Kertokaahan vähän huollatteko mönkijänne itse ja käytättekö alkuperäis osia? Jos huollatatte mönkijänne niin mikä on hintahaarukka ja käytättekö merkkihuoltoa? Jos käytät jotain muuta huoltoa niin mitä maksaa ja millainen huolto on ollut? Rohkeesti vaan kommenttia!!!
Sammy
Mönkijän huolto Gallup
12
15063
Vastaukset
- Big ATV
Olen ajellut vuodesta -92 mönkkörillä, ja olen huollattanut vain kerran merkkihuollossa.Perushuollot voi mielestäni tehdä itse,huollossa kannattaa käyttää tervettä järkeä kilometrien tai tuntien suhteen.Koneen käytön laatu ratkaisee paljon huoltotarvetta.Itselläni mönkijät ovat olleet suhteellisen raskaassa metsäajossa mäkisessä maastossa,välillä suorituskykynsä äärirajoilla.Suodatinten vaihdot kannattaa tehdä säännöllisesti-säästää konetta.
Voimansiirron kanssa ei ole ollut ongelmia lukuunottamatta murrosten kumeja, ja niitähän löytyy autovaraosaliikkeistä. - Honda TRX
Itellä ollu yli kymmenen vuotta 350 TRX ja oon vaihtanu ite öljyt koneeseen ja etu/takaperään sekä suodattimen. Hondat on ikiliikkuja koneita ku aattelee huollon tarvetta, ei juuri tarvii huoltoo. 10 vuoden aikana meni vetarin suojakumi rikki ja startin hiilet vaihdoin, eli aikapienellä korjauksella pärjää. Mönkäri on ollu pääosin huvi käytössä sekä vähän lumi ja metsätöissä.
- hirvimies
Teen itse, osat tilaan alkuperäisinä (suodattimet),ensi huollon teetin merkkihuollossa ku pelkäsin ettei takuu tule muuten voimaan.
- rules
tankkaan ihan itse,mullahan on kingquad.
- national motor 350cc
Morjens!
Joo eli tosiaankin olen ajellut pari vuotta crossipyörillä ja kiinnostus noussut nelipyöräsiin crossimönkijöihin. Kiinnostaa kuitenkin minkälaista huoltoa pitää tehdä mönkijöiden nivelille yms. muille osille joita ei crossipyörissä ole. Vaikuttaako pakkaset yms. Kiitän kokeneista vastauksista etukäteen! - amatimiess
No voi vittu jos ei muuta huoltoa osaa tai jaksa tehdä ku pistää bensaa tankkiin nii sellaset kaverit va pistää vituttaa!
- honda fani
terve! mikä on kun mulla on honda trx 400 fa vm:06 siinä rupiaa välkymään se esp merkki ja kaksois viivat.Sitä on käytetty huollossa kerran,sen jälkeen joku kilometri ja taas sama homma :esp välkkyy ja kaksoisviivat sanokaa mitä pitäs tehä?? tai että mitkä on vikana??. Huollossa ne vaihto sen vaihteen tunnistimen että onko se taas heti hajonnu??
- tytjyjrujytj
Anturin johto poikkI ...veikkaisin. Pura katteet ja seuraa johtoa silmä kovana mistä tulee, minne menee ja näkyykö vaurioita johdossa, jos ei niin koita hemputtaa liittimiä.
- En huollata
Kävin kerran huollattamassa Hondaa ensihuollossa, nyt olisi toisen huollon aika mutta PORIN KONE KETOLASSA annettiin semmosta valohuoltoa että toista kertaa ei tule. On vahvat syyt epäillä että mitään muuta ei tehty kuin vaihdettu öljy. Öljyt osaan vaihtaa itsekkin.
Ensihuoltoon kuului mm. venttiilinvälyksen tarkistus, öljynsuodattimen ja öljyn vaihto.
Öljynsuodatinta ei kyllä ollut vaihdettu, vaihdoin itse myöhemmin ja totesin olevan mahdotonta vaihtaa niin ettei tippaakaan öljyä tahri moottorin kylkeä ja astinlautaa. Kone Ketolan käsittelyn jälkeen ei näkynyt kuin muutama öljytippa täyttöaukosta valuneena.
Tämän lisäksi yritin myöhemmin hakea samaisesta kaupasta öljynsuodatinta niin tulin siihen käsitykseen että kyseiseen malliin ei löytynyt öljynsuodatinta hyllystä saati tietojärjestelmistä.
Milläpä ne olisivat sitä vaihtaneet aikaisemminkaan jossei kerran ole.
Venttiilinvälyksen tarkituksen ohjeet katsoin myöhemmin netistä ja sen tekeminen vaatii melkoisen määrään purkamista, aina välillä huollon ovi oli auki ja oma mönkijäni vilahti(jouduin odottamaan huollon valmistumista paikan päällä koska oli sovittua menoa 200km päähän heti kun homma valmistuu), kaiken aikaa yhtenä kappaleena katteet paikallaan, poislukien sivukatteet.
Kaiken lisäksi vinssin asennus kyseisessä liikkeessä oli sitä luokkaa ettei kukaan sähköjen kanssa työtään tekevä voi sanoa sitä omakseen, oli toteutettu ryöstäjällä ja teippivirityksillä. Tämän kyseisen ryöstäjäliittimen takia olinkin sitten kusessa eräässä ojassa kunnei vinssi pelannut, ei auttanut kuin patikoida lähimpään taloon ja pyytää vetoapua.
PS. Mielestäni en ole hankala enkä vittumainen asiakas mutta jos maksan työstä johon kuuluu tietyt asiat niin kyllä niistä pitäisi edes tärkeimmät suorittaa.
Terveiset sille lihavalle ja laiskan näköiselle asentajalle jos satut lukemaan tätä. - honda fani
käytin mönkijää huollossa se vika oli just se anturi, no käytin sielä ,sen jälkeen ajoin ehkä alle 10 km taas rupes välkkymään se esp merrki ja taas huoltoon .. nyt sitä oli menny vaihteen siirtäjä moottori. Eka remontti noin 500 tai 600 euroa toinen 300 euroa.isäntä hermostu siitä ja päätti ostaa uuden mönkijän nyt on tehty kaupat ja meilee tulee polasris sportsman 400 ho vinssillä ja puskulevyllä.hondasta vaihdossa muistaakseni noin 5000 euroa. kivaa kun tulee tuliterä mönkkäri :)
- Artic Cat
Minulla on Artic Cat mönijä. Vaihteet toimivat miten sattuu. pakilta siirrettäessä H tahi L asentoon, pitää mönkkäriä heijailla ees ja taka ennenkuin vaihteen saa hakuamakseen. Säätötangossahan on kyllä säätövaraa. Kiitos jos jollakin olis asiallista neuvoa.
- .............
Rally usa 110cc ei lähe käyntiin sähköissä jokin vika mitä kannattais tehä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448