km, nyt vaan odotetaan..

äippä 71

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti. Tullut koko ajan pientä tihutteluvuotoa ja kun vaadin lääkärin tekemän tutkimuksen, niin selvisi, että raskaus on aika todennäköisesti keskeytynyt kolme viikkoa sitten! Nyt sain lähetteen polille eli ihmettelen onko tämä normaali käytäntö muuallakin, että tässä nyt vaan odottelen itkuisena kutsua tyhjennykseen?? Aivan järkyttävää! Raskausoireet tietysti vielä vaan jatkuu, mut sitten taas tajuan, että ai niin enhän olekkaan enää raskaana...
Luin netistä tyhjennyksestä, kun ei ole ennestään mitään tietoa eli varmaan lääkityksellä tapahtuu. Onko kovin kivulias? Tuleeko sairaslomaa?
Tää voi kuulostaa kummalta, mutta olen jo 40v, kaksi lasta ennestään, ajattelin, että tämän jälkeen en enää lapsia tule tekemään ja epäsäännöllisten menkkojen ym takia ajattelin raskauden jälkeen sterilisaatiota, samoin ajattelin, että teen sen myös jos tämä keskeytyy. Ja nyt olen aivan sekasin, en tiedä mitä tehdä... toisaalta ikä alkaa jo painaa... Mutta onko jollain samoja kokemuksia ja tietoa missä vaiheessa sterilisaation voi sitten tehdä?

6

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvästit pavulle

      Mulla tämmöinen tilanne. 21.3 todettiin terveyskeskuksen tekemässä ultrassa sydämen syke.. oli kuulemma normaalia heikompi,tuolloin viikkoja oli 7-8. Jo ennen ultraa jouduin käymään kahdesti mittauttamassa hcg. Jo tulosten saamisen jälkeen tiedettiin että kyseessä voisi olla hankala raskaus. Eilen aloin vuotamaan verta,soitin hädissäni joka paikkaan...mutta,mihinkään minua ei otettu sisään sillä minulla ei ollut mitään hätää!!!??! Vuodon lisääntyessä lähdin Marian sairaalaan, josta sain lähetteen suoraan naisten klinikalle. Siellä neljän tunnin odotuksen jälkeen ultrassa todettiin vauva kuolleeksi,syke oli pysähtynyt jotain päiviä sitten. Aamuksi annettiin neljä pilleriä jotka käynnistää kohdun supistelun... nyt olen ne ottanut ja voin kertoa että kipu on ainakin minulla todella kova... sairaslomaa tulee 1-3 päivää tarpeen mukaan. Tsemppiä!!

    • IR

      Itse sain keskenmenon 2 kuukautta sitten viikolla 7, illalla rupesin kunnolla vuotamaan, naistenklinikalla sanottiin että ainakin 4 tunnin jonoa että odottele aamuun jolloin voin mennä Kätilöopiston päivystykselle, (toinen vaihtoehto mitä suositeltiin vielä enemmän oli pysytella vaan kotona ja tehdä nega raskaustesti 2 viikon kuluttua varmistakseen että kaikki on tullut ulos-uskomatonta, eli haluavat säästää kunnan rahoja) näin tein vaikka yöllä vuoto oli tosi kova ja kivut todella hirveät, mutta kun soitin uudestaan n.klinikalle yöllä sanoivat vaan samat asiat. Aamulla sitten kättärille jossa asia hoidettiin asiallisesti. Joten lienee normaali käytäntö että keskenmenopotilailla "ei ole mitään hätää" ja jos ei ole "kuolemaisillaan" kannattaa odottaa pääsya kättärin päivystykselle eli klo 8-16.... Tällä hetkellä olen uudestaan raskaana, jotain viikolla 5-6, jos nyt saan taas keskenmenon tiedän miten kannattaa tomia...

    • saman kokenut

      Ensinnäkin;otan osaa :( Mulla myös sama juttu. Keskiviikkona alkoi tulemaan hiukan vuotoa, torstaina 12 rv ultra ja todettiin, että sikiöllä ei enää sykettä ollut. Koko vastasi viikkoa 9. Sain lähetteen naistentautien polille ja eikun kotiin odottelemaan kutsua, arvelivat, että päsen ma-ke!!!!. Kun sitten pääsin kotiin, aloin vasta tajuta, että munhan pitää olla viikonloppu kuollut sikiö mahassa-kauhea ahdistus! Niinpä sitten tänä aamuna soitin naistentautienpolille ja valittelin kovia vatsakipuja(joita ei siis juurikaan muutamaa kivistystä lukuunottamatta ollut). Ottivat minut heti aamulla sisään, verikokeisiin ja osastolle,jossa sain ensin 4 cytotec-tablettia ja sitten vielä kaksi lisää, supistukset alkoivat ja klo 16 maissa kaikki oli ohi.Henkilökunta ihanaa, sain kunnon kipulääkkeet ja tukea. Kotiin pääsin tunnin päästä. Olo on jotenkintodella helpottunut, koska henkisen kivun lisäksi pelkäsin myös, että viikonlopun aikana sikiö syntyy kotiin vessanpönttöön ja lapset siinä sitten vaikerrusta seuraamassa-huhuhuh. Onneksi kaikki meni tuon osalta nyt hyvin, nyt vielä kun saa tämän henkisen uupumuksen selätettyä ja surut surtua. Jaksamista ja voimia sinulle

      • saman kokenut

        Hups, unohtui vielä vastata, että kipein vaihe kesti mulla n. 30min,kohtu supisteli 1min. välein. osastolla sain päivän aikana pancodin,buranan, tramalin ja ketorinin lihakseen ja terävimmän kärjen kivulta veivät hyvin pois.Ainoastaan siis tuon "supistusvaiheen"aikana sattui, mutta sekään ei ollut mitään verrattuna täysaikaisen vauvan synnytyssupistuksiin. Lääkettä pyysin herkästi, sillä mun mielestä kokemus itsessään on jo niin ikävä, ettei enää fyysistä kipua kyllä tahdo henkisen kivun lisäksi sietää. Varsinkaan kun "palkintona" on tyhjä syli :( Voisin kyllä kuvitella, että ilman noita rohtoja ois tehnyt varmasti kipeää! Kivut loppuivat kuin seinään,kun "raskausmateriaali"(karsea sana) oli tullut pois. Nyt kotona en ole mitään lääkettä tarvinnut.Sairaslomaa viikonlopun yli, eli maanantaina pitäisi jo palata töihin. Työterveydestä voi tietenkin hakea lisää, jos tuntuu, ettei todella ole "päänsä takia" työhönmenokunnossa.


    • äippä myös 71

      moi mulla oli kans keskenmeno 12 vko. ja se tehtiin kaavinnalla tyhjennys ja nukutuksessa,eli ei koskenu ollenkaan,tietty tyhjä olo kun vauvaa ei enää olekaan ja suru sen mukainen.nyt toivomme viidettä lasta kun ikä painaa olen nyt 40v.voimia sinulle.

    • nassikkaparka

      Hei. Mulla raskaustesti näytti positiivista heti, kun menkat ois pitänyt alkaa ja melkein heti alkoi kamala pahoinvointi. Oksentelin jopa 20 kertaa päivässä. Eka lääkärineuvola 29.3., jolloin raskausviikkoja 9 4. Sydän sykki kovasti. Vauva oli kooltaan pieni, vain 8 1, mutta kaikki hyvin. Nyt torstaina kävin neuvolassa terkkarilla, ei kuullut sydänääniä. Ensin sanottiin, että sikiö on vielä niin pieni, ettei välttämättä siksi kuulu. Kahden hoitajan voimin ääniä etsittiin, vanhempi sanoi, että ens viikolla voin halutessani käydä uudelleen kuunteluttamassa, silloin varmasti kuuluu, kun on vähän kasvanut. Toinen hoitaja kävi kuitenkin lääkäriä konsultoimassa. Lääkärillä sattui olemaan vapaa hetki, joten teki ultran. Vauvan sydän oli pysähtynyt, eikä ollut paljon kasvanut edellisestä ultrasta. Eli oli melko pian sen jälkeen kuollut. Pahoinvointia edelleen, ei vuotoja, ei kipuja. Tänään otin kotona jonkun tabletin, joka gynen polilta eilen mukaan annettiin. Maanantaina osastolle, jossa laitetaan tabletteja emättimeen kohdun tyhjentämiseksi. Ahdistaa keskenmeno. Viikkoa aiemmin huokaistiin just helpotuksesta kun kaikki hyvin ja pahoinvointikin lääkkeillä helpottamassa. Nyt olis pitänyt päästä oikein kunnolla nauttimaan tästä raskaudesta, ja sitten kävikin näin! Saa nähdä miten kovat fyysiset tuskat pitää vielä käydä läpi kun kohtu tyhjenee. Henkisesti tää kyllä on ollut yhtä tuskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe