Perheeseemme ajateltu toiseksi autoksi nelivetoa. Kenellä on oikeasti käyttökokemuksia Sub. For. automaatista? Paljonko huoltovälit ja kuinka kalliit huollot? Onko jotain "pikkuvikoja"? Pelaako talvella? Kiitos kommenteista.
Forester automaatti -08 -> kokemuksia?
14
7851
Vastaukset
- subnaru
Talviautoksi en suosittele, koska polttoaineensyöttö jäätyy ainakin minulla vähän väliä. Kuskin penkin kiinnitysmekanismi on sellainen, että ainakin normaalikokoiisella penkki irtoaa ajan mittaan kokonaan kiinnityksistään ja vaatii erityistoimenpiteitä.
Lokasuojat ruostuvat helposti, ja merkkikorjaamolla sanoivat olevan tuttu ongelma.
Vaihteiston öljyt on hyvä vaihtaa 20 000 km välein, koska metalli hileytyy ja on heikkotekoista. Tällä vältetään ajan saatossa väistämättä tulevat kulumat. Öljynvaihto maksaa tampereella noin 400 euroa, joten aika kalliiksi auto tulee käytössä, jos on vähänkään enemmän ajoa.
Muuten auto on loistopeli!- vanhassa vara paremp
Kannattaa harkita sitä vanhakorista Foresteria kakkosautoksi.
Toimii, ei vikoja pal mittää.
hyvä ns. yleisauto. - 2.5cvt ua
Häh??Noil 90 luvun alun subbeil ajettu aut laatikoil/neliveto tekniikal isoja kilsoja.Lähinnä kori ruostuu,ennen kun tekniikasta kannattaaaa murehtia(toki huolto-ohjeiutten mukaan huoltaa)Ja unohda uudehko forre,legacyyn saa satakertaa ´paremman automaattilaatikon
- äkstee
Onhan se ihme jos vuodessa auto on noin huonontunut.
Itsellä kun on Forester automaatti 2007 ja en kyllä tiedä miten tuosta voisi talviauto paremmaksi tulla.
Kohta 80 tuhatta mittarissa ja 4. talvi takana ja ainoa häiriö on ollut kesällä, merkkivalot mitkä ei matkantekoa estäneet.
Mikähän on normaalikoko jolla penkki ei kestä, täällä on kyllä kestänyt.
Yksikään huolto ei ole maksanut 400 euroa.
- Subbefani
Mulla on 2008 mallinen Forester 2,5 XT AT. Edelliset kolme autoakin on ollut Subaruita, yksi Impreza ja sitten Forestereita. Kaikki automaatteja.
Ikinä en ole Subarua vienyt ylimääräisille korjaamokäynneille, ainoastaan määräaikaishuoltoihin, jotka nykyisessä ovat 15 000 kilometrin välein, eli en tiedä mistään vioista.
Viimeksi 60 000 kilometrin huolto maksoi 264,50 euroa, sisältäen etujarrupalojen vaihdon. jarrupaloista varmaan extra satanen. Huoltoliikkeenä käytän http://www.fixus.fi/www/fixuswww_v2.nsf/sp?Open&cid=3179403 , jota olen käyttänyt aina.
Talvellahan tuo Forester vasta pelaakin, on se toki mukavan ripeä kesälläkin.
Ruostumisen olen ehkäissyt käyttämällä kaikki Subaruni ruostesuojauksessa ja massauksessa uutena ja vahaamalla maalipinnan säännöllisesti. Koska ajan päivittäin sorateitä, niin olen uusinut massauksen kahden vuoden välein. Eipä ole ruosteongelmia ja kohta joku taas saa minulta viimeisen päälle hoidetun vaihdokin alleen. Vielä kun aloittaisivat Tribecan maahantuonnin uudestaan... - SUBBER MIES
Tribecalla kyllä erottuisi massasta.
Semmoisen voi kyllä Ruotsista ostaa.
Ota vaikka joku autokonsultti hommia tekevä kaveri avuksi.- 4wheelisti
Jos ulkomailta lähden auton roudaan, niin kyllä se sitten on Mazda CX 9! Harmi, kun sen pikkuveljeä CX 7:aa ei myydä automaattina suomessa, siksi kiinnostus heräsi Subbeen.
