valittavat naapurit?

thv40

hei,noormarkussa eikä edes taajamassa vaan taajaman ulkopuolella lähetetään nimettömiä kirjeitä kun koirat haukkuvat päivällä ja illalla?pitäähän lapsetkin meteliä ja aikuiset,miksi jotain vaivaa koirien haukunta?katsoisi peiliin eikä kiusaisi viattomia.täällä on saanut asua rauhassa mutta nyt kun tullut paljon uutta asutusta ja ihmisiä kaupungista on valitus alkanut,muuttaisivat takaisin kaupunkiin jos noin ahdasmielistä.
ihmettelen

31

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina löytyy kitisijöitä, jos ne eivät valittaisi koiristasi niin jonkun toisen lapsista.
      Jos sun koirat eivät ihan oikeasti räksytä yötäpäivää niin valittaa turhasta.

      Talvella tuli kyllä vähän kuin ennakkopäätös Jalasjärveltä, siellä jonkun naisen koirat häiritsivät naapurustoa päiväsaikaisella jatkuvalla haukkumisella niin paljon että monen vuoden väännön jälkeen naiselle tuomittiin sakkoja.
      Ensin poliisit ei olleet puuttuneet asiaan koska koirat haukkuivat päiväsaikaan mutta naapurit keräsivät nimilistoja ja valittivat niin pitkään että poliisi viimein suostui puuttumaan asiaan.

      Taajamien ulkopuolella ei niin seinä seinässä kyllä useinkaan asuta että naapurista kuuluva koiran haukunta pahasti haittaisi herkintäkään sielua.

    • töissäkävijä

      'miksi jotain vaivaa koirien haukunta?'

      No tohon vastaan että esimerkiks siks että oot ollu yön töissä, ja oot menossa ens yönä töihin, ja oot sen takia hankkinu talon taajaman ulkopuolelta että haluisit pystyy nukkumaan sillon kun ehdit! Siinä jos naapurin koirat jatkuvasti pitää hereillä nii sitä joutuu hourulaan ku tarpeeks kauan jatkuu.

      • matkaan vaan

        Sinne kun pääset saat ainakin nukkua,on siellä varmaan sellaset lääkkeet ettei haukku häiritse


    • teetulini

      >pitäähän lapsetkin meteliä ja aikuiset,miksi jotain vaivaa koirien
      >haukunta?

      Huutavatko lapset ja aikuiset 7 tuntia yhtämenoa? Tuskin. On ihan koirankin kannalta järkevää puuttuua asiaan, jos koira ulvoo ja itkee kaiket päivät yksin. Ja tuollaista ulvontaa on todella rasittavaa kuunnella.

      • kokemuksesta vaan

        Kyllä huutaa !
        Ei tarvitse olla kun pari naapuria näköetäisyydellä ja molemmissa 4-5 alakoulu-ikäistä tai nuorempaa silmäterää, niin niistä vasta ääntä lähtee - kesällä 17h/ vrk ja lopun ajasta huutaa aikuiset grillijuhlissaan;(.
        Mielummin tosin kuuntelisin koirien haukuntaa vaikka 24/7 kun tuota kakaroitten kiljuntaa !!!
        Samaa mieltä tuossa jo joku sanoikin, että mene hourulaan, siellä saat lääkityksen sekä hiljaisuuden.


    • +++++

      Jos koirasi haukkuu kokopäivän, niin asiasta ovat naapurit valittaneet, ei sitä jatkuvaa haukuntaa kukaan jaksa kuunnella päivästä toiseen. Ihan turhaan vetoat lasten meteliin.

    • veeeeeera

      Minä sanon, että kaikkeen voi tottua. :) Meillä meni junarata 200 metrin päästä talostamme. Alussa kuuli kyllä joka ikisen junan, mutta siihen turtui eikä juniin vähän ajan kuluttua kiinnittänyt huomiota. Samoin esimerkki kaksi: meillä oli aikoinaan jopa 9 seeprapeippoa. Peipot piti sellasta kimeää kirskunta ääntä kommunikoidessaan. Kaikki vieraat kysyivät, että "eikö teitä ärsytä/haittaa lintujen lurittelu?" Mikä lurittelu?? Nyt asun omakotitalo alueella jolla sijaitsee paljon häkkikoiria.. Kyllähän ne haukkuu, mutta mitä sitten? Normaalia elämisen ääniä... Sen kyllä haluan sanoa, jos koira selkeästi räkyttää vaan siksi, että on tylsistynyt/ ikävöi asialle pitäs osata tehä jotain. Tai jos koira tosiaan haukkuu naapurissa yötäpäivää...

