Tycker ni att abort bör vara tillåten om kvinnan har blivit våldtagen?
Abort
8
98
Vastaukset
- 22445
Absolut,en våldtäkt är så traumatisk i sig själv att hela kvinnans liv kan vara förstört.
- justdet
Jag tycker att abort bör vara tillåten under alla omständigheter. Det ska vara bra för både kvinnans och barnens liv. Ingen klarar sig utan misstag i livet och man klarar av olika situationer men jag anser att om man ens funderar på att abortera ska man oftast göra det.
- 3113w
Men abort får inte användas som preventivmedel som ju många gör.Till all tur finns det ju de här Dagen efter pillerna om man misstänker att det gått på tok.
- karinnygard
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
- svennung
karinnygard kirjoitti:
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
Det sker ganska många tonårsaborter.
- Testtest
Ja, det tycker jag
- lilla fågeln
Det är svåra saker det här,en abort lämnar ju också i vissa fall,livslånga ärr efter sig.Ja, mentala alltså.Ett barn borde ju alltd vara älskat och välkommet,men sist och slutligen är det kvinnan som bestämmer.Det är ju ändå frågan om hennes liv ovkså.
- Anonym2
I Sverige har antalet tonårsaborter ökat det senaste decenniet trots att ungdomsmottagningarna rekommenderar tjejer att äta p-piller.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816