Varallisuuden laskeminen

tietämätönh

Vuokra-asunto hakemuksessa täytyisi ilmoittaa varallisuus. Mitähän siihen siis lasketaan? Lähinnä tilillä olevia rahoja mietin, lasketaanko ne siihen? Olen siis vastavalmistunut jolla ei ole muuta omaisuutta kuin vähän roinaa (kalusteita, tietokone yms.) ja vähän säästöjä tilillä.

9

6302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahat ja romppeet

Tilillä olevat rahat ovat omaisuutta. Muu roina ei.

• LH

Väärin.

Mikäli sinulla on vene/auto/kesämökki, niin niistähän voi jonkunlaisen, maltillisen arvion laittaa. Lisäksi omistamiesi osakkeiden arvon voit laittaa. Käytetylle tietokoneelle, parranajokoneelle ja muulle ulosottoon kelpaamattomalle tavaralle en itse laittaisi arvoa.

Joillakin vuokralaisilla, esimerkiksi itselläni, on jopa oma omistusasunto. Parin vuoden komennusta varten ei kannata ostaa asuntoa, ainakaan mikäli varainsiirtovero (vast) on reippaasti päälle 10%. Itse en myöskään koskaan, ikinä, milloinkaan haluaisi olla vuokranantaja täällä palattuani Suomeen.

• AutonArvo?

Luulis mahdollisen auton arvo kiinnostavan. En osaa sanoa, että vaikuttaako...

• Saatan tietää

Varallisuuteen lasketaan kiinteistö (ei kesämökkiä) ja/tai asunto-osake ja/tai pörssiosakkeet. Se varallisuus mitä sinullä näkyy veroehdotuksen "erittelyosa" -sivulla. Saat vähentää kiinteistöön/osakkeeseen kohdistuvan lainan, ei muita lainoja. Näin jäävä summa on varallisuuttasi. Yhdellä ihmisellä varallisuutta saa olla 34.000 euroa. Eli jos tuo mitä sanot, ei sinulla ole varallisuutta.

• Mihin tuo kesämökin jättäminen varallisuuden ulkopuolelle perustuu, se on kuitenkin kiinteää omaisuutta toisin kuin asunto-osake tai pörssiosakkeet..

• en minä lakeja säädä
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Mihin tuo kesämökin jättäminen varallisuuden ulkopuolelle perustuu, se on kuitenkin kiinteää omaisuutta toisin kuin asunto-osake tai pörssiosakkeet..

Aran sääntöjä.

• en minä lakeja säädä kirjoitti:

Aran sääntöjä.

Kiitos vastauksesta!

Aika hauska sääntö, minulla voisi olla 1.000.000 euron arvoinen vapaa-ajanasunto, ja olla kuitenkin varaton..

Vasemmistoliittoko näitä tehtailee, vai perseet (sori, persut)?

• Verottaja muistaa
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Mihin tuo kesämökin jättäminen varallisuuden ulkopuolelle perustuu, se on kuitenkin kiinteää omaisuutta toisin kuin asunto-osake tai pörssiosakkeet..

Verottajalla on tiedossa omistasi asuntoosakkeet ,pörssiosakkeet omakotitalosi kesämökkisi ym maatilat.Eikä tarvitse asioista itse edes huolehtia esim kyseisä kohteita ostettaessa.

• varallisuusraja

Etusi lienee että sinulla ei ole varallisuutta? Katso mitä veroilmoituksessa lukee ja merkkaa se, arvaan että omaisuutesi on pyöreä nolla, eli sinulla ei ole varallisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe