kotiopetusta ulkomailla

ulkomatkailija

onko kellään kokemusta ulkomailla kotiopettamisesta? Oltas lähössä ulkomaille mutta paikallinen koulu on täynnä eikä sinne siis mahdu, joten ei ole muuta vaihotehtoa kuin kotiopetus. Ollaan siis mietitty jos se kotiopetus olisi hyvä vaihtoehto?

10

1947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku:)

joo kyllä se onnistuu, riippuu toki koulusta että antaako koulukirjat ja muun materiaalin :) meille sattu hyvä koulu saatiin kaikki tarvittava mukaan! ilmoittakaa koululle asiasta niin tiedäte antaako koulu tarvikkeet:)

• Sinisanttu

Mihin päin olette menossa ja minkäikäisiä lapsia teillä on? Oletko keskustellut lasten koulun kanssa jo asiasta? Mikä on koulun kanta, tukeeko reissua ja palaatteko vielä takaisin samaan kouluun jatkamaan koulunkäyntiä myöhemmin?
      Itse mietin Espanjaan muuttoa muutamaksi kuukaudeksi syksyllä 2011 ja kuulin, että siellä oli jo koulupaikat syksylle varattuna. Mulla on 2x 11v (eli kuutosluokalle syksyllä).

• haave todeksi

minäkin suunnittelen fuengirolaan menoa 3 kuukaudeksi, mutta koulu on tosiaan täynnä. Kotiopettajan palkkaamista mietin, voisko sitä porukalla palkata? Joko olet tehnyt päätöksen lähdöstä?

• ulkomatkailija

ollaan menossa fuengirolaan :) tytöt on 8 ja 11. joo ollaan keskusteltu ja koulunkin kanssa, tytöt jatkaa koulua sitten siellä samassa missä ovat nytten ja koulu antaa kaiken tarvittavan :) mukava koulu kun antaavat ihan kaiken tarvittavan kynistä lähtien ;)

• höpö juttu?

Aika outoa kysellä täällä näinkin tärkeää asiaa kun sen voisi helposti sevittää ihan virallsiesti toisin. Jotenkin tuntuu että noin iso muutos ja Suomi 24 on paikka jos asiaa kysellään? Minun mielestä et ole lähdössä mihinkään ja täällä aika völin kysellään samoja asioita...mukamasti...?

• ellieey

no kyllä täällä saa kysyä ihan mitä itse haluaa. Tarvii kommentoida jos on joku ongelma -.-'' mulla oli itsellä samatilanne ollut, viime syksy oltiin lasten kanssa ulkomailla tosin italiassa, ja itsekkin etsin näistä keskustelupalstoilta tietoa. Hyvä että joku osaa täällä puhua asiaa eikä jostain typeristä turhanpäiväisistä aiheista jauhaa. mukavaa lomailua =)

• haave todeksi

hei, meillä on juuri samanlainen ongelma. Minne päin olette menossa? Minkä ikäiset lapset/lapsi teillä on?

• abcdd

meilllä on 8 ja 11v tytöt :) fuengirolaan on lento jo ensi kuussa! :) minä itse opetan tyttöjä kotona, aloitettiin tässä jo nytten parisen viikoa sitten kevyesti kirjoihin tutustumaan, paljon ovat tykänneet. itse en ole mikään kouluja käynyt, hyvin oppii samalla kun lapsia opettaa ;D

• Kotiopettaja

Opetamme lastamme (12 v, 6. lk) kuukauden verran ulkomailla ollessamme syystalvella 2011. Ilmoitus kuntaan, sopimus koulun rehtorin kanssa käytännön järjestelyistä (esim. kokeet) ja siinä se. Olemme varautuneet noin kolmen tunnin koulupäiviin. Kokemusta ei aikaisemmin kotiopetuksesta ole. Kuukauden reissun vuoksi ei kannata alkaa katselemaan paikallisia kouluja, liian suuri stressi lapselle. Suomi-koulua ei paikkakunnalla ole, joten kotiopetus on ainoa vaihtoehto.

Onhan myös suomalaisia nettiperuskouluja, googletappa! Ne ovat maksullisia.

• rita casanueva

Tassa ei varmaan kukaan naista kotiopettajista ole ottanut huomioon etta esim. Espanjassa on koulunkaynti velvollisuus 6-16v. eika kotiopetusta ole mitenkaan lailla maaritelty joten se jaa "laittomaksi".

Lastensuojelulaki koskee kaikkia maassa asuvia tai oleskelevia alaikaisia riippumatta kansalaisuudesta.

Jos kyseessa on lyhyt vierailu (lomat)en usko etta tasta tulee ongelma mutta pitempi aikaiset oleskelut vaatii koulussa kaynnin.

Kysele tulevan asuinpaikkasi koulutoimistosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe