Heippa,
Tarkoitukseni olisi tehdä laskupohja, josta tiedot kopioituisi lähetteeseen ja keräilylaskuun. Lähetteen teko ei sinänsä ongelma vaan tuon valikoivan keräilylaskun.
Mitenkä saisin ohjattua sitä, kenen asiakkaan keräilylaskuun (taulukkoon) kirjoitetun laskun tiedot kopioituisivat. Laskupohjassa asiakas valittaisiin pudotusvalikosta. Jos vaikka jokainen asiakas olisi omana taulukkonaan, ja laskupohja olisi samassa tiedostossa näiden kanssa.
Ja löytyisikö joku systeemi, jolla tuon keräilylaskun "tuotenimiketila" kasvaisi sitä mukaa mitä laskuja tehdään?
Taulukkojen nimet olisivat seuraavat (esimerkiksi):
Laskupohja
Lähete
Keräilylasku Virtanen
Keräilylasku Korhonen
Keräilylasku Heinonen
Keräilylasku Halonen
Ymmärtiköhän kukaan? Kiitos jo etukäteen.
Laskutuspohjan teko
8
952
Vastaukset
ei kummonen juttu...
muokkaa sopivaksi muuttamalla solualueita
nyt kopioi aktiivisesta taulukosta (laskupohja) solussa H30 olevaan asiakasnimen nimiseen taulukkoon tiedot A sarakkeeseen ekaan tyhjään soluun
...koodia
Range("A10:K15").Copy Sheets(Range("H30").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
...koodia- oksapussi1
Meni nyt hieman ohi..
Eli jos kuvitellaan että tuossa H30 solussa (laskupohja-taulukko) on nimi Matti Peräpää, niin seuraavaksi menen taulukkoon jonka nimi on Matti Peräpää ja sen A-sarakkeen ensimmäiseen soluun tehdään tuo makro?
Vai?... oksapussi1 kirjoitti:
Meni nyt hieman ohi..
Eli jos kuvitellaan että tuossa H30 solussa (laskupohja-taulukko) on nimi Matti Peräpää, niin seuraavaksi menen taulukkoon jonka nimi on Matti Peräpää ja sen A-sarakkeen ensimmäiseen soluun tehdään tuo makro?
Vai?...ei todellakaan, vaan jos oot tehnyt napin tai käytät jotakin tapahtumaa niin siihen sitten liität koodinpätkän....
oletuksenas kopioi nyt laskupohjasta A10:K15 alueen laskupohjassa H30 olevaan asiakkaan nimiseen taulukkoon esim. solusta A13 alaspäin, jos solussa A12 on tietoa jne
- Wintologi
Voihan tuon Exelilläkin tehdä, mutta itse lähtisin kyllä tuohon hommaan Accesilla. Käyttö olisi asiakasrekisterin ja tuoterekisterin kera joustavaa. Ja raportoinnista saisit kullanarvoista tietoa myynnistä tuoteryhmittäin, asiakasryhmittäin sekä tietysti asiakaskohtaisesti.
- oksapussi1
Noniin, ehkä rupea vähän pääsemään jyvälle, mutta kuitenkin vielä kaukana tavoitteesta :)
Olen tehnyt nyt painikkeen, johon olen liittänyt makron jonka koodi on
...koodia
Sub Testi()
Range("A10:K15").Copy
Sheets(Range("A1").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub
...koodia
nappulaa painaessa rupeaa herjaamaan Cant execute in break mode. A1 solussa lukee Matti ja olen tehnyt taulukon nimeltä Matti.
missä siis mättää?lisää nappi ohjausobjekteista ja lisää ko.taulukon moduulissa siihen koodi(oletus CommandButton1
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A10:K15").Copy Sheets(Range("A1").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub
- oksapussi1
Oijoi, sain toimimaan! Kiitos erittäin paljon avusta!
- oksapussi1
..tai en saanutkaan.
Tämä kopiointi toimii vain yhdelle nimetyistä taulukoista. Jos valitsee jonkun muun niin excel herjaa Runtime error ´9´: Subscript out of range
Kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta jostain syystä tuohon yhteen taulukkoon vain toimii.
Missä mahtaisi olla vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133698Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272760Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2622631Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51865- 2151376
- 721200
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1551016Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30953Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2807