Vääntävä retroskootteri

hapokas73

Moro!

Kysyisin että mikä olisi paras retromallisista moposkoottereista?

Kuski on 100kg aikuinen joten ei mitään kovin heppoista peliä, pitäisi jaksaa vääntääkin.

Hintaluokka alle 1300e.

Tällaiset löysin heti, onko näistä mitään tietoa, vaikuttavat nuhaisilta?
- Solifer Retro 990e, netanttila
- Titan Retro 1200e, smartia

32

6620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samakuinäskeinen

      Tällainenkin löytyi:
      - Bella Motor Mania DONNA 50 , 1290 e, myy Wheelgood

      Mitään käryä tällaisesta? Nettimotossa on ilmoitus.

      • dfdfdfdfsdfsdfsdfsfs

        Mul on ollu donna vuoden ja kilsoja tullu 3500 eikä mitään ongelmaa.. Öljytki on helppo vaihtaa ite ja rajotin lähtee sekunnissa. Senku vetäsee piuhan irti... Mä painan 85 kiloo ja muija 55 kg ja hyvin mennää 65km tunnissa vihditiellä... Yks päällä pääsee 70 suoralla ja vitun kovaa alamäessä.. Muutenki parempi ku vespat tai muutkaa... Mult kysyy välil valoissaki jengi autoistaan et mikä peli toi on... Moottoripyöräilijätki moikkaa välillä ku menee harhaan moposta :=) Tiukka peli ja pystyy customoimaan eri osilla vaikka kuinka... Ja mikä parasta vaikka ajaa 150 kilsaa ei perse puudu ku ajo on ku customill


    • jaa-a-a-aa

      Ainakin paperilla tuossa Titan Retrossa olisi merkittävästi enempi tehoja ja vääntöä?

    • bbbbiii

      Tsekkaa Benelli Pepe XL. Erityisen hyvä ajoasento, myös 2 päällä ollessa.

      • stars a star

        tsekkaa solifer star, mulla sellainen, viime kesänä hankittu.
        Vääntää ja kiihtyy hienosti 2500 km ajoa


    • kwjreesjrfåpioserjop

      älä osta kumpaakaan,eikä se 100kg kuskin paino siinä kokonaispainossa mitään meinaa ku ite mopo painaa melkei 100kg

      osta joku käytetty laatumerkki ni kestää,

    • starstars

      solifer staria voi saada käytettynä tänä keväänä, olihan se eniten myyty 2010
      omaani en laita myyntiin.

    • iodrraal

      Ostin muutama päivää sitten Solifer Retron ja hyvin kulkee ja kuljettaa tälläistä 92 kiloistakin. Skootteri painaa 82 kiloa ja koneessa on vääntöä 3,29 nm.

      Upea ilmestys, päät kääntyy ja kehuja satelee.

      • tyhmäkuinkivi

        Tere! Ostin ite juuri samaisen skootterin, ja tässä papereita ja kilpiä vasta laitellut. Hävettää ihan kysyä,Mutta mistä se tankataan!? Tuolla kerrostalon pihalla se vielä on parkissa, ja oon yritellyt käydä katselemassa, mutta perkele... en oo vielä äkännyt ensikertalaisena missä se tankin täyttöreikä löytyy?? KÄÄÄÄÄK !! Ei saa nauraa !!!!!!


      • tyhmäkuinkivi kirjoitti:

        Tere! Ostin ite juuri samaisen skootterin, ja tässä papereita ja kilpiä vasta laitellut. Hävettää ihan kysyä,Mutta mistä se tankataan!? Tuolla kerrostalon pihalla se vielä on parkissa, ja oon yritellyt käydä katselemassa, mutta perkele... en oo vielä äkännyt ensikertalaisena missä se tankin täyttöreikä löytyy?? KÄÄÄÄÄK !! Ei saa nauraa !!!!!!

        penkin alla sen takaosassa on tankki/korkki


    • mopomopomopo

      Kun teillä on noita retroja ni mulla on nyt uus Soliferin Retro ja sellanen ongelma et kun saa 25km/h täyteen ni alkaa nykiä ihan pirusti eikä kiihdy. Mitä voisin tehdä tai mis olis lähin huolto Turussa. Alkaa ketuttaa koko laite.

      • jagjagjagjagjag

        vaihda uus tulppa


    • malttia malttia

      ylleensä näillä, siis kaikilla koneilla, kannattaa ajaa ns sisäänajo, jos luukuttaa täysillä heti, saattaa esim venttiilin välitykset mennä pieleen,
      joten ekaan huoltoon saakka tartiis yrittää hillitä

    • drndrn

      Onkos kenelläkään ilmennyt vielä mitään sen kummempaa ongelmaa uuden retron kans? Itseänikin himottaisi ko. peli laittaa :)

      • prnprn

        joo - en oo viel saanu sitä liikkeestä ajoon. Hienoja ovat.


    • drndrn

      nohnoh, kuis kulkee retrot? :)

      • prnprn

        Menee ku sukkasilteen. Yllättävän vääntävä peli, mutta nyt on alkanut houkuttaa pieni virittely.. pysyisi vähän mukavammin liikenteen rytmissä. En pahemmin sisään ajanu koko peliä. Kokeillaan onko kone finaalissa kuinka pian kun tästä ollaan niin montaa mieltä.


    • pörrrrrr

      Keeway Milan on sama malli , mutta 2-tahtinen.

    • drndrn

      Miksi te ette sisäänaja niitä koneita? Lähemmäs tonnin vehje kuitenkin kyseessä niin miksi ottaa se riski että kone leikkaa kiinni? En ymmärrä...

    • 666

      Vuosi näyttää vierähtäneen noista kommenteista eli miltä Retro tuntuu? Suunnittelin että kesämopo ois kiva ja onhan tuo retro aika namu...

      • ahtaan oloinen

        Eikös se Retro ole aika pieni kooltaan? Itse olen 180 cm ja polvet menee aika lähelle etuosaa.


    • v

      Voisko joku kertoa fiksuna kaverina miten solifer retrosta saa rajoittimen pois ja missä se sijaitsee. Hankin kyseisen menopelin vastikää ja kiva olisi pysyä hieman paremmin liikenteen mukana. Muuten peli on mukava ajattava :) kiitos jo etukäteen

      • Mopoaikuinen

        Itsellä ollut kanssa nyt retro kaksi viikkoa ja sama ajatus kuin edellisellä kirjoittajalla, eli kuinka rajoittimen saa pois?


      • Viisas

        Jos katsot skootteria suoraan edestä niin vasemman takakatteen alla, mitään ei tarvitse avata kun kurkkaa vain alta. Siellä näkyy vihreä johto jonka liitosta peittää muovipätkä (?) siirtää muovia ja irroittaa päät toisistaan. Saa myös kätevästi takaisin. :) Itsellä ollut sellainen ongelma että jossain 25-35km/h rupeaa nykimään aivan helvetisti ja rupee pikkuhiljaa vituttaa? Veikkaisin kanssa tulppaa tai venttiileitä mutta osaako perus köyhä tallaaja laittaa kuntoon ilman huoltoa?


      • retroilija 65
        Viisas kirjoitti:

        Jos katsot skootteria suoraan edestä niin vasemman takakatteen alla, mitään ei tarvitse avata kun kurkkaa vain alta. Siellä näkyy vihreä johto jonka liitosta peittää muovipätkä (?) siirtää muovia ja irroittaa päät toisistaan. Saa myös kätevästi takaisin. :) Itsellä ollut sellainen ongelma että jossain 25-35km/h rupeaa nykimään aivan helvetisti ja rupee pikkuhiljaa vituttaa? Veikkaisin kanssa tulppaa tai venttiileitä mutta osaako perus köyhä tallaaja laittaa kuntoon ilman huoltoa?

        Se johto mikä pitää vetäistä pois on muuten sininen eikä vihreä. Älkää missään nimessä sitä vihreää johtoa katkaisko koska se mopo lakkaa käymästä. Siis se sininen johto, lähtee helposti kun ottaa pihdit ja niillä repäisee, sitten alkaa peli kulkemaan.


      • värisokea(ko)
        retroilija 65 kirjoitti:

        Se johto mikä pitää vetäistä pois on muuten sininen eikä vihreä. Älkää missään nimessä sitä vihreää johtoa katkaisko koska se mopo lakkaa käymästä. Siis se sininen johto, lähtee helposti kun ottaa pihdit ja niillä repäisee, sitten alkaa peli kulkemaan.

        Nii, onks se johto nyt sitten vihreä vai sininen ? Vihreessä näkyy joku muovipätkä ?


    • rajoitinpois

      Mäkin haluaisin ton rajoittimen pois.. niin mikä johto se nyt sitten on ja paljos kulkee sit ku on otettu pois?

      • värisokea(ko)

        Tytön retrosta otettiin sellanen "kuristin" pois pakoputkesta, ja irrotettiin vihreä johto... nyt vauhtia 55....


      • värisokea(ko)
        värisokea(ko) kirjoitti:

        Tytön retrosta otettiin sellanen "kuristin" pois pakoputkesta, ja irrotettiin vihreä johto... nyt vauhtia 55....

        No hups, nyt en ole varma otettiinko toi "kuristin" pois ilmansuodattimen suulta vai pakoputkesta, enkä saa nyt poikaa kiinni (se hoisi homan) Mut tarkennan asiaa kun saan sällin kiinni =)


      • värisokea(ko)
        värisokea(ko) kirjoitti:

        No hups, nyt en ole varma otettiinko toi "kuristin" pois ilmansuodattimen suulta vai pakoputkesta, enkä saa nyt poikaa kiinni (se hoisi homan) Mut tarkennan asiaa kun saan sällin kiinni =)

        Siis ilmansuodattimesta pois sellanen pyöreä kiekko missä on reikiä.. niin saapi enemmän ilmaa kun sen nappaa pois. =)


      • hituriiii
        värisokea(ko) kirjoitti:

        Siis ilmansuodattimesta pois sellanen pyöreä kiekko missä on reikiä.. niin saapi enemmän ilmaa kun sen nappaa pois. =)

        Noniin kohta päästään taas skopailemaan ja kaks vuotta menty solifer retrolla sitä 45 nii vauhtia vois mieluusti ees vähän ottaa lissää.. eli siis missähän tämä ilmansuodatin mahtaa olla?:D Tai jos muita keinoja saada kulkemaan skopa kovempaa niin kertokaa ihmeessä!!


      • Vanhus leikkii
        hituriiii kirjoitti:

        Noniin kohta päästään taas skopailemaan ja kaks vuotta menty solifer retrolla sitä 45 nii vauhtia vois mieluusti ees vähän ottaa lissää.. eli siis missähän tämä ilmansuodatin mahtaa olla?:D Tai jos muita keinoja saada kulkemaan skopa kovempaa niin kertokaa ihmeessä!!

        Retrossa takana oikealla luukun alta pääsee käsiksi vanhemmissa malleissa johtoon joka on rajoitta nopeutta. Senhän löytää kun seuraa variaattorikotelolta lähtevää johtoa ekalle liittimelle. Ilmansuodatinhan on moottorin päällä vasemmalla!!
        No tytön skootterista irroitin sen johdon, kulkee suoralla 59km/h ja alamäkeen yli 72Km/h navigaattorilla mitattuna ja mitari näyttääkin silloin vain 66km/h kun rengaspaine on 2,7baaria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe