Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kotiopetusta ulkomailla

ulkomatkailija

onko kellään kokemusta ulkomailla kotiopettamisesta? Oltas lähössä ulkomaille mutta paikallinen koulu on täynnä eikä sinne siis mahdu, joten ei ole muuta vaihotehtoa kuin kotiopetus. Ollaan siis mietitty jos se kotiopetus olisi hyvä vaihtoehto?

10

1782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku:)

      joo kyllä se onnistuu, riippuu toki koulusta että antaako koulukirjat ja muun materiaalin :) meille sattu hyvä koulu saatiin kaikki tarvittava mukaan! ilmoittakaa koululle asiasta niin tiedäte antaako koulu tarvikkeet:)

    • Sinisanttu

      Mihin päin olette menossa ja minkäikäisiä lapsia teillä on? Oletko keskustellut lasten koulun kanssa jo asiasta? Mikä on koulun kanta, tukeeko reissua ja palaatteko vielä takaisin samaan kouluun jatkamaan koulunkäyntiä myöhemmin?
      Itse mietin Espanjaan muuttoa muutamaksi kuukaudeksi syksyllä 2011 ja kuulin, että siellä oli jo koulupaikat syksylle varattuna. Mulla on 2x 11v (eli kuutosluokalle syksyllä).

      • haave todeksi

        minäkin suunnittelen fuengirolaan menoa 3 kuukaudeksi, mutta koulu on tosiaan täynnä. Kotiopettajan palkkaamista mietin, voisko sitä porukalla palkata? Joko olet tehnyt päätöksen lähdöstä?


    • ulkomatkailija

      ollaan menossa fuengirolaan :) tytöt on 8 ja 11. joo ollaan keskusteltu ja koulunkin kanssa, tytöt jatkaa koulua sitten siellä samassa missä ovat nytten ja koulu antaa kaiken tarvittavan :) mukava koulu kun antaavat ihan kaiken tarvittavan kynistä lähtien ;)

    • höpö juttu?

      Aika outoa kysellä täällä näinkin tärkeää asiaa kun sen voisi helposti sevittää ihan virallsiesti toisin. Jotenkin tuntuu että noin iso muutos ja Suomi 24 on paikka jos asiaa kysellään? Minun mielestä et ole lähdössä mihinkään ja täällä aika völin kysellään samoja asioita...mukamasti...?

    • ellieey

      no kyllä täällä saa kysyä ihan mitä itse haluaa. Tarvii kommentoida jos on joku ongelma -.-'' mulla oli itsellä samatilanne ollut, viime syksy oltiin lasten kanssa ulkomailla tosin italiassa, ja itsekkin etsin näistä keskustelupalstoilta tietoa. Hyvä että joku osaa täällä puhua asiaa eikä jostain typeristä turhanpäiväisistä aiheista jauhaa. mukavaa lomailua =)

    • haave todeksi

      hei, meillä on juuri samanlainen ongelma. Minne päin olette menossa? Minkä ikäiset lapset/lapsi teillä on?

    • abcdd

      meilllä on 8 ja 11v tytöt :) fuengirolaan on lento jo ensi kuussa! :) minä itse opetan tyttöjä kotona, aloitettiin tässä jo nytten parisen viikoa sitten kevyesti kirjoihin tutustumaan, paljon ovat tykänneet. itse en ole mikään kouluja käynyt, hyvin oppii samalla kun lapsia opettaa ;D

    • Kotiopettaja

      Opetamme lastamme (12 v, 6. lk) kuukauden verran ulkomailla ollessamme syystalvella 2011. Ilmoitus kuntaan, sopimus koulun rehtorin kanssa käytännön järjestelyistä (esim. kokeet) ja siinä se. Olemme varautuneet noin kolmen tunnin koulupäiviin. Kokemusta ei aikaisemmin kotiopetuksesta ole. Kuukauden reissun vuoksi ei kannata alkaa katselemaan paikallisia kouluja, liian suuri stressi lapselle. Suomi-koulua ei paikkakunnalla ole, joten kotiopetus on ainoa vaihtoehto.

      Onhan myös suomalaisia nettiperuskouluja, googletappa! Ne ovat maksullisia.

      • rita casanueva

        Tassa ei varmaan kukaan naista kotiopettajista ole ottanut huomioon etta esim. Espanjassa on koulunkaynti velvollisuus 6-16v. eika kotiopetusta ole mitenkaan lailla maaritelty joten se jaa "laittomaksi".

        Lastensuojelulaki koskee kaikkia maassa asuvia tai oleskelevia alaikaisia riippumatta kansalaisuudesta.

        Jos kyseessa on lyhyt vierailu (lomat)en usko etta tasta tulee ongelma mutta pitempi aikaiset oleskelut vaatii koulussa kaynnin.

        Kysele tulevan asuinpaikkasi koulutoimistosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe