Ostin kameran Koniga Minolta Dimage G 400
Olen muuten erittäin tyytyväinen kameraan,
mutta on siinä kaksi vikaakin, tosin voi olla etten osaa käyttää sitä, ensiksi mistä saa punasilmäsyyden pois, melkein joka kuvassa punaiset silmät ja toinen vika, joskus kuvat tulevat todella tummiksi, sitten taas ihan hyviä.
Vienkö kameran heti takaisin, ollut noin kolme viikkoa, harmittaa, kun alkuun tuli hyviä kuvia ja nyt rupes värkkään ja en tiedä onko vika minussa vai kamerassa, liikkeessäkin on käytetty ja ei he osaa sen paremmin sanoa, mikä on.
Muuten kamera olisi pieni ja näppärä.
Enkä haluaisi enää ruveta taas uuden kanssa opetteleen, kun en sinuiksi ole päässyt täänkään kanssa.
vastaako ken viisas?
5
1168
Vastaukset
- toinen vastaa
punaiset silmät johtuvat salaman ja objektiivin läheisyydestä. Tumma/vaalea kuva johtuu taas monestakin seikasta, kun näkis kuvan, niin vois arvioida. Vika ei yleensä kamerassa, joskus kameran ja kenkien välissä.
- Läheltä seuraaja
Punasilmäisyyden VÄHENTÄJÄN saat valikosta päälle, se ei poista välttämättä punaisia silmiä mut voi vähentää, kokeile...valikosta vaan silmän kuva päälle..
Se et kuvat on tummia tai vaaleita, johtuu siitä että mikään kamera ei osaa kaikissa tilanteissa valottaa täysin oikein ja juuri siihen tiettyyn pisteeseen johon sinä sen haluaisit, eli se on yksi digikamera aikakauden huono puoli et kuvienkorjailu värien ja tummuuksien osalta jätetään kuvaajan tehtäväksi, joko valmiissa valokuvassa tai kotona ruudulla katsottaessa, naurettavan kuvien hintojen polkemisen huomattavin syy...- Kiitos vastauksestasi!
Kiitos, että tiedän ainakin, ettei minun kamerassa välttämättä ole vikaa, vaan minussa itsessä.......
- Tauno
Minulla on samanlainen kamera (merkki on vain Konica).
Itsekin olen tyytyväinen siihen.
Punaista silmää tulee aina silloin tällöin sisätiloissa, en käytä punaisuuden vähentäjää, koska minun mielestä salamavalojen räpsähtely häiritsee enemään kuin tuo hytötyä.
Käsittelen kuvat koneella, ohjelmalla XnView, joka on nopea ja aika luotettava, ja ilmainen.
Kuvat eivät ole aina 100% teräviä ja oikein valotettuja, mutta olen aina ajatellut, että se on digin ja erityisesti nopeuden hinta...
Tauno- Sama se mullakin.
Konica se mullakin, hyvä kamera, mutta ne punaset silmät häiritsee.
Nyt olen alkanut oppia sillä muuten aika hyviä kuvia, siis alottelijaksi, mulla on Canonin toinen tavallinen kamera ja se on hyvä, no kunhan opin tän kanssa vielä....
Hyviä kuvia sullekin.....
Tv: Metsäntyttö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262073
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301543En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k941408- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1401181The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121111Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223932- 155895
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779