Auringonotto ja aurinkorasva

matkalle...

Mitä aurinkorasvaa kannattaisi käyttää ja millä kertoimella, kun Turkkiin olen menossa parin viikon päästä? Muita neuvoja miten saisin hyvän rusketuksen, mutten palaisi?

29

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Figarrro

      Itse olin viime kesäkuussa bulgariassa, lämpöö oli about 20-25 astetta vain keskinmäärin silläviikolla, oli aika sateinen, mutta silti yksi ihana kunnon aurinkoinen pv oli ja käytin suojakertointa 10, eikä riittäny! Iho palo niin, että seuraavat paripv oli ihan tuskasta ku ei voinu edes kylkee kääntää kivutta. menee loma pilalle jos nahkansa polttaa, joten suosittelisin vähintään 20 suojakerrointa ulkomaan aurinkoon, jos et pala helposti. itselläni iho on tottunu ruskettumiseen ja solariumeihin, mutta ulkomaanaurinkoa ei kestäny. Jos palat helposti ni laita 30 suojakerrointa vähintään!

      • Figarrro

        ainii, ja turkki on vielä kuumempi mesta ku bulgaria, mutta vierekkäiset valtiot kuitenki ni suht sama toi lämpöhommeli.


      • matkalle...
        Figarrro kirjoitti:

        ainii, ja turkki on vielä kuumempi mesta ku bulgaria, mutta vierekkäiset valtiot kuitenki ni suht sama toi lämpöhommeli.

        kiitos vastauksesta.


      • 18+8
        Figarrro kirjoitti:

        ainii, ja turkki on vielä kuumempi mesta ku bulgaria, mutta vierekkäiset valtiot kuitenki ni suht sama toi lämpöhommeli.

        No pohjois Turkilla on pari sataa kilsaa samaa rajaa, mutta kyllä Turkin rantaloma kohteet sijaitsee siellä etelässä jonne on matkaa hirmuisesti pohjois Turkista. Lämpöä on rutkasti enempi kun Bulgariassa ja tuo kannattaa ottaa huomioon. Ei siis ihan ole verrannolliset Bulgarian lomaan.


    • halloooooooo

      Turkki ja Bulgaria, VIEREKKÄISET VALTIOT???? Mitäs vittua? Onko tän palstan taso tosiaan näin alhainen?

      • hallooooo ittelles..

        Sinun tietämyksesi taso se näyttää olevan alhainen. Turkki ja Bulgaria siis tosiaankin ovat vierekkäisiä maita, yhteistä rajaa 240 km. Kannattaa siis seuraavan kerran tarkistaa faktat, elleivät muuten ole tiedossa, ennenkuin alkaa kritisoimaan muita!!


      • 10+13

        Siinä olet kyllä oikeassa ,että tämän palstan taso on todellakin alhanen. Muuten kannattaa asiat tarkistaa ennen kun alkaa viisastelemaan. Palstankin tason tekee alhaiseksi ainoastaan se ,että tämä palsta on mennyt häiriköiden ja kyttääjien väliseksi leikkikentäksi.


      • yaman69

        idiootti


    • liika on liikaa

      Tuolla alkupuolella oli mainittu lämpö. Sillä ei kuitenkaan ole rusketuksen kannalta merkitystä. Iho "palaa" aurinkossa ja tietysti lämmössäkin kun saunassa paiskaa löylyä tuonne toiselle sadalle.

      Suojakertoimet on hyvät olemassa. Toinen hyvä keino on välttää tuota aurinkoa pukeutumalla johonkin kevyesti peittävään ja vähentää noita kemikaaleja.
      Etenkin outoja merkkejä,koska siellä on myynnissä hyviä,välttäviä,huonoja.

      • töissä paasivaaralla

        Tästä välistä on ylläpito poistanut omansa,törkeän viestin.
        Viestini tuossa alempana oli siihen vastaus. Eikä kohdistu muihin millään tavoin.


      • kysyvä...
        töissä paasivaaralla kirjoitti:

        Tästä välistä on ylläpito poistanut omansa,törkeän viestin.
        Viestini tuossa alempana oli siihen vastaus. Eikä kohdistu muihin millään tavoin.

        Mikä viestin sisältö oli?


      • rouva sorbus oli kir
        kysyvä... kirjoitti:

        Mikä viestin sisältö oli?

        Ei siinä tavallaan ollut mitään sisältöä. Koko heitto liittyi tuonne alapään margariinivoiteluun.


    • töissä paasivaaralla

      Kiitokset a siantuntijalle hyvästä vinkistä. Suositteletko kevytlevitettä,
      benegoolia vai paistin rasvaa. Eli mitä itse käytät ja olet ollut tyytyväinen.

      • Flooraa se

        olla pitää mitä laardiperseeseen sivelyyn tarvitaan!


    • natusanilla

      Itsehän henkilökohtaisesti haluan ruskettua, enkä mitään blockeja käytä. Vauvaöljyä pintaan ja sillä mennään!!! Mene varjoon, jos suojausta kaipaat.

      • matkalle...

        Mitä se natusan vaikuttaa, suojaako se palamiselta? Miten kannattaa menetellä jos haluaa ruskettua mahd. paljon, muttei palaa?


      • seksikäs rusketus
        matkalle... kirjoitti:

        Mitä se natusan vaikuttaa, suojaako se palamiselta? Miten kannattaa menetellä jos haluaa ruskettua mahd. paljon, muttei palaa?

        Ei tietenkään suojaa palamiselta, en ole koskaan palanut! Vauvaöljy öljyää ihon kiiltäväksi ja paremman näköiseksi ja toki tekee hyvää ihollekin. Öljyttyyn pintaan rusketus tarttuu tehokkaammin.


    • matkalle...

      Mutta palaako öljytty iho helpommin?

      • seksikäs rusketus

        Mistä mä tiedän, kun en pala koskaan!!


    • 2+11

      Käy loman alussa hamamissa kuorituttamassa kuollut ihosolukko alta pois niin tarttuu paremmin.

      • Häppikset

        Onnistuuko rasvaisten häpykarvojen poisto Hammamissa? Tunisiassa ainakin onnistui.


    • p3023

      P20 lentokentältä tai luontaistuotekaupasta.kerran päivässä laitetaan.ei tarvii lisäillä ja on tehokas suoja.

    • Thunder/rain/sun

      Toivo että parin viikon päästä ei sada kaatamalla vettä ja että edes yhtenä päivänä vähän aurinko edes pilkahtaisi nopeasti.
      Huhtikuu kun epävarmaa auringon suhteen siellä.

    • onnella ne laivatkin

      Ilmastot on epävakaiset vähän pitkin maailmaa. Mutta se vähä mitä olen alkukeväästä Turkissa ollut pariviikkoisen,niin kahtena aamuna pientä tihkua
      tunnin verran. Riitti hädin tuskin katut tummentamaan. Lämpöä oli koko jakso
      kivasti mutta joissakin retkillä oli tuulen takia vähän paremmin yllä.

      • ....................

        Oletko ruskettunut niinä kertoina ja missä päin Turkki olit?


    • ähäkutti paahtimo

      Marmaris oli kohde,mutta kyllähän sitä aika paljon liikuttiin. Otin auringoa
      pienissä erissä varovaisuus syistä. Tuollaisia 2-3 tunnin jaksoja aamulla
      ja iltapäivällä ehkä parikin kertaa. Vähän riippui ett missä kuljin. En käyttänyt mitään suojamömmöjä,siitä tuo varovaisuus. Lopputulos olisi saanut Pauligin pojat kateelliseksi.
      Tuuli ei varsin haitannut kuin rinteillä ,korkeilla paikoilla.

    • 17+14

      Täällä on paljon tuosta auringon otosta.

      Tässä täytyy muistaa,että jokainen iho on omanlaisensa. Eli ohjeet voi olla asialliset,mutta lopputulos ei.
      On ihoja,jotka ei oikeesti pala lain. On myöski ihoja,että tunti riittää korventamaan kaulan,nenän.korvanlehdet.

      Että malttia. Ainakin niin kaun että tuntee ihotyyppinsä.

      • yhdyssanapoliisi

        Mikä vittu on auringon otto?


      • Kirosanapoliisi

        ... joo, ymmärrän miten se voi ärsyttää, itsekin joskus ihmettelen. Sitä enemmän kjuitenkin ihmettelen miksi ihminen ei saa asiaansa sanottua/esille muuta kuin käyttämällä kirosanoja!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe