Koiran synnytys lähenee...

aksa 09

Meidän nartulla tulee huomenna 63pv astutuksesta ja tänään aamulla sen käytös muuttui jokseenki agressiiviseksi, ei päästä esim. vaimoa tarhaan sisälle... Onko normaalia että jotku isot koirat muuttuu agressiiviseksi synnytyksen lähestyessä???

8

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EläHättäile.

      On.

      • aksa 09

        pitäs rauhottua sitte synnytyksen jälkeen??? kuinka lämpimän tilan synnytys/pennut tarvii?? mulla on autohallissa pieni 2mx2m häkki johon vien koiran aina yöksi... mutta eläin lääkäri sano mulle että net pärjää ulkotarhassaki ko on eristetty koppi? Kyse on kaukkarista....


    • EläHättäile

      No en nyt ehkä pistäisi vasta syntyneitä pentuja saman tien kylmään, antaisit koiran edes synnyttää lämpimässä mutta tietenkin jos koira tuntee olonsa kotoisaksi ja turvalliseksi autotallissa niin anna sen synnyttää siellä. Emolla pitäisi olla mahdollisuus rakentaa pesä synnytystä varten eli valitse nyt sopivin paikka emolle jossa se saa synnyttää pentunsa ja vie sille peittoja, pyyhkeitä yms. joista se saa rakentaa pesänsä. Siinä vaiheessa kun emo saa oman pesänsä ja pääsee sinne rauhassa valmistautumaan synnytykseen agressiivisuuskin voi mennä ohi. Emo voi olla agressiivinen pennuista aluksi mutta yleensä agressiivisuus menee ohi, se riippuu ihan teidän keskinäisistä suhteistanne koiran kanssa..

    • ´´´´´´´´´´´´´´´´

      Minä muistan kuulleeni kultaisesta noutajasta, joka käyttäytyi samoin, eli aggressiivisesti raskausaikana ja pentujen synnyttyä. Se jouduttiin kuulemma nukuttamaan, jotta pennut saatiin pois siltä ja uusille omistajilleen.

      Suosittelen, ettei sellaisilla koirilla teetellä useampia pentueita. Koiran on luotettava ainakin omistajaansa.

    • EläSiltiHättäile

      Jep emot voivat olla agressiivisia pentujaan kohtaan, sehän on ihan luonnollista, luonnossa ainakin. Mutta jos koirasi agressiivisuus ei vähene suosittelen miettimään tarkoin kenelle pennut myyt, koska tuommoinen käytös ei ole suotavaa koiralla ja saattaa periytyä pennuille. Agressiviisuus saattaa johtua myös pelosta, tämä on varmaan koirasi ensimmäinen pentue joten emo ei niin välttämättä ihan tiedä miten olla ja varsinkin jos et ole rauhoittanut sille omaa pesää niin se voi olla hyvinkin levoton ja ahdistunut.
      Nyt vaan rauhoitat sille oman paikan missä se saa asettua olemaan ja synnyttämään mutta ei kannata ainakaan synnytys hetkellä jättää sitä yksin, koska synnytyksessä emo saattaa tarvita apua ja jos joku menee vikaan emonkin henki voi olla vaarassa..

      • aksa 09

        emo ei ole ollu koskaan aikasemmin agressiivinen... näyttelyissäki sitä on kehuttu todella hyvä luonteiseksi... onko se nyt sitte viisain jättää omaan koppiin synnyttämään, koska se ei ole ollu tuolla sisä häkissä ko tänään vain pari tuntia?? voi ehkä pitää sitä outona paikkana??


    • EläHättäile

      Jos sinusta tuntuu että se on emon mielestä turvallisin paikka niin anna sen synnyttää siellä mutta pidä huolta että siellä on lämpimiä vilttejä yms. etteivät pennut varmasti palellu.

    • Toivottavasti tämä on vitsi...
      Jos on totta,niin miksi tehdä pennut ,jos koira itsekkin viettää yönsä pienessä häkissä,siis viedään häkkiin.Eli elääkö se kaukkari päivät tarhassa,ja yöt pienessä häkissä.Että sellaista koiranelämää ja siihen vielä pennut...

      Ja ei,ei ole normaalia,että iso koirakaan on aggressiivinen,ennen pentuja,JOS luottamus omistajiin on kunnossa ja koira hyvin pidetty.Levoton koira voi koosta riippumatta olla,ja hermostunutkin.Pentujen jo synnyttyä,ja synnytystapahtuman mentyä ohi,saattaa joku jonkin verran ollakkin ärhäkkä jonkun aikaa.

      Joka koiralle pitäisi tarjota valmiiksi tuttu,ja turvallinen synnytyspaikka.Ei niitä muutoksia yhtäkkiä enää tehdä.Tilan pitäisi olla myös sellainen,että tarvittaessa voi ihminen siellä koiraa auttaa tai pentua.Ihan millä rodulla vaan voi joskus apua tarvita.


      Otappa nyt yhteys koirasi kasvattajaan,tai johonkin muuhun kokeneeseen,jotta saisit neuvoja,jos/kun tarve tulee, ja johonkin joka osaa arvioida tilanteen ja toimia sen mukaan.Ihan emän ja pentueen turvallisuuden vuoksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe