Akne ja Minä

nainen-89

Elän henkisesti väkivaltaisessa parisuhteessa Aknen kanssa.

Aamulla kun herään, Akne on ainoa joka toivottaa huomenet ja kun uskaltaudun tiiraamaan itseäni peilistä, nauraa räkäisesti kuinka ruma nainen peilin edessä seisookaan.

Kun meikkaan, Akne sanoo että näytän kauhealta ja meikki vain korostaa surkeaa ulkonäköäni. Laitan sitä Aknen mielestä liikaa eikä se pysy rumilla kasvoillani nättinä kuin muutaman minuutin.

Ruokapöydässä istumme yhdessä Aknen kanssa. Jos erehdyn syömään maitotuotteita tai hiilihydraatteja, etenkin sokeria tai vehnää, Akne pilkkaa minua ja arvuuttelee, miltä luulen näyttäväni seuraavana päivänä kun tänään erehdyin syömään kiellettyjä aineita. Ja kun menemme kauppaan, Akne virnistelee, kun vaeltelen hyllyjen välissä yrittäessäni epätoivoisesti keksiä ruokaa, jonka syömisestä Akne ei herjaisi.

Kun menen baariin ja tapaan kivan miehen, Akne nostaa kauhean metelin, muistuttaa kuinka hirvittävän ruma olen ja kysyy luulenko todella että joku toinen haluaisi jakaa elämää kanssani.

Kun minusta tuntuu, että haluaisin kertoa jollekin kuinka paha on olla ja kuinka yksinäinen olen, Akne kysyy luulenko että joku haluaa kuunnella. Luulenko etteivät muut nauraisi ja pilkkaisi ulkonäköäni? Luulenko että kukaan koskaan hyväksyisi minua?

Jep, Aknella on minusta ote enkä minä pääse siitä irti. Haluaisin joku päivä käskeä Aknea painumaan hittoon ja vaikka se ei tottelisikaan, toivoisin sen viimeinkin sulkevan suunsa. Minä voisin rajata sen pois elämästäni, vaikka se yhä itsepäisesti mukanani roikkuisikin, ja alkaa jo viimeinkin elää omaa elämääni.

Kunhan vain joku päivä löydän sen rohkeuden.

9

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+17

Mene ihotautilääkärille hakemaan roa-kuuri. Älä kärsi turhaan. Minä kärsin 10 vuotta ennenkuin hain roan (uuno kun en hakenut jo aiemmin)

• douche

Älä missään tapauksessa hae roa-kuuria. Itse sen kuurin syöneenä voin sanoa, että se ei todellakaan kannata. Tekee todella pahoja arpia ja akne palaa takaisin kuurin jälkeen. Ja ne haittavaikutukset, niistä tuskin tarvitsee edes sen enempää puhua. Roa=myrkky!

• 9+2
        douche kirjoitti:

Älä missään tapauksessa hae roa-kuuria. Itse sen kuurin syöneenä voin sanoa, että se ei todellakaan kannata. Tekee todella pahoja arpia ja akne palaa takaisin kuurin jälkeen. Ja ne haittavaikutukset, niistä tuskin tarvitsee edes sen enempää puhua. Roa=myrkky!

Toi myrkky juttu on kyllä niin pelottelua, että..... Tottakai se on kova lääke, mutta jos meinaa aknesta päästä eroon on tehtävä valintoja. Ja toiseksi noi sivuvaikutukset ovat kyllä paljon lievempiä mitä täällä niistä pelotellaan (monella ystävällä sama kokemus itseni lisäksi). Tottakai sivuvaikutukset ovat henk.koht. minulla ei juuri niitä ollut. Minulla myös hormonaalinen akne, ja roa auttoi siihen. Jotkut joutuvat syömään vain useamman kerran roaa. Se auttaa jo niin, että se pienentää talirauhasia ja pitää rauhaset avoimina, että ei ne pääse tukkeutumaan, joten ihan sama onko hormonaalinen akne vai ei, pienentää joka tapauksessa niitä talirauhasia ja tiehyeitä. Hormonaalisen aknen uusiutuminen tosin on todennäköisempää ja niin on tullut minullekin takaisin, mutta 100 kertaa lievempänä, täten en itse sitä "takaisin tuloa" pidä edes aknena.

Mutta itseppä tiedät mitä teet kärsitkö vai syötkö "myrkkyä". Mutta älä valita, jos et ole valmis kokeilemaan kaikkia käytettävissä olevia keinoja ( ja ainoan tehoavan keinon).

• nainen-89
        9+2 kirjoitti:

Toi myrkky juttu on kyllä niin pelottelua, että..... Tottakai se on kova lääke, mutta jos meinaa aknesta päästä eroon on tehtävä valintoja. Ja toiseksi noi sivuvaikutukset ovat kyllä paljon lievempiä mitä täällä niistä pelotellaan (monella ystävällä sama kokemus itseni lisäksi). Tottakai sivuvaikutukset ovat henk.koht. minulla ei juuri niitä ollut. Minulla myös hormonaalinen akne, ja roa auttoi siihen. Jotkut joutuvat syömään vain useamman kerran roaa. Se auttaa jo niin, että se pienentää talirauhasia ja pitää rauhaset avoimina, että ei ne pääse tukkeutumaan, joten ihan sama onko hormonaalinen akne vai ei, pienentää joka tapauksessa niitä talirauhasia ja tiehyeitä. Hormonaalisen aknen uusiutuminen tosin on todennäköisempää ja niin on tullut minullekin takaisin, mutta 100 kertaa lievempänä, täten en itse sitä "takaisin tuloa" pidä edes aknena.

Mutta itseppä tiedät mitä teet kärsitkö vai syötkö "myrkkyä". Mutta älä valita, jos et ole valmis kokeilemaan kaikkia käytettävissä olevia keinoja ( ja ainoan tehoavan keinon).

en nyt tiedä, oliko tämä minulle tarkoitettu vai douchelle.

Mutta jos oli minulle, niin en ymmärrä mihin perustuu kommentti etten ole kokeillut kaikkea parantaakseni aknea.

• nainen-89

Tämä rakas akneni on lähinnä hormonaalinen, joten tiedän ettei roasta mitään kestävää apua olisi.

• Jeijjis

Vhh kuurille ja oikeat ihonhoitotuotteet käyttöön, kandee kokeilla myös jtn täsmähoitoa esim basironia. Ja sitten yrittää unohtaa sen naaman tuijottelun ja siit stressaamisen, sekä ulkoilla ja yrittää nauttia elämästä. Eiköhän se akne siitä vähene :) Ja kesällä itsellä ainakin yleensä iho paranee, keväisin vaikein tilanne.

• nainen-89

kuten jo kirjoitin aloituksessakin, katson tarkasti mitä syön. Kiitos kuitenkin :)

Kesää kyllä odotan, koska aurinko tuo hetkellisen avun. Se tosin sitten kostautuu näinä talvikuukausina, koska etenkin valkopäät reagoi aurinkoon niin että ne paraneet kesäksi ja tulevat sitten keskitalvella jälleen hurjan pahoina takaisin. Minulla käy aina juuri näin.

• aknehelvetti

Mulla on tosi samanlaiset ajatukset, oon tosin 16-vuotias, mutta elämä menee päin v***** ja en vain unohda puhuessani, että miljoonat huonosti peitetyt finnit loistavat - varsinkin luonnonvalossa, missä meikkivoidekerroksenikin paistaa. Tää on naurettavaa, koska mulla ei oo diagnosoitu ainakaan aknea, enkä usko että oon "vaikea tapaus", koska finnejä ei ole IHAN niin paljon kuin joissain saattaa nähdä, silleen että naama on kokonaan finnien peitossa, mut jos ne kymmenen finniä tulee aina miljoona pientä näkymätöntä.... niin ei sekään mitenkään itsetuntoa paranna. ): Oon yksinäinen tän vaivan takia. Akne on paljon enemmän kuin muutama hassu finni, se on psyykkisesti tosi raskasta.

• aknenainen

Hei kaikki! Ehdin kärsin aknesta vuosia. Mikään ei oikein tehonnut siihen, melkein jo ehdin luopua toivosta. Sitten yks mun kaveri suositteli moringaöljyä. Pari viikkoa myöhemmin mun ongelmat oli poissa! Mä halusin jakaa tän tiedon, koska mä tiedän kuinka vaikeeks akne tekee elämän. Kannattaa ainakin harkita moringaöljyä. Joku myy tätä öljyä suomessa netin kautta.
      http://absolutetrade.mycashflow.fi/product/1/moringa-siemen-oljya-ilmainen-kuljetus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe