Tervehdys kaikille. Kerron hieman kokemuksiani suutelemisesta, sillä olen miettinyt sen painoarvoa pariutumisessa ja roolia kahden henkilön välisessä vetovoimassa.
Olin pitkään parisuhteessa, jossa suuteleminen ei ollut tärkeää. Itselleni se on aina ollut keino osoittaa kiintymystä, läheisyyttä, intohimoa, turvallisuutta jne, joskus vain pienikin suukko arjen keskellä riittää. Exäni ei paljon suutelemisesta perustanut, eikä suuteleminen hänen kanssaan tuntunut juuri missään. Hän tuntui jollain tapaa inhoavan koko touhua, ei avoimesti mutta kyllä sen huomasi. En ole kuitenkaan sellainen inhokuolaimuttaja, kuten joku saattaisi nyt ajatella. Tästä syystä oma haluni hänen kanssaan suutelemiseen hiipui hiljalleen pois. Toiset asiat romantiikassa/erotiikassa riittivät pitämään suhdetta tarpeeksi intiimillä tasolla, eroon asti ainakin...
Monesti muistelin erästä teinivuosien rakkauttani tässä asiassa, silloin kun ei tarvittu mitään muita esileikkejä kuin suudelma, joka veti jalat veteläksi ja silmät sumeaksi. Suudelmasta erottaa onko kahden ihmisen välillä sitä mystistä kemiaa. Mikään ei ole parempaa kuin intiimi suudelma, jossa kaksi ihmistä irrottautuu muusta maailmasta. Olen onnekseni kahdesti elämässäni kohdannut sellaisen henkilön kanssa, joiden kanssa suutelemista ei haluaisi lopettaa ollenkaan ja tunne on ollut molemminpuolinen. Päättyneen parisuhteeni jälkeen olen huomannut, että väliltämme todella puuttui jotain olennaista kahden ihmisten välistä intiimiyttä juuri suudelmien vähyyden ja niiden "kemiattomuuden" vuoksi.
Mikään ei voita sitä tunnetta, kun toisen pehmeät huulet koskettaa, voin tuntea hänen hengityksensä, kietoutua tiukemmin hänen ympärilleen ja huumaantua kaikesta, tuoksusta, ihosta, huulista, tukahtuneista äänistä...
Tuon päättyneen parisuhteeni jälkeen olen suudellut paria eri henkilöä, joista toinen oli edelläkuvaamani kaltainen mestarisuutelija, josta en olisi halunnut irrottaa otettani. Toinen taas exäni kaltainen, hieman laiska mutta samalla kovahuulinen, passiivinen peruspussailija. Sen vain erottaa, miten kaksi toisilleen sopii kuin palapelin palaset.
Saattoi tulla pitkähkö selostus aiheesta, mutta tämä on itselleni erittäin tärkeää. Yliarvostanko suutelemisen merkitystä kahden aikuisen ihmisen välisessä kanssakäymisessä? Voiko parisuhde olla intohimoinen ilman kiihkeitä suudelmia? Kuvailkaa hyvä suutelija.
The Suudelma
8
833
Vastaukset
- kemianteollisuus
Erästä lainaten >"ei tää o pussailua, vaan seksiä seisaaltaan"
Kyse oli siis suutelusta, joka toimi ko. ihmisen kanssa aivan käsittämättömän hyvin. En ole vastaavaan aikaisemmin enkä myöhemmin törmännyt.
Terveisiä sinne (*virnistys*) - Suutelmaaa
Et yliarvosta. Ois kamalaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa jonka kanssa suutelu ei natsais. En kyl käsitä miten sellasen ihmisen kanssa edes päätyisi suhteeseen... kyl kaikki lähtee suutelusta ja intohimonen suutelu kuuluu suhteeseen ku suhteeseen
- Kostuva
Suuteleminenhan justiinsa kiihoittaakin, aina rakastellessamme suutelemme.
Silloin ei ajattele kumppanin suun lemua, joka voi tuoksahtaa milloin millekin, mitä on syönnyt ja juonnut. - 9 + 9
En tiedä, yliarvostatko sinä suutelemisen merkitystä parisuhteessa, mutta onhan se tärkeää. Mielestäni se on kemiaa, että sitä on tai sitten ei. Itse kärsin pitkässä suhteessa, kun toinen ei pitänyt erikoisesti suutelemisesta, koska se olisi ollut taas minulle tärkeää. Eron mainingeissa tapasin kaverin, joka oli erinomainen suutelija ja minulla ei ole koskaan ollut niin hauskaa kuin hänen kanssaan. Meillä oli ihania hetkiä, mutta hän ei taas ollut muuten sitoutuvaa tyyppiä (tai en tiedä, mikä häneen sitten lopulta tuli), että minulla oli koko ajan epävarma olo hänen kanssaan muuten. Nyt olen taas palannut exän kanssa yhteen tai olemme palaamassa. Miten sen nyt ottaa. Taas kärsin siitä samasta läheisyyden ja hellyyden puutteesta. Minusta suuteleminen olisi tärkeää parisuhteessa. Se vahvistaa parisuhdetta ja tutkitusti suudellessa erittyy hyvänolonhormoneja. Veikkaan, että jollakin tapaa hieman tunnejäykät tai sellaiset ihmiset, jotka pelkäävät omia tunteitaan, eivät pidä myöskään suutelemisesta.
- PehMoHuuli
Tuntuu aika ikävältä tuo, kun itsellä on tapana melkein aina kun erotaan tai kohdataan päivän mittaan useitakin kertoja antaa ja saada suukko ja tuntuu ainakin itsestä, ettei se oo pelkkä tapa. Suutelua on monen eri pituista ja tuntuista, rakastellessa se voi kestää ja kestää.
Voisi olla ehkä hetki hyvä ajatella, miksi toinen ei siitä pidä tai välttelee, tai sitten suoraan kysyä. Annatko ap käyttää suuta muuhunkin kuin suulle suuteluun, mihin vain kumppani haluaa. Omasta kokemuksestani voisin sen verran sanoa, että jos on sellaisia toimintoja - esim suuseksi - ettei "ole lupaa" tehdä vaikka haluaisi niin se voi olla esteenä ihan vaikka suulle suuteluun, koska "se ei kuitenkaan johda siihen mitä seuraavaksi haluaisi tehdä".
Muuntautuminen, eteenpäinmeno ja vaihtelu virkistää. - Vain unissa nykyisin
Itse olin pitkässä liitossa ja kyllä ne enimmä suutelut jäivät alkuvuosien "huumaan". Viimeiset vuodet menivät ilman halauksia ja suukotteluja. Itselle ainakin käy niin, että jos toisesta henkiesesti kasvaa erilleen, ei edes tee mieli suudella. Osaakohan sitä enää edes? Toki kaipaan ja huvittavaa unissani suutelen usein ja kunnon kielareita.
- vähemmästäkin lähtee
ja ilman panoja!
- Suutelemmeko
Suuteleminen on niin intiimiä ja parhaimmillaan niin mukavaa, että sitä on vaikea lopettaa, jos toinen on se oikea. Suuteleminen vie ihanalle tasolle, jossa kaikki muut asia unohtuvat, se vie toista lähemmäksi ja tukee yhteenkuuluvuutta. Suuteleminen on rentouttavaa, huulilla ja suutelemistekniikalla on merkitystä. Hyvät huulet on aavistuksen pulleat ja huokuttelevat.
Olen tutustunut mieheen, jota haluaisin suudella, mutta hän ei osoita mitään mekkejä, että haluaisi samaa. Hänen huulia on mukava katsella, olisi kiva suudella häntä, ja arvioida suutelemisen aiheuttamia tuntemuksia. Omat huuleni olisivat valmiit ensisuudelmaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197