aamuyöstä heräily (4-6 välillä)

uniprobleema

Eli oon 15 vee tyttö ja on alkanu ihmetyttää noi aamuheräilyt. Tänäänkin heräsin ekan kerran varmaan jossai viiden maissa. Se on ärsyttävää. Jatkan aina kuitenkin unia sen jälkeen.

Silloinkun en oo heränny kesken unien, olo on virkeempi. Sit se alkaa välillä stressaa, nii en saa ees illalla unenpäästä kii.
Joskus unen saantiki venyy siihen, et pyörin sängys jotain 30 min >>

Voisko asia olla huonot patjat? Huono tyyny? vai onko se jokin terveydellinen syy yleensä? Googlesta löysin oikeastaan vain että se olisi yksi masennuksen oireista. Minusta ei kuitenkaa tunnu, et mulla ois masennus. En oo mitenkää eristäytyny ystävistä.

35

7929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pussilakana

      Asutko kerrostalossa? Kopsahtaako lehti ovesta tuohon aikaan? Kenties naapuri lähtee töihin tai tulee töistä.

      • Mahdollista:

        Entä pölypunkkien ulosteet? Kannattaisi hankkia laite jolla saa patjat ja tyynyt syväpuhdistettua. Nimittäin se moska joka koostuu ihosolukosta, kuona-aineista, hilseestä, meikkipölystä, hiestä, pölypunkkien palasista sekä niiden ulosteesta, on astma- ja allergialiiton mukaan agressiivista tavaraa.

        Kun sitä hengittää, reagoi keho kuin hyökkäykseen. Keho alkaa vaikkapa erittää limaa, joka on hengitysteiden menetelmä päästä eroon vieraasta aineesta.

        Lima vuorostaan voi lisätä unettomuutta, kuorsausta, sekä yskimistä ja nenätukkoisuutta aamulla.


      • nbnbnbnmbn
        Mahdollista: kirjoitti:

        Entä pölypunkkien ulosteet? Kannattaisi hankkia laite jolla saa patjat ja tyynyt syväpuhdistettua. Nimittäin se moska joka koostuu ihosolukosta, kuona-aineista, hilseestä, meikkipölystä, hiestä, pölypunkkien palasista sekä niiden ulosteesta, on astma- ja allergialiiton mukaan agressiivista tavaraa.

        Kun sitä hengittää, reagoi keho kuin hyökkäykseen. Keho alkaa vaikkapa erittää limaa, joka on hengitysteiden menetelmä päästä eroon vieraasta aineesta.

        Lima vuorostaan voi lisätä unettomuutta, kuorsausta, sekä yskimistä ja nenätukkoisuutta aamulla.

        No eikö se ole helpompi vaihtaa ne vuodevaatteet ja patjat aina välillä?


      • Vanha.mies.jo
        Mahdollista: kirjoitti:

        Entä pölypunkkien ulosteet? Kannattaisi hankkia laite jolla saa patjat ja tyynyt syväpuhdistettua. Nimittäin se moska joka koostuu ihosolukosta, kuona-aineista, hilseestä, meikkipölystä, hiestä, pölypunkkien palasista sekä niiden ulosteesta, on astma- ja allergialiiton mukaan agressiivista tavaraa.

        Kun sitä hengittää, reagoi keho kuin hyökkäykseen. Keho alkaa vaikkapa erittää limaa, joka on hengitysteiden menetelmä päästä eroon vieraasta aineesta.

        Lima vuorostaan voi lisätä unettomuutta, kuorsausta, sekä yskimistä ja nenätukkoisuutta aamulla.

        Suomessa on niin kuiva ilma asunnoissa, ettei täällä pölypunkki menesty.
        Tuon nimimerkki "Mahdollista:" kommentit jääkööt omaan arvoonsa ja häpeäänsä.
        Tuo aamuheräily on ihan normaalia ja loppuu aikanaan, joten älä stressaa sillä itseäsi.


    • Näin on.

