Mulle se fysio painotti nimenomaan että maksimissaan kaks viikkoa saan lainata ja sitten pitää palauttaa, ettei he pysty lainaamaan sitä loppu raskauden ajaksi :/
nyt parin päivän käytön jälkeen vyö on tuntunut ihan hyvältä käytössä ja kivut on mielestäni pienentyneet huomattavasti. Mutta ei ne vyön hyvät puolet kyllä saa mua maksamaan vyöstä niin paljoa muutaman kuukauden takia :)
- --------------------
Ovatko ne vyöt käytettynäkin kovin kalliita? Eli oletko katsonut esim. Huutonetistä?
- minimami
yhtään en oo nyt ainakaan löytäny. Olen joskus kuullut mainittavan sellaisestakin että niitä voisi vuokrata? Ja koitin hiukan perehtyä asiaan mutten kyllä toistaseks oo löytäny mitään mainintaa asiasta. Missäköhän tämmöistä toimintaa on?
- poppij
Kysyppäs terveyskeskuksen väline vuokraamosta :) Pyydä kirjallinen kehotus fysioterapeutilta ja lainaa sieltä :) Luulis löytyvän :) Tosin jos ei löydy ja kivut ovat tota luokkaa niin pieni summa se on seljän kunnosta pidosta :) Mitäs niillä emmaljungilla tekee jos makaa sängys eikä voi hoitaa vauvaa saatika käyttää niitä muita hankintoja :)
- minimami
Pitääkin kysellä sieltä väline vuokraamosta :) Kiitti vinkistä! :)
Tuntuu vaan niin turhalta jotenkin pistää niin paljon rahaa kiinni yksinkertaiseen vyöhön jota ei kumminkaan tarvisi kun muutaman kuukauden mutta katotaan nyt mitä sitä keksis. koitan ensiksi päästä halvemmalla/helpommalla ja jos ei onnistu niin ei kai muu auta kun ostaa sitten se kallis :/- 13+20
Välinelainaamosta minä sain tukivyön, palauttaa piti vasta kun vauva on syntynyt. Neuvolatäti kirjoitti jonkun "lähetteen" tms. sinne välinelainaamoon, josta soittivat seuraavana päivänä ja pääsin heti sinne. Siellä fysioterapeutti sovitti oikean kokoisen vyön ja neuvoi sen käyttöä. Eikä maksanut yhtään mitään.
- minimami
Okei, tarvii alkaan selvitteleen olisko täällä meidän kaupungissa moiseen mahdollisuutta.
jotenkin tuntuu ettei täällä moiseen ole mahdollisuutta mutta yrittäähän aina voi :D - *Minttu
Moikka moi
Ite hommasin terkkariln "välinevuokraamosta" semmosen tukivyön kun en raaskinut ostaa. Itelleni ei auttanut yhtää mitään... Työkaverilta sain sitten lainaan hänen moottoriurheilussa käyttämänsä munuaisvyön ja jo helpotti. Kivut lakkasivat lähes kokonaan ja hinta on paljon pienempi.
Suosittelen testaamaan jos sattuu jollain tutulla olemaan. Kolmella kymppiä saa jo munuaisvyön mikä omasta mielestäni on paljon tehokkaampi kun normi raskaana oleville suunnattu vyö. Oman ostin viikon lainan jälkeen enkä kadu lainkaan :)- minimami
Voisitko antaa minulle linkin mistä ostit sellaisen tai millaisen ostit? Noitakin näytti nopealla vilkaisulla olevan monenlaisia :)
Mulla ei kyllä oo ketään tuttua jolla tommonen voisi olla mutta ehkä pistän harkintaan ostaa semmoisen :) Mulla on kyllä ollu suuri apu tuosta vyöstä. Kävin testaamassa pikku lenkilläkin ja kipua ei tullut juuri ollenkaan sen jälkeen. Mahtaakohan mulla toimia sitten toi munuaisvyö kun mulla toimii se raskausvyö hyvin? :)
- *Minttu
Muistaakseni hommasin sen ihan mottoripyöriä ja moottoripyörän varusteita myyvästä liikkeestä.
siin vyös on etua se et siinä selänkohalla on kunnon luut pystyssä joka pitää selän melkeempä väkisin hyvässä asennossa. eikä pääse rasittuu sitä kautta.
Itekki töissä jouduin kantamaan kaikenlaista tavaraa ja ilman vyötä ei olis onnistun enää puolen välin raskautta jälkeen.
Suosittelen :) - minimami
No mä oon erityisäitiysvapaalla mutta kivut tuottaa ongelmaa ihan kotiaskareissakin jo. Tiskauksen jälkeenkin alkaa kovat kivut. Tuntuu ettei mitään oikein pysty tekeen ku heti alkaa kipu vihjaileen. :/
Mulla on vielä viikko aikaa pähkiä tässä mitä teen ja minkälaisen vyön ostan mutta johonkin tulokseen on päästävä. Pääsis sitten vielä loppu raskaudessakin liikkuun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897