kysymys

liirukka

jos minulla on kaksi kaasoa ja haluaisin heille tietynlaiset puvut, niin pitääkö minun periaatteessa ne maksaa heille?

5

306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Tradition mukaan kyllä. Kukaanhan ei asiaa tietenkään määrää (paitsi siis kaasot siis toki voivat kieltäytyä pukua ostamasta) mutta todennäköisesti kyllä ostavat kun eivät kehtaa kieltäytyä ja ovat katkeria sitten jälkeenpäin. Etenkin jos kyseessä on kaason omaan makuun sopimaton puku, jolla ei tee mitään tulevaisuudessa. Voit toki aina neuvotella asiasta kaasojen kanssa.

Voit toki miettiä asiaa omalta kannaltasi: jos toinen kaasoista olisi morsian ja vaatisi sinua omalla rahalla ostamaan tietyn mekon hänen häihinsä, miltä se tuntuisi ;)

• ...

Jos multa vaadittas että pitää ostaa tietynlainen puku jonkun häihin, niin tää vaatija sais sitte maksaa. Tai sitte en kuuntelis toiveita, vaan ostaisin semmosen ku haluan tai käyttäisin jotain kaapissa valmiiksi olevaa mekkoa.

• yuik

Eiks tietynlaisen puvun vaatiminen ole vähän jenkkitouhua??? Kaasojen eriväriset puvut voi yrittää sovittaa toisiinsa esim. samanvärisillä vöillä kuin mitä morsiuskimpussa on jotakin kukkaa tms. Voithan sanoa, että toivoisit, että kaasojen puvut sopisivat häiden teemaväriin.

• morsian.to-be

Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa yksiä juhlia varten sellaista pukua, mitä ei edes halua ja jota täytyisi pitää vain toisen mieliksi.

Mielestäni aina pitäisi ostaa sellainen puku, mikä miellyttää itseä (= sopiva vartalolle, mieleisen värinen, hyvän mallinen jne) ja jota voi /haluaa pitää myöhemminkin.

mutta jos ehdottomasti haluat kaasoille tietynlaiset puvut, niin sitten maksat ne heille.

• mustamekko

Itse olen tulevana kesäkuussa kaasona.. tai siis meitä on kaksi kaasoa ja alttarilla on myös sen lisäksi sylikummi (nainen), koska samalla kastetaan myös hääparin toinen lapsi. Me ollaan morsiammen kanssa sovittu niin, että meillä kaikilla kolmella on saman väriset mekot (mustat) ja kengät (punaiset) ja että mekko ulottuu polven tienoille (ei siis vesiraja tai maxi mallinen). Näissä puitteissa kukin kaaso saa etsiä mieluisimman mekon ja kengät.

Minusta tämä on ihan jees ja mielelläni maksan itse oman mekkoni, sillä saan valita malliltaan ja tyyliltään itselleni sopivimman ja mekko on käyttökelpoinen myös muissa tulevissa juhlissa. Jos morsian olisi halunnut tietynlaiset mekot meille kaikille, niin silloin olisi saanut maksaa koko lystin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      244
      9264
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      4
      2775
    3. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      104
      1899
    4. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      187
      1855
    5. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1391
    6. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      60
      1367
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      126
      1248
    8. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1006
    9. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      61
      819
    10. Odotanko ihan

Turhaan jotain välillemme?
      Ikävä
      40
      808
    Aihe