- manuaalilla ajetaan
Ilmeisesti puhut foresterin 2.5xt uusimmasta automaatti mallista? Toimiva auto kaikinpuolin jos vanhaan malliin vertaa (uudestahan ei ole kellään pitkää kokemusta) automaatti 4 pykäläinen perinteistä nestetyyppiä joka kestää mutta on erityyppinen kuin uudet 2-kytkin laatikot ollen hitaampi vaihdoissa mutta erittäin toimiva ja kuten sanottu toimiva ja kestävä . Huollot aivan normaalia tasoa ja hinta riippuu minne viet huoltoon ja millä öljyillä autoaan ajattaa tavis öljy vai LL turhake.Talvella on muuten lämpöisiä nämä foreerit ei tartte webasto ajossa.
Mazdat cx9 tyyppiset on varmaankin haettava ulkomailta sillä se on harvinainen samoin kuin uudempi kppanen 2.5xt forster - ExForre -05
Tasonsäätö takaiskarit kestää n.60-70tkm, maksaa tällä hetkellä n.325-350e kpl.
Itsellä kesti viimeksi 65tkm, kunnes oireilu alkoi. Ekat iskarit kesti jopa 85tkm, ennen oireilua. Sillon v.08 maksoivat 550e kpl. Ylimainostettu ja -arvostettu auto.
Kori kitisee talvella, vanteet kerää lunta ja jäätä. Kesällä hiekkaa ja muuta roinaa.
Osta oikea neliveto ja unohda japsilelut!- äkstee
"vanteet kerää lunta ja jäätä.."
Onko tuo Subarun vika?
Tottakait vanteisiin tarttuu lunta kun Foresterilla ajaa lumista auraamatonta tietä, rypee pohjaa myöten, niin minullakin on tehnyt. - hyvin kiihtyy
"Tasonsäätö takaiskarit kestää n.60-70tkm" ajettu yli 100tkm ja tooimii edelleen takaiskarit eli sattuipa huono valmistuserä iskareita ja uskon takuuseen menevän.Ylimainostettu ja arvostettu ? aika tavallista automainontaahan subarulla on eli jokaisen mainosmiehen mainos on totuudesta poikkeava. Arvostuksesta ei nyt osaa sanoa muutakuin että jokainen auto mitä kaupassa myydään on pelkkä liikkuttavav rikkoutuva ruostuva väline joten plus-nolla . Sisutsta rämisee talvella mutta kysyjän mallista 08- etiäpäin ei tietoa sillä siinä on uusi koppa ja isakaritkin lienevät sitten eri mallia? Vanne komenttiisi voisi sanoa että kerroppa se auto ja vane johon ei 7" leveyteen lumi ja loska (muuten huomaatko erään jutun, jos lunta kertyy vanteeseen mennään aika syvässä lumessa johon ei pilipali hondilla ole asiaa) tartu ? eipä ole vielä semmoista tavis autoissa ollut.
Niin oikea neliveto on hiivatin kallis ja iso ja raskas auto joten tälläiset oiekat jatkuvata nelivetoiset on oikein hyviä ellei atrtte unimog tyylistä jokapäiväiseen tavis autoiluun.
Aika ikävän sävyinen kokemuksesi on 05 forresta ? mikähän oli noin saanut mielen mustaksi? foreterit on minusta ihan hyviä käyttöpelejä joilia pääsee paremmin kuin etuvetoisilla tai jopa vastaavilla hondilla eteen ja taaksepäin loskassa.
- tekovika
Joissakin autoissa vanteisiin kertyy lunta ja jäätä vaikka ajaa valtateillä!
- Anonyymi
Ensimmäinen Forester XE diesel 2011 / ajoin ilman ainuttakaan vikaa 170000 ja rapiat päälle / olisi ollut seuraavassa huollossa vaihdetta jarrulevyt , joten tyhmänä vaihdoin vuoden 2014 XT subaruun . Tässä turbo meni vaihtoon n 60000 km kohdalla / Lapissa taisi mennä lunta turboon jotenkin , laski osan öljyistä. Tämän 120000 km kohdin vaihdoin uuteen 2017 malliseen XT Subbeen / tällä ajanut pari satta vaille 100 000 km eikä mitään muuta , kuin puslien vaihto takuuseen.
Subaru on ehdottomasti yksi parhaista autoista / ja hinta laatu suhteeltaan nro 1 !
On ollu 2 bemaria ym sälää . - Anonyymi
Olisikin noita ruostesuojattuna myynnissä, mutta eihän ens.omistajat viitsi/raski suojauttaa. Kaikki japsivehkeet aika ruostealttiita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394697Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473280Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343246Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912866Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2142093Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511967- 481719
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262