..on aika vaikeaa. Olen muutamana vuonna kitkeny käsin, mutta tänä vuonna niitä on ollut aivan mahottomasti.
Tietääkö kukaan, vaikuttaako maan PH-arvo voikukkien menestymiseen/menehtymiseen. Eli kuinka kalkitus mahdollisesti vaikuttaa???
Onko muita toimivia torjuntakeinoja?
En viittis salaattiakaan alkaa tekemään, vaikka sanovat sen olevan terveellistäkin.
Voikukkien torjunta...
7
3657
Vastaukset
- hitsi vieköön
..laitoin tämän kysymykseni väärälle palstalle.
Pahoittelen tapahtunutta, mutta silti olisi mukava saada asiantuntijoilta tietoa ko. asiasta. - veka
Terve !
Sanoisin samaa ,että hitsi vieköön mutta minun puolestani ne vois viedä kuka tahansa !! Taistelin niiden kanssa vuosikaudet nyt en enää. Ostin uudet puutarhasakset sellaiset "pitkävartiset"että ei tartte kontallaan olla tontilla. Käyn päivittäin leikkaamassa ko."kultakimpaleet"maantasalle.Kestävyyttä - Mirre
tavallista etikkaa. Muutama tippa keskelle voikukkaa ja johan kuolee muutamassa päivässä. Sain tämän "vanhankansan" vinkin mummoltani ja hyvin on toiminut.
- Tellu
Jos tämä toimii, saat kiitokseksi kaikki miljoona voikukanraatoa kompostiisi!:)
- kiitokset myös
Niitä on muuten Raahessa enempi kuin muistan.
Ja ne rontit kasvattavat varret maatamyöten... - Voikukkakeppi
kiitokset myös kirjoitti:
Niitä on muuten Raahessa enempi kuin muistan.
Ja ne rontit kasvattavat varret maatamyöten...Hei
Parissa puutarhaliikkeessä ja K-raudassa olen nähnyt "voikukkakepin". N. metrin korkuinen metallinen "putki" joka painetaan voikukan päälle.......johan pitäisi hävitä. Selkää säästävä ja silleen.
Meidänkin mökillä tosi riesaksi saakka. En ole vielä keppiä ostanut, jospa kokeilisin ensin etikkaa. - voi kukka
Voikukkakeppi kirjoitti:
Hei
Parissa puutarhaliikkeessä ja K-raudassa olen nähnyt "voikukkakepin". N. metrin korkuinen metallinen "putki" joka painetaan voikukan päälle.......johan pitäisi hävitä. Selkää säästävä ja silleen.
Meidänkin mökillä tosi riesaksi saakka. En ole vielä keppiä ostanut, jospa kokeilisin ensin etikkaa.Joo etikkaa. Laimennettuna vähän niin ei haise. Vinkki: sellainen suihkepullo, jonka suuttimen voi säätää ruiskuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1345632
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2464138- 91745
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1541008- 90923
Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj64923Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii135917- 82821
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei110792- 40786