      Hmm..Onko silloin kuuma oloa siihen aikaan?Tai itsestään heräilyt?Kokeilin itse joustinpatjaa,mutta ei se sovi minulle koska selän kipuja aiheuttaa heräilyt ja häirinnyt siksi parasta vaahtopatjaa.Huono tyyny?Ehkä,mutta olen kuullut eniten joutuu vain patjasta kuin tyyny vähemmän.Jos tyynysi ei ole häirinnyt sinua eikä niskasi jäykkä niin ei sitten se ole ongelma.Voi myös vaikuttaa jos huoneistossa astetta esim. yli 25 lämmin niin se joutuu vaikeuksia.Suosittelen 20-23 astetta niin se pysyisi nukkumisessa paremmin ettei tulisi heräilyt.Äsken olin huomannut että taas heräilin välillä 3-5 aikaan joten veikkasin ehkä huoneessa ei ole riittävästi ilmaa ja hieman kostea.

      • Yksi Pointsi:

        20 on liian lämmin hyviin uniin. Paras lämpötila on 17-18 astetta.


    • XMaraX

      Hei!

      Rupesi kiinnostamaan koska itse koen samanlaista heräilyä yöllä siinä 3-5 välillä ja oloni tuntuu kuumalta. Uudelleen nukahtamiseen saattaa hyvinkin mennä 30min-1 tuntiin (musiikki auttaa). Asun itse omakoti talossa ja olen 24 vuotias mies.

      • Hebe_

        Herään joka yö n. klo 3-5 ja käyn vessassa ja laitan siksi aikaa ikkunan auki, ja kun palaan, niin huone on raikas ja nukahdan heti. On tullut ihan tavaksi jo. Olen tottunut käyttämään korvatulppia vaikkei täällä mitään kovaa meteliä olekaan, mutta haluan sulkea pois sen mahdollisuuden että jokin ääni herättäisi. 1 tippa illalla tyynylle laventeliöljyä kuuluu myös iltarituaaleihini:)


    • nukkumaanko

      Minullakin on ollut tuota aamuheräilyä nyt about vuoden ajan. Oon 21v. nainen.. (jos se mihinkään liittyy).. ja niinkuin mainittiinkin, ni taitaa olla yksi masennuksen oireista. Itsellä myös syömishäiriö vaikuttaa asiaan, jotain lääkäri selitti myös stressihormonin noususta tähän aikaa yöstä tms.. nykyään tilanne jo parempi kun oon saanut lääkitykset kuntoon.. mutta, kannattaa todellakin kiinnittää asiaan aikaisessa vaiheessa huomiota, itsellä tätä kesti siis vajaan vuoden ennen kuin menin juttelemaan lääkärin kanssa, siis noin 3-5h unta/vrk, sehän ajaa nyt satavarmasti kenet tahansa syvälle masennukseen. Voin kertoa että olin totaaliloppu. Ajanmyötä toi aamuheräily vaan aikaistu ja aikaistu, enkä loppuaikana edes saanut enää uusiksi unta. Suosittelen siis miettimään niitä syitä, mistä oikeasti johtuu.. :s

    • seolipersdeest!!!!

      Pyörit sängyssä 30min, sekö on muka paljon? Itellä kestää melkeinpä aina tuon verran nukahtamiseen.
      Ite oon kerran valvonu KOKO V*TUN YÖN kun en saanut unta. En siis nukkunut silmäystäkään.
      Menin klo. 23.00 nukkumaan, ei tullut uni.
      Klo.1.30 katsoin kelloa ja aattelin että voisi jo nukahtaa.
      Klo 3.00 katsoin taas kelloa ja ajattelin että on pakko nukahtaa.
      Klo 5.30, kuulin kun ulko-ovi kävi ja äiti lähti käyttämään koiraa lenkillä.
      Klo. 7.00 luovutin, heräsin ja söin. Olo oli uskomattoman outo.
      Klo. 8.00 lähdin kouluun, ekat 3 tuntia oli yhtä tuskaa. Ja olin koulussa koko päivän (8h)

      Pahinta on se kun hätääntyy, etten saa unta. Sillon ei ainakaan uni tule.
      Enkä tiedä tuolle mitään syytä, mikään paikka ei ollut kipeä eikä ollut murheitakaan mikä olisi voinut viedä unen.

      Ja mainittakoon vielä että olin koko tuon ajan sängyssä, en käynyt edes vessassa.
      Voin sanoa, että oli aika pitkä yö :D

      • nhbhjgvhjhgbh

        Ei kannata pyöriä siinä sängyssä koko yötä, jos ei uni tunnu tulevan. Lyhyt kävely raittiissa ilmassa voi auttaa. Kahvia ei kannata juoda illalla tiedän kokemuksesta.


