vastaako ken viisas?

Tyhmä kysyy.....

Ostin kameran Koniga Minolta Dimage G 400
Olen muuten erittäin tyytyväinen kameraan,
mutta on siinä kaksi vikaakin, tosin voi olla etten osaa käyttää sitä, ensiksi mistä saa punasilmäsyyden pois, melkein joka kuvassa punaiset silmät ja toinen vika, joskus kuvat tulevat todella tummiksi, sitten taas ihan hyviä.

Vienkö kameran heti takaisin, ollut noin kolme viikkoa, harmittaa, kun alkuun tuli hyviä kuvia ja nyt rupes värkkään ja en tiedä onko vika minussa vai kamerassa, liikkeessäkin on käytetty ja ei he osaa sen paremmin sanoa, mikä on.

Muuten kamera olisi pieni ja näppärä.
Enkä haluaisi enää ruveta taas uuden kanssa opetteleen, kun en sinuiksi ole päässyt täänkään kanssa.

5

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen vastaa

punaiset silmät johtuvat salaman ja objektiivin läheisyydestä. Tumma/vaalea kuva johtuu taas monestakin seikasta, kun näkis kuvan, niin vois arvioida. Vika ei yleensä kamerassa, joskus kameran ja kenkien välissä.

• Läheltä seuraaja

Punasilmäisyyden VÄHENTÄJÄN saat valikosta päälle, se ei poista välttämättä punaisia silmiä mut voi vähentää, kokeile...valikosta vaan silmän kuva päälle..

Se et kuvat on tummia tai vaaleita, johtuu siitä että mikään kamera ei osaa kaikissa tilanteissa valottaa täysin oikein ja juuri siihen tiettyyn pisteeseen johon sinä sen haluaisit, eli se on yksi digikamera aikakauden huono puoli et kuvienkorjailu värien ja tummuuksien osalta jätetään kuvaajan tehtäväksi, joko valmiissa valokuvassa tai kotona ruudulla katsottaessa, naurettavan kuvien hintojen polkemisen huomattavin syy...

• Kiitos vastauksestasi!

Kiitos, että tiedän ainakin, ettei minun kamerassa välttämättä ole vikaa, vaan minussa itsessä.......

• Tauno

Minulla on samanlainen kamera (merkki on vain Konica).
      Itsekin olen tyytyväinen siihen.
      Punaista silmää tulee aina silloin tällöin sisätiloissa, en käytä punaisuuden vähentäjää, koska minun mielestä salamavalojen räpsähtely häiritsee enemään kuin tuo hytötyä.
      Käsittelen kuvat koneella, ohjelmalla XnView, joka on nopea ja aika luotettava, ja ilmainen.
      Kuvat eivät ole aina 100% teräviä ja oikein valotettuja, mutta olen aina ajatellut, että se on digin ja erityisesti nopeuden hinta...

Tauno

• Sama se mullakin.

Konica se mullakin, hyvä kamera, mutta ne punaset silmät häiritsee.
        Nyt olen alkanut oppia sillä muuten aika hyviä kuvia, siis alottelijaksi, mulla on Canonin toinen tavallinen kamera ja se on hyvä, no kunhan opin tän kanssa vielä....
        Hyviä kuvia sullekin.....
        Tv: Metsäntyttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      89
      2888
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe