Kertovatko magneettikuvien "aivomuutokset" (ei plakkeja) totuuden, eli että on melko varmasti ms kyseessä? Entä mikä merkitys on likvor-näytteellä, mikäli se on negatiivinen?
Oireet ms:ään täsmäävät valitettavasti:(
Magneettikuva ja likvor...?
2
371
Vastaukset
- joku...tyyppi
Siis MS-taudissahan esiintyy juuri niitä plakkeja, en tiedä mitä aivomuutoksia tarkoitat.
Jos likvor-näyte on negatiivinen niin silloin siitä ei ole löydetty viitteitä testatusta taudista (likvoristahan voi katsoa vaikka mitä). - epäilys
Kiitos vastauksestasi. Aivomuutokset olivat ymmärtääkseni pieniä ja muutamien millien siirtymiä, eivät kuulemma plakkeja?! Mutta ehkä ne olivat ms:lle tyypillisissä paikoissa ja siksi sitä epäillään. Likvor oli tosiaan negatiivinen, sen sijaan fyysiset oireet täsmäävät liiankin hyvin. Vaikeaa tässä on tietysti spekuloida mihinkään suuntaan. Odottelen nyt vain oireiden parantumista.. mm. liittyen uupumukseen, näköön, puheeseen, selvään lihasheikkoteen ja motoriikkaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857375- 965354
- 2474443
- 444425
- 623197
- 482626
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222308Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282281- 412154
- 322118