Kameran akku

Blondi ;)

Pyydän anteeksi, että olen tumpelo. Kysyisin, että mistä kameran akkuja saa ostaa ja paljonko ne maksavat. Jos maksavat paljon, niin ostan mielummin uuden kameran.

Minulla on vanha, ilmaiseksi saatu Canon Power Shot G5. En ole vielä uskaltanut avata sitä, ja katsoa minkälainen akku sisällä on, koska pelkään etten saa sitä enää paikalleen.

(Onneksi laittoivat noin helpon laskutoimituksen tuohon alle..)

14

1398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman rohkeutta. Ne akut on tarkoitettu irrotettavaksi, että voi ladata. Onko sinulla laturia? Ilman laturia et tee kameralla mitään.

      tarvikeakkuja saa alkaen noin 10 euroa, esimerkiksi:

      http://www.mania33.com/webshop/cat/product_details.php?p=1258

      Tarvikelaturi maksaa muutaman kympin, on kyseenalaista kannattaako noin vanhaan kameraan tehdä sellaista satsausta.

      • Blondi ;)

        Oi Kiitos!

        On minulla laturi. Arvelin, että akku on sökö kun sitä pitää ladata noin kymmenen kuvan välein. Mutta eihän tuo uusi akku näytä maksavan kuin kympin. Mistä tavarataloista niitä mahtaisi saada, vaiko vain postimyynnistä?

        Olen todella tykännyt tästä kamerasta. Satutko tietämään, mikä olisi uudempi versio kyseisestä kamerasta?

        Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;)


      • Nikon D90
        Blondi ;) kirjoitti:

        Oi Kiitos!

        On minulla laturi. Arvelin, että akku on sökö kun sitä pitää ladata noin kymmenen kuvan välein. Mutta eihän tuo uusi akku näytä maksavan kuin kympin. Mistä tavarataloista niitä mahtaisi saada, vaiko vain postimyynnistä?

        Olen todella tykännyt tästä kamerasta. Satutko tietämään, mikä olisi uudempi versio kyseisestä kamerasta?

        Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;)

        Samaa mallisarjaa on ainakin PowerShot G12 jonka hinta lienee 400 - 500€ kieppeillä.

        Alla olevasta osoitteesta saat jonkun kuvan asiasta:

        http://www.vertaa.fi/digikamerat/canon/powershot_g12/review/

        Jos uuteen akkuun tyydyt niin tuosta mania33 osoitteesta voit tilata. Uudella saa yleensä aina muutaman sata kuvaa/lataus.


      • mania33 aivan hyvä
        Nikon D90 kirjoitti:

        Samaa mