Kävin koeistumassa Dacia Logan MCV:n. Vaikutti ihan kivalta. Mukava etupenkki, reilusti tavaratilaa (5-paikkaisena), maavara ja halpa hinta. Ei se täydellinen ole. Ratti saisi olla ylempänä minulle ja nokkaa on hankala arvioida kuskin penkiltä. Näitten puutteiden kanssa voisi elää. Kannattaako ostaa?
onko Logan MCV hyvä auto?
28
11468
Vastaukset
- auto hakusessa
Meni monoloogiksi. Kai sen voi ostaa, kun kukaan ei hauku. Mutta toisaa´lta kukaan ei kehukaan.
- Etsi jostain
Käsiisi Autobild-lehti nro 3 5.2-2010, ja lue siitä se sakemannien sadantonnin kestotesti. Siinä Logan MCV todetaan huippuhyväksi autoksi.
- auto hakusessa
Mulla ei nyt ole sitä. Mitä huonoa Logan MCV:ssä on?
- Tuossa
Testissä ei oikein muuta moitittavaa löydy kuin penkit. Ne heiluvat ja kolisevat, ja pehmuste on epätasaista.
Mutta toisaaalta n.20000km:n ajelujen jälkeen omassa sanderossa ainakin penkit on kunnossa.
- auto hakusessa
Koeistumisen perusteella etupnkki menettelee. Rattia haluisin ehkä hiukan ylemmäs, mutta jos ottaa kalleimman varustelun -> säätyvä ratti, se liikkuu alemmas. Konepeltiä ei näe kunnolla kuskin pukilta. Takapenkki näytti ahtaamman puoleiselta, mutta enhän minä siellä istu (vaan lapset). Otan sen 5-paikkaisena, koska en tarvitse 7 paikkaa. Esittelymallissa oli se takimmainen istuin, jonka kippasin ylös. Tavaratilaa piisaa oikein kunnolla! Entäs, kun kippaan toisenkin takapenkin? Minulla on pakettiauto. Tämä Logan MCV voittaa Renault Kangoonkin.
- 10
Kilkekiimaisten ei varmaan kannata Dacian suuntaa tutkaille, muitakin krääsämerkkejä on saatavana.
Mutta jos tarvii rehdin, yksinkertaisen, helposti itsekin huollettavan ja
toimivan kulkimen vuosikausiksi kovaan käyttöön niin silloin Dacia on kelpo ratkaisu autonvalintaan. - auto hakusessa
Dacia on ihan kiva kinneri, nyt kun Ladoja ei saa.
- perusautoilija
Moi! Dacia Logan olisi kovasti harkinnassa minullakin. Onko niin, että takimmaiset penkit ovat kiinni toisissaan, ts. autosta ei saa kuuden hengen autoa?
- auto hakusessa
Parhaassa varustelutasossa on erilliset istuimet.
- ei Dacaialle
Itsekkin mietin MCV:tä, mutta jäi sellainen kuva että auto on kapea. Takapenkin leveys samaa luokka 1-sarjan bemarin kanssa. 3 keskimmäisessä rivissä tai kolme turvaistuinta tekee tiukkaa.
Itselläni tuli muutama kysymys mihin vastaamisen jälkeen en ostanut Daciaa. Miksi ostaa vanhaa tekniikkaa olevan auton uuden hinnalla? Miksi varautua uudessa autossa tuleviin huoltokustannuksiin, kun autoa ei ole tarkoitus pitää montaa vuotta (yli 5v.)? Uudessa autossa on kuitenkin takuu. Hintaero ei ole loppujen lopuksi kovin suuri, kun huomioi varusteet. Kuka ostaa tänäpäivänä auton ilman ilmastointia, radiota, keskuslukitusta tai ajovakaudenhallintajärjestelmää? Turvavarusteet ja turvallisuus?- Sandero ja MCV erot:
.
Ilmeisesti Sandero on jo aluperin tehty laadukkaammaksi henkilökuljettimeksi ja MCV vähän krovimmaksi kauppakassiksi
. - Mäkilähtöavustaja
"Kuka ostaa tänäpäivänä auton ilman ilmastointia, radiota, keskuslukitusta tai ajovakaudenhallintajärjestelmää"
Kaikki muut varusteet ok, mutta toi ESP on vähintäänkin kyseenalainen kilke. ESP ei paikkaa älyn puutetta ratin takana eikä tee talvesta kesää. - Ei turha pröystäily
Mäkilähtöavustaja kirjoitti:
"Kuka ostaa tänäpäivänä auton ilman ilmastointia, radiota, keskuslukitusta tai ajovakaudenhallintajärjestelmää"
Kaikki muut varusteet ok, mutta toi ESP on vähintäänkin kyseenalainen kilke. ESP ei paikkaa älyn puutetta ratin takana eikä tee talvesta kesää.Eipä tietenkään ESP paikkaa ratin ja penkin välissä istujaa, mutta kylhän turvalaite, joka pyrkii oikaisemaan heittelehtivää autoa - nykyisissä hienoissa järjestelmissä - jopa taitavaakin kuljettajaa täsmällisemmin, on ihan hyvä olla olemassa. Kerrankos se sattuu varovaisellekkin hirven väistö kohdalle ja silloin ESP:n auton liikkeitä rauhoitteleva ohjelma voi pelastaa tieltä suistumisen tai vastaantulijan keulaan ajautumisen.
vähän sama asia kuin ABS jarrut aikanaan: moni epäili moisien jarrujen tehokkuutta ja järkeä..."kunnon rattimieshän osaa itse pumpata jarrua hätätilanteessa". vaan kuinkas kävikään. Pakolliset ne nykyään ovat ja varmasti pelastaneet monta henkeä niin autojen sisällä kuin eteen hypännyttä jalankulkijaakin.
ESP:n upean vaikutuksen voi itse hyvin kokeilla vaikkapa jäätiellä tai isolla lumisella kentällä. Autoa on todella vaikea saada edes yrittämällä sivuluisuun tai hallitsemattomiin liikkeisiin. Vaikutuksen huomaa etenkin autoissa, joissa järjestelmän saa pois päältä ja kokeilee vertailun samat manööverit "ESP OFF" asennossa. Myös puskeminen liukkaalla pinnalla tyrehtyy aivan täysin, kun ESP.ssä on aina lisänä se luistonesto.
Ei siinä, Dacian halvimpaankin tilapakuun tuokin ominaisuus tulee, kun ESP ymmärtääkseni pakollistuu EU:ssa lähiaikoina, olisiko jo vuoden 2012 tai 2013 aikana.
- iso.D.
Dacian ostamisen ymmärtäisin käytettynä. Halpa huoltaa, yksinkertaista tekniika jne. Miksi kiinnittää tälläisiin asioihin huomioita ostaessa uutta autoa, kun siinä on kuitenkin takuu. Määräaikaishuolloissa ei varmaankaan ole suurta eroa.
Sandero ei ole edes halpa, jos vertaa vaikka Fiat Grande Puntoon.- Fiat-nainen
No Sandero on sen verran omalaatuinen auto, että sitä ei voi verrata uuteen Grande Puntoon. Jos se olisi tullut markkinoille 10 vuotta sitten, se olisi haastanut Punton. Nyt Puntossakin on kaikki härpäkkeet vakiona.
- iso.D.
Fiat-nainen kirjoitti:
No Sandero on sen verran omalaatuinen auto, että sitä ei voi verrata uuteen Grande Puntoon. Jos se olisi tullut markkinoille 10 vuotta sitten, se olisi haastanut Punton. Nyt Puntossakin on kaikki härpäkkeet vakiona.
Näinhän se on. Fiiatissa on jopa lämmitettävät etuistuimet vakiona :) Niin hassultaa kuin tuo kuullostaa, mutta Sanderossa edes nuo eivät ole vakiovarusteena halvimmassa mallissa. ESP:stä ei kannata edes puhua...
Työkaluna Logan voisi olla järkevä. Pakettiauto jonka perälle voisi laittaa tarvittaessa penkit. Dusterikin on halpa katumaasturiksi, mutta ei kovinkaan moni osta katumaasturia auton ominaisuuksien takia vaan näyttääkseen naapurille. Ei se naapuri varmaankaan kovin kateellikse Dusterista tule, kun tietää että oma Toyota on kalliimpi. - Dusterilla markkinar
iso.D. kirjoitti:
Näinhän se on. Fiiatissa on jopa lämmitettävät etuistuimet vakiona :) Niin hassultaa kuin tuo kuullostaa, mutta Sanderossa edes nuo eivät ole vakiovarusteena halvimmassa mallissa. ESP:stä ei kannata edes puhua...
Työkaluna Logan voisi olla järkevä. Pakettiauto jonka perälle voisi laittaa tarvittaessa penkit. Dusterikin on halpa katumaasturiksi, mutta ei kovinkaan moni osta katumaasturia auton ominaisuuksien takia vaan näyttääkseen naapurille. Ei se naapuri varmaankaan kovin kateellikse Dusterista tule, kun tietää että oma Toyota on kalliimpi..
Dusterilla on selkeä markkinarako maaseutuasujamistoon missä ei välttämättä heti teitä aurata
. - Fiat-nainen
iso.D. kirjoitti:
Näinhän se on. Fiiatissa on jopa lämmitettävät etuistuimet vakiona :) Niin hassultaa kuin tuo kuullostaa, mutta Sanderossa edes nuo eivät ole vakiovarusteena halvimmassa mallissa. ESP:stä ei kannata edes puhua...
Työkaluna Logan voisi olla järkevä. Pakettiauto jonka perälle voisi laittaa tarvittaessa penkit. Dusterikin on halpa katumaasturiksi, mutta ei kovinkaan moni osta katumaasturia auton ominaisuuksien takia vaan näyttääkseen naapurille. Ei se naapuri varmaankaan kovin kateellikse Dusterista tule, kun tietää että oma Toyota on kalliimpi.Oma Puntoni on vm 2002 ja ajettuna kohta 300 000 km. Siinä ei ole ohjaustehostinta, enkä ole varma ajonvakautuksesta. Mitä lämmitykseen tulee, niin lohkolämmitin vajaa tunti kovalla pakkasella, niin olen pystynyt talvella ajamaan. Kylmänä se aika paljon kulkee, kun töissä ei ole pistoketta parkkipaikalla ja mökillä se pitä vetää jatkojohdolla. Sandero voisi kyllä kiinnostaa seuraavaksi autoksi.
- Muitakin on
Dusterilla markkinar kirjoitti:
.
Dusterilla on selkeä markkinarako maaseutuasujamistoon missä ei välttämättä heti teitä aurata
.Jos katumaasturikuume on iskenyt niin näin sen hankintaa voi itselleen perustella ;) Lisäksi jos haluaa ajaa uudella autolla niin mikä ettei, mutta jos hakee vaikka nettiautosta 2009 uudempia nelivetoja niin muitakin mielenkiintoisia autoja löytyy. Toyota Urban Cruiser 23t ajettu, uusi Suzuki SX4 tai Jeep Compass 23t ajettu. Nuo kaikki on alle 24t€ eli samassa hintaluokassa uusien Dustereiden kanssa.
- Turvallisuus???
Ei ole tainnut hetkeen aikaan tapahtua vastaavaa kuin TM:n kestotestin lopun kolarissa. Ilmeisesti peräänojon voima ei edes ollut kovin kova, kun kuljettajan selkänoja rojati takapenkille. Valmistajan tarkastuksen jälkeen kyseisessä penkissä ei edes pitänyt olla mitään laatupoikkeamaa.
- logan+vaunu?
Onko kukaan Loganin omaava kokeillut vetää vaunua ? Onko minkään valtakunnan kokemuksia kenelläkään? Harkinnassa olisi tuollainen Logan MCV ja ehkä pieni vaunu perään...ja asiallisia kommentteja ,thanks.
- Tehot ja vääntö
Saattaisi tuolla jarruton peräkärry ja sohva vielä liikkua jos varovaisesti ajaa.
- Justus1952
Kyllä MCV noilla välityksillä varmasti vetää pammin kuin moni muu 1,6 moottorilla varustettu !
- mie vaan
Vitonen on aikas lyhyt-välitteinen, eli ei tarvi vatkata keppiä.
- pajerorunkvistrulaa
Halvalla harvoin saa hyvää, joten kannattaa miettiä mitenkä auto pitää arvonsa (kymppitonnikin on rahaa) ja mitenkä se kestää. Jos tuota joutuu huollossa kiikuttamaan yhtenään niin kyllä käy lompakolle (työ maksaa).
Laadukkaammat autot on useesti parempi ostos vähän käytettynä kuin uusi "rotisko", jonka arvo putoo oston jälkeen sen 3 vuotta vanhan nissanin alle.
Natinat ja kolinat kuuluu halpoihin vehkeisiin ihan materiaalivalintojen vuoksi, joten ne pitää sietää jos tuonkaltaiseen päätyy.
Itselläni on 20 vuotta vanha pajero ja aivan varmasti pesee tuon merkin "maasturin" mennentullen niin maastoominaisuuksiltaan kuin matkustusmukavuuksiltaan (ei kolise eikä keiku). Pajeron parisataa heppanen kutonen jättää tollaset myös ihan tasasellakin rekisteröity seitsemälle. Mulla myös toimii vieläkin siinä keskuslukitus, ilmastointi ja sähkökattoluukku ym. härpäkkeet mitä noissa ei saa edes rahalla.- Justus1952
Kannttais verrata sitä arvonlaskua euroissa eikä prosenteissa , Eikä Nissanilla ole asiat niin hyvin ladullisesti kuin ylläoleva väittää,korjaukset alkaa jo takuuaikana. Olen ollut viimeisen 40 vuoden aikana 5 vuotta Mitsun verstaassa. 80 luvulla se oli automerkki jossa oli aikojen epäluotettavin voimansiirto, koski kaikkia malleja ja kytkimiä meni vielä usein 2000 luvullakin (freelander). Toivottavasti ovat oppineet jälkeenpäin . Eikö se pitäisi mitata auton luotettavuus eikä aina viitaten noihin pirun HÄRPÄTTIMIIN
- mbczxvn
Heh heh. 20v pajero, ja tulee tänne miestelemään. Okei, sovitaan että sun pajero on paras auto koko maailmassa. Koko universumissa.
- ksoppå
hehehe pajero heheheheheee,ajeles sinä vaan 20 v.pajavasarallasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 12892
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74732Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730