Tycker ni att abort bör vara tillåten om kvinnan har blivit våldtagen?
Abort
8
107
Vastaukset
- 22445
Absolut,en våldtäkt är så traumatisk i sig själv att hela kvinnans liv kan vara förstört.
- justdet
Jag tycker att abort bör vara tillåten under alla omständigheter. Det ska vara bra för både kvinnans och barnens liv. Ingen klarar sig utan misstag i livet och man klarar av olika situationer men jag anser att om man ens funderar på att abortera ska man oftast göra det.
- 3113w
Men abort får inte användas som preventivmedel som ju många gör.Till all tur finns det ju de här Dagen efter pillerna om man misstänker att det gått på tok.
- karinnygard
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
- svennung
karinnygard kirjoitti:
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
Det sker ganska många tonårsaborter.
- Testtest
Ja, det tycker jag
- lilla fågeln
Det är svåra saker det här,en abort lämnar ju också i vissa fall,livslånga ärr efter sig.Ja, mentala alltså.Ett barn borde ju alltd vara älskat och välkommet,men sist och slutligen är det kvinnan som bestämmer.Det är ju ändå frågan om hennes liv ovkså.
- Anonym2
I Sverige har antalet tonårsaborter ökat det senaste decenniet trots att ungdomsmottagningarna rekommenderar tjejer att äta p-piller.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422812Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423542586Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562315- 352194
- 251733
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251639- 481526
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa661289