Laskutuspohjan teko

oksapussi

Heippa,

Tarkoitukseni olisi tehdä laskupohja, josta tiedot kopioituisi lähetteeseen ja keräilylaskuun. Lähetteen teko ei sinänsä ongelma vaan tuon valikoivan keräilylaskun.

Mitenkä saisin ohjattua sitä, kenen asiakkaan keräilylaskuun (taulukkoon) kirjoitetun laskun tiedot kopioituisivat. Laskupohjassa asiakas valittaisiin pudotusvalikosta. Jos vaikka jokainen asiakas olisi omana taulukkonaan, ja laskupohja olisi samassa tiedostossa näiden kanssa.

Ja löytyisikö joku systeemi, jolla tuon keräilylaskun "tuotenimiketila" kasvaisi sitä mukaa mitä laskuja tehdään?

Taulukkojen nimet olisivat seuraavat (esimerkiksi):
Laskupohja
Lähete
Keräilylasku Virtanen
Keräilylasku Korhonen
Keräilylasku Heinonen
Keräilylasku Halonen


Ymmärtiköhän kukaan? Kiitos jo etukäteen.

8

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kummonen juttu...

      muokkaa sopivaksi muuttamalla solualueita

      nyt kopioi aktiivisesta taulukosta (laskupohja) solussa H30 olevaan asiakasnimen nimiseen taulukkoon tiedot A sarakkeeseen ekaan tyhjään soluun

      ...koodia
      Range("A10:K15").Copy Sheets(Range("H30").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
      ...koodia

      • oksapussi1

        Meni nyt hieman ohi..

        Eli jos kuvitellaan että tuossa H30 solussa (laskupohja-taulukko) on nimi Matti Peräpää, niin seuraavaksi menen taulukkoon jonka nimi on Matti Peräpää ja sen A-sarakkeen ensimmäiseen soluun tehdään tuo makro?

        Vai?...


      • oksapussi1 kirjoitti:

        Meni nyt hieman ohi..

        Eli jos kuvitellaan että tuossa H30 solussa (laskupohja-taulukko) on nimi Matti Peräpää, niin seuraavaksi menen taulukkoon jonka nimi on Matti Peräpää ja sen A-sarakkeen ensimmäiseen soluun tehdään tuo makro?

        Vai?...

        ei todellakaan, vaan jos oot tehnyt napin tai käytät jotakin tapahtumaa niin siihen sitten liität koodinpätkän....

        oletuksenas kopioi nyt laskupohjasta A10:K15 alueen laskupohjassa H30 olevaan asiakkaan nimiseen taulukkoon esim. solusta A13 alaspäin, jos solussa A12 on tietoa jne


    • Wintologi

      Voihan tuon Exelilläkin tehdä, mutta itse lähtisin kyllä tuohon hommaan Accesilla. Käyttö olisi asiakasrekisterin ja tuoterekisterin kera joustavaa. Ja raportoinnista saisit kullanarvoista tietoa myynnistä tuoteryhmittäin, asiakasryhmittäin sekä tietysti asiakaskohtaisesti.

    • oksapussi1

      Noniin, ehkä rupea vähän pääsemään jyvälle, mutta kuitenkin vielä kaukana tavoitteesta :)

      Olen tehnyt nyt painikkeen, johon olen liittänyt makron jonka koodi on

      ...koodia
      Sub Testi()
      Range("A10:K15").Copy
      Sheets(Range("A1").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
      End Sub
      ...koodia

      nappulaa painaessa rupeaa herjaamaan Cant execute in break mode. A1 solussa lukee Matti ja olen tehnyt taulukon nimeltä Matti.

      missä siis mättää?

      • lisää nappi ohjausobjekteista ja lisää ko.taulukon moduulissa siihen koodi(oletus CommandButton1

        Private Sub CommandButton1_Click()
        Range("A10:K15").Copy Sheets(Range("A1").Text).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
        End Sub


    • oksapussi1

      Oijoi, sain toimimaan! Kiitos erittäin paljon avusta!

    • oksapussi1

      ..tai en saanutkaan.

      Tämä kopiointi toimii vain yhdelle nimetyistä taulukoista. Jos valitsee jonkun muun niin excel herjaa Runtime error ´9´: Subscript out of range

      Kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta jostain syystä tuohon yhteen taulukkoon vain toimii.

      Missä mahtaisi olla vika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      172
      3264
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2137
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      111
      2116
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      92
      1915
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1633
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1630
    7. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      285
      1144
    8. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1140
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      72
      1138
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      968
    Aihe