siis mitä toi tarkoittaa, että on kalkkia nivelessä ?? Meinaako automaattisesti ,että on reuman tai nivelrikon oireet tai alku?
Mulla on ollut jännetupentulehdus vaivaa jo vuoden ja ranteen kuvissa näkyi kalkkeumaa ranteessa.
Miten muuten kilpirauhasen vajaatoiminta altistaa noille jännevaivoille ? siis olen niin lukenut monesta paikasta, mutta ikinä en muista kysyä lekurilta miten ne liittyy toisiinsa.
kalkkeuma nivelessä ?
7
7538
Vastaukset 7
Kalkkeuma ranteessa voi olla aika monenlaisessa kudoksessa, yleensä kuitenkin aika harvinaista. Mitä kuvia otettiin -- rtg tt vaiko mri ?
onko sulla joku patti ranteessa? jos on niin voisiko se olla kalkkeutunut?- primarynurse
joo ranteessa on patti ja muistaakseni juuri siinä oli tuo kalkkeuma löydös. Ja rtg kuvissa se todettiin. Eli aiheuttaako tuo kalkkeuma nivelrikkoa loppujen lopuksi? Pitääkö niitä putsailla sieltä pois jos vaivaa?
- primarynurse
ranka.kuntoon kirjoitti:
onko sulla todettu reuma - sehän tekee kalkkipatteja joskus
reumaattisia oireita joskus aina,mutta kokeet ei näytä mitään.
- kalkiton
katkeraa kalkkia
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm - xxxxx--
Pitkittynyt jännetulehdus kerryttää kalkkia jänteeseen jota esim. olkapäävaivoissa voidaan murskata neulalla utraääniohjauksessa. Ranteen osalta en kyllä osaa sanoa.
- Anonyymi
Kalkkeumia kummankin ojentajalihaksen jänteissä, näkyvät röntgenissä. Jatkuva särky öisin, etenkin kun käsi koukussa. Tulleet nuoruuden punttitreeneistä. Nyt vanhoilla päivillä olen yrittänyt käydä salilla, vaiva estää punnerrus liikkeet täysin. Onko tähän olemassa toimivaa hoitoa? Jänteen rapsuttelu puhtaaksi oli joskus vaihtoehto, mutta onko riskitön, vaatiikin kuntoutusta? Minulle kerrottiin, että tulisi heti kuntoon, mutta hyvin ristiriitaisia lausuntoja täällä netissä. Mikä lisäravinne voisi auttaa, jos mikään? Kaikki oikea tieto tervetullutta, jos jollain sellaista on. Kiitos etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 54970
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan69771Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli65755- 61731
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.47654- 62633
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk7606Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33603- 78486
- 37480