Tuli vaan yhtäkkiä mieleen kysyä yleisessti, millaiseksi luonteeksi kuvailisit itseäsi?
Mietin vaan sitä että kuinka moni on luonnostaan sataprosenttisen rehellinen aina, sataprosenttisesti haluaa olla oma, aito itsensä hyveineen ja paheineen? Ja kuin puhtoinen sisimmästään, vaikka nauttisi joissain tilanteissa toisen mielipahasta, esimerkiksi, on jossakin syvällä sisimmässään aidon hyväsydäminen ihan kaikkia kohtaan?
Kyllä tällaisia ihmisiä on.. mutta onko teissä? tunnetteko jonkun tällaisen?
Ihmisluonne
17
554
Vastaukset
- ennalta ohjelmoitu
Ei nyt ehkä sata, mutta 90 ainakin, tai jotain sinne suuntaa, mutta yritys ainakin hyvä kymmenen ja lopussa kiitos seisoo, mutta mikä se on mikä seisoo se se on vielä epätiedossa. Voihan se olla että se on enää vain kello mikä seisoo siinä vaiheessa.
Vastaukseksi kysymykseen Miksi ihminen peittäisi sisimpänsä kun se paljastuu jossain vaiheessa kuitenkin, mutta miksi sitä paljastaa tänne on jo sitten monimutkaisempi juttu selittää... - suojeluvaisto
Joskus sitä suojelee itseään ja muita olemalla vähemmän rehellinen kaikista ajatuksistaan. Rehellisyys on mielestäni enemmänkin tunnetta kuin tekoja. Ettei halua vääryyttä tai pahaa mieltä aiheuttaa toiselle, jota totuus saattaisi loukata tarpeettomasti (alleviivaan sanaa tarpeettomasti). Ja hyväsydämisyys on niin lähellä tuota samaa. Hyväsydäminen saattaa myös kaunistella jos sen tarpeelliseksi näkee. Ei ole ilkeyttä jos tuntee mielihyvää toisen mielipahasta, jos sitä ei näytä avoimesti vaan pitää sen omana tietonaan. Tuskin sellaista pyhimystä maailmassa on, jota ei jonkinlainen vahingonilo kosketa.
Varsinaisen valehtelun jäljet ovat melko lyhyet, enkä ole tietääkseni montaakaan todellista valehtelijaa kohdannut sitten lapsuusaikojen, jolloin kaikilla on tapana keksiä päättömiä tarinoita ilman mitään sen kummempia motiivejakaan.
Kysyttäessä kerron mielipiteeni mahdollisimman rehellisesti. - aloittajalle
Kaikkine ristiriitoineen rehellinen itselleen. Valikoiden avoin ja sulkeutunut. Tiedostava. Haastava. Persoonallinen.
Tunnistitko minut ?- Herra varjele
sentään näitä hölmöjä ! Ajatteletko että olet ainoa jolla on nuo luonteenpiirteet ?
Hölmöläisten juttuja. - vastausta,,,,,,,,,,,
Herra varjele kirjoitti:
sentään näitä hölmöjä ! Ajatteletko että olet ainoa jolla on nuo luonteenpiirteet ?
Hölmöläisten juttuja.en enkä edes itse ihaile ihmisiä jotka ovat liian kilttejä ulkoisesti, enkä yritä itse olla parempi ihminen tai ystävällisempi, minulla tämä tarve kehittyä liittyy lähinnä siihen että voisin nauttia minuna olemisesta enemmän. elämänlaatu paranee kun pitää itsestään.
kysyin tätä koska minua kiinnostaa psykologisessa mielessä se millaisia toiset ihmiset ovat ja miten me erotaan toisistamme.
kysymys tuli myös siitä mieleen kun joku kehui jotakin viestiäni koska se oli liikuttanut häntä sen "rehellisyydellä ja viisaudella", kuten hän kuvaili. - vastausta,,,,,,,,,,,
vastausta,,,,,,,,,,, kirjoitti:
en enkä edes itse ihaile ihmisiä jotka ovat liian kilttejä ulkoisesti, enkä yritä itse olla parempi ihminen tai ystävällisempi, minulla tämä tarve kehittyä liittyy lähinnä siihen että voisin nauttia minuna olemisesta enemmän. elämänlaatu paranee kun pitää itsestään.
kysyin tätä koska minua kiinnostaa psykologisessa mielessä se millaisia toiset ihmiset ovat ja miten me erotaan toisistamme.
kysymys tuli myös siitä mieleen kun joku kehui jotakin viestiäni koska se oli liikuttanut häntä sen "rehellisyydellä ja viisaudella", kuten hän kuvaili.ja mistä se johtuu että ihmiset valehtelee?
koska pääsee helpommalla kuin että etsisi tien rehelliseen vastaukseen?
eihän valehtelukaan sinänsä ole paha asia siinä mielessä että hyvää kuitenkin useimmiten silloinkin tarkoitetaan. silti ihmiset syyttävät toisiaan valehtelusta. ymmärrettäväähän sekin on mutta silti.. jos motiivit ovat olleet hyvät..
ja jos joku ei vain osaa ilmaista asiaa tavalla millä haluaisi, hän saattaa saada vihat niskoilleen.
pitäisikö siis opetella puhumista ja tunteiden ilmaisua ja mitä enemmän siinä on kehittynyt, sitä paremman vaikutuksen tekee ja sitä enemmän sinusta pidetään.
se on musta vaa jotenkin väärin. vaikka eihän ihminen osaa katsoa niin tarkasti toista että tietäisi mitä hän tuntee ja ajattelee vaikka ei osaisi ilmaista sitä.
tarvitseeko se älykkyyttä että voi olla rehellinen ja/tai hyväsydäminen?
vai tarvitseeko se kiltin luonteen? - vastausta,,,,,,,,,,,
vastausta,,,,,,,,,,, kirjoitti:
ja mistä se johtuu että ihmiset valehtelee?
koska pääsee helpommalla kuin että etsisi tien rehelliseen vastaukseen?
eihän valehtelukaan sinänsä ole paha asia siinä mielessä että hyvää kuitenkin useimmiten silloinkin tarkoitetaan. silti ihmiset syyttävät toisiaan valehtelusta. ymmärrettäväähän sekin on mutta silti.. jos motiivit ovat olleet hyvät..
ja jos joku ei vain osaa ilmaista asiaa tavalla millä haluaisi, hän saattaa saada vihat niskoilleen.
pitäisikö siis opetella puhumista ja tunteiden ilmaisua ja mitä enemmän siinä on kehittynyt, sitä paremman vaikutuksen tekee ja sitä enemmän sinusta pidetään.
se on musta vaa jotenkin väärin. vaikka eihän ihminen osaa katsoa niin tarkasti toista että tietäisi mitä hän tuntee ja ajattelee vaikka ei osaisi ilmaista sitä.
tarvitseeko se älykkyyttä että voi olla rehellinen ja/tai hyväsydäminen?
vai tarvitseeko se kiltin luonteen?murhaajilla on motiivinsa..
pedofiileillä on suuntautumisensa..
lesbona sanoisin että suuntautumiseen ei voi ehkä vaikuttaa vaan se on luultavasti ainakin osittain synnynnäistä.
jos näitä asioita alkaa ajattelemaan enemmän, on helpompi hyväksyä muut ihmiset sellaisinaan.
vaikka ei se silti helppoa välttämättä ole. eikä välttämättä tarvitsekaan olla. ihmisluonne on tällainen. siihen vastauksen täytyy ainakin toistaiseksi tyytyä.
- joku vaannnn
sydämeni on puhdasta kultaa, mutta kun suutun, olen itsepäinen, leppymätön, anteeksiantamaton ja täydellisen itsekkään julma
- nainenainenainenaine
Olen kummallinen ja joskus symppis. Ihan noin lyhyesti tiivistettynä.
- vastauksia,,,,,,,,,,
mäkin voisin vastata tähän omaan kysymykseen.. ensinnäkin mukavaa saada vastauksia.
olen oikeudenmukainen, herkkä tavallaan ja todella vahva tavallaan. minulla on suuri tarve muuttaa asioita ja vaikuttaa, muuttaa maailmaa paremmaksi, auttaa, tuoda itseäni esille (tämänhetkinen elämäntilanteeni varmasti vaikuttaa tähän millaiseksi tällä hetkellä koen itseni, se muuttuu iän lisääntyessä nimittäin, se identiteetti) - vastauksia,,,,,,,,,,
vastauksia,,,,,,,,,, kirjoitti:
mäkin voisin vastata tähän omaan kysymykseen.. ensinnäkin mukavaa saada vastauksia.
olen oikeudenmukainen, herkkä tavallaan ja todella vahva tavallaan. minulla on suuri tarve muuttaa asioita ja vaikuttaa, muuttaa maailmaa paremmaksi, auttaa, tuoda itseäni esille (tämänhetkinen elämäntilanteeni varmasti vaikuttaa tähän millaiseksi tällä hetkellä koen itseni, se muuttuu iän lisääntyessä nimittäin, se identiteetti)nykyään se on pikemminkin niin että jos joku sanoo minua hyväsydämiseksi, en ota sitä välttämättä (pelkkänä) kohteliaisuutena, vaan silloin tunnen itseni heikoksi.
- niin joo
vastauksia,,,,,,,,,, kirjoitti:
nykyään se on pikemminkin niin että jos joku sanoo minua hyväsydämiseksi, en ota sitä välttämättä (pelkkänä) kohteliaisuutena, vaan silloin tunnen itseni heikoksi.
Silloin sä oletkin heikko, jos tunnet itsesi heikoksi jon kun nähdessä sinut hyväsydämisenä! Vahvuutta on olla oma itsensä, ilman että tarvitsee esittää vahvaa peittämällä inhimillisiä piirteitään.
Mut et sä tuolta tieltä vahvaks tosta noin vaan nouse - ................,,,,
niin joo kirjoitti:
Silloin sä oletkin heikko, jos tunnet itsesi heikoksi jon kun nähdessä sinut hyväsydämisenä! Vahvuutta on olla oma itsensä, ilman että tarvitsee esittää vahvaa peittämällä inhimillisiä piirteitään.
Mut et sä tuolta tieltä vahvaks tosta noin vaan nouseniin olenkin. :)
katotaan miten tilanteen kehityttyä identiteetti kehittyy.
lisää mielipiteitä, kiitos, aiheesta.
- dfsdp
Avoin, reilu, iloinen, herkkä, syvällinen, härski, oikeudenmukainen, itsepäienen tosinaan, lepyn helposti, joskus syyllistyn tietyn naamarin pitämiseen vaikka sisälle sattuisi.
- Perään
Niin ja toetan, että perkele en osaa kirjoittaa:D
- karkuun
Hyvinhän se onnistu tuo perkele-sanan kirjoittaminen tuollai lauseessa vai tarkoititko jotain muuta...
Ps. tuosta yhdestä luonteenpiirteestä vai onko se enemmänkin elämäntapa on olemassa, mutta en muista sitä...eikun muistankin...elää elämänsä hymyilleen vaikka sitten läpi kyynelten. Hyvä keino selvitä elämänmyrskyissä, mutta toisaalta huono ohje sellaiselle joka ei välttämättä ymmmärrä sen seurauksia jos sillä peittää liikaa. - Kirjoitustaito
Niin, itse olen tähän syyllistynyt elämässäni milloin enemmän milloin vähemmän. Mitä siitä seuraa? No, jossain vaiheessahan ne tunteet tulevat kumminkin ulos tavalla tai toisella ja yleensä pahempana. On ollut jos minkälaista oiretta. Yritän päästä tästä irti ja mielestäni olen mennytkin parempaan suuntaan. Sanon ja näytän jos koen, että joku satuttaa minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1505973Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2153921Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi563271Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut622332Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi32098Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42025100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01810Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421348Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun431270Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341242