siis mitä toi tarkoittaa, että on kalkkia nivelessä ?? Meinaako automaattisesti ,että on reuman tai nivelrikon oireet tai alku?
Mulla on ollut jännetupentulehdus vaivaa jo vuoden ja ranteen kuvissa näkyi kalkkeumaa ranteessa.
Miten muuten kilpirauhasen vajaatoiminta altistaa noille jännevaivoille ? siis olen niin lukenut monesta paikasta, mutta ikinä en muista kysyä lekurilta miten ne liittyy toisiinsa.
kalkkeuma nivelessä ?
7
7320
Vastaukset
Kalkkeuma ranteessa voi olla aika monenlaisessa kudoksessa, yleensä kuitenkin aika harvinaista. Mitä kuvia otettiin -- rtg tt vaiko mri ?
onko sulla joku patti ranteessa? jos on niin voisiko se olla kalkkeutunut?- primarynurse
joo ranteessa on patti ja muistaakseni juuri siinä oli tuo kalkkeuma löydös. Ja rtg kuvissa se todettiin. Eli aiheuttaako tuo kalkkeuma nivelrikkoa loppujen lopuksi? Pitääkö niitä putsailla sieltä pois jos vaivaa?
- primarynurse
ranka.kuntoon kirjoitti:
onko sulla todettu reuma - sehän tekee kalkkipatteja joskus
reumaattisia oireita joskus aina,mutta kokeet ei näytä mitään.
- kalkiton
katkeraa kalkkia
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm - xxxxx--
Pitkittynyt jännetulehdus kerryttää kalkkia jänteeseen jota esim. olkapäävaivoissa voidaan murskata neulalla utraääniohjauksessa. Ranteen osalta en kyllä osaa sanoa.
- Anonyymi
Kalkkeumia kummankin ojentajalihaksen jänteissä, näkyvät röntgenissä. Jatkuva särky öisin, etenkin kun käsi koukussa. Tulleet nuoruuden punttitreeneistä. Nyt vanhoilla päivillä olen yrittänyt käydä salilla, vaiva estää punnerrus liikkeet täysin. Onko tähän olemassa toimivaa hoitoa? Jänteen rapsuttelu puhtaaksi oli joskus vaihtoehto, mutta onko riskitön, vaatiikin kuntoutusta? Minulle kerrottiin, että tulisi heti kuntoon, mutta hyvin ristiriitaisia lausuntoja täällä netissä. Mikä lisäravinne voisi auttaa, jos mikään? Kaikki oikea tieto tervetullutta, jos jollain sellaista on. Kiitos etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522614494Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään913389Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242586Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv582285Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?962169TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain871439Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281309- 411296
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli701219Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10808