kysymys

liirukka

jos minulla on kaksi kaasoa ja haluaisin heille tietynlaiset puvut, niin pitääkö minun periaatteessa ne maksaa heille?

5

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **************

      Tradition mukaan kyllä. Kukaanhan ei asiaa tietenkään määrää (paitsi siis kaasot siis toki voivat kieltäytyä pukua ostamasta) mutta todennäköisesti kyllä ostavat kun eivät kehtaa kieltäytyä ja ovat katkeria sitten jälkeenpäin. Etenkin jos kyseessä on kaason omaan makuun sopimaton puku, jolla ei tee mitään tulevaisuudessa. Voit toki aina neuvotella asiasta kaasojen kanssa.

      Voit toki miettiä asiaa omalta kannaltasi: jos toinen kaasoista olisi morsian ja vaatisi sinua omalla rahalla ostamaan tietyn mekon hänen häihinsä, miltä se tuntuisi ;)

    • ...

      Jos multa vaadittas että pitää ostaa tietynlainen puku jonkun häihin, niin tää vaatija sais sitte maksaa. Tai sitte en kuuntelis toiveita, vaan ostaisin semmosen ku haluan tai käyttäisin jotain kaapissa valmiiksi olevaa mekkoa.

    • yuik

      Eiks tietynlaisen puvun vaatiminen ole vähän jenkkitouhua??? Kaasojen eriväriset puvut voi yrittää sovittaa toisiinsa esim. samanvärisillä vöillä kuin mitä morsiuskimpussa on jotakin kukkaa tms. Voithan sanoa, että toivoisit, että kaasojen puvut sopisivat häiden teemaväriin.

    • morsian.to-be

      Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa yksiä juhlia varten sellaista pukua, mitä ei edes halua ja jota täytyisi pitää vain toisen mieliksi.

      Mielestäni aina pitäisi ostaa sellainen puku, mikä miellyttää itseä (= sopiva vartalolle, mieleisen värinen, hyvän mallinen jne) ja jota voi /haluaa pitää myöhemminkin.

      mutta jos ehdottomasti haluat kaasoille tietynlaiset puvut, niin sitten maksat ne heille.

    • mustamekko

      Itse olen tulevana kesäkuussa kaasona.. tai siis meitä on kaksi kaasoa ja alttarilla on myös sen lisäksi sylikummi (nainen), koska samalla kastetaan myös hääparin toinen lapsi. Me ollaan morsiammen kanssa sovittu niin, että meillä kaikilla kolmella on saman väriset mekot (mustat) ja kengät (punaiset) ja että mekko ulottuu polven tienoille (ei siis vesiraja tai maxi mallinen). Näissä puitteissa kukin kaaso saa etsiä mieluisimman mekon ja kengät.

      Minusta tämä on ihan jees ja mielelläni maksan itse oman mekkoni, sillä saan valita malliltaan ja tyyliltään itselleni sopivimman ja mekko on käyttökelpoinen myös muissa tulevissa juhlissa. Jos morsian olisi halunnut tietynlaiset mekot meille kaikille, niin silloin olisi saanut maksaa koko lystin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe