Surullista :(

Äiti minäkin

Niin surullista,meidän molempien (mieheni ja minun) vanhemmilta ei riitä rakkautta meidän lapsiin.Sisareni lapset,veljeni lapset ja mieheni sisaren lapsille riittää aikaa,ym.mutta meidän lapset jäävät tästä kaikesta vaille.Miksi ei voida olla tasapuolisia?Toki lapsemme ei enää kaipaakaan ketään heistä,päinvastoin.Niin surullista,lapsiemme suhteet isovanhempiinsa ovat olemattomat,isäni sekoittaa aina tyttäremme, äitini ei muista minun lasten syntymäpäiviä,mutta siskoni ja veljeni lasten nimet synttärit tulevat kuin apteekin hyllyltä.Sama koskee anoppiani.Äitini ei voi hyväksyä ammattiani(hieroja)minun pitäisi opiskella sairaanhoitajaksi kuten siskoni on.Ja ,tämä on vain osa kaikesta.Mikä siinä on ettei äidiltä riitä rakkautta kaikille?

6

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vålde

      No miksi välität jos he ovat noin kamalia? Anna samalla mitalla takaisin: synttäreille ei ole tulossa kutsua, konfirmaatio päivästä ei ilmoitella yms. Minä en jaksaisi jäädä suremaan moista vaan eläisin mielelläni ilman heitä.

      • tasapuolisuuden yrit

        Ymmärrän kyllä miksi joku on asiasta murheissaan,Jos toista suositaan toisen kustannuksella,niin kai se jossain tuntuu.Yritän olla tasapuolinen itse mummona,mutta sitten on niitä erikoistapauksia,jolloin on joustettava ja toivottavasti muut sisarukset silloin ymmärtävät asian.Joskus voi joutua kohtaamaan lapsenlapsen sairastelua,lapsen vanhemman vakavaa sairautta tai masennusta jollain perheenjäsenellä,taloudellisia ongelmia,mutta ne pitää sitten selvitellä asia kerrallaan,jos niitä joutuu kohtaamaan.


    • '..'

      Aivan tavallista.
      1940- luvulla > oli suuret perheet lapsia 3-9 ihan joka talossa, oli lapset myös selkeässä arvojärjestyksessä, sen omaksuivat myös sisarukset yhtään kyseenalaistamatta.

      Nokkimisjärjestys on aina, joka muuta väittää valehtelee.

    • mummukaks

      Surullista, mutta totta monissa perheissä - niin meilläkin.
      Meillä ratkaisuna oli - asialliset, mutta ei niin lämpimät - välit,. Kunnes mummu oli avun tarpeessa - muistihäiriöisenä, johan otettiin yhteyttä ja syytettiin siitä, ettei osallistuttu.
      Mummu kuoli, sen jälkeen ei ole ollut lämpimiä välejä sisaruksiin.

      Surullista, miten mummmun antipatiat siirtyivät toiseen ja kolmanteen polveen!

    • pikku myy

      Jotainhan siellä on tapahtunut, minkä johdosta totaalisesti jätetään yhteisön ulkopuolelle. Minä olin hyvä tytär vanhemmilleni, silti veljeni sai kaiken arvostuksen vaikka ei sitä olisi ansainnutkaan. Surullisena mietin mikä minussa on vikana ja tajusin että äitini ja hänen äitinsä välit olivat olleet aivan kamalat ja oman äitini elämä on ollut yhtä helvettiä, hänen isäpuolensa raiskasi äitini 12-vuotiaana. Isoäitini ei antanut tukeaan äidilleni, asui eri paikkakunnallakin. Äitini ei tietenkään antanut ikinä anteeksi sitä että hänen oma äitinsä jätti hänet sen pedon armoille. Minä sain sitten kokea sen kaiken katkeruuden, joka äitini sisällä eli. Minä olin se välikappale jolla äitini yritti selvitä omista karmeista kokemuksistaan. Minua äitini ei rakastanut, mutta minun kahta tytärtäni hän on rakastanut kaikella rakkaudella joka häneltä on jäänyt käyttämättä. Tyttäreni muistavat mumminsa aivan ihanana ihmisenä, eikä minulla ole sydäntä sitä kuvaa heiltä riistää, eikä ole tarvettakaan, levätköön rauhassa.

    • Eihaittaayhtään!

      Älä välitä, elä omaa elämääsi ja nauti siitä. Mitä väliä mitä mieltä muut ovat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1495
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      165
      1196
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      712
    Aihe