Onko kukaan hankkinut Finnair Diners Club -korttia? Tuollahan saisi houkuttelevat 2 Finnairpluspistettä jokaista käytettyä euroa kohti.
Itse epäilyttää että onko tuo kortti Suomessa ja maailmalla yhtä toimiva kuin Visa, eli hyväksytäänkö Diners Club -korttia maksuvälineenä kaikkialla?
Finnair Diners Club -kortti
22
4121
Vastaukset
- dineri
Ei käy Suomessa läheskään kaikkialla, saati maailmalla. Edut on muualla kuin maksamisessa. Plus-pisteillä ei taida enää nykyään tehdä juuri mitään..?
- jotainhyvää
Ei toimi kuin Visa. Mutta kaupan kassalla välttää itsepalvelun, kun ei ole sirukortti :)
- pojoing!
Löytyy. Ja käy yli 80 % maksupaikoista, joita tullut vastaan. Sekä kotimaassa että ulkomailla.
- DCMC
Dinersilla voi maksaa aika huonosti, paikkoja johon käy on aika hintsusti.Luottokorttina lähes hyödytön, Visa parempi.
Mutta, kortilla pääsy loungeihin. Syy miksi sen otinkin, joskaan stadissa ei ole Dinersin Loungea ja tuskin tulee. Ja sain MasterCard samalla, jolla jotain tekeekin.
Ja noilla Finnair plussapisteilä ei saa edes vessapaperia...Tsekkaa Lounge lista läpi ja laske kannattaako maksaa vuosimaksu. Itse en ole koskaan käyttänyt Dinersiä maksamiseen - Ei ihan kuin visa
Kyllä tuo aika hyvin toimii suomessa kaikissa isommissa liikkeissä/ketjuissa kuten merkittävät päivittäistavarakaupat, rautakaupat ja kodintekniikkakaupat sekä huoltoasemien bensa-automaatit (ainakin neste ja abc). Eli arkikäytössä toimii hyvin.
Ulkomailla tuo käy jonkin verran huonommin kuin visa tai mastercard. Ehkä voisi verrata että Diners toimii aika lailla siellä missä American Expresskin mutta ei välttämättä kaikissa paikoissa missä visa tai mastercard toimii
Suurin kummastuksen aihe tuossa kortissa on mielestäni se, että kortissa ei ole lainkaan sirua mikä vaikutaa aika "muinaisjäänteeltä" että kortti pitää höylätä (lukea magneettijuova). Varsinkin ulkomailla sirun puuttuminen alkaa olla ongelma kun siellä ei monissa paikoissa hyväksytä turvallisuusasioiden vuoksi kuin sirullisia kortteja.
Eli suomessa pärjää ja pisteitä kertyy mukavasti ainakin sen verran että silloin tällöin saa ilmaisia kotimaanlentoja makseltua pisteillä. Muuten pisteiden arvo on kyllä aika lailla romahtanut finskin "uudistusten" myötä. - Mister Creditcard
Eipä kannata. Dinersin omalla pisteohjelmalla voi jotain hyötyäkin. Vuosimaksu on aika kova. Korttiin sisältyy matkavakuutus mutta koko matka pitäisi maksaa kortilla joka ei juurikaan koskaan onnistu. Tavallinen tallaaja ei saa Finnairin pisteitä niin paljon kerättyä että niistä olisi jotain hyötyä Suomessa ja tietyissä maissa Diners käy aika hyvin ja saa sillä nostettua ulkomailla automaateista. Käteisnoston provikka autoaatista tai valuuttapisteestä on 4% eli aika kova. Nettikaupoissa ja monissa muissa netin kautta maksettavissa jutskissa Diners ei useinkaan käy. Itselläni kortti oli ensimmäinen luottokortti ja ensimmäinen kortti jonka sain kun pankit eivät suostuneet Visa-korttia myöntämään. En ole vielä raaskinut luopua kortistani mutta omistan myös kaksi MasterCardia, niissä ei ole vuosimaksuja ja niillä pystyy maksamaan paikassa kuin paikassa.
- No more Diners
Diners kortti on pyllystä, käytin sitä vuosina 1984-1989, peruskortit kuten visa ja mastercard ovat paljon käytännöllisemmät.
- dcdcdc
Kotimaassa maksamiseen ihan käypä väline ja dinersin rewards palkinnot on mukava bonus kortin käytöstä. Tekeekö joku hikisillä ay plus-pisteillä jotain, on eri asia.
Ulkomaan reissuille Diners pääsee mukaan ainoastaan loungejen takia. - matkaratsukauppias
diners käy suomes melko hyvin(esim taksit,ravintolat,hotellit,kaupat poislukien lidl)mut euroopas,baltias ei sit juurikaan.Pohjoismais ok.
- lzasfihj
Ihan positiivisia kokemuksia Dinersista kertynyt. Muutamia lähinnä pienempiä liikkeitä tullut vastaan, jossa kortti ei käy.
- 8+15
Jenkki-nettikaupoissa ei kanssa monesti käy. Eikä mäkissä tai hesessä kait.
- So.?
Aissaamari... Mutta totta silti, ei käy noissa pikaruokaloissa. Mutta käy poikkeuksetta fine dining -mestoissa.
- Hemukka
Mua kiinnostaa limitti mika siina kortissa on. Amexillahan jopa vihreassa entry-kortissa ei ole limittia (perustuu ostohistoriaasi) joka visalla jne maksaa kasvattaa tolkuttomasti. Minulla on amex platinum ollut noin 5v., joka maksaa 550 euroa vuodessa. Sen edut vakuutuspuolella on merkittavat, seka kortin mukana saa priority pass kortin joka kay myos dedikoituihin loungeihin.
Nyt siis jos vaihtaisin amex platinumin dinersiin, saisin vain 50 eurolla vuodessa lounget (paitsi helsingin paa), voisin maksaa tyyliin Citarissa ja bensa-asemilla edelleen, mutta en niin paljon nettikaupoissa?
Mita dinersin pisteilla saa, ja onko kortissa joku limitti, joka perustuu kayttohistoriaan? Amexilla saa tyyliin 100.000 pisteella menopaluu tokioon helsingista. Ja amerikassa voi vuokrata melkein kuukaudeksi auton noilla pisteilla. Tekisi mieli vaihtaa halvempaan korttiin jossa on lounget. 50 euroa loungeista on pieni summa- Hemukka
Ainiin.. Platinumilla saa puolitoista pistetta per euron ostos. Vihrealla peruskortilla saa pisteen per euro. Olen yritttanyt kayttaa ihan kaikissa ostoksissani amexia.
- varakkailla on rahaa
perseaukinen tarvitsee luottoa. kisaatteko siitä kuka on eniten pa?
- niinän meillä on
Persaukinen ei saa luottoa. Minulla on kaksi korttia ilman luottorajaa. Ja rahaa maksaa laskut kerralla aina pois. Sä et ole nyt kartalla. Etkä muutenkaan perillä korttien hyödyistä.
- Terve järkinen
Joo hirveän houkuttelevaa saada sellaisia pisteitä, joista tälläkin palstalla itketään, miten niistä pääsisi eroon.
Laamavideossakin on enemmän järkeä kuin Dinersin kortin hankkimisessa, eikä siksi ihme, että Diners yrittää tyrkyttää sitä ties millä keinoin kuten laittamalla Finnairin mainosmiehekseen.
Taloudellista järkevyyttähän pitää arvioida sitä vastaan, että nykymaailmassa normaali debit-kredit-kortti on välttämättömyys. Joutuisit siis maksamaan Dinersin maksut kaiken muun lisäksi, ei Visan maksujen sijasta.
Joten nyt sitten räknäämään, paljonko pisteille tulee hintaa ja mitä niillä pisteillä oikeasti saa.
Ihan tarkkaa laskelmaa ei voi tehdä, koska vielä ei tiedetä, mitkä kaikki yritykset tulevat asettamaan erisuuruiset luottokorttimaksut eri luottokorteille. Maailmahan on tässäkin suhteessa muuttumassa. Eri luottokorttiyhtiöiden korteista tulee myyjällekin erisuuruisia kustannuksia, ja olisi ihme, jos niitä ei siirrettäisi maksajalle nyt, kun se on mahdollista.
(Tässähän tietysti yksi syy siihen, miksi Dinersilla on juuri nyt kova pyrkimys hankkia ja sitouttaa asiakkaita ja masinoida ties mitä kampanjoita.) - jpopw
Pettymys on ollut minullekin. Amex tuntuu käyvän paljon useammin, visasta ja mastercardista puhumattakaan. Eikä ole näkynyt pisteitäkään. Luottokorttia tarvitsisi nimenomaan verkkomaksuihin mutta eihän tämä käy missään..
- loistouutinen
Diners käy noin 80 prosentissa asiallisista paikoista, pienet puljut hyväksyvät Mastercardia paremmin. Molemmista kivasti pisteitä eikä todellakaan ongelmaa käyttää niitä pois.
Kortti jokaiselle käytön mukaan, minulle todella hyvä uutuus.
- Tyytyväinen asiakas
Minulla on Finnair Diners yhdistelmäkortti jo puoli vuotta ja voin sanoa ihan rehellisesti että ehdottomasti paras kortti mikä minulla on ollut. Kortin hain ystävälliseltä naismyyjältä isosta omenasta. Loungeihin olen ollut erittäin tyytyväinen ja käyttänytkin niitä paljon. Vuosimaksu 25e (ensimmäinen vuosi puoleen hintaan) on pieni hinta loungepalveluista jos kerrakin vuodessa matkustaa niin suosittelen lämpimästi! Pisteitäkin on mukavasti kertynyt ja pisteilläni maksoin puolet pariisin lennostani. Suosittelen!
- Luuhaaja
Itse olen todella tyytyväinen Finnairin Dinersiin. Työmatkoilla (joita on tasapuolisesti jenkkeihin, Eurooppaan, Aasiaan, Australiaan ja satunnaisesti myös Afrikkaan ja Etelä-Amerikkaan) lentoliput, hotellit ja autovuokrat saa lähes aina maksettua Dinersillä. Vuosimaksua ei ole lainkaan (Finnairin Platinum-kortti) ja pisteitä kilahtaa kolme per käytetty euro. Maksan Dinersillä noin 80 000 euron edestä vuodessa erilaisia maksuja joten pisteitä rapisee noin 20 000 kuukaudessa. Nuo kun ymppää Finnairin normipisteisiin, autovuokrauksista ja hotelleista saatuihin pisteisiin niin niillä lennetään vaimon kanssa iloisesti pari kertaa vuodessa bisneksessä (upgrade-voucherilla) esim jenkkeihin tai Japaniin.
Finskin lentopalkinnot on ihan hanurista, niihin ei kannata pisteitään haaskata. Verot kun joutuu maksamaan päälle niin hyvin pian saa kilpailevan yhtiön lennot samaan hintaan (varsinkin Euroopassa) tuhlaamatta pisteitä.
Dinersin omat lounget on kyllä aika käpyisiä verrattuna niihin mihin Finskin Platinalla pääsee (esim BA:n First Class lounget). Lounge-etu on vain silloin merkityksellinen kun jostain syystä joutuu lentämään esim Sky Team allianssin koneilla.- 15+2
Tekeekö Diners valuuttamuutokset suoraan vain USD:n kautta kierrättäen kuten American Express? Tuon takia Amexia ei viitsi käyttää muuta kuin silloin kun valuuttana on euro tai dollari. Jopa DCC (Dynamic Currency Conversion) joka on yleensä täyttä huijausta, saattaa Amexin kanssa olla kannattavampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847