Yösatu

M.B.

52

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari<3

Ooh,..It so sad..siinä se, pistää miettimään...rakkaus hmm...miten se voikaan meiltä hetkessä unohtua..

• j.o.k.u.

Weird... 8)

• A

Elokuvassa päiväsadun lapsi joutui lääkärillä väärän diagnoosin ja hoitovirheen kohteeksi. Lapselta ei puuttunut aivoja eikä lasta olisi pitänyt käskeä syömään lisää aivoja. Nyt hän söi niitä liikaa, niin että tuli aivan punaiseksi naamaltaan eikä voinut lopettaa ennen kuin oli syönyt maailman kaikki aivot. Lapselta puuttui tunteita. Hänelle olisi pitänyt syöttää enemmän tunteita. Nyt kun hänellä ei niitä ollut tarpeeksi, niin löi itseään paistinpannulla päähän, että tuntisi edes jotakin. Satu opettaa lapsille ja lapsien vanhemmille, että me emme ole inhimillisiä fyysisiä olentoja joilla on henkinen ulottuvuus, vaan me olemme henkisiä olentoja joilla on inhimillinen fyysinen ulottuvuus. Siksi meistä tuntuu kaikkein satuttavimmalta se kun joku lyö paistinpannulla päähän sitä meidän henkistä olentoamme eikä sitä inhimillistä fyysistä olentoamme. Sillä lääkärillä ei ollut ollenkaan aivoja.

Elokuvan ohjaaja Ayce Kartal on tehnyt Istanbulissa myös kauniin bluesin:
        http://www.youtube.com/watch?v=91GZy3Vvfso

• M.B.
        A kirjoitti:

Elokuvassa päiväsadun lapsi joutui lääkärillä väärän diagnoosin ja hoitovirheen kohteeksi. Lapselta ei puuttunut aivoja eikä lasta olisi pitänyt käskeä syömään lisää aivoja. Nyt hän söi niitä liikaa, niin että tuli aivan punaiseksi naamaltaan eikä voinut lopettaa ennen kuin oli syönyt maailman kaikki aivot. Lapselta puuttui tunteita. Hänelle olisi pitänyt syöttää enemmän tunteita. Nyt kun hänellä ei niitä ollut tarpeeksi, niin löi itseään paistinpannulla päähän, että tuntisi edes jotakin. Satu opettaa lapsille ja lapsien vanhemmille, että me emme ole inhimillisiä fyysisiä olentoja joilla on henkinen ulottuvuus, vaan me olemme henkisiä olentoja joilla on inhimillinen fyysinen ulottuvuus. Siksi meistä tuntuu kaikkein satuttavimmalta se kun joku lyö paistinpannulla päähän sitä meidän henkistä olentoamme eikä sitä inhimillistä fyysistä olentoamme. Sillä lääkärillä ei ollut ollenkaan aivoja.

Elokuvan ohjaaja Ayce Kartal on tehnyt Istanbulissa myös kauniin bluesin:
        http://www.youtube.com/watch?v=91GZy3Vvfso

Aivan kaunis ääni.. onkohan levyttänyt.. Kiitos.

• -Yökuva-

" Sä suljet silmäsi ja avaat oven tuntemattomaan, tuohon pelon valtakunnan maailmaan.
      Ei mielikuvilla rajaa oo, millä painajaisesi kohtaat sää. Mikä on totta, mikä valhetta, et sä tietää voi.
      Kun pelon valtakunnassa kaikkea tapahtua voi. Sä silmäsi haluat ummistaa, mutta kuvilta noilta, et pois pääse pakoon.
      Kuljet siellä, kohtaat kauhusi, odotat ja vapiset, kunnes aamun tullen viimein pakenet."

Yösatuhan oli suorastaan lohdullinen. Päiväsatua en pystynyt edes loppuun katsomaan, niin paljon se herätti kauhua ja oksennustarvetta. Mutta nämäkin, subjektiivisia kokemuksia, miten niitä voi oikein selittää.

• Mystinen yösatu! Kuin korkeammat voimat (oma yliminä?) ohjaisi joskus meitä. Sinne se pikkuinen jäi kiven alle taikaluolaan, ja naiselta epätoivo vei voimat. Mutta pikkuinen on olemassa, ja kivet voivat alkaa liikkua..

Muuttua kiveksi...hmm...olla kivi...ymmärtää kiveä...saada kontakti..

• M.B.
    • A

Ei tollasia voi iltasatuna kertoa ... :/

• M.B.

Riippuu illasta :) Siis lähinnä omasta.. Tää vastavuoroisuus etukäteen on palstalla joskus, ellei jopa usein, hieman hakusessa.. Joten tyydytin lähinnä omat iltasatutarpeeni. Ja mikäettei, kaikkihan voivat osallistua satutuokioiden esiinkaivamiseen. Minkälaisia satuja itse kukakin löytää... Saturaati pystyyn!! :)

• A

http://www.youtube.com/watch?v=rQkgW8DTSbw&feature=related

Nyt viidennellä kerralla huomasin, että tuo hirviölaatikko on monitori. Näyttöruutu siis. Pysäytyskuva 3.24 - 3.27 minuutin kohdalla näyttää sen selvästi. Raasu löytää sieltä kiiltäviä kivia ja leijuvia esineitä ja lopussa hirviölaatikko magneettina imee sen raukkaparan kiinni itseensä ja kops vaan elämä pois. Mietinkin että minkä takia tätä ei saisi näyttää iltasatuna, No siksi kun tämä on tragedia eikä satu. Sadut päättyy onnellisesti. Katson tuon päiväsadun nyt seuraavaksi. Sitä en ole vielä nähnyt kun tämä yösatu oli niin pelottavalla tavalla vangitseva että piti katsoa viisi kertaa, ennen kuin voin nyt päästää siitä irti.

• M.B.

Lienee nykyajan mukanaan tuomaa harhaa, että satujen pitäisi päättyä onnellisesti.. Alkujaan samaa perua, kuin lasten traumatisoituminen kaikesta mahdollisesta. Vaikka lapset itse parhaimmillaan ovat ihan hirveitä ja ihan omasta aloitteestaan ihan itse, ja useimmat vain tykkäävät mitä verisempinä ne Grimmit tarjoillaan... Ehkä kauheudet tekevät tilaa empatialle?? Ja kokematta jääneet siloitellut kauheudet tekevät empaatittomia lapsia??

• M.B.

Minut vangitsi tuo ranskan kieli, ja yhä vain harmittaa sen opiskelemattomuus aikanaan...

Mutta vangitsevuudesta. Kyllä. Se 6 minuuttia ja rapiat vain menee hujahtamalla.. Ja kuulokkeet korvilla.. Nam.

• A

> Vaikka lapset itse parhaimmillaan ovat ihan hirveitä ja ihan omasta aloitteestaan ihan itse, ja useimmat vain tykkäävät mitä verisempinä ne Grimmit tarjoillaan... Ehkä kauheudet tekevät tilaa empatialle?? Ja kokematta jääneet siloitellut kauheudet tekevät empaatittomia lapsia??

Olet ehkä yhtä aikaa hyvin oikeassa ja hyvin väärässä.

Bruno Bettelheimin Satujen lumous kannattaa lukea. Siinä sanotaan että saduissa pitää olla noitia ja poltettuja lapsia ja katkottuja päitä ja myrkytettyjä prinsessoja, mutta niiden pitää päättyä onnellisesti. Tragediat ovat eri asia. Ne ovat aikuisille. Lapsetkin kertovat keskenään kauhutarinoita, mutta kun aikuinen kertoo lapselle, niin se on satu ja sadun pitää päättyä onnellisesti.

• M.B.

No joo, totta. En ajatellut tarkemmin sanaa loppu.. ja päättyminen.. Sadut tosiaan hirveyksistä huolimatta päättyvät onnellisesti..

Laitan nimen ylös pieneen kovakantiseen muistikirjaani, olen matkalla kirjastoon tässä lähiaikoina. Se tosin on pieni, mutta toisinaan sisältää yllätyksiä, mokoma kirjasto.

• Löysitkö muuten sen viherkasvin jota joku päivä lähdit ostamaan? :)

• A

Kiitos. Minuun vaikuttivat että lintu ja ihmiset olivat vangittuina värittömiä. Raskaalta tuntui kun nainen kantoi kotia taakkanaan. Lopputekstien päätyttyä kuva palasi ja lintu oli pyrähtänyt samaan ympäristöön, josta se vapautui.

Nyt olen katsonut kaikki kolme satuasi. Aivottomaksi diagnosoidusta lapsesta tein uuden ja elokuvan lääkäriä paremman analyysinkin. En ole itse saanut aikaan vielä yhtäkään satua. En nukkunut viime yönä ja aamulla vain itkeskelin, kun on ollut surua. Mutta lähden kyllä nyt etsimään satua, jos vain enää jaksan.

• A kirjoitti:

Kiitos. Minuun vaikuttivat että lintu ja ihmiset olivat vangittuina värittömiä. Raskaalta tuntui kun nainen kantoi kotia taakkanaan. Lopputekstien päätyttyä kuva palasi ja lintu oli pyrähtänyt samaan ympäristöön, josta se vapautui.

Nyt olen katsonut kaikki kolme satuasi. Aivottomaksi diagnosoidusta lapsesta tein uuden ja elokuvan lääkäriä paremman analyysinkin. En ole itse saanut aikaan vielä yhtäkään satua. En nukkunut viime yönä ja aamulla vain itkeskelin, kun on ollut surua. Mutta lähden kyllä nyt etsimään satua, jos vain enää jaksan.

Voi sua :"(

Jaksat kyllä, luotan sinuun! =)

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Löysitkö muuten sen viherkasvin jota joku päivä lähdit ostamaan? :)

Aaa.. löysin kyllä :) Sen viisitoista euroa kalliimpana kuin ajattelin.. Ja kuntiedän noita viherkasvikauppuja olevan hintalaatusuhteeltaan enemmän tässä lähistöllä, niin odotan...

• M.B.
        A kirjoitti:

Hmm.. koita jaksaa.. Tahi lepää, jos et jaksa. Jooko :)

• A

• M.B.
        A kirjoitti:

Minä en lepää! Kyllä minä osaan! *polkee jalkaa ja näyttää nyrkkiä, raidallinen paita on 3 vuotta vanhemmalle lapselle ja kengät isoveljen vanhat, mutisee naama vinossa*

Tanssikaa te muut vaan sillä aikaa kun minä haen sen Sadun!!

*laittaa 90 minuutin C-kasetin*

http://www.youtube.com/watch?v=LWNJmM8GLy0&feature=BF&list=MLGxdCwVVULXcDp-r8lqairvA1MY6whZti&index=4

*Sänkyyn* Antaa kainaloon nallen, joka on kovia kokenut, suukon poskelle, ja katseen... Nyt pitää levätä.

Ainakin minun :D Ja siis kaikkien.. Ettei tertu tämä yökkö..tauti..

http://www.youtube.com/watch?v=LnfRx3BEkTs&feature=related

• A
        M.B. kirjoitti:

*Sänkyyn* Antaa kainaloon nallen, joka on kovia kokenut, suukon poskelle, ja katseen... Nyt pitää levätä.

Ainakin minun :D Ja siis kaikkien.. Ettei tertu tämä yökkö..tauti..

http://www.youtube.com/watch?v=LnfRx3BEkTs&feature=related

Löysin sen! Sain vaan trailerin! Mutta tarkistin että se on oikee!

• M.B.
        A kirjoitti:

Löysin sen! Sain vaan trailerin! Mutta tarkistin että se on oikee!

Hieno yksinkertaisuudessaan.. Kaksi ihmistä ja saari.. rauhallinen.

Elokuvan ensimmäiset 40 minuuttia kulkee ilman dialogia!! Noniin, .. :)

• A kirjoitti:

A: sinulla on ollut surua; olen myös surullinen puolestasi. Tästä lienee nyt muutama päivä...minähän en tiennyt mitään kun pakoilin tuolla... Miten voit ? Jaksatko?

• A
        elisakettu kirjoitti:

A: sinulla on ollut surua; olen myös surullinen puolestasi. Tästä lienee nyt muutama päivä...minähän en tiennyt mitään kun pakoilin tuolla... Miten voit ? Jaksatko?

E: Olen ollut surullinen jo kauan. En ole vain saanut sanotuksi. Kiitos huolenpidosta.

• A kirjoitti:

E: Olen ollut surullinen jo kauan. En ole vain saanut sanotuksi. Kiitos huolenpidosta.

Minä haluan keskustella sinun kanssasi. Jos se vain sopii? En tunkeudu enkä ronki asioitasi, mutta välitän. Jos siis haluat.

• A
        elisakettu kirjoitti:

Minä haluan keskustella sinun kanssasi. Jos se vain sopii? En tunkeudu enkä ronki asioitasi, mutta välitän. Jos siis haluat.

Kiitos. Olen huomannut katsekontaktin tärkeyden. Hyväksyvä katse on tärkein välittämisen muoto.

• A kirjoitti:

Kiitos. Olen huomannut katsekontaktin tärkeyden. Hyväksyvä katse on tärkein välittämisen muoto.

*katsoo silmiin*

Monet meistä kantavat surun viittaa hartioillaan. Niin kuin minäkin. Joinakin päivinä tai hetkinä tuo on kevyempi, välillä liki poissa, ajoin taas raskaana kehoa ja mieltä painaen. Ja entisten surujen lisäksi aina tulee uutta surua, valitettavasti. Minä olen kiitollinen, että monet kanssakulkijat, vaeltajat täällä, ovat auttaneet minua sen kantamisessa. Ja sinä A olet yksi osaaottavimmista ihmisitä. Minä muistan sen. Minä näin silloin jotain kun katsoin sivuasi; se oli hyvin merkillinen tunne. Kerroin sen siinä viestien sivutarinassa. Jokin merkityksellinen asia kosketti minua myös viimeisessä kommentissasi, kun harkitsin "palaanko" vaiko "lähden" lopullisesti.

• A
        elisakettu kirjoitti:

*katsoo silmiin*

Monet meistä kantavat surun viittaa hartioillaan. Niin kuin minäkin. Joinakin päivinä tai hetkinä tuo on kevyempi, välillä liki poissa, ajoin taas raskaana kehoa ja mieltä painaen. Ja entisten surujen lisäksi aina tulee uutta surua, valitettavasti. Minä olen kiitollinen, että monet kanssakulkijat, vaeltajat täällä, ovat auttaneet minua sen kantamisessa. Ja sinä A olet yksi osaaottavimmista ihmisitä. Minä muistan sen. Minä näin silloin jotain kun katsoin sivuasi; se oli hyvin merkillinen tunne. Kerroin sen siinä viestien sivutarinassa. Jokin merkityksellinen asia kosketti minua myös viimeisessä kommentissasi, kun harkitsin "palaanko" vaiko "lähden" lopullisesti.

Sanat eivät tunnu enää merkitsevän mitään. Alan ehkä tulla mykäksi.

• A kirjoitti:

Sanat eivät tunnu enää merkitsevän mitään. Alan ehkä tulla mykäksi.

Sitten sinä olet todella surullinen. Minulla oli sama tunne vielä eilen. Se oli tällä kertaa ohimenevä tunne, muutaman päivän kestävä. Niinkuin tiedät, olin puhumaton kauan. En haluaisi mykkääntyä enää. Enkä soisi sinunkaan. A: oletko sinä menettänyt jotain tärkeää?

• A
        elisakettu kirjoitti:

Sitten sinä olet todella surullinen. Minulla oli sama tunne vielä eilen. Se oli tällä kertaa ohimenevä tunne, muutaman päivän kestävä. Niinkuin tiedät, olin puhumaton kauan. En haluaisi mykkääntyä enää. Enkä soisi sinunkaan. A: oletko sinä menettänyt jotain tärkeää?

Etsin jotakin muuta kommunikaatiomuotoa.Tai etsin jotakin tapaa tehdä itsestäni erikokoinen. En edes tiedä, pitäisikö suurentua vai pienentyä.

• M.B.
        A kirjoitti:

Etsin jotakin muuta kommunikaatiomuotoa.Tai etsin jotakin tapaa tehdä itsestäni erikokoinen. En edes tiedä, pitäisikö suurentua vai pienentyä.

http://www.youtube.com/watch?v=oUicNCNcZK4

Tämä on suomalainen parodia. Sanoisin, että kokonaan uudelleen kirjoitettu.

• A kirjoitti:

A: minä palaan sinuun vielä. Toisella tapaa. Mutta sekin on kommunikaatiomuoto. Yöllä jos valvontatehtäväni antavat myöten. Älä anna periksi. Mieti sitä kokoasi nyt; mistä voit olla ylpeä? Mitä haluat vielä vastaanottaa? Ja mitä annettavaa sinulla saattaa vielä olla, kun tiedät kokosi?

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=oUicNCNcZK4

Tämä on suomalainen parodia. Sanoisin, että kokonaan uudelleen kirjoitettu.

Tässäkään ei kylläkään suurennuttu eikä pienennytty..

Älä A kovin pienenny.. katoat hiekanmurusten sekaan.. tai leikkuulaudalle leivänmurusten joukkoon.. pölyhiukkaset kasvavat raskaaksi kivisateeksi.. muurahaiset kompastuvat sinuun.. takerrut tuulen jalkaan..

Älä A kovin suurene.. janosi sammuttamiseen ei kaivo riittäisi.. ilma vaihtuisi hengityksesi tahtiin sadan peninkulman matkalta vähintään.. naapurivaltiossa ihmettelisivät maankuorta pitkin kantautuvaa töminää.. Kovin jos suurenisit, harppoisit avaruuden poikki planeettoja pitkin, sysäten aurinkokuntia hutasemalla sivuun kulkusi tieltä..

*auringonkukka*

• A kirjoitti:

A: kaikki ristiriitaisuudet sotkee päätäni enkä näe tai ymmärrä mitään kunnolla. Näen oikeasti peikkoja ja monia muitakin metsän asukkaita, joista en saa mitään tolkkua, ketuista puhumattakaan.

Mutta se suru, mistä se alkaa ja minne se johtaa. Ajattelin sitten hajoamista yksinäisyydessä, tässä ajoin turmeltuneessakin ympäristössä. Koko minuudesta ja sen lukuisista eri osioista, kaikista kannetuista rooleista irtautumista, niistä luopumista. Jälleenrakennusaineena käytämme tunteitamme ja suurinta kaipauksen kohdettamme rakkautta. Mikä on herkkyytemme, mitä koko elämän etsimme, kaipaamme ja jonka olemassa oloon uskomme. Uudelleen syntymisen mahdollisuutta ja sitä kautta eheytymistä. Uskothan sinäkin?

Laitan tämän sen itseisarvon vuoksi

http://youtu.be/KXEostufuKE

• A
        elisakettu kirjoitti:

A: kaikki ristiriitaisuudet sotkee päätäni enkä näe tai ymmärrä mitään kunnolla. Näen oikeasti peikkoja ja monia muitakin metsän asukkaita, joista en saa mitään tolkkua, ketuista puhumattakaan.

Mutta se suru, mistä se alkaa ja minne se johtaa. Ajattelin sitten hajoamista yksinäisyydessä, tässä ajoin turmeltuneessakin ympäristössä. Koko minuudesta ja sen lukuisista eri osioista, kaikista kannetuista rooleista irtautumista, niistä luopumista. Jälleenrakennusaineena käytämme tunteitamme ja suurinta kaipauksen kohdettamme rakkautta. Mikä on herkkyytemme, mitä koko elämän etsimme, kaipaamme ja jonka olemassa oloon uskomme. Uudelleen syntymisen mahdollisuutta ja sitä kautta eheytymistä. Uskothan sinäkin?

Laitan tämän sen itseisarvon vuoksi

http://youtu.be/KXEostufuKE

> Ajattelin sitten hajoamista yksinäisyydessä [...] kannetuista rooleista irtautumista, niistä luopumista [...] Jälleenrakennusaineena käytämme tunteitamme

Vaurioituneen hengittävän solukalvon korvaamiseksi rakentunut karkea narsistinen kuori tulee murtaa riittävän turvallisessa ympäristössä, jotta ihmissolu tulevaisuudessa voisi kasvattaa uuden hengittävän ja läpäisevän kalvon ja kykenisi eheään vastavuoroisuuteen ympäristönsä kanssa.

> ja suurinta kaipauksen kohdettamme rakkautta [...] Uudelleen syntymisen mahdollisuutta ja sitä kautta eheytymistä.

Rakkaudesta on jokaisen itse opittava perusasiat ja harjoitettava ne toistuvasti mieleensä, sillä ihmisen ruumis ja mieli molemmat piankin unohtavat kaiken sen jota mikään niissä ei harjoita. Rakkauden aikamuoto on kesto. Rakkauden tapaluokka on lahja. Rakkauden rakenne on muutos, uuden syntyminen.

• A kirjoitti:

> Ajattelin sitten hajoamista yksinäisyydessä [...] kannetuista rooleista irtautumista, niistä luopumista [...] Jälleenrakennusaineena käytämme tunteitamme

Vaurioituneen hengittävän solukalvon korvaamiseksi rakentunut karkea narsistinen kuori tulee murtaa riittävän turvallisessa ympäristössä, jotta ihmissolu tulevaisuudessa voisi kasvattaa uuden hengittävän ja läpäisevän kalvon ja kykenisi eheään vastavuoroisuuteen ympäristönsä kanssa.

> ja suurinta kaipauksen kohdettamme rakkautta [...] Uudelleen syntymisen mahdollisuutta ja sitä kautta eheytymistä.

Rakkaudesta on jokaisen itse opittava perusasiat ja harjoitettava ne toistuvasti mieleensä, sillä ihmisen ruumis ja mieli molemmat piankin unohtavat kaiken sen jota mikään niissä ei harjoita. Rakkauden aikamuoto on kesto. Rakkauden tapaluokka on lahja. Rakkauden rakenne on muutos, uuden syntyminen.

Valmentaja, minä olen hidas ymmärtämään mutta ehkä ymmärrän kuitenkin, jotain. Sinä tuot paljon tietoa, kiitos siitä. Mutta ajoin tuntuu siltä, että olisi tarpeen käydä piirissä keskustelua juurta jaksaen, sana ja lause kerrallaan, vääntää rautalangasta, jotta ymmärtäisi. Minä puhun siitä kohtaamisesta, mutta en näe sen tarkoitusta asioiden vatuloinnilla, vaan jonain muuna.

Jotenkin jäin sanattomaksi surusi tai kokemustesi kanssa. Ajattelin sitä koko viime yön, enkä päässyt puusta pitkälle. Halu kulkea rinnalla matkaa, jakaa asioita, mutta tarvitsen totuuksia pystyäkseni käsittelemään asioita. Vastaantulleet ristiriitaiset elementit sotkevat niin paljon, että olen ymmällä.

Tärkeintä mitä haluan sanoa, kysyä, kuitenkin on; miten sinä voit? Ja voinko tehdä jotain, tai mitä minun ei pidä tehdä?

• A
        elisakettu kirjoitti:

Valmentaja, minä olen hidas ymmärtämään mutta ehkä ymmärrän kuitenkin, jotain. Sinä tuot paljon tietoa, kiitos siitä. Mutta ajoin tuntuu siltä, että olisi tarpeen käydä piirissä keskustelua juurta jaksaen, sana ja lause kerrallaan, vääntää rautalangasta, jotta ymmärtäisi. Minä puhun siitä kohtaamisesta, mutta en näe sen tarkoitusta asioiden vatuloinnilla, vaan jonain muuna.

Jotenkin jäin sanattomaksi surusi tai kokemustesi kanssa. Ajattelin sitä koko viime yön, enkä päässyt puusta pitkälle. Halu kulkea rinnalla matkaa, jakaa asioita, mutta tarvitsen totuuksia pystyäkseni käsittelemään asioita. Vastaantulleet ristiriitaiset elementit sotkevat niin paljon, että olen ymmällä.

Tärkeintä mitä haluan sanoa, kysyä, kuitenkin on; miten sinä voit? Ja voinko tehdä jotain, tai mitä minun ei pidä tehdä?

> miten sinä voit? Ja voinko tehdä jotain, tai mitä minun ei pidä tehdä?

Kiitos. Mieleni on sakeana vastavuoroisen vastuun avoimuudesta odotusta. Iho on hikinen, ilma on tukahduttavaa ja hyönteisiä solkenaan. Koetan edetä voimiani säästäen. Tämä tulee varmasti olemaan taipaleen raskain osuus. Aikataulua en ole laatinut. Pyrin varmistamaan sen että pääsen perille.

Valmista itsesi. Älä huolehdi minusta. Luota itseesi. Luota vain minuun.

• A kirjoitti:

> miten sinä voit? Ja voinko tehdä jotain, tai mitä minun ei pidä tehdä?

Kiitos. Mieleni on sakeana vastavuoroisen vastuun avoimuudesta odotusta. Iho on hikinen, ilma on tukahduttavaa ja hyönteisiä solkenaan. Koetan edetä voimiani säästäen. Tämä tulee varmasti olemaan taipaleen raskain osuus. Aikataulua en ole laatinut. Pyrin varmistamaan sen että pääsen perille.

Valmista itsesi. Älä huolehdi minusta. Luota itseesi. Luota vain minuun.

Kiitos. Kuulostaa erinomaiselle. Viidakossa voi olla hikistä, taival vaivalloista, rinkka painaa. Runsas nesteytys tärkeää. Muista vsi ja lepotauot. Koska olet väsynyt, en odota matkamuistoja, minä laitan sellaisen sinulle.

• elisakettu kirjoitti:

Kiitos. Kuulostaa erinomaiselle. Viidakossa voi olla hikistä, taival vaivalloista, rinkka painaa. Runsas nesteytys tärkeää. Muista vsi ja lepotauot. Koska olet väsynyt, en odota matkamuistoja, minä laitan sellaisen sinulle.

Turvallista matkaa

http://youtu.be/Ttc9Tr4hK20

• A

Tää on kokonaan se Satu!

• M.B.
    • M.B.
      • Pirskatti, olisin kyllä herkästi rakastunut tuohon sydämiä vihkoon piirtäneeseen tyttöön, ennenkuin omaan peilikuvaani. Pahus, onko mussa jotain vikaa...missä on itserakkauteni...kääk! ;)

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Pirskatti, olisin kyllä herkästi rakastunut tuohon sydämiä vihkoon piirtäneeseen tyttöön, ennenkuin omaan peilikuvaani. Pahus, onko mussa jotain vikaa...missä on itserakkauteni...kääk! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=gAOCqh2GhBA&feature=related

musiikkivideosatu

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Kaikki kulminoitui lettitukkatyttöön...sinuun..kenties.. :)

mmoo mikää pocahontas.. :/

;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe