Minne auto huoltoon?

Kaistis

Osaako kukaan suositella autokorjaamoa Loviisasta? Tai jos löytyy joku osaava ihminen, joka osaisi vaihtaa iskunvaimentimet -00 opel astraan niin ilmottautuu :)

Kauheesti eivät mainosta itseään joten uuden asukkaan vaikea löytää korjaamoa, mutta jos joku täällä auttaisi..

76

6536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe II
    • Volvo-omistaja

      Paavilainen, Tesjoki, Loviisa. Asialliset hinnat, hyvä palvelu.

      • Tyytymätön...

        Paavilaiselta itsellä vaan huonoa kokemusta, palvelu ja työnjälki huonoa,siksi käytän porvoossa autoani korjauksessa jos tarve vaatii...


      • exasiakas+
        Tyytymätön... kirjoitti:

        Paavilaiselta itsellä vaan huonoa kokemusta, palvelu ja työnjälki huonoa,siksi käytän porvoossa autoani korjauksessa jos tarve vaatii...

        Sama tarina täälläkin, 2 kertaa olen käyttänyt autoa siellä (eri autot).
        Ylimielinen asenne ammattitaidon puute=> exasiakas.
        Huollossa oli tehty asioita joista ei oltu sovittu eikä niistä soitettu, iso lasku ja
        edelleen epäkunnossa oleva auto odotti pihalla.
        kotiin päästyäni soitto korjaamolle varmisti mikä on homman tarkoitus=>
        rahat pois.
        Tässä tapauksessa kun sattui käymään näin että exasiakas on saman ammattikunnan edustaja ja ymmärtää jotain nelipyöräisistä.
        Toivottavasti hoitavat paremmin asiakkaansa jos aikovat pitempään
        jatkaa pienellä paikkakunnalla.


    • Älä huolla Loviisass

      Joo, älä vaan vie ainakaan LovAuton huoltoon. Veloittavat kyllä, mutta huoltokirjaan merkataan, että ei ole tehty. Siirryin käyttämään Laakkosta Herttoniemessä. Ja olen tyytyväinen. Käyn Hgissä töissä ja on kätevä viedä auto sinne huoltoon. Ja palvelu pelaa.

    • Viileä henkäys

      Onko Loviisassa tai lähialueella firmaa joka huoltaisi ja täyttäisi auton ilmastointilaitteen?

      • Siitä vaan

        Porvoon Autotarvike ja 99€.


    • rebur
    • Sitikka Xara

      Että silleen. Loviisassa ei ole enää yhtään autokorjaamoa. Porvoon Autotarvike on paras, mutta huoltaa ja korjaa ainoastaan omat merkit. Gröndal tekee mitä osaa, mutta helvetin pitkät jonot. Minä menen suosiolla kotkaan.

    • uusi korjaamo haussa

      Autoni oli vuorokauden korjauksessa Paavilaisella. Vikaa ei löydetty, eikä siten myöskään korjattu ja maksoin "valohoidosta" 100 euroa. En suosittele !

      • Ford mies

        Minä en myöskään suosittele paavilaista. moottorissa arviolta litra liikaa öljyä, raitia ilmansuodattimen kansi rikki, osa moottorin ilmansuodattimen ruuveista löysällä, ratti rasvainen.


      • MAKSOIN TURHASTA:=((
        Ford mies kirjoitti:

        Minä en myöskään suosittele paavilaista. moottorissa arviolta litra liikaa öljyä, raitia ilmansuodattimen kansi rikki, osa moottorin ilmansuodattimen ruuveista löysällä, ratti rasvainen.

