MB 220cdi w211. VIKA

motti22

Eli tuollanen 2003 vm oleva automaatti auto..joka tuli saksata noin 150tkm ajettu ja naisenkäytössä ollu..
Ja nyt autoon tuli vika että moottorin merkkivalo syttyi ja auto ei ota VÄLILLÄ kierroksi kun 3000..esim ku ajaa matka ajoa noin 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei taphdu yhtään mitään..ja kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen niin auto pelaa taas normaalisti vähänaikaa kunnes tekee saman eli lakkaa kulkemasta..
Nyt osia vaihettu: Turbo, ahtopaineen tunnistin, ilmamassamittari ja egr venttiili.. ja mikään ei ole auttanut.. Mikä kiikastaa???
Testerissä antoi koodin: 2349-2 jota autodata ei tiennyt..

63

10376

Vastaukset

  • Hapettuma sähköliittimessä. irroita liittimet ja puhdista elektroniikan puhdistus spraylla. taas pelittää. koodi voisi tarkoittaa, että ohjausyksikön jännite matala, eli voi johtua huonosta liitinkontaktista.

    • tuli vielä mieleen, että saattaa olla kondensaattorivika ohjausyksikössä, vaikuttaa myös jännitetasoon. Olenpa semmoisenkin joskus vaihtanut, ei muuta kuin boxi elektroniikkaverstaalla auki ja jos löytyy turvonnut elko niin eikun uusiksi ja taas toimii.


    • Mitkä kaikki liittimet pitäs puhdistaa??


    • tuntematon tekijä kirjoitti:

      tuli vielä mieleen, että saattaa olla kondensaattorivika ohjausyksikössä, vaikuttaa myös jännitetasoon. Olenpa semmoisenkin joskus vaihtanut, ei muuta kuin boxi elektroniikkaverstaalla auki ja jos löytyy turvonnut elko niin eikun uusiksi ja taas toimii.

      Minulla tuli eilen sama vika 220 CDI turbo mersuun, ajoin auton paikallisen kauppakeskuksen parkkihalliin ja auto pelasi kuin enkeli! kun tulin hallista ulos kadulle tunsin heti jotta autosta on veto poissa, se ottaa nyt vain tuon 3000 kierosta ja tietokone ilmoittaa nyt ameriikaksi jotenkin näin jotta puolitehoilla mennään! Mistä löydän sen nippelin jolla saan täydet potkut takaisin?
      Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

      Late Lapista.


  • Vikakoodin lukija sanoo että : Turboahtimen ohivirtausventtiilin virtapiirin matala jännite.... Joten oisko se vika jossai ohjainyksikössä vaiko??

  • Kertokaahan viisammat... Itsellä nimittäin sama auto ja sama vika. Toki ei esiinny kuin suhteellisen harvoin, mutta ärsyttävä esim. ohitustilanteissa!

    • Jees, hankala vika jos puhti loppuu kesken ohtustilanteen...


  • nii minullakin välillä harvemmin ja välillä useemmin..loppuu järki :D JOS löydät vian niin ilmotatko mulle täälä?? kiitos!!

  • Vai niin, ja naisella ollut, sehän siitä autosta tekeekin hyvän! Ja 150 tkm mittarissa tietenkin pitää paikkansa.. kalliiksi tulee jos ahdinkin on vaihdettu turhaan? Ei sitten asentajalle tullut mieleen, että tuskin ahdin on rikki 150 tkm, JOS ne kilometrit nyt pitää paikkaansa...ei voi muuta kuin nauraa taas! :)

    • Kaikkien saksasta tulleiden kilometrimääriä pitäisi epäillä. Ja pitää väärinä kunnes on todella pitävästi oikeiksi osoitettu. Ei se mittarin kilometrimäärä lohduta yhtään, jos oikeasti ajettu 650 tuh. Sikäläisillä motareilla voi kettärästi ajaa tuollaiset täyteen ja auto ulkonaisesti ja alustaltaankin vielä timmi. Kyllä Mersu ajamista kestää! Mutta loota ja kulutusosat tuntevat tietysti kilometrit. Ja turbossakin voi olla sanomista. Aika lujaa kun ajelevat.


    • Ja suomessako ei osata kilometrejä manipuloida?


    • Nimenomaan suomessa niitä manipuloidaan. Saksassa mittarilukeman muuttaminen on rikoslaissa määritelty rangaistavaksi teoksi, eli petokseksi tai törkeäksi sellaiseksi.
      Suomessa mittarilukeman muuttamisesta ei tule minkäänlaista rangaistusta koska se on täysin laillista kun ilmoittaa myynti-ilmoituksessa mittarilukeman eikä ajettua määrää. Mittarilukema on mittarilukema. oikea tai väärä, sillä ei suomessa ole väliä. samalla tavalla suomi-autoja rukataan täällä kuin tuontiautojakin.


    • Mun Volvo D5:ssa oli samantyylinen vika. Moottorivika valo syttyi ja ja kierrokset rajoitettiin olikahan se 2500. Vika oli säätyvä siipisessä turbossa joka ilmeisesti pikeentyi. Ilmeisesti ilmamäärissä heittoa. Korjaantui kun autolla kiihdytteli vähän rivakammin silloin tällöin.


    • Miksi asialliseen kysymykseen ei voi vastata asiallisesti eikä naureskelemalla ! Naiskaverini vaihtoi rellunsa 320 CLK Mersuun, liikkeessä sanottiin jotta sen on naisella ollut, auto on kuin uusi sekä päältä että sisältä! Otin trafilta auton historiasta selvän, auto on ollut naisella ja kaverini on nyt autolle toinen omistaja! Autoa tosin ei ole uitettu Saksasta, vaan se on Ruotsi auto!

      Late Lapista.


  • Köyhää on kusetettu. Vaihtoiko se asentaja kaiken tämän lukematta vikakoodeja?

    Sullehan voisi vaihtaa moottorin, jos vilkku ei toimi. Osta toyo ja nauti siitä!!!

  • Nykyään nämä "asentajat" eivät osaa kuin lukea vikakoodit! Siinä ei ole vitunkaan järkeä lukea ensin koodit ja sitten vaihtaa osa, kun vika voi olla ihan missä vaan.. Ja mitään helvetin riisikippoja ei osta kukaan itseään kunnioittava ihminen! Tämä perus tuulipukukansa ostaa kokokansan-corollan ja käyvät sillä perheensä kanssa prismassa, todella hienoa..tai lähinnä säälittävää. Itselläni on Merecedes isolla dieselmoottorilla ja lähes kaikilla varusteilla, tuhat kertaa hienompi ja erityisesti parempi ajettava kuin joku bingo-avensis.. Toyotassa ei vaan ole mitään hienoa ja eleganttia, toisin kuin Mercedeksissä.
    Vikoja omassakin mersussa on ollut, mutta tunnen CDI moottorit kuin omat taskuni joten korjaaminen myös onnistuu.

    • Joo,mutta riisi kipossa ei tarvikkaan asua konepellian alla,joka helv..n kauppas reissunkin jälkeen. Joo tuleehan siinä moottori tututksi,ehkä vähän vähemmälläkin ja kertaus opintojen äiti. Kiva siinä sit ronkkia pikisillä käsillä vaimon pil..a illalla sängyssä. Ja näkyy muuten olevan mersussa yllättävän paljon rankassa tehtyjä osia.
      Ennen minä vaimon kanssa vehtaan sängyssä,kun korjaan jotakin saata.aan saksan seisojaa. No,toinen tykkää tyttärestä,toinen äiteestä ja kolomas mummosta.
      Eipä muuta kuin rattoisia hetkiä,konepellin alla. :)


    • Matti Näsä,,, kirjoitti:

      Joo,mutta riisi kipossa ei tarvikkaan asua konepellian alla,joka helv..n kauppas reissunkin jälkeen. Joo tuleehan siinä moottori tututksi,ehkä vähän vähemmälläkin ja kertaus opintojen äiti. Kiva siinä sit ronkkia pikisillä käsillä vaimon pil..a illalla sängyssä. Ja näkyy muuten olevan mersussa yllättävän paljon rankassa tehtyjä osia.
      Ennen minä vaimon kanssa vehtaan sängyssä,kun korjaan jotakin saata.aan saksan seisojaa. No,toinen tykkää tyttärestä,toinen äiteestä ja kolomas mummosta.
      Eipä muuta kuin rattoisia hetkiä,konepellin alla. :)

      Vaimosi tykkää vehtata Mersun nahkapenkeillä....


    • MbmiesW203 kärsii Toyota traumasta, harmi kun mun anjoviksessa ei oo ylellisyyttä mutta eipä oo vikojakaan. Otan osaa, kun kasvat isoksi niin sinäkin tuut järkiisi ja lopetat korjaamorallin.
      Älä hauku jos et kestä kun mersusi leviää tielle ja toyo kuski ajaa ohitse, sapettaahan se kieltämättä kun jollakin on luotettavimmasta päästä oleva auto, ja rahaa ajaa Prismaan koko perheen kanssa.


    • ei anna sulle kirjoitti:

      Vaimosi tykkää vehtata Mersun nahkapenkeillä....

      Vaimo kertoo lähtevänsä T-warekutsuille. Mutta poikkeaakin Merssuun.

      Äijällä omat kutsut. Takaisinkutsut. On riisikiponkin omistaja kerrankin "kutsuttujen" joukossa.


    • TOJOK kirjoitti:

      MbmiesW203 kärsii Toyota traumasta, harmi kun mun anjoviksessa ei oo ylellisyyttä mutta eipä oo vikojakaan. Otan osaa, kun kasvat isoksi niin sinäkin tuut järkiisi ja lopetat korjaamorallin.
      Älä hauku jos et kestä kun mersusi leviää tielle ja toyo kuski ajaa ohitse, sapettaahan se kieltämättä kun jollakin on luotettavimmasta päästä oleva auto, ja rahaa ajaa Prismaan koko perheen kanssa.

      Eikös Ave tipahtanut saksal. luotettavuustilastossa jonnekin sijalle 13. Alfan ja Fiiun jälkeen vissiin. Kuka muistaa, laittakoon tarkemmat tiedot tänne.

      Sitten on noita tutuntutuntuttuja tojomiesten juttuja, ettei tarvii korjata. Paitsi korjaukset. Mutta niitähän ei lasketa.


    • Kun taas oikeesti kirjoitti:

      Eikös Ave tipahtanut saksal. luotettavuustilastossa jonnekin sijalle 13. Alfan ja Fiiun jälkeen vissiin. Kuka muistaa, laittakoon tarkemmat tiedot tänne.

      Sitten on noita tutuntutuntuttuja tojomiesten juttuja, ettei tarvii korjata. Paitsi korjaukset. Mutta niitähän ei lasketa.

      Tipahti. Tojoteeron mukaan ei silti mitään vikaa ikinä. Ja ne keisarin housut.


    • Aika köyhää ja lapsellista keskustelua. Jos tulee asiallinen kysymys, niin heti eksytään päätä aukomaan,voi voi!!!


    • TOJOK kirjoitti:

      MbmiesW203 kärsii Toyota traumasta, harmi kun mun anjoviksessa ei oo ylellisyyttä mutta eipä oo vikojakaan. Otan osaa, kun kasvat isoksi niin sinäkin tuut järkiisi ja lopetat korjaamorallin.
      Älä hauku jos et kestä kun mersusi leviää tielle ja toyo kuski ajaa ohitse, sapettaahan se kieltämättä kun jollakin on luotettavimmasta päästä oleva auto, ja rahaa ajaa Prismaan koko perheen kanssa.

      https://www.hs.fi/autot/art-2000005339126.html

      Monenko tojotan mittarissa on nuo kilometrit? Kyllä se vain on edelleen niin jotta jos ei ole mahdollisuutta ajaa Mersulla, on ihan sama minkälaisella riisikupilla matkansa taittaa.

      Late Lapista.


    • TOJOK kirjoitti:

      MbmiesW203 kärsii Toyota traumasta, harmi kun mun anjoviksessa ei oo ylellisyyttä mutta eipä oo vikojakaan. Otan osaa, kun kasvat isoksi niin sinäkin tuut järkiisi ja lopetat korjaamorallin.
      Älä hauku jos et kestä kun mersusi leviää tielle ja toyo kuski ajaa ohitse, sapettaahan se kieltämättä kun jollakin on luotettavimmasta päästä oleva auto, ja rahaa ajaa Prismaan koko perheen kanssa.

      https://www.hs.fi/autot/art-2000005339126.html

      Monenko tojotan mittarissa on nuo kilometrit? Kyllä se vain on edelleen niin jotta jos ei ole mahdollisuutta ajaa Mersulla, on ihan sama minkälaisella riisikupilla matkansa taittaa.

      Late Lapista.


  • Ostin vähän aikaa sitten uuden MB 220 CDI:n. Ohjaus vetää oikealle heti kun ratista helppaa. Koko ajan joutuu kevyesti pitämään rattia ikäänkuin "vasemmalla ohjalla".
    Merkkiliike tehnyt ohjauskulmien suuntaukset,toisella kerralla säätivät jotain ohjauksen "kireyttä". Renkaat tutkittu ja tietysti ilmanpaineet. Sama vika edelleen

    • Se nyt taitaapi olla enemmän ominaisuus kuin vika. Omassani oli ostaessa ratti hiukan vinossa oikealle ja sitä tahtoi tulla temmotuksi alkuun keskemmälle aivan turhaan. Laitettiin kulmat kohdilleen ja ratti suoraan muutaman viikon päästä ja silloin kerrottiin, että siihen jätettiin ominaisuutena pieni puoltaminen oikealle. Auto tuntuu nyt kuitenkin menevän suoraan ilman erityistä kaitsemista eikä vedä mihinkään vaikka kourat irrottaa ratin kehältä. Nykyaikana aika monella merkillä on tapana tehdä ohjaus tuohon tyyliin, sillä se vasta vaarallista olisi jos vetäisi vasemmalle kohti vastaantulevien kaistaa. Mutta ei sitä vetoa oikealle liikaakaan saa olla, liekö ammattitaitoa sittenkään korjaamolla tarpeeksi. Itseäni palveli erikseen tämän homman parhaiten osaava kaveri, eikä valittamista ole ollut. Eka mese alla ja koko ajan tuntuu vaan paremmalta. Malli C 200T CDI.


    • 2fast4u kirjoitti:

      Se nyt taitaapi olla enemmän ominaisuus kuin vika. Omassani oli ostaessa ratti hiukan vinossa oikealle ja sitä tahtoi tulla temmotuksi alkuun keskemmälle aivan turhaan. Laitettiin kulmat kohdilleen ja ratti suoraan muutaman viikon päästä ja silloin kerrottiin, että siihen jätettiin ominaisuutena pieni puoltaminen oikealle. Auto tuntuu nyt kuitenkin menevän suoraan ilman erityistä kaitsemista eikä vedä mihinkään vaikka kourat irrottaa ratin kehältä. Nykyaikana aika monella merkillä on tapana tehdä ohjaus tuohon tyyliin, sillä se vasta vaarallista olisi jos vetäisi vasemmalle kohti vastaantulevien kaistaa. Mutta ei sitä vetoa oikealle liikaakaan saa olla, liekö ammattitaitoa sittenkään korjaamolla tarpeeksi. Itseäni palveli erikseen tämän homman parhaiten osaava kaveri, eikä valittamista ole ollut. Eka mese alla ja koko ajan tuntuu vaan paremmalta. Malli C 200T CDI.

      Hahahahah!!!! Voi vittu mulla on ollut 35 autoa ja niistä viimeiset 7 ranskalaisia.

      Ei muuten vedä mihinkään suuntaan Citroen, vaikka alla on 245/45/18 vakiorengastus ja alla urainen kolmostie.

      Jos mersu vetää metsähallitukseen, koko auto on täysi paskakasa. Aja paaliin se vitun romu, ryssäkin osaa tehdä suoraan kulkevia autoja!

      Vai on vaarallista jos vetää vastaantulevien puolelle? No siellä oikeallahan ei ole kuin valotolppia, taloja ja jalankulkijoita.

      P.S. Mulla oli uusi A-sarjalainen pari vuotta, hirveä romu. Muutaman vuoden päästä kokeilin uutta C-sarjan 180 kompressoria. Kestin sitä korjaamorallia vuoden ja hävitin sen ritsan.

      Ei ole saksalainen entisellään.


    • persvako kirjoitti:

      Hahahahah!!!! Voi vittu mulla on ollut 35 autoa ja niistä viimeiset 7 ranskalaisia.

      Ei muuten vedä mihinkään suuntaan Citroen, vaikka alla on 245/45/18 vakiorengastus ja alla urainen kolmostie.

      Jos mersu vetää metsähallitukseen, koko auto on täysi paskakasa. Aja paaliin se vitun romu, ryssäkin osaa tehdä suoraan kulkevia autoja!

      Vai on vaarallista jos vetää vastaantulevien puolelle? No siellä oikeallahan ei ole kuin valotolppia, taloja ja jalankulkijoita.

      P.S. Mulla oli uusi A-sarjalainen pari vuotta, hirveä romu. Muutaman vuoden päästä kokeilin uutta C-sarjan 180 kompressoria. Kestin sitä korjaamorallia vuoden ja hävitin sen ritsan.

      Ei ole saksalainen entisellään.

      Kyllä se poju on edelleen niin jotta ellei ole mahdollisuutta ajaa Mersulla, on ihan sama minkälaisella Ranskalaisten kokoonkoppuroimalla katiskalla kaahaa!
      Minkä helevetin takia tänne pitää tulla aukomaan turpaansa ketjuun jonka aloittaja esittää asiallisen kysymyksen? menkää vielä sinne hiekkalaatikollenne leipomaan hiekkakakkuja!

      Late Lapista.


  • nii ja ajakaaapa niillä riisikipoillanne miljoona ja tulkaa sitte vitt.ilemaan!

    • Pitäisikö sinulle esitellä lähes jokainen 80luvun-90-luvun Hiace... Kyllä ne japsitkin osaavat tekniikan. Muu puoli meneekin sitten käytännöllisyyteen eikä niinkään varusteluun. Ulkomailta löytyy melkoisia Nipponeja joista löytyy Mekkerin tasoisia varusteluiltaan, niitä vain ei sitten ole jo tehtaalla dieselöity vaan löytyy isoa bensakutosta ja -kasia.


    • yt5y45y45y5y kirjoitti:

      Pitäisikö sinulle esitellä lähes jokainen 80luvun-90-luvun Hiace... Kyllä ne japsitkin osaavat tekniikan. Muu puoli meneekin sitten käytännöllisyyteen eikä niinkään varusteluun. Ulkomailta löytyy melkoisia Nipponeja joista löytyy Mekkerin tasoisia varusteluiltaan, niitä vain ei sitten ole jo tehtaalla dieselöity vaan löytyy isoa bensakutosta ja -kasia.

      Väliin se on Sitikka, väliin paljastuu Hiace. Että tojoteeron kotielämää. Tietsikalla esitetään kun ei vaimolle pysty.


  • jos ei kierrä yli 3000 rpm, imusarjassa olevat läpät jumissa, ne ku ottaa pois ja putsaa imusarjan niiin johan kulkeee taas

  • Tuttu juttu! Itsellä sama juttu, "käskettäessä", esim. vaunua vetäessä varoitus symboli syttyi ja tehot tippui,joka on varotoimi moottorille. Riitti kun käytti virran poispäältä ajaessakin! Taas mentiin. Samat diaknoosit sain pikkupajoilta.

    Koska tuosta sun viestistä on noin kauan aikaa, uskon että vika on korjattu. Mutta jos ei, niin kyllä alan liikkessä Mersun testeri paljastaa vian. Näin ainakin täällä Keskisuomessa.

    Tosin noilla kilometreillä ei tuota vikaa pitäis esiintyä. Mutta elämä on! Paas kirjottaen jos vika on jäljellä niin palataan. Terv: E270 cdi autom.

  • Vuosimallin 2003 MB 180i Kompressor Kat näyttää keltaista moottorin kuvaa näytössä ja kaasua painettaessa veto häviää ja näytöön tulee varoituskolmio.

    Pajalla vikakoodissa luki kahdesti "ilmamassamittari ja kerran "Seoksen itse-mukautuminen. Vikakoodissa kondassa "TILAT" oli jokaisen virhetyypit perässä "STO"

    Autoon vaihdettiin ilmamassamittari, mutta se ei auttanut yhtään. Sama moottorin kuva edelleen näytössä.

    Mistähän vois alkaa etsimään seuraavaksi vikaa? Kiitos asiallisista vastauksista.

  • katalysaattori on tukossa

  • Joo kävi tossa tänään just niin kuin edellä mainittiin:veto loppui ja moottorinkuva syttyi. Sammutin ja pelittää normaalisti. Paljon tossa arveltiin mistä johtuu mutta osaako kukaan sanoa mitään varmaa ettei tarvi puolta autoa purkaa. T. 220 CDI

    • Mersun sielunelämän pimeitäpuolia ei kannata lukea kuin Star-testerillä. Se nyt on mersun oma testeri, muut testerit voivat antaa pahimmillaan ihan mitä tahansa tulokseksi.


  • Itsellä samaa vikaa. Tehot häipyivät ja vikatila päällensä...alkaa suhisemaan turbon ja pakoputken välisestä liitoksesta aina kun polkasee kunnolla. Tähänkn vaihdettu tiivisteet ja kiinnittimetmutta silti sama suhina alkaa taas kun kunnolla polkasee. Eli liitos aukeaa. Taitaapi olla tuo katti laitteessa tukossa....

  • Mulla oli sama vika edellisessä autossa, Mondeossa. Vaihdettiin polttoainepumppu ja homma toimi jälleen! Kokeilkaas sitä.

  • Sama vika mulla 220 cdi 04" automaatti.Jos ajaa esim matka-ajoa 2000 kierrosta
    koneessa ja painaa kaasua ei todellakaan tapahdu mitään eikä ohituksesta
    tule kyllä mitään. Kun virran käyttää pois niin taas pelittää ihan normaalisti..?
    Vikakoodin lukija sanoo et P1409 =EVR virtapiirin vika.
    Ei kai se voi mikään mekaaninen vika olla kun pelittää virran pois käytön jälkeen
    normaalisti??

  • Saksa on siitä erilainen maa, että siellä on erilaiset kilometrit. Saksassa ajetaan erilaisia kilometrejä siten, että tuo 150 tkm vastaa noin 350-400 tkm Suomessa.

  • Mitä me näistä opimme?

    Älä osta cdi mersua,2li väyryssarjaa ja w211 mallia nämä nyt tuli ensimmäiseksi mieleen jolla kansalaiset yrittää ajaa.

    Varsinkin kun auton mittarissa on 200000km ja jopa alle ja sen on omistanut mummo tai nuori nainen tai 1920 luvulla syntunut paappa-

    Noita mersujahan ei ostanut ilmeisesti kukaan saksassa nuoremman polven edustaja miespuolisena?????????

    Herätkää yksinkertaiset tollo mersuhörhöt,teitä on nai-tu silmää ja kus-tu korvaa koko ikänne.

    • Sinä lienet niitä, joille sitikkakin saadaan myytyä autona. Mutta turha tänne tulla valittamaan, jos omat provoilusi eivät tuota tulosta. Pidät vaan sitä sitikkaasi. Ja kyllähän pidätkin. Tai ilmaiseksi menee vaihdossa.


  • "Edes joku pysyy"

    No kun sitä juuri harmittelen kun kaksivuotta sitten luovuin citröen c5 2002 hdi 2.2 farkusta.

    No mersu mies halusi vaihtaa ja minä sain tilalle mersun cdi ajettu 370000km.

    No murheethan siinä alkoi mutta onneksi sain myytyä sen ja nyt kädet ristiin etten toista kertaa joudu cdi mersun runtelemaksi.

    • Oikeasti olet tojotero. Mersuja ei sinulle myydä kun päästävät sinut kauppatilanteessa takaisin veteen. Vajaamittaisena kumminkin.


    • pulipuli kotipihaan kirjoitti:

      Oikeasti olet tojotero. Mersuja ei sinulle myydä kun päästävät sinut kauppatilanteessa takaisin veteen. Vajaamittaisena kumminkin.

      Joo. Milloin sillä on Sitikka, milloin Tojo. Ne aina hirveen hyviä. Sen mielestä kuninkaatkin ajaa vain niillä. Ja mersuja on sillä ollut olevinaan vaikka millaisissa keikauksissa. Ne aina kuitenkin pahasti viallisia. Kuinka voi joku olla niin huono autonostaja tai tyhmä, että aina myydään p-ska. Ja aina se on ne mersut kiireesti pois vaihtanut. Ja hetken päästä muka taas Mersu. Että rahaakin on piisannut kun on koko ajan Mersun, Sitikan ja Tojon välimaastossa autokaupan kassalla. Ja aina mersun kohdalla huijtaan. Voi parkaa.

      Mutta helpompi selitys, että mersuja sillä ei ole ollut muita kuin raksupaketin kyljestä leikatut ja teipillä kootut versiot. Ensi vuonna menee amiksen kokeisiin. Karsitaan ekana joukosta.


  • Aivan kauheeta aivan kauheeta mitä on nuo ruosteiset mersut????? ja jotkut vatipäät niillä ajaa ja luulee niiden olevan hyviä kun on tähti keulalla.

    Nettiautosta kun katsoo kuvia niin totuus paljastuu,tämän jälkeen pyytää myyjää lähettämään tarkemmat kuvat niin peli on selvä.

    Järkyttävää mitä moni omistaa .......ruostetta ja jotkut pyytää jopa 3000e ja 4000e väyrysestä vaikka olisi 320cdi .Ihan vatipäitä,en ottaisi pihaani vaikka saisin satasen vielä kaupantekijäksi.

    Hulllun näköisiä ruumisautoja farkkuina,suunittelijan moka ollut vuosikymmeniä.

    Ihan järjetöntä.ilkeävät pyytää edes euronkin kun on ruostetta,aivan hulluja pölhöläisiä.

    • Tojoteron tuska yltyy. Mutta rohkeutta. Avaa ne takaisinkutsut. Ja eikun vimpulaa korjattavaksi.


    • provoile kotonasi kirjoitti:

      Tojoteron tuska yltyy. Mutta rohkeutta. Avaa ne takaisinkutsut. Ja eikun vimpulaa korjattavaksi.

      Mutta takaisinkutsujahan pitää kerätä täysi sarja. Ei niillä ole keräilyarvoa, jos kuoret on avattu!


    • No älä nyt sentään kirjoitti:

      Mutta takaisinkutsujahan pitää kerätä täysi sarja. Ei niillä ole keräilyarvoa, jos kuoret on avattu!

      Eipä voi mersua (tuonti) moittia eihä se ruostu kun on alumiinia konepelti etu lokasuojat ja taka luukku .kohta 4 vuotta ajanu yksi alapallo nivel vaihdettuna a 30€ osa itse vaihdettuna .kilometrejä tullu 110 tuhatta .minulla. ostaissa 245 tuhatta ja mersu on 211 220 v 2002


  • POLTTOAINESUODATIN oli ainakin minun mersussa niin tukossa että ei päästänyt tarpeeksi läpi kiihdyttäessä,vaan hyytyi. Tehot hävisi ja moottorinmerkkivalo vilahteli. Käytin autoa verstaalla. Vaihtoivat kaasupolkimen.Kun se ei auttanut niin sitten tuli vikalistaan ilmoitus ahtopaineentunnistimesta.Ja tietty uusi tilalle. Sama vika vaivasi siitä huolimatta. ostin polttoaine- ja ilmasuodattimen ja vaihdoin itse.Hintaa tuli alle 50e. Verstas puolestaan veloitti muutaman satasen turhasta. ELI kannattaa koittaa vaihtaa polttoainesuodatin. Ilmoita auttoiko.

    • Turbon letkussa repeämä joka liittyy imusarjaan. Tehot hukassa oli minulla. Sekä ilmoitti testeri että hiukkassuodatin tukossa. ym vikakoodeja.


    • Tai sitten se letku on vaan jostain syystä irronnut paikaltaan huolimattoman kiinnityksen johdosta huollossa. Itselle kävi aikanaan näin W203 2003 220 CDIssä. Letku vaan paikalleen ja taas pelitti. Letkun ja turbon löydät edestä jäähdyttimen vasemmalta puolelta.


    • Voi se olla tukos siinä alipaineventtiilissäkin jolta turbon ohjausletku lähtee, useimmissa meseissä se on siinä jarrutehostimen lähellä.
      Yksi vaihtoehto on myös jarrupolkimen mikrokytkin, sen toiminta kannattaa myös tarkistaa.


  • Itselläni on vm. 2012 MB 180 C autom. Premium Business, Avantgarde ja niin on hieno/näppärä ajaa että. Eikä vikoja ole ollut mitään. Ehdottomasti paras auto, jonka olen omistanut. Ei tarvitse turhia ohjailla eikä kuunnella sisätiloissa rengasmeluja/moottorin meteliä. Ei kolise eikä nitise soratielläkään ja on tukeva alusta ja riittävästi tehoja ja härpäkkeitä. Ja useita autoja on ollut ajossa. Ehdottomasti huonoimmat ajettavat ovat olleet Volkkarit (Golf,Passat,Bora), amerikan Dodge isolla koneella oli myös melkoisen hyvä peli ajaa ja hiljainen. Uusi Sitikkakin (C4) on ollut, oli mielestäni kohtuullinen mutta meluisa,pieni ja kevyt. Eniten vikoja on ollut Volkkareissa, jatkuvaa huollossa käymistä. On se hyvä,että kukin saa valita vapaasti millä ajelee. Kaikille Suomen autoilijoille nautinnollisia ajohetkiä kullekkin merkkifanaatikolle!!!!!

  • P A A L I I N se paskakasa

  • Miten asia karkaa näin hanskasta? Alkoi palaa moottorinkuva MB 220E automatic vm2005 aj.216000 km. Toiminut hyvin, huollettu alussa MB nyt Virossa Silberautolla ja Pärnussa mokelosepällä. Kerran tehot hävisi, silloin turboputki oli halhennut. Nyt ei tehot eikä muutkaan hävinneet, valo vain palaa. Minkämerkkisen OBD MITTAUSKONEEN kannattaa ostaa MB: hen? Joku sanoi STAR on ainut oikea! Aika vaikeata on näillä teidän ohjeilla alata mitään antureita rasvailemaan ja mistä ne löydät?

    • oli CDI:n katalysaattori tukossa. Jätettiin paikoilleen ja laitettiin eriste katin ja pohjan väliin. Auto nosturilla, kierroksia pari-kolme tonnia ja isolla toholla kattia kuumentamaan. Aukesi muttei helpolla. Autoa käytettiin koska se toi lämpöä kattiin ja puhalsi samalla syntyneen tuhkan pois. Ei kai tätä saisi minään virallisena konstina mainostaa mutta toimi mun tapauksessa. Hommaan liittyy pieniä pyroteknillisiä riskejä mutta oli halpa korjaus ennen viralliseen firmaan menoa.


  • Polttoaineen saannissa häikkää tai moottorin ohjausyksikkö on rikki antaa turbolle vika tiedot siitä missä asennossa hukka portti on.

  • Egr venttiili rikki.Omassa samat oireet.Myös ilmamassa mittarin rikkouduttua menee vikatilaan.

  • Akka körötelly työkoneella, nuttura vinossa ja pakkelit naamassa, motarille pitäs päästä poistaa karstat!

  • MB 320 CDI V6 2007.
    Juonitteli samaan malliin. Ilmoitti testereissä alhaista ahtopainetta. Syyksi paljastui viallinen EGR-venttiili.
    Turboissa harvoin vika. Mielellään vaihtavat aina ekana sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.