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kaikkeen ei ole pakko tottua, jos vaikka sinä totuit, niin se on sinun asiasi. Ei ihmisten tarvi tottua aamusta iltaan räkyttäviin koiriin, on sillä koiranomistajalla velvollisuus ottaa huomioon naapurit ja opettaa koiransa olemaan räkyttämättä.

      • näin se vaan on.

        AIWAN, siis samalla lailla näiden kirkuvien silmäterien vanhempien tulee ottaa huomioon, että KAIKKI eivät pidä kirkuvistaja kirjoilevista kakaroista !!!
        Helpommin tosiaan tottuu vaikka junien vihellykseenkin kun kirkuviin naapurin kakaroihin!. Kokemusta on nimittäin molemmista ja nuo naapureiden pirttiviljelyn tulokset ovat maailmassa kamalimpia mitä meidän perhe tietää.
        Emme tunne yhtäkään koirallista perhettä joka aikaan saisi yhtä paljon meteliä kun nuo kirkuvat kakarat ja känniläiset vanhempasi, joten 24h / koko kesä on kokemusta.

        Mikäli jonkun koirat ihan oikeesti ulvoo, vinkuu, haukkuu 24h/pv , olisi omistajien syytä puuttua asiaan, koska koirilla ei kaikki asiat ole silloin hyvin. Ja mikäli ei omistaja tartu ongelmiin, niihin tarttuu eläinsuojeluyhdistys ja virkavalta; ja se ei ole enä sitten mukavaa seurausta niistä asioista.

        Siis ihan aikuisten oikeesti.


    • Mulla/meillä on aina ollut siinä mielessä onnea, että koirat ei ole olleet
      ns. "haukkuherkkiä", Poislukien Minttu (Yorkki) ja Iita-Rakkaani (dmanni), joilla oli vahtihaukkua jossain määrin silloinkin, kun olivat yksin kotona.

      Tässä talossa, jossa asutaan oli kiva kun muutti vanhempi nainen Cottonin
      kanssa ja ensin pelkäsi kovasti tämä mamma dobsua ja ruttunaamaa, "kun ne
      on niin vihaisen näköisiä", mutta hyvät kaverit sai 9-vuotias Cottoni Lutku-dobsusta & Misu-ambullista... :D Miss Louisiana narttuna ainakin kunnioittaa
      vanhempaa ja viisaampaa narttua, Luoti haluaisi aika-ajoin raiskata, mutta
      terävällä komennolla pysyy pois. :)

    • Aina välillä tulee mieleen,tunnetaanko A.sanaa kohtuullinen tai B.muitten kunnioitus ja C.maalaisjärki...

      Oli kyse mistä noista tahansa,niin jos on kohtuullista,niin minusta ihan ok.Sitten taas,jos "metelöinti" on jotain ihan muuta,niin on ihan eri asia.

      Se on sitten taas myöskin oma juttunsa,jos tahtoo muuttaa jonkun "koirafarmin" lähistölle.
      Tosin ei ne kaikki "koirapihat" metelöi kuiteskaan.

      Itse en pidä turhanpäiväisistä koirien louskuttamisesta,oli sitten kyse omista tai vieraitten.

    • niponiponoo

      Onneks meidän kylällä ei koirien haukunnasta liiemmin välitetä...
      Naapurisopu säilyy kun ei turhista nipoteta.

    • kouluta koirasi!!!!!

      Maalla asutaan mekin, mutten anna koirieni turhan tautaa räköttää, asiasta saa sanoa, mutta ilman syytä ei.Koirasi ovat joko kyllästyneitä tai arkoja tai täysin kouluttamattomia, mikäli haukkuvat tyhjää, ja sinä patalaiska kun annat sen tapahtua.Tai mitään osaamaton, etkä sitä koirillesi osaa opettaa.Rakit hiljaa maalla, merellä ja vaikk ilmassa.

      • !!!!!

        hei,jos on koiria enemmän kuin yksi niin aina ne ilmoittaavat "tunkeilijoista"eli pitävät huolta omasta pihastaan tiellä liikkuvista "tungeksijoita"etteivät vaan tule pihaan,musta koiran virka on haukkua ja ilmoittaa jos joku liikkuu,mykkä koira ei mielestäni terve liikaa alistettu,koiran pitää hoitaa virkaansa,miten me ihmiset kommunikoimme kuin puhumalla huutamalla ja kakarat vasta pitää melua melkein 24/7,miettikäähän sitä jos eivät huuda poraavat,hyi helvetti!


      • ++++
        !!!!! kirjoitti:

        hei,jos on koiria enemmän kuin yksi niin aina ne ilmoittaavat "tunkeilijoista"eli pitävät huolta omasta pihastaan tiellä liikkuvista "tungeksijoita"etteivät vaan tule pihaan,musta koiran virka on haukkua ja ilmoittaa jos joku liikkuu,mykkä koira ei mielestäni terve liikaa alistettu,koiran pitää hoitaa virkaansa,miten me ihmiset kommunikoimme kuin puhumalla huutamalla ja kakarat vasta pitää melua melkein 24/7,miettikäähän sitä jos eivät huuda poraavat,hyi helvetti!

        Ei ihmistä ja koiria voi verrata keskenään. Taidat olla joku lapsivihaaja, jatkuvasti haukut lapsia ja naapureita, no sellaiset koirat kuin omistajakin.

        Jos koirasi tekisi tuota 'työtään' aamusta iltaan minun naapurissa, niin polisiille olisi minulla asiaa, ja minulla ei kilju kakarat eikä koirat turhaan räkytä.


      • 20+10
        !!!!! kirjoitti:

        hei,jos on koiria enemmän kuin yksi niin aina ne ilmoittaavat "tunkeilijoista"eli pitävät huolta omasta pihastaan tiellä liikkuvista "tungeksijoita"etteivät vaan tule pihaan,musta koiran virka on haukkua ja ilmoittaa jos joku liikkuu,mykkä koira ei mielestäni terve liikaa alistettu,koiran pitää hoitaa virkaansa,miten me ihmiset kommunikoimme kuin puhumalla huutamalla ja kakarat vasta pitää melua melkein 24/7,miettikäähän sitä jos eivät huuda poraavat,hyi helvetti!

        Jos asuu paikassa jossa on lähellä naapureita ja tie jossa kulkee tavallisesti porukkaa niin koirien tehtävä EI TODELLAKAAN ole varoittaa tiellä liikkuvista "tungeksijoista" ja ne on opetettava sietämään ns. normaali liikenne ympäristössä ilman haukkumista! tollanen koiran "virka" tulee kyseeseen vaan jos asuu jossain tosi korvessa jossa ei tavallisesti näe ihmisiä pihan ulkopuolella. Siellä koira voi haukkumalla ilmoittaa että nyt joku tulee, mutta herrajjestas jos koira laskee ääneen kaikki yleisellä tiellä liikkujat, ei sellasta pidäkään naapurien sietää!

        Ja ei,emme me ihmisetkään normaalisti huuda kaikista ohikulkijoista kovaan ääneen niin että naapurit kuulevat kiljuntaa joka kerta kun joku menee ohi,. ei ainakaan meillä eikä naapurustossa tehdä niin, ja täällä osaa koiratkin käyttäytyä. Ehkä jos teilläpäin normaali kommunikointi on huutamista niin koirat siitä stressaantuu ja se purkautuu haukkumisena?


      • kouluta koirasi!!!!
        !!!!! kirjoitti:

        hei,jos on koiria enemmän kuin yksi niin aina ne ilmoittaavat "tunkeilijoista"eli pitävät huolta omasta pihastaan tiellä liikkuvista "tungeksijoita"etteivät vaan tule pihaan,musta koiran virka on haukkua ja ilmoittaa jos joku liikkuu,mykkä koira ei mielestäni terve liikaa alistettu,koiran pitää hoitaa virkaansa,miten me ihmiset kommunikoimme kuin puhumalla huutamalla ja kakarat vasta pitää melua melkein 24/7,miettikäähän sitä jos eivät huuda poraavat,hyi helvetti!

        Tiellä liikkuvista "tungesijoista"???Eli tarkoitatko että koirasi saa haukkua ja mekkaloida KAIKILLE tiellä liikkujille??Äidit lapsineen, vanhukset ja kaikki oikeillakin asioilla liikkuvat!!!!???Eikä tuossa puhuttu MYKÄSTÄ koirasta, vaan koirasta joka ilmoittaa PIHAAN tulevat!Miten sinä sitten reagoit koirasi haukkuun??Rynnit kuin sähköjänis jokaisesta haukahduksesta ikkunaan/pihalle, vaikka kyseessä olisi vaaraton ohikulkija?Vai annatko koirasi länkyttää millään tavalla siihen reagoimatta Milloin tiedät että kyseessä on pelkkä harmiton tiellä liikkuva "tungeksija" tai milloin on kysymyksessä sellainen oikea, jos sinusta koiran kuuluu haukkua kaikki ohikulkijat??Et mistään!!!

        Minun koirani antaa elonmerkin itsestään kun se tunkeilija on MEIDÄN pihalla, muttei sillonkaan tarvii mitään hysteeristä kiljuntaa, vaan vahva hermoinen, koulutettu koira antaa äänimerkin, jolloin muu lauma tietää toimia!

        Vain laiskat tai osaamattomat eivät koiriaan kouluta!


      • huhhuhuu
        kouluta koirasi!!!! kirjoitti:

        Tiellä liikkuvista "tungesijoista"???Eli tarkoitatko että koirasi saa haukkua ja mekkaloida KAIKILLE tiellä liikkujille??Äidit lapsineen, vanhukset ja kaikki oikeillakin asioilla liikkuvat!!!!???Eikä tuossa puhuttu MYKÄSTÄ koirasta, vaan koirasta joka ilmoittaa PIHAAN tulevat!Miten sinä sitten reagoit koirasi haukkuun??Rynnit kuin sähköjänis jokaisesta haukahduksesta ikkunaan/pihalle, vaikka kyseessä olisi vaaraton ohikulkija?Vai annatko koirasi länkyttää millään tavalla siihen reagoimatta Milloin tiedät että kyseessä on pelkkä harmiton tiellä liikkuva "tungeksija" tai milloin on kysymyksessä sellainen oikea, jos sinusta koiran kuuluu haukkua kaikki ohikulkijat??Et mistään!!!

        Minun koirani antaa elonmerkin itsestään kun se tunkeilija on MEIDÄN pihalla, muttei sillonkaan tarvii mitään hysteeristä kiljuntaa, vaan vahva hermoinen, koulutettu koira antaa äänimerkin, jolloin muu lauma tietää toimia!

        Vain laiskat tai osaamattomat eivät koiriaan kouluta!

        MEIDÄN pihalla
        PIHAAN tulevat
        KAIKILLE tiellä liikkujille


        "Vain laiskat tai osaamattomat eivät koiriaan kouluta!"


      • ++++++++
        huhhuhuu kirjoitti:

        MEIDÄN pihalla
        PIHAAN tulevat
        KAIKILLE tiellä liikkujille


        "Vain laiskat tai osaamattomat eivät koiriaan kouluta!"

        Tunnistit itsesi osaamattomaksi tumeloksi vai patalaiskaksi???


      • ....................
        ++++++++ kirjoitti:

        Tunnistit itsesi osaamattomaksi tumeloksi vai patalaiskaksi???

        haista vittu


      • luttakuono1
        !!!!! kirjoitti:

        hei,jos on koiria enemmän kuin yksi niin aina ne ilmoittaavat "tunkeilijoista"eli pitävät huolta omasta pihastaan tiellä liikkuvista "tungeksijoita"etteivät vaan tule pihaan,musta koiran virka on haukkua ja ilmoittaa jos joku liikkuu,mykkä koira ei mielestäni terve liikaa alistettu,koiran pitää hoitaa virkaansa,miten me ihmiset kommunikoimme kuin puhumalla huutamalla ja kakarat vasta pitää melua melkein 24/7,miettikäähän sitä jos eivät huuda poraavat,hyi helvetti!

        Tunkeilijoista ilmoittaminenkin opetetaan koiralle. Ensin opetetaan haukkumaan ja sitten missä tilanteissa haukutaan. Koiran virka määräytyy myös rodunkin mukaan. On palveluskoiria, pelastuskoiria vahtikoiria sylikoiria jne.. Koirat kommunikoivat elekielellä toisilleen ja ihmiset keskustelevat/elehtivät.

        Koiran ei tarvitse olla mykkä, vaan se on silloin koulutettu ja tietää miten tehdään. Sillä on hyvä johtaja, joka vastaa koiran puolesta. Koiran ei tarvitse olla epävarma missään tilanteessa, koska laumaeläimet luottavat johtajaansa.

        Koiran virka ei ole pääasiallinen haukkumine, sillä laiskat/tietämättömät koiran omistajat puolustautuvat, kun eivät viitsi ottaa selvää asioista. Eivätkä liioin harrasta koiransa kanssa mitään.

        Koulutus on aktivointia ja koiraa ei silloinkaan alisteta, vaan innostetaan oikeista ja hyvistä suorituksista nameille ja koira oppii varmasti, niin ahneita ne on herkkupaloille.
        Miksi yleensä otetaan koira, jos sille ei jää muuta kuin haukkujan osa. Haukkuva koira on ikävystynyt yksitoikkoiseen elämäänsä ja kaipaa lenkkeilyä, kaverikoiria, koulutusta.
        Ikävystynyt koira on juuri se, joka haukku ihan kaikkea mikä liikkuu, ei tunne reviirinsä rajoja. Hyppi aidoilla, seuraa ympäristöään ja räksyttää.
        Menethän ensin itse koiran koulutus oppiin ja puhu sitten uudelleen !!


    • 21

      hei asun yksityistiellä ja mulla on koiria ja jos tiellä joku liikkuu ilmoittaa koirani sen kyllä haukkumalla.ihmettelen että meillä yksityistie ja silti ihmiset menevät siitä metsään,eivät kunnioita yksityisyyttä.

      • Käly kälättää

        Käly kälättää samaa asiaa. Uhkaa laittaa puomin.


    • ghgf

      Ympäristöä ei saa häiritä, laita se koiras hiljaiseksi jollakin tavalla

      • jklrmi

        Meillä on naapurissa sellanen onneton tumelo koirankasvattaja, joka ei saa niitä rakkejaan hiljaseks edes teknisillä apuvälineillä.Inhottavat pikkurakit kimittää aina kun menee auto tai jalankulkija ohi, ilman mitään syytä, ja kimitys jatkuu hysteerisenä vielä pitkään, vaikkei näköpiirissä ole enää ketään!!!

        Pikkurakit on kauheimpia!!!


    • hitottaako taas

      VOI VOI - missä on se taho jolle voi ilmoittaa kun "ihmiset" kiusaa ihmisiä siksi kun niillä on vaikkapa koira. Juuri kun sinä "ihminen" pidät itseäsi ja ehkä joitain kanssa ihmisiä jumalina tässä maailmassa - koira on kiva silloin kun se ei ole mun lähellä tai jos on niin se istuu kiltisti lattialla ja vaikka kattoo kattoon tai maahan. Jos ei niin vinde kun jännää kun voi heti vaatia koiran OMISTAJALTA kaikkee, sitä voi just nälviä ettei se osaa, ja viitsi tehdä koiransa eteen tarpeeksi kun se naapurijumala"ihminen" kärsiiiiiii... ihan mistä vaan. Surkeeta kun tähän maailmaan vielä nykyäänkin kuuluuu muutakin kun ihminen. Kasvit ja eläimet onkin jo lähes raivattu taivaan tuuliin - ihminen se vaan porskuttaa ... kuuntele nyt ittees " ympäristö ei saa häiritä" "laita se koira hiljaseksi jollain tavalla" "pikkurakit on kauhempia" "naapurissa onneton tumpelo koirankasvattaja" "ei saa rakkejaan hiljaseks edes teknisillä apuvälineillä", "Vain laiskat tai osaamattomat eivät koiriaan kouluta!", "polisiille olisi minulla asiaa, ja minulla ei kilju kakarat eikä koirat turhaan räkytä." - ET SÄ KUUNNELLUT SUA - mihin voin susta ilmoittaa - olet vain osa luontoa - koita säätää hermojas ja laajentaa tajuntaas! - ai mutt sunhan ei tarvii kun sä olet "ihminen" - varmaan tosi veikeetä :D

      • luttakuono1

        Ei ole yhtään asiallista asiaa, jota voisi edes kommentoida.

        Kysynkin; olekos käynyt koirankasvattaja kurssit ja tiedät koirista kaiken? kerro sitten muillekin mitä tiedät, tehdään yhdessä hyvin koulutettuja kilttejä ja ONNELLISIA koiria.. Eikä naapurit kälkätä, vaan ihailevat hienosti käyttäytyvää koiraasi !! Iloista osaamista ja kaveruutta koirakin arvostaa.


    • maa&WasuRakas

      Olen kyllä käynyt koirani kanssa käytös koulutuksen ja saanut kasvattajalta opastukset ja perheessä ollut aiemminkink koiria - harmittaa vaan että tämä on jotenkin vähintään joka keväinen syytös vaikka maailmassa olisi niin paljon muuta mistä keskustella ja toimia meidän kaikkien hyväksi eikä naapureiden koirat ja heidän omistajien laiskuus ja osaamattomuus - mutta elämä on... toisista aika hankalaa kun toisilla on KOIRA... syytön siihen olen ja toivon niin että jokunen ruikuttaja sen joskus vielä tajuaa ... bläähhh... jos vaikka ydinvoima - siitä johtuvat onnettomuudet, mereen lasketut paskat ja luonnon ylikuormitus, sodat, mafiat, myrkyt ja saasteet... mut ei kun koirat ja niiden omistjaat... JEPS... nautittavaa jatkoa kaikille OMISSA ELÄMISSÄÄN!

    • Mitä tehdä...

      Minua hieman hermostuttaa, kun meille on tulossa koiranpentu ja naapurissa asustaa mummo, joka ei oikein pidä meistä. On valittanut milloin mistäkin miehelleni.
      Kuten esim. mieheni käy tupakalla yhteisellä parvekkeella (kaikki samassa kerroksessa asuvat käyvät samalla parvekkeella tupakalla) ja parvekkeelle päästäkseen joutuu avaamaan ns. 2 ovea. Ensin on sisempi ovi, jonka lukon kanssa saa tapella monesti saadakseen oven kiinni, joten mieheni jättää tämän raolleen ja laittaa ulomman oven huolellisesti kiinni perässään. Jokaisen asunnon ovessa on tällein samalla tavalla 2 ovea, ensin sisäovi ja sitten se ulko-ovi. Niin tämä mummeli oli valittanut miehelleni tästä, kun yksi näistä käytävänpuolen ovista oli auki, että heidän asunnossaan VETÄÄ, kun ei ole kaikki 4 ovea kiinni...
      Ja tämä täti ei vastaan sattuessa edes tervehdi, vaikka kuinka kuuluvaan ääneen yrität tervehtiä, ei siis selitykseksi kelpaa, ettei täti kuulisi on ihan puhdasta epäkohteliaisuutta.
      Odotan siis vähän kauhulla, että mistähän täti keksii meille tulla valittamaan, kun pentu tulee.. Liekkö rapajälkiä rapussa vai kävelläänkö ja hengitetäänkö rapussa liian äänekkäästi...

    • hauhayy

      Haukkuminen ei ole koiran jokamiehenoikeus. rajansa kaikella

    • hau hau hau hau

      Ei haukku haavaa tee välttämättä, mutta ihminen kyllä, seuraan sinua ja jos ei se haukkuminen lopu, pitäisikö lähteä kirveen kanssa kävelylle. hau hau

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe