Nyky-Avensiksessani (-09, 2,0 D4D) on kuusi vaihdetta eteenpäin ja mielestäni se alkaa olla liikaa. Siispä seuraava autoni on automaattivaihteinen. Muutenkin iän myötä olen kyllästynyt vispaamaan manuaalivaihteita. Olen ajatellut edelleen pysyä diesel-kannassa, joten automaatti-Avensista valitessa pitää siirtyä 2,2 litraiseen. Toki tutkin muitakin merkkivaihtoehtoja.
Siispä kysynkin, onko (uudempien) Avensiksien automaattivaihteistoissa ollut vikoja ja jos on, niin minkälaisia? Kokemuksia muutenkin?
Toivon kommentteja erityisesti teiltä, joilla on kokemusta automaatti-Avensiksista. Kiitos etukäteen! Mutu-vastauksille ei kiitos!
Automaatti-Avensis?
28
18764
Vastaukset
- '¨´¨'''
Tietääkseni tuo taitaa olla ns. perinteinen automaatti joten melko kestäviähän nuo on.
- aatomaatti
Parikuukautta ajellu kaks litrasella automaatilla.Myyjällä ei ollut koeajoautoa joten ostin sian säkissä,mutta kannatti.Ostos täyttänyt kaikki odotukset .Tuulilasin testissä kesti ainakin 60tonnia.
- Pykälän sijoittaja
Ottamatta kantaa automaattiin.
Niin eihän niitä 6tta ole pakko jatkuvasti käyttää..., diesel jaksaa mennä monet paikat (kaarteet/risteykset jne) 3lla ja kiihdyttäessä maantielle voi heittää suoraan 6lle 3lta tai 4lta, riippuen kuinka pitkään viitsii kiihdyttää ko. vaihteilla. Ja jos rajoitus on 80piä ja liikenne ei vedä sujuvasti, niin silloinhan 5nen on suurin käyttökelpoinen pykälä.- eerops
Kutosta ei pysty käyttämään kuin yli 100km/h nopeudella, sen alla on vedätystä. Olen päätökseni tehnyt, että seuraava on automaatti. Ajoin automaattivaihteisella vuokra-autolla vähän aikaa sitten ja siinä yhteydessä tuli lopullinen päätös. Ajamisen helppoutta...
- olkioni
6 vaihdetta liikaa... Itsellä polkupyörässä 27 ja toisessa 29 vaihdetta ja lisääkin tarvittaisiin. Käyttää tilanteeseen sopivaa, niin autossakin. Ei kelaa koko skaalaa läpi joka lähdössä, toki automaatti helpompi.
- vaihdemies
Mulla on polkupyörässä 21 vaihdetta, mutta käytän niistä korkeintaan viittä!
- yyryryry
Avensis automaatti kuluttaa enemmän kuin manuaali,aika outoa (Verso-S päinvastoin)
- eerops
Pieni kulutuksen lisäys ei ole ongelma! Mukavuutta haussa...
- gfyegfyegyf
Avendis automaati, bensa 1,8 automaatti maksaa n. 6te vähemän kuin diesel automaatti. Pitää vuosittaiset ajomäärät olla aika korkeat kun kulutuskin on näillä suurinpiirtein sama 1,8 bensa AT 6,8, ja 2,2 dsl AT 6,6 jotta hinnaneron ja dsl veron saa kuoletettua, siksi useat taksitkin ovat ottaneet 1,8 bensa automaatin.
(Manuaaleissa kulutuseroa on selvästi enemmän dieselin hyväksi) - 2.4 STW
Minulla on ollut kokemusta kahdesta automattii Avesta (4- ja 5 vaihteiset) molemmat ostettu uutena. Toimivat laatikon osalta ilman mitään ongelmia myös kovilla pakkasilla mitä ei voi sanoa mm. DSG askista jossa ei tunnu olevan niitä kytkimiä kun 25 asteen pakkasella yrittää peruuttaa pihasta.
Tojoten automaatit kestää hyvin osaksi siitä syystä, että Tojotissa huolto-ohjelmaan kuuluu säännöllinen automaatin öljynvaihto. Taitaa olla 60tkm. Monilla muilla merkeillä laatikkoon ei vaihdeta öljyjä ja niitä sitten poikii 250tkm tuntumassa. Laatikos sinällään on varmasti hyviä muissakin.
Uudessa Avessa dieselin perinteinen automaatti on varmasti hyvä valinta vailla lastentauteja. Toisaalta Tojon on myynyt CVT askejakin jo parisen kymmentä vuotta (pääasiassa Japanissa) joten niistäkin alkaa olla hyvä kokemus. En usko niissäkään Audin multitronicin kaltaisiin ongelmiin.
Ainoa mikä itse harmittaa Avessa on ergonomian ohella on koneet jotka on ominaisuuksiltaan vähämmän hyviä. Parannetut koneet tulee Aveen loppusyksyn face-liftissä. Surkean ergonomian en kyllä usko paranevan. Vaan jos ajoasento sopii itselle niin hyvä auto autohan se on. Osta pois. - Automaatti is Best
Kulutuksen lisäys tai vähennys johtuvat täysin ajotavasta - valmistajan ilmoittamat ovat mitä ovat. Omat automaatit ovat olleet kaikki kestäviä ja toimivia. Kokemusta on 3,4,5,6 ja 7 vaihteisista hydraulilaatikoista eli perinteisistä pumpuista. Öljynvaihto kaikkiin automaatteihin on ollut 60tkm tai 4-vuotta. Ei mitään ongelmia laatikoiden kanssa. En todellakaan ottaisi manuaalia, variaattoria tai DSG-lootaan, ainoa oikea on perinteinen.
Niin olen toki kokeillut muitakin - mutta aina palannut perinteiseen. Ikävin tapaus oli Dodge diesel automaatilla - ikävä ajaa kaupungissa, nykii vaihtaessa ym, ei kivaa. Jos polttoaineen kulutus on ainoa kriteeri autoa valitessa, parempi valita polkuauto.- nipponisti.
Ainoan oikean periaate sopii lähinnä johonkin kommunismiin, ei autoiluun. Oletko edes kokeillut Subarun tai Toyotan variaattoria? Perinteinen on historiaa niihin verrattuna.
- skodan omistaja
Ei japseissa oo automaatteja dieseleissä.Ne ei osaa tehdä.
- nipponisti.
Vieläkö skodan tehtailla käytetään vankityövoimaa?
- 20
Ei, viimeiset ovat jääneet eläkkeelle jo vuosia sitten.
- Avensiksteen
Mulla on uudenkarhea Avensis 1,8 bensapata Multidrive S vaihteistolla ja still going strong.
- Tojo miehiä
Vaimo sanoi että meille ei tule automaattia koskaan ja nyt se näkyy ajelevan uudella Avensiksen farkulla ja tietenkin automaatti.Ei kuulemma tule enää puurokattilaa (6vaihteista manua)koskaan enää. Niin ne ajat muuttuu!!!
Tojo miehiä kirjoitti:
Vaimo sanoi että meille ei tule automaattia koskaan ja nyt se näkyy ajelevan uudella Avensiksen farkulla ja tietenkin automaatti.Ei kuulemma tule enää puurokattilaa (6vaihteista manua)koskaan enää. Niin ne ajat muuttuu!!!
Naisen mielipiteet on kuunkierrosta riippuvaisia, ei niistä tolkkua ota.
Pari kertaa päivässä kun kegittää pysyvät tyytyväisinä.
- Remonttiesko
Autoa ostaessa oli vaihtoehtoina Avensis 2.2 diesel ja 2.0 bensa, molemmat automaatteina. Bensa Avensiksiin on saatavana tuota uutta multidrive automaattia, joka on huomattavasti mukavampi ja taloudellisempi kuin dieselin vanhan mallinen automaatti. Kestävyydestä ei vielä pysty sanomaan mitään, mutta eihän näitä autoja loppuelämäksi osteta.
- Hoplaa2
1.8 Ave multidrive-s, ajettu n.70000km (2009), ei ongelmia. Erittäin mukava ja siihen koneen huutamiseen kiihdytyksissä tottuu nopeasti. Hassua kun ajaa 40km/h niin kierrokset alle 1000. Moottorijarrutusta tuossa ei tosin ole ja jarrua joutuu painelemaan paljon jos vähänkin alamäkeä. Toki voi vedellä manuaalityyliin M-asennossa, mutta ei sitä jaksa sen kanssa leikkiä.
- auto ave 2012
Ei ne kierrokset ole korkeat kuin kylmällä koneella. Lämpimällä koneella ei huuda jos ei runttaa kaasua pohjaan. Kiihtyy ja vetää pehmeästi vähän kuin sähkömoottorilla ajaisi.
Moottorijarrutus minulla aivan riittävä, en ole huomannut siinä eroa manuaali 6-loviseen.
Polttoaineen kulutus kaupungissa 0,5l enemmän kuin manuaaliaskilla, moottorotiellä menee liki samaan eli 6,5-7,0l /100km 110km/h / 125km/h.
Ensiasennus GOOD YEARin romaniassa tehdyt kesärenkaat alta arvostelun, nokialaiset alle niin ajokäytös muuttuu täysin.
Multidrive-s automaattiloota toiminut moitteetta myös etelän pakkasilla -25"C
ei jäykistele, ei ongelmia. Koneessa 2000-2500 r/min 2-4 min ensimmäisten ajokilometrien ajan kunnes kone lämpiää senjälkeen vetaa taas jo 1000r/min alkaen (60km/h). Kaikenkaikkiaan positiivinen yllätys kun vertaa perinteisiin automaatteihin joita olen ajanut. (mondeo, sebring, pösö, citikka).
1.8L KONE riittää minulla automaatilla sama kone manuaalina oli todella laiska. - Multidrive S -12
auto ave 2012 kirjoitti:
Ei ne kierrokset ole korkeat kuin kylmällä koneella. Lämpimällä koneella ei huuda jos ei runttaa kaasua pohjaan. Kiihtyy ja vetää pehmeästi vähän kuin sähkömoottorilla ajaisi.
Moottorijarrutus minulla aivan riittävä, en ole huomannut siinä eroa manuaali 6-loviseen.
Polttoaineen kulutus kaupungissa 0,5l enemmän kuin manuaaliaskilla, moottorotiellä menee liki samaan eli 6,5-7,0l /100km 110km/h / 125km/h.
Ensiasennus GOOD YEARin romaniassa tehdyt kesärenkaat alta arvostelun, nokialaiset alle niin ajokäytös muuttuu täysin.
Multidrive-s automaattiloota toiminut moitteetta myös etelän pakkasilla -25"C
ei jäykistele, ei ongelmia. Koneessa 2000-2500 r/min 2-4 min ensimmäisten ajokilometrien ajan kunnes kone lämpiää senjälkeen vetaa taas jo 1000r/min alkaen (60km/h). Kaikenkaikkiaan positiivinen yllätys kun vertaa perinteisiin automaatteihin joita olen ajanut. (mondeo, sebring, pösö, citikka).
1.8L KONE riittää minulla automaatilla sama kone manuaalina oli todella laiska.Kiitos asiallisesta kommentista! Ihan tutulta tuntuu kun itsellänikin
on tuollainen farkkuna. Samaa mieltä olen myös noista Good-Yearin
suvikumeista. Talvirenkaina on nokialaiset ja ne ovat jopa nastoillakin
hiljaisemmat kuin nuo kesäkumit. Tosin nuo kesärenkaat ovat tuuman
suuremmalla vanteella ja matalammalla profiililla. Onko sulla kokemusta
noista Nokian kesärenkaista ja mikä tyyppi? Kiitos vastauksesta
jo etukäteen! - auto ave
Multidrive S -12 kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista! Ihan tutulta tuntuu kun itsellänikin
on tuollainen farkkuna. Samaa mieltä olen myös noista Good-Yearin
suvikumeista. Talvirenkaina on nokialaiset ja ne ovat jopa nastoillakin
hiljaisemmat kuin nuo kesäkumit. Tosin nuo kesärenkaat ovat tuuman
suuremmalla vanteella ja matalammalla profiililla. Onko sulla kokemusta
noista Nokian kesärenkaista ja mikä tyyppi? Kiitos vastauksesta
jo etukäteen!Aven kesärenkaat vaihdettiin huollon yhteydessä auto-aritassa, kysypä mitä nokialaisia myyvät 650e oli koko homman hinta kaikkine kuluineen.
Viime syksynä vaihdoin alle ja hämmästyin miten paljon renkaat vaikuttivat ajoon.
Suosittelen vaihtoa. - Ver 3.03
Mahtaako softissa olla eroja, 2012 Auris jäi ripeän risteyslähdön jälkeen pitämään turhan pitkään "sporttimoodia" eli kierroksia, mutta sai sen vaikka heti siitä lätkästä isommalle. 2013 Auris taas tiputti kierroksia nopeammin tuollaisen pienen kiihdytyksen jälkeen, eikä tullut mieleen painaa pakotettua vaihtoa.
- 1.8 bensa
Onko siinä ketju vai hihna ,jos hihna mikä on vaihtoväli ja paljonko suurinpiirtein maksaa?
- vm2012 ave
Ketju,ollut jo kauan
- auto ave 2012
ei ole ollut hihnoja sitten 90-luvun kaikki on luotettavia ketjukoneita, joissa ketju kestää koko koneen eliniän. Ei tarvitse koskaan vaihtaa.
Eurooppalaiset tuhraa hihnojen ja hajoavien moottoreiden kanssa, eikä niiden robottilaatikotkaan vakuuta, nytkyn-nytkyn vehkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275