Lasitettu parvekkeeni on etelään päin suuntautunut ilman puiden suojaa, joten se on kesäisin jatkuvasti auringon paisteessa ja älyttömän kuuma.
Ajattelin kasvattaa parvekkeella ruukussa jotakin yrttiä tms. syötävää kasvia. Alunperin tarkoitus olikin kylvää humalaa kasvamaan, mutta tajusin, että noin valoisassa ja kuumassa humala ei taida menestyä. Vai menestyykö?
Mitä tuommoisessa pätsissä kannattaisi edes yrittää kokeilla?
Tulikuuma parveke
1
292
Vastaukset
- Jospa näistä joku?
Humala tuskin viihtyy, mutta yrtit kyllä. Esim. timjami eli ajuruoho toimittaa kivikkokasvin virkaa, meirami on kotoisin kuumilta seuduilta ja basilika tarvitsee lämmintä myös. Ihan äkkiä en keksi yhtään, mikä ei voisi onnistua.
Lämpimässä viihtyvät tomaatti, chili, kurkut ja kurpitsat. Ruukkujen pitää olla riittävän isoja, tomaatille ja kurpitsalle sopiva on tavallisen ämpärin kokoinen, kurkulle ja chilille riittää pienempikin.
Pölytys pitää tehdä itse, pörriäiset ei varmaan löydä parvekkeelle tarpeeksi sankoin joukoin:)
Jonkunlainen kevyt varjo olisi varmaan silti hyvä. Voisiko jonkun yksivuotisen köynnöksen laittaa kasvamaan naruja tms. myöten kaiteelta ylös? Tai päivänvarjo kuumimmaksi ajaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495597Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241707
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998