Harrastetaanko tällä telluksella lainkaan siementen vaihtoa ... muutakin kuin suvun tai naapureiden kesken?
Tulipa vaan mieleen kun muutaman hassun pussin pääasiassa monivuotisia kukansiemeniä tilasin ... ja laskua kertyi 35 e. Aika tyrmistyttävää, etenkin kun tiedän, että joltakulta teistä varmasti olisi löytynyt noita kyseisten kasvien siemeniä. Siis siitä omasta perennapenkistä kerättyä siemensatoa.
Itsekin on tullut haalittua talteen yhtä ja toista, ja osa niistä jopa itääkin.
Ihan mieluusti 0,60 e kirjeen postittaisin jollekkin jonnekin päin Suomea täynnään erilaisia kukansiemeniä, ja saisin paluupostissa jotakin, jota itse halajaisin.
Tuntuu taas kuin olisi vaan oma lehmä ojassa ... mutta jotkut teistä ehkä oivaltavat, että tässä voisi olla molemminpuolinen ilo kyseessä.
Kertokaahan mitä teiltä puuttuu - siis siemenrintamalla?
Tein perennakylvöt jo lokakuussa ulos taimipenkkiin, joten itävyyden totean vasta kesän tullen. Paitsi esim. korallikeijunkukka ja nepalinhanhikki ovat nyt keväisissä sisäkylvöissä hienosti itäneet.
Itse mieluusti vastaanottaisin siemeninä esim. erilaisia kurjenpolvia. (Vielä ehtisi ulos kylmäkäsittelyyn.)
Miten olisi pienet
3
110
Vastaukset
- avomaalle
kaikki siemenet mitä olen ostanut ikinä EIVÄTole itäneet, mutta jotka olen saanut tai itse keränyt talteen on itäneet ja jopa kukkineetkin. viime kesänä otin petunian siemeniä, kun yksi kasvoi ihan omineen kiven koloon,talteen ja aion kylvää ne suoraan avomaalle.
- tipitii..
minulla on vain kesäkukkien siemeniä, ja ihan vaan näitä perinteisiä mitä varmaan jo itseltäsikin löytyy.
koristetupakkaa, petuniaa, kehäkukkaa :D omistani olen kerännyt ja yleensä ovat itäneet. "harvinaisemmat" perennat kukkii todennäköisesti vasta tänä kesänä, joten siemeniä ei niistä vielä löydy. - siemenvaihtaja
Kehäkukkaa taitaa löytyä itseltä. Petuniaa en taida tänäkään vuonna kylvää. Todennäköisesti se olisi pitänyt tehdä jo. Toisaalta koristetupakatkin neuvotaan kylvämään ajoissa. Itse viime keväänä kylvin vasta huhtikuun lopussa, ja hyvin kukkivat.
Minkä värisistä kukista olet nuo koristetupakan siemenet ottanut?
Kiinnostaisiko vaihtaa Lime Green - nimisen lajikkeen siemeniin? Tosin nämä ovat viime keväisiä ostosiemeniä. Mutta ylimääräisiä itselle.
Lisäksi voisin laittaa muutamia perennansiemeniä oman valintasi mukaan.
saelsa miuku nic.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303571Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91628Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241300Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.133906Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98829