Tulikuuma parveke

Horna2

Lasitettu parvekkeeni on etelään päin suuntautunut ilman puiden suojaa, joten se on kesäisin jatkuvasti auringon paisteessa ja älyttömän kuuma.
Ajattelin kasvattaa parvekkeella ruukussa jotakin yrttiä tms. syötävää kasvia. Alunperin tarkoitus olikin kylvää humalaa kasvamaan, mutta tajusin, että noin valoisassa ja kuumassa humala ei taida menestyä. Vai menestyykö?

Mitä tuommoisessa pätsissä kannattaisi edes yrittää kokeilla?

1

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa näistä joku?

Humala tuskin viihtyy, mutta yrtit kyllä. Esim. timjami eli ajuruoho toimittaa kivikkokasvin virkaa, meirami on kotoisin kuumilta seuduilta ja basilika tarvitsee lämmintä myös. Ihan äkkiä en keksi yhtään, mikä ei voisi onnistua.

Lämpimässä viihtyvät tomaatti, chili, kurkut ja kurpitsat. Ruukkujen pitää olla riittävän isoja, tomaatille ja kurpitsalle sopiva on tavallisen ämpärin kokoinen, kurkulle ja chilille riittää pienempikin.
      Pölytys pitää tehdä itse, pörriäiset ei varmaan löydä parvekkeelle tarpeeksi sankoin joukoin:)

Jonkunlainen kevyt varjo olisi varmaan silti hyvä. Voisiko jonkun yksivuotisen köynnöksen laittaa kasvamaan naruja tms. myöten kaiteelta ylös? Tai päivänvarjo kuumimmaksi ajaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      61
      5045
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4699
    4. 74
      4637
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3442
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2948
    8. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      49
      2530
    9. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2478
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      212
      2321
    Aihe