    • aj5

      Itselläni on kanssa tuota 4 aikaan heräilyä mutta en siittä kyllä mene takaisin nukkumaan.

      Suurimman osan ajasta se on tosiaan stressi peräistä, ainakin minulla. Herään vain "valmistautumaan" tai "varmistamaan" asioita enkä malta nukkua. Ei minullakaan mitään (normaalia suurempaa) masennusta ole tuota selittämään.

      Kun tuo nukkumaan meneminen rupee hankalaksi. (Niinkuin minulla nytten; klo 4:12) niin suosittelen että tekee jotain urheilullista ennen kun menee nukkuun. Itse juoksen järven ympäri illalla niin nukahdan nopeemmin.

      • uniskelija

        Ite olen 19-vuotias mies ja kärsin ennemminkin nuorempana noita unihommia, joskus menin 10 nukkumaan ja sain vasta 05.00 unta ja 7.00 herätys, huomasin että kun katselin kelloa niin syke nousi ja ei vaan saanut unta ja rupesi pyörimään sängyssä. Olen tehnyt silloin tällöin nykyään niin, että venyttelen puolisen tuntia ennen nukkumaan menoa rauhoittavan musiikin kanssa ja venyttelen niin paljon kunnes rupee kyseistä lihasta kihelmöimään ja sitten jatkan vielä hetken ja lopetan. Venyttelyn jälkeen 5-10min ristiasentoon istumaan selkäsuoraks ihan hiljasta ja yrität saada kaikki ajatukset sun päästä pois, et mieti mitään. Uni on näin taattu 3-5min :), ennen tein ton melkein joka yö mutta nyt muutenkin nukkumaan meno myöhästyy niin paljon, että ei viitsi tuhlata aikaa siihen kun uni tulee muutenkin noin vartissa.


      • ressiöä
        uniskelija kirjoitti:

        Ite olen 19-vuotias mies ja kärsin ennemminkin nuorempana noita unihommia, joskus menin 10 nukkumaan ja sain vasta 05.00 unta ja 7.00 herätys, huomasin että kun katselin kelloa niin syke nousi ja ei vaan saanut unta ja rupesi pyörimään sängyssä. Olen tehnyt silloin tällöin nykyään niin, että venyttelen puolisen tuntia ennen nukkumaan menoa rauhoittavan musiikin kanssa ja venyttelen niin paljon kunnes rupee kyseistä lihasta kihelmöimään ja sitten jatkan vielä hetken ja lopetan. Venyttelyn jälkeen 5-10min ristiasentoon istumaan selkäsuoraks ihan hiljasta ja yrität saada kaikki ajatukset sun päästä pois, et mieti mitään. Uni on näin taattu 3-5min :), ennen tein ton melkein joka yö mutta nyt muutenkin nukkumaan meno myöhästyy niin paljon, että ei viitsi tuhlata aikaa siihen kun uni tulee muutenkin noin vartissa.

        kiva kuulla että joku muukin venyttelee, että tulee rennompi olo ja nukahtaa paremmin. Itse kanssa joskus herään yöllä siihen että olen pirteänä ja valmis lähtee töihin...vittu ett se vituttaa ja sitte ei saakkaa unta. Nokun venyttelee, niin se rentouttaa ja awot saa paremmin untaki =)
        toi yöllä herääminen ja unettomuus on ihan just sitä että ei liiku raitiissa ulkoilmassa vaan notkuu tietokoneen näytön äärellä, niin se jotenki pistää kropankin sekaisin...sen oon huomannu..


    • kokemusta minullakin

      Suositus on, että jos kieriskelee sängyssä yli 20 min ilman että nukahtaa (uudestaan), pitäisi nousta ylös tekemään jotain rauhallista, esim. lukemaan, kutomaan tms. ja mennä takaisin sänkyyn vasta kun taas alkaa väsyttää. Kieriskel
      y sängyssä harvoin auttaa nukahtamaan uudelleen ja nostattaa vain ahdistusta, kun miettii kellon käymistä.

    • nahkakolo

      Mie joudun vähän säästelemään unilääkkeissä, ni en yleensä saa nukuttua tai heräilen yöllä/aamuyöllä usein. Kannattaa tosiaan tarkastaa, ettei huoneessa oo liian kuuma, ettei patja oo ihan paskana tai tyyny. Itelläni ainakin patja sekä tyynyt niin huonot kun voi olla, mut ei vielä varaa ostaa uusia. Niiden takia nukahdan huonosti myös, vaikea löytää kunnon asentua kun skolioosikin painaa päälle. Ärsyttää niin älyttömästi tuo aamuyöllä heräily, etenkin jos joutuu menemään vessaan. Sit parin tunnin päästä alkaa naapurin ukot tömistellä kilvan ja paukkovat ovia.

      Nykysin auttaa tosi paljon tuohon heräilyn loppumiseen se, että käyn päivittäin lenkillä säästä huolimatta, syön kevyesti ja venyttelen illalla oikein huolellisesti. Illalla ei missään nimessä sokeria tai raskasta ruokaa, mieluiten hedelmiä. Venyttelyyn kuluu keposesti se puol tuntia ainakin, samoin sen jälkeisiin rentoutuksiin ja hengitysharjotuksiin. Telkkari kiinni vaan ja rauhallista musiikkia, oikealla hengitystekniikalla ja lihasten rentoutuksella nukahdan enkä heräile yöllä turhaan.

      Rentoutumiseen kannattaa kokeilla myös apteekista reseptivapaasti saatavaa Sedoniumia. Itse käytin tuota joskus 1,5 vuotta sitten kun miulle ei ollu vielä määrätty kunnon unilääkkeitä. Rohtovalmiste, eikä tuu mitään oireita. Kannattaa tosin jutella apteekin henk.kunnan kanssa sen käytöstä ja mahdollisista haittavaikutuksista muiden lääkkeiden kanssa. Auttoi miulla sillon ihan hyvin rentoutumaan kun otin oikeen määrän illalla puol tuntia-tuntia ennen nukkumaankäyntiä.

      • nhjhgjhbghjh

        Hämärä "valaistus" on myös tehokas nukuttaja, eli valot pois tai himmeälle ajoissa. Huomasin kun muutin uuteen asuntoon eikä ollut kattovalaisimia kahteen viikkoon. Kyllä nukutti hyvin.


    • paras juttu

      mitä olen itse huomannut, että jos herään, osaan melkein aina oikein veikata kellon ajan x) Vaikkei nukkuessa periaatteessa tiedosta ajan kulua, niin silti. Aniharvoin veikkaan kellon päin mäntyä, mutta joskus niinkin.

    • pöpilö

      Mä haluan auttaa sua: ole oma ittesi, kuuntele omia halujasi.. Se voi olla vaikeaa vielä tuossa iässä, mutta jossai vaiheessa vielä opit sen ennemmin tai myöhemmin.. Suosittelen että ennemmin.

    • keiJJUU

      itellä menee ensin herää 2 aikaan yöllä ja sit tunnin parin välein jatkuvaa heräilyä.. Joten Öitä vaan sullekkin kun saat ees muutaman tunnin nukuttua putkeen. Syytä ei tiedossa..

    • pellopaleton

      kun heräät onko kätesi housun sisällä?

    • Meijuli

      Minullakin oli varmaan just tuossa iässä univaikeuksia. Silloin menin joogaan, siellä nukutti aina tosi hyvin, vähän liiankin hyvin. Mutta kiirettä se ei auttanut, ja lopetin senkin joogaamisen.
      Itsellä ainakin tuli etenkin koulunkäynnistä se stressi, mikä piti hereillä öisin kaiken muun fyysisen vaivan ohessa, jo silloin.
      Nyt melkein 10 vuotta myöhemmin ei enää ole niin paljon vaivaa. Tänään heräsin vähän ennen kuutta ja aloin heti hommiin.
      Viime aikoina oon alkanut nukkua ikkuna raollaan paksun peiton kanssa (niin kuin ilmeisesti Ranskassa ainakin tehdään). Syventää unta, mielestäni. Myös patjat on usein liian pehmeitä, jos minulta kysytään..!
      Kehoittaisin sinua, aloittaja: älä anna unettomuuden vaivata mieltäsi liikaa. Siitä tulee vaan lisää stressiä. Mutta ota terveytesi kuitenkin vakavasti, sillä siitä ei kukaan muu osaa huolehtia sillä lailla kuin sinä! Uskoisin, että uneen vaikuttaa ihan yleensä elämänlaatu. Hyvä, että sinulla on ystäviä. Liikunta, ravinto, ryhti, ym. pikkujutut... Muista nauttia elämästäsi, oot noin nuorikin vielä.

    • Pimennysverhot ikkunaan nii voip auttaa.
      Herään aika lailla kun aurinko rupeaa nousemaan . Ite kans herätessä tietää kellon ajan jo ennenkuin katsoo että mitä se on..

    • ....................

      Mäkin herään aina sellaiseen ääniin, että joku yrittää mun asuntoon (luultavasti joku uni vaan). Sitten siitä pitäisi kuntoutua 10-15v. Tahtia ne laittaa tuohon hullunmyllyyn jokapäivä lisää, niillehhän maksetaan siitä. Naapuri tulee aina aamuyöstä töistä "Ai sinä se vaan olet?" =)

    • Yö kuin yö..

      Hei.
      En jaksanut kaikkia vastauksia lukea, mutta ilokseni huomasin niitä olevan suht paljon.

      Tuo on pidempiaikasesti rasittavaa tuollainen heräily, se alkaa verottamaan nukkujaa.

      Itse olen huono nukkuja myös.

      Ensinnäkin tiesin että mulla on huono sänky joten kun pitkän tovin säästin rahaa ostin uuden, sitä ennen vain vähensin tyynyjä (selkä reistailee).

      Itse olen huomannut että kun asun kerrostalossa niin Hesarinjakaja liikkuu tuohon aikaan joten otin ja tilasin itelleni Hesarin (oli 2 viikon kokeiluaika) olipa jotain sitten tekemistä kun luki lehteä. Yleensä sain vielä tovin unta.

      Vaikeaksi tuon tekee työ/koulu/muu pakollinen herääminen, koska kun eka valvot parasta yötä 3 tuntia niin uni tulisi silmään kunnolla tiossa klo 07 jolloin pitäis olla jo pirteenä hereillä.

      Itse olen yrittänyt keksiä vaikka ja mitä "syitä" niimpä olen vain päättänyt että meillä Kummitukset liikkuvat tuohon aikaan - heh - Olen sit yritäänyt pyydellä että jospa he vähän hiljaisemmin sitten ensyönä =)
      [pieni kevennyt toim.huom]

      Kannattaa pitää huoneilma viileänä, olen huomannut että jos ovi on kiinni niin ilma ei pääse kiertämään hyvin ja sekin haittaa, nykysin huomaan usein herääväni eripäästä sänkyä, olen siirtynyt aina jalkopäähän joka on lähempänä ovea ja ilmeisesti ilmastointikolosta ja ovesta "vetää" sen verran että ilmavaihtuu siinä kohtaa hyvin.

      Olet vielä aika nuori joten puhu asiasta vanhempiesi/ aikuisten kanssa ennen kun alat olemaan ihan liian väsynyt, myös väsymys aiheuttaa masennusta, ei aina masennus huonoa unta.

      En tuossa lukenut, mutta päättyykö sinulla nyt peruskoulu?
      Jos se hieman jännittää, kyse voi olla ihan millaisesta asiasta vaan.

      (itse nään niin paljon unia että on pakko herätä sen seittemän kertaa yöstä ja välillä sit on väsyneempi kuin illalla nukkumaan mentäessä)

      Toivottavasti saat avun.

      • mnbvbnbvbnm

        Lehtien jakaminen aamuyöllä voitaisiin lopettaa aivan hyvin. 23.00 olisi kaikinpuolin järkevämpi aika. Useimmat heräävät juuri silloin kun uni on parhaimmillaan ja jatkuva väsymys tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Ihme että tällainen häiriköinti edes sallitaan.


    • tepsii

      Paras kotikonsti unettomuuteen. Vaihda nukkumasuunnaksi pää jalkopäähän. Vaihda vain silloin kun et saa unta. Kokeilkaa ja kertokaa auttoiko.

    • Yualle

      Aamuisin alkaa aikaisin olla jo niin valoissa, että sekin saattaa vaikuttaa. Saatko pysymään huoneesi vielä aamullakin täysin pimeänä? Pelkät kaihtimet ei siihen riitä. Hyvät pimennysverhot voisivat auttaa asiaan...

      • Yualle

        Lehden tippumisäänen postiluukusta saa eliminoitua kerrostaloissa yleensä siten, että laittaa illalla paksun tyynyn (tai vastaavan) postiluukun alapuolelle kynnykselle ja sitten sisäoven kiinni. Tyyny jää siis sinne ulko-oven ja sisäoven väliin. Ei enää kolahda.


      • Yualle
        Yualle kirjoitti:

        Lehden tippumisäänen postiluukusta saa eliminoitua kerrostaloissa yleensä siten, että laittaa illalla paksun tyynyn (tai vastaavan) postiluukun alapuolelle kynnykselle ja sitten sisäoven kiinni. Tyyny jää siis sinne ulko-oven ja sisäoven väliin. Ei enää kolahda.

        Ja siten vielä sellasia huonekalujen jalkojen alle laitettavia huopatassuja postiluukun kolahduksen estämiseksi oveen sopiville kohdille kiinni..., ei pääse enää postiluukkukaan kolahtamaan ovea vasten.


    • UnaChicaLoca

      Hei!

      Pakko munkin on tähän kirjoittaa, on meinaan sen varran tuttu aihe. Olen 27-vuotias nainen ja minulla on ollut univaikeuksia lapsesta asti. Pienenä näin jatkuvasti painajaisia ja kävelin paljon unissani. Heräilin jo silloin monesti yöllä tai en nukkunut ollenkaan. Sitten yläasteella iski unettomuus, saatoin valvoa jopa 4 yötä putkeen, päivisin nukuin ehkäpä tunnin pari. Lääkäri määrä tuolloin nukahtamislääkkeitä, EI SIIS unilääkkeitä.

      Olen jo vuosia kärsinyt pahoista niska ja selkäsäryistä jotka myös vaikuttavat unen saantiin. Ostin Tempurin tyynyn ja vaihdoin kovempaan patjaan ja kas, uni tuli ilman sängyssä pyörimistä!

      Nyt olen muuttanut ulkomaille ja ja minulla on äärimmäisen huono patja mutta niskaa tukeva tyyny. Olen jo vuoden herännyt aamulla säännöllisesti klo 4, 5 ja 6. Välillä vain 5 ja 6. Nukun n.3-6 tuntia yössä.

      Omalta osaltani voin kertoa että univaikeuksiin auttaa seuraavat asia:
      - hämärä huone, ei siis täysin pimeä
      - korvatulpat
      - syömisen välttäminen ennen paria tuntia ennen nukkumaan menoa
      - vihreä tee, kaakao tai muu lämmin juoma, ei kahvi
      - rennie (närästyskin voi pitää hereillä)
      - niskaa tukeva tyyny
      - tukeva patja
      - kyljellään nukkuville tyyny jalkojen väliin
      - mukavat ajatukset
      - luen myös kirjoja sängyssä jos ajatukset alkavat harhailemaan tai uni ei tule

    • Mira 17 v

      Mulla sama ongelma,yleensä onanoin itseni uneen tai haen seksisueraa miehistä.Sulla se ei varmaan miespuoli onnistu kun olet nuori.No mula on välillä naisseuraakin siihen aikaan kun soitan jollekin joka haluaa seksiä.Sitten maistuu uni kyllä kun sekstaa tai harrastaa itsetyydytystä.

    • ..

      hakeudu uniklinikalle uritutkimukseen

    • HyvätGeenit

      Mä herää puoli viiden ja viiden väliltä joka yö, aivan samaa missä nukun tai minkälaisissa olosuhteissa/petivaatteissa. Olen tuumaillut että mua varmasti oli suunniteltu navettatytöksi.

    • Unikatko

      Mulla on nukkumaan meno mennyt aina vain myöhemmäksi, kun muutama vuosi sitten menin nukkumaan joka ilta ennen 23.00.
      Nykyään nukkumaanmeno aika on siinä 24.00-00.20 välillä, vaikka joka ilta suunnittelen, että tänä iltana menen kyllä nukkumaan jo klo 22.30, kun aamulla väsyttää ja herään 09.00 jälkeen.
      Lisäksi herään yöllä vaihtelevasti 02-03 välillä tai 05-07 välillä.
      Harvoin on sellaista yötä, ettei vessassa tarvi käydä.
      Nykyään näen myös enemmän unia joka yö ja muistan unet paljon paremmin, kuin muutama vuosi sitten.
      Mistä johtuen usein aamulla tympäisee herätä ylös, kun herää kesken mukavan unen ylös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe