Lapsella ollut kuumetta, yskää, nuhaa ja korvasärky alkoi nyt yöllä valitti kovaa tinnitustkin..meteliä korvista, poskionteloitakin särkee.
Ikää lapsella on 10-vuotta.
Tilaan ajan aamulla heti terveyskeskukseen lääkärille jos vaan saan. Pelkään että sanovat "tätä on liikeellä kyllä se siitä"
Takana on korvien putkitus kun oli sairastelleut korvatulehduksia 30 kappaletta ja korvat alkoivat puhjeta itsestään, putkitus auttoi. Nyt ei ole ollut tulehduksia muutamaan vuoteen.
Huoleni on vaikea korvatulehdus historia ja sitten saammeko kunnon hoitoa, asumme espoon alueella jossa hoitoon pääsy ei ole itsestään selvää.
Soitan automaattiin josta hoitaja soittaa, hoidon tarpeen.
Sekä se jäikö hoitamattomista tulehduksista tuo tinnitus, joka ilmenee nyt kun on flunssaa?
Lapsella tinnitus ja tulehdus
9
602
Vastaukset
- sh-
Miksi et soita suoraan yksityiselle, sinne ainakin pääsee heti. Ja pk-seudulla on valtava määrä lääkäriasemia.
Lapsen terveyshän on se kaikkein tärkein.
Korvathan soivat ja vinkuvat ym. tulehduksenkin takia, ilman että on mitään varsinaista tinniä.- 66 77
Minulla on ollut lapsena ja nuorena paljon korvatulehduksia, samoin lapsillani oli. Niihin ei liittynyt mitään tinnitusta, mutta se minusta oli itsestään selvää, että kun korvaan tuli vikaa niin ei silloin menty terveyskeskukseen vaan oikopäätä korvalääkärille!
- ap.
Lapsen terveystiedot ovat asemalla, ja sain ajan iltapäiväksi lääkäriin.
Jos en olisi päässyt olisin tilannut tottakai yksityiseen sitten.
Mutta sitä korvaa pitää alkaa tutkimaan, se on soinut ja vinkunut koko aamun kaiken säryn lisäksi.
Soitin terveysneuvontaan yöllä ja kysyin tästä kun poika sanoi että humisee ja humisee...
Olennaista tässä on aiheuttiko ne tulehdukset tämän?
- tinniä 35 v
Siis ne aiemmat tulehduksetko?`
No ei, jos kerran sitä tinniä on nyt kun hän on sairaana, on ihan normaalia että korvissa soi, humisee ym. kun on tulehdus päällä tai flunssa. Ja hänellähän on nyt flunssa. Eli ihan normaalia.
JOS se jatkuu pitkään tulehduksen jo parannuttua niin tilanne on toki toinen.
Eli tinniä on nyt ollut vain tämän sairauden aikana?- Äiti.
Kävimme lääkärissä ja lapsella on poskiontelontulehdus röntgenin varmistettu, sekä molemmissa korvissa ärhäkkä välikorvantulehdus.
Saimme mysiini lääkityksen 10 päivän ajan.
Humina johtui ärhäkästä tulehduksesta, se on syntynyt nopeasti.
Jälkikontrolli on 2 viikon päästä, jolloin tutkitaan korvat, sekä kaikukuvauksella posket.
Olemme olleet tulehdusvapaita jo 2 vuoden ajan, ei antibiootteja.
Olin yllättynyt julkisen palvelun ammattitaitoon, sekä tarkkaan tutkimukseen.
Lapsi kertoi tarkasti mitä korvista kuuluu lääkärille, ilmeisesti osansa on ollut märästä eritteestä poskissakin. - tinnitynnyri
Äiti. kirjoitti:
Kävimme lääkärissä ja lapsella on poskiontelontulehdus röntgenin varmistettu, sekä molemmissa korvissa ärhäkkä välikorvantulehdus.
Saimme mysiini lääkityksen 10 päivän ajan.
Humina johtui ärhäkästä tulehduksesta, se on syntynyt nopeasti.
Jälkikontrolli on 2 viikon päästä, jolloin tutkitaan korvat, sekä kaikukuvauksella posket.
Olemme olleet tulehdusvapaita jo 2 vuoden ajan, ei antibiootteja.
Olin yllättynyt julkisen palvelun ammattitaitoon, sekä tarkkaan tutkimukseen.
Lapsi kertoi tarkasti mitä korvista kuuluu lääkärille, ilmeisesti osansa on ollut märästä eritteestä poskissakin.Mulla on ollut tänä vuonna huminaa pitkään ja tinnittää välillä. Korvatulehdusta ei ole. Joten se ei välttämättä kuulu "ärhäkkäääseen tulehdukseen". Korvatorvet ehkä turvoksissa. Syy jäi epäselväksi. Vahaa ei ole korvissa. Mutta poskiontelossa on jotakin.
- ............. ......
Ei tavallinen korvatulehdus humise, on jotain muuta lisäksi. Onko korvavahaa?
- 6+20
Miten niin ei korvatulehdus humise?? Jokaisen korva ja aivot ovat erilaiset. Aivan hyvin voi tulehdus kehittää painetta, joka painaa tärykalvoa tai hermoja niin että korva voi piipata tai humista tai ihan mitä tahansa.
- 12 13
6+20 kirjoitti:
Miten niin ei korvatulehdus humise?? Jokaisen korva ja aivot ovat erilaiset. Aivan hyvin voi tulehdus kehittää painetta, joka painaa tärykalvoa tai hermoja niin että korva voi piipata tai humista tai ihan mitä tahansa.
Korvatulehdus ei humise.
Jos samaan aikaan on postiontelosta korvatorvi turvonnut ja tukossa niin voi korvassa humista.
Jos on ottanut niin paljon nuhatippoja että korvatorvi on liikaa auennut, niin se voi humista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965