        Puhumattakaan penax_ korjaamosta ,tesjoella; ainakaan "isäntä " itse ei tiedä autoista "tuon taivaallista"


      • sittenenmee
        Ford mies kirjoitti:

        Minä en myöskään suosittele paavilaista. moottorissa arviolta litra liikaa öljyä, raitia ilmansuodattimen kansi rikki, osa moottorin ilmansuodattimen ruuveista löysällä, ratti rasvainen.

        kalliimpi kun muut joo


    • lasse

      SR autoa käytän itse. Hyvä ja nopea, ei maailman halvin, mutta ei ryöstö hintakaan. Joustavaa toimintaa. Ja olempa nähnyt senkin ihmeen, kun huoltomies hymyili

    • jore5

      ai SR auto on viel toiminnassa??

    • Jare6

      On toiminnassa, mutta vie Porvooseen Sandbergille. Jos ei pysty ajamaan, niin tilaa hinuri.

    • fantomen1

      Gröndal ja paavilainen suorastaan kalliita, veloittavat jo huimat hinnat pelkästään tarkastuksesta. Yrittävät laistaa sovitusta hommista.Toyota liike huoltaa muitakin merkkejä ja osaavat hommansa, ainakin kantavat paremmin vastuunsa jos jotain käy, kuin ne ensin mainitut!
      Myös tuo Sr auto on suht hyvä paikka. Muita varteenotettavia ei seudulla juuri ole.

    • Lata..

      Kyllä Pena tekee hommat hyvin ja joustavasti kun on kyse mekaanisista vioista. Esm. pakoputket, nivelet ja pienemmät moottorirempat. Sähkötyöt muille.

    • roskakorjaaja

      Sanoisin että ÄLÄ missään nimessä vie autoa korjattavaksi Kuggomin autokorjaamoon
      koska Rami ei tiedä miten autot oikeasti korjataan.Ei kai varaosamyyjä oikeasti tiedä miten autoja korjataan.Katsastukset menee läpi tutulla katsastusmiehellä.Seuraavalla katsastuksella se ei mene läpi.

      • pekka-75

        Jep,sama täällä todettu.


    • autotkuntoon

      ramille kuggomiin tai pg speed gislom

      • vw-00

        Rami hitsaa ei muuta osaa mielummin PG speed.


      • Anonyymi

        Pg soeed ei ikinä, ajelee omineen toisen autolla kun pitäisi olla huollossa, tehty, no mitä tehty, vanhaa osaa myydään uuteen hintaan. Ei kannata. Täys pelle koko jätkä.


      • Anonyymi
        vw-00 kirjoitti:

        Rami hitsaa ei muuta osaa mielummin PG speed.

        🙈🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Siidddd

      Mike's garage Ruotsinkylässä!

      • Toimivaa

        Lampunvaihdoissa Loviisan varaosa laittaa paikalleen samaan hintaan ( takavalo asennus maksoi 55 snt) ja odottaessa. Lamput ehkä jotakin tarvikeosia (parkkivalot kestivät muutaman kk).


    • Volvotoimii

      Ramille Kuggomiin vai!!!Viime vuonna auto korjattavana ramilla jossa sama vika toistui koko ajan.Rami sanoi koko ajan että vika korjattu mutta ei kaveri tainnut osata korjata vikaa(ammattitaidoton siis).Toisessa korjaamossa vika korjattiin,eikä se ole enään haitannut.Toinen korjaamo oli mike´s garage .

    • eesitimertsu

      Vein autoni viroon...merkkihuoltoon (Pärnuu, Haapsalu, Viljandi) 24 - 36 euroa tunti
      ammattimaista työtä......jätä viikoksi ja sovi että laittavat kuntoon

      tulee halvemmaksi kuin suomessa

      • voijeesussentään

        Heh! Jep, sillä aikaa autostasi vaihtuu osat satkun enemmän ajetuihin! Tuossapa hyvä neuvo, eikun sinne vaan ja suomi nousuun. Kaikki pitää olla ilmaista, paitsi oma työ! :D


    • Hondavaari

      Ramille on hyvä viedä jos sulla on joku mekaaninen vika tai hitsaustyö. Ruostevauriot, pakoputket, jarrut, iskarit, vetoakselit ja kumit, tukivarret ja palllonivelet, mm.
      Sähkövika tai isompi moottoriremontti hoidan muualla.
      Rami tekee hätäisesti, eli ei tule paljon tunteja kun tuo taksa on pikkasen ylikanttiin!

      • uudelleenjostarvii

        mulla on vaan hyvää tästä firmasta.


      • Audihuijattu

        Ramin hommat niin juostenkusisia että vika ei välttämättä korjattu.Jos kaveri tulee vastaanottamaan auton lonkerotölkki kädessä en usko että ammattitaidolla on mitään tekemistä asian kanssa.Ja kas kummaan ei osannut korjata vikaa vaikka väitti että on korjattu.En suosittele!


      • KorjatkaaPorvoossa

        Kyllä,Rami tekee hommat kännissä/krapulassa.Jälkikin sen mukaista!
        Kerta riitti.


      • menkaamuualle

        ihanaa oman kaupungin arvostusta !!


      • Turpakiinniakat
        KorjatkaaPorvoossa kirjoitti:

        Kyllä,Rami tekee hommat kännissä/krapulassa.Jälkikin sen mukaista!
        Kerta riitti.

        Puhukaa omalla nimellä jos on pesä niin puhdas että pystyy tällaista paskaa täällä puhumaan. Luulen että löytyy juttua teistäkin. Melko paskahousujen touhua tällainen. Saatanan Juudaksia kylä täynnä!


      • tulevaasiakas

        joo. ei mitään vikaa ole. kateelliset haukkuuu.


      • kotkaansiis

        Asiaaa.Jo 7 vuotta asuttu tässä kylässä joka on todellakin Juudaksia täynnä.Autoa on käytetty Penalla,Ramilla ja PG:ssä,kallista ja ala-arvoista toimintaa.Auton huollot,korjaukset ja katsastukset tehty jo vuosia Kotkassa.Halpaa ja ammattitaitoista toimintaa Loviisaan verrattuna.Repikää siitä paskahousut.


      • simcatonni

        Totta turiset! Nää on kaikki oman koulun käyneet, kokemuksella korjaavat. Joskus tuuraa että onnistuu. Porvoossa on koulutettuja mekaanikkoja, mutta turhan pitkät odotusajat. Pitäisi kai merkkiä vaihtaa, niin voisi tarvikkeen huoltoon turvauta, muita ei loviisassa ole senjälkeen kun lovauto lopetti.


      • entinenasiakas10
        tulevaasiakas kirjoitti:

        joo. ei mitään vikaa ole. kateelliset haukkuuu.

        onko se kateutta kun huomataan että auton korjaus oli puolinainen mutta hinta kokonainen!!!


      • Jotainunohtuisankari
        kotkaansiis kirjoitti:

        Asiaaa.Jo 7 vuotta asuttu tässä kylässä joka on todellakin Juudaksia täynnä.Autoa on käytetty Penalla,Ramilla ja PG:ssä,kallista ja ala-arvoista toimintaa.Auton huollot,korjaukset ja katsastukset tehty jo vuosia Kotkassa.Halpaa ja ammattitaitoista toimintaa Loviisaan verrattuna.Repikää siitä paskahousut.

        Laita se nimi niin ihmiset voi kertoa sinusta mielipiteen tai kokemuksia. Ihan sama missä vehkeesi huollat, mutta kun suollat paskaa, ota siitä vastuu. Ämmä!


      • valinnanvapaus

        Taitaa totuus kirpaista kun näin kirjoitetaan!!!
        Asiakas on aina oikeassa ja asiakaalla on oikeus
        valita autonsa korjauspaikka.


      • sinunkosanaontotuus
        valinnanvapaus kirjoitti:

        Taitaa totuus kirpaista kun näin kirjoitetaan!!!
        Asiakas on aina oikeassa ja asiakaalla on oikeus
        valita autonsa korjauspaikka.

        Jos haluat ottaa totuuden tähän mukaan, tule esiin omalla nimelläsi ja ehkä ihmisillä joita julkisesti haukut ja selkeästi haluat pilata heidän mainettaan on mahdollisuus puolustautua. Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa, yleensä harvoin näissä tapauksissa, muuten korjaisivat romunsa itse, mutta paikan hän saa toki valita. Jos nyt väännän vielä kerran rautalangasta. Jos kerrot em. asioita ihmisistä heidän nimillään, olisi reilua myös kirjoittaa omalla nimellään. Muuten olet raukka, kostonhimoinen pelkuri. Ja jos ei tullut selväksi, en ole kukaan mainitsemistasi vaan minua vain korpeaa tuollainen käytös.


      • menemuuallesitten
        entinenasiakas10 kirjoitti:

        onko se kateutta kun huomataan että auton korjaus oli puolinainen mutta hinta kokonainen!!!

        Ootko (tteko) ajatellut sitä näin että auto on sellainen vehje että siinä kuluu osat ja muut. Että joku paikka voi vaikka hajota korjaamolta pois tullessa jne. ei ne taikureita korjaajat ole eikä autot ikuisia. Mitä vanhempi sen enemmän renaa-yleensä.loogista.. ? ihan uusi autokin voi mennä rikki... Itse olen tyytyväinen ja jatkan näiden paikallisten JOUSTAVIEN,nopeiden ja ei pitkiä jonotusaikoja pitäviin firmoihin . Mukavaa joulun odotusta.


      • Kaikenlaistakannanottoa
        menemuuallesitten kirjoitti:

        Ootko (tteko) ajatellut sitä näin että auto on sellainen vehje että siinä kuluu osat ja muut. Että joku paikka voi vaikka hajota korjaamolta pois tullessa jne. ei ne taikureita korjaajat ole eikä autot ikuisia. Mitä vanhempi sen enemmän renaa-yleensä.loogista.. ? ihan uusi autokin voi mennä rikki... Itse olen tyytyväinen ja jatkan näiden paikallisten JOUSTAVIEN,nopeiden ja ei pitkiä jonotusaikoja pitäviin firmoihin . Mukavaa joulun odotusta.

        Eräässä helsinkiläisessä Tb-huollossa virolaiset tekijät katsoivat, että 145 000 km ajettu mitsubishi on ikivanha eikä kannata enää säätää. Kaasuttimien suuttimien puhdistuksen jälkeen (kävi kuin Cadillac) jättivät joutokäynnin säätämättä eikä pyyntökään auttanut. Toisen korjaamon pihalla mies sääti minuutissa kohdalleen. Toki auto oli 15 v vanha.


    • ååppelipeli

      Heh heh, joku suositteli PG Speed. Käykää ihmeessä, minä kävin kerran kyselemässä renkaitten hintaa. Piha niin täynnä romua ettei pystynyt autoa kääntämään. Ulkona sateessa uusia renkaita, vanhoja autoja konepellit auki, useita limusiinejä ristin rastin. Sisällä niin paljon rojua että nippa nappa saa yhden pienen auton pukeille. No, renkaat asennettuna olivat niin edulliset, että oli tultava uudestaaan.

      • muullaväliäeitosiaanole

        pääasia että halpa ja hyvä tulos.


      • Corollakorjattu

        PG Speed on halpa ja ammattitaitonen korjaamo/rengasliike.Olen monta kertaa käynyt asiolla liikkeessä ja aina vika tai rengaspulmat on korjattu ammattitaidolla ja edullisesti kun vertaa ylihintaa ottavasta Ramista.


      • eikiskurihintoja

        molemmat hyviä.


      • jatkossakinpyydänapua
        Corollakorjattu kirjoitti:

        PG Speed on halpa ja ammattitaitonen korjaamo/rengasliike.Olen monta kertaa käynyt asiolla liikkeessä ja aina vika tai rengaspulmat on korjattu ammattitaidolla ja edullisesti kun vertaa ylihintaa ottavasta Ramista.

        Se rami kuggomissa on ollut tähän asti paras. sori vaan . ei kallis ja joustavat korjausajat. ei pilkulleen 8-16 ja siellä paikanpäälläkään aina työt.vaan saattaa tuoda työt kotia jos jättää jne avaimet. suosittelen..katelliset puhuu. ja ps...kannattaa opetella itte. ei se oon mies eikä mikään jossei pikkujuttuja ainakaan osaa..joo,ja minä en tarvi olla ies enkä mitään. nainen.


      • hyväjahalpa

        joo.sinne mennään ja mun työkaveritkin menee tästä eteenpäin.


    • itseenosaa

      kannattaa oman kaupungin palveluja käyttää. sitten sitä palvelua on kanssa.

      • Älämaksaliikaa

        Ja katsastuksesta voit maksaa sen ylimääräisen 20 €. Olen alkanut ihan periaatteesta käydä Kotkassa, voin samalla juoda kuppilassa ilmaiset pullakahvit. Käy ylihintaisessa paikassa niin seuraavana vuonna hintaa on taas nostettu.


    • uusloviisaboo

      mutta katsastus.... pitäskö ajaa porvooseen.siis joo. meneekö täällä helpolla läpi vai onko se sellasta vit... kuten joku oli ennen siellä..siitä kai aikaa jo mutta.

    • k1taik2

      En ole kymmeneen vuoteen katsastanut autojani Loviisassa. 3 kertaa vuodessa käyn Kotkassa hakemassa leimaa. Netissä kun tilaa aikaa niin säästö on useita kymppejä. Samalla kun käy niin ostaa halpaa ruokaa ja vaatteita, nin säästö on melkoinen!

      • Sillälaillaa

        Mukava provo! ;)


      • sittenvalitetaan

        ei välttämättä provo..ikävä kyllä monet tekee noin


      • Vanhatuttu

        No se on totta, mutta tällä haetaan muutakin.


      • yksplusykson

        jos ostas omas kaupungis niin oisi töitäkin enemmän,


      • eiloviisaan

        Jaa,ostaisin omasta jos ois ammattitaitoa mutta Loviisassa ei ole tai huijataan!
        Suuntana Kotka/Kouvola akseli,ammattitaitoa löytyy.


      • Elämäämuualla

        Juuri näin. Renkaat samalla Rajamarketista, kesä 205/55/16 56 € kpl (pinnoitetut).


      • Bisnestätämäkinq
        yksplusykson kirjoitti:

        jos ostas omas kaupungis niin oisi töitäkin enemmän,

        Asiakaspalvelijoita tai korjaajia ei valita työpaikoille asuinpaikan perusteella. Ja jos aito alkuasukas tekee sekundaa tai perii paikallislisää niin sehän se vasta ärsyttää. Kannattaisi vaan tehdä työt asiallisesti ja kohtuuhinnoin, niin lähellä asuvat käyttävät palvelua ja voi tulla lisää asiakkaita naapurikunnista. Monet yrittäjät eivät ymmärrä, että paha kello kuuluu kauas. Onneksi jotkut ymmärtävät tämänkin osan liiketoiminnasta.


    • pinax

      Mekaaninen vika nii penaxille tesjokeen. Hitsaukset, pakoputket, nivelet ja iskarit.

    • autonasentaja007

      Kertokaa sitten mitä halutaan halpa tai hyvä esimerkiksi jarrupalat kun vaihtaa niin heittämällä uudet palat paikolleen ja 'työntää sylinterin sisään ei mene paljoakaan aikaa mutta jos tekee kunolla iroittaa satulat ja putsaa kaikki pinnat sekä rasvataan liukutapit niin menee paljon enemmän aikaa silti on vaan jarrupalat vaihdettu.
      elikkä onkohan autonomistajat valmis maksamaan huolellisesi tehdyistä työsta ?

    • Kantolanpipari

      joo,84 e tunti.

      • Mietisnytvähän

        Paljon luulet että sinun tuntipalkka maksaa työnantajallesi?


      • autonasentaja007x

        Kuinka paljon loviisan korjaamot pyytää tunnilta ?


    • kehuakinjoskusvoi

      eiks kukaan ole sitten suoraan sanonut korjaamoon.täällä pitää sitten puukottaa selkään.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Kyllä korjaamot itse tietävät tasonsa ja hintansa. Olen huollattanut autojani kotkalaisessa liikkeessä. Viime keväänä kun vihjasin että voin teettää huollot muuallakin, tuli joustoa hintoihin entistä enemmän.
        Melko hiljaista tuolla korjaamolla on ollut nämä vuodet kun siellä olen käynyt. Omani lisäksi en ole uusia tai uudehkoja autoja siellä nähnyt, vaikka hyvää työtä tekevätkin.


    • itseenossoo

      en ole huonoa täällä nähnyt.hinnat vaan vaihtelee ja sen valitsen missä aika halpaa ja joustavaa

    • kokemusopettaa

      tota..eiks ne saa saman koulutuksen ne korjaajat...... siis samoista kouluista tulee ulos valmistuneet (amisto,önyt jne) . ja se firma tai nimi sitten maksaa tai on edullisempi..

    • Juha-Pekka51

      Vulco huoltaa, fiksaa ja vielä vaihtaa renkaat saman katon alta
      019 501555 Euromaster Loviisa siinä Porvoonkadulla

    • 530

      En asu lähelläkään loviisaa mutta auto hajosi työmatkalla loviisassa ja auto piti saada nopeasti kuntoon. Apu löytyi pg speediltä jossa auto korjattiin todella kohtuulliseen hintaan sekä nopeasti ! Suosittelen !

    • Loviisan92

      Mike's garage suosittelen . Ramilla guggom ei osaa mitään tehdä ainut hitsata Ja nekin sinne päin . Ja kännissä ja krapulassa korjaa. Monet remontit esim kytkin / moottori remontteja ei edes suostu tekemään . Eli johtuu siis siitä ettei osaa. Ihmettelen miten firma voi pyöriä jos ei ole halua korjata asiakkaiden autoja vaan kieltäytyy töistä mitä tarjotaan

      • asiakaseioleainaoikeassa

        Kirjoita omalla nimelläsi, pitää olla sen verran munaa jos lähtee tuolle linjalle! Miksi et korjaa autoasi itse kun olet kerta asiantuntija? En ole yrittäjä, mutta "miten firma voi pyöriä" tyylinen paska tulee yleensä just tuollaisen kädettömän, munattoman urpon suusta! Mitä ******? Jos oikeasti vähän ymmärtäisit niin tulisi mieleen, ettei kaikki autot ole samanlaisia. Toisiin tarvitaan erikoistyökaluja, koulutusta ja kokemusta. Jotkut merkit on vaan helvetin hankalia tapauksia. Et voi vaatia yhdenmiehen yritykseltä kaikkien merkkihuoltojen palveluja. Olisiko käynyt taas niin, että se paalauskunnossa oleva paska olisi pitänyt herättää henkiin alle viidellä kympillä ja vielä maalata samaan rahaan? Minusta on hyvä jos korjaamo ei lähde harjoittelemaan autollani vaan kertoo suoraan ettei pysty. Mieti nyt vähän ennen kuin lähdet avautumaan, sen voi tehdä asiallisestikin ja ennemmin suoraan asianomaiselle.


    • TaunoMerimaa

      Joo,jätteidenpoistoputki puhki eero vaihto uuen kolmel kympil.

    • Anonyymi

      Olisi kiva nähdä muutaman kirjoittajan oma työsuoritusta. Sanotaanko että odotukset ei ole kovin korkealla. Asiakaspalveluun... ei ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe