siis mitä toi tarkoittaa, että on kalkkia nivelessä ?? Meinaako automaattisesti ,että on reuman tai nivelrikon oireet tai alku?
Mulla on ollut jännetupentulehdus vaivaa jo vuoden ja ranteen kuvissa näkyi kalkkeumaa ranteessa.
Miten muuten kilpirauhasen vajaatoiminta altistaa noille jännevaivoille ? siis olen niin lukenut monesta paikasta, mutta ikinä en muista kysyä lekurilta miten ne liittyy toisiinsa.
kalkkeuma nivelessä ?
7
6383
Vastaukset
Kalkkeuma ranteessa voi olla aika monenlaisessa kudoksessa, yleensä kuitenkin aika harvinaista. Mitä kuvia otettiin -- rtg tt vaiko mri ?
onko sulla joku patti ranteessa? jos on niin voisiko se olla kalkkeutunut?- primarynurse
joo ranteessa on patti ja muistaakseni juuri siinä oli tuo kalkkeuma löydös. Ja rtg kuvissa se todettiin. Eli aiheuttaako tuo kalkkeuma nivelrikkoa loppujen lopuksi? Pitääkö niitä putsailla sieltä pois jos vaivaa?
- primarynurse
ranka.kuntoon kirjoitti:
onko sulla todettu reuma - sehän tekee kalkkipatteja joskus
reumaattisia oireita joskus aina,mutta kokeet ei näytä mitään.
- kalkiton
katkeraa kalkkia
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm - xxxxx--
Pitkittynyt jännetulehdus kerryttää kalkkia jänteeseen jota esim. olkapäävaivoissa voidaan murskata neulalla utraääniohjauksessa. Ranteen osalta en kyllä osaa sanoa.
- Anonyymi
Kalkkeumia kummankin ojentajalihaksen jänteissä, näkyvät röntgenissä. Jatkuva särky öisin, etenkin kun käsi koukussa. Tulleet nuoruuden punttitreeneistä. Nyt vanhoilla päivillä olen yrittänyt käydä salilla, vaiva estää punnerrus liikkeet täysin. Onko tähän olemassa toimivaa hoitoa? Jänteen rapsuttelu puhtaaksi oli joskus vaihtoehto, mutta onko riskitön, vaatiikin kuntoutusta? Minulle kerrottiin, että tulisi heti kuntoon, mutta hyvin ristiriitaisia lausuntoja täällä netissä. Mikä lisäravinne voisi auttaa, jos mikään? Kaikki oikea tieto tervetullutta, jos jollain sellaista on. Kiitos etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947