Teen työkseni kotisiivousta tuntityönä. Jos sairastun niin en saa niistä päivistä mitään palkkaa, koska meillä ei ole varamiesjärjestelmää. Kysyisin, että jos sattuu sellainen sairastuminen minun työssä, että en pysty tekemään työtäni pitkään aikaan. Esim. jos vaikka kaatuisin pyörällä ja loukkaisin itseni niin, että en pystyisi liikkumaan ilman keppejä tms. Minun käsitykseni on, että silloin työnantaja ei voi minulle maksaa sairauden ajalta yhtään palkkaa, koska minulla ei ole työtunteja niin silloin joudun menemään kelaan hakemaan sairauspäivärahaa ja saisin vasta kahden viikon jälkeen sairauspäivärahaa, kun ensimmäisenä sairastumispäivänä ei makseta sairauspäivärahaa ja seuraavat yhdeksän päivän jälkeen on omaavastuuaika. Olenko oikeassa?
Siskoni väittää kylläkin toista.
Tuntityöläinen
ei liksaa
0
106
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058325- 1155828
- 565337
- 2895255
- 783911
- 593085
- 672791
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222586Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292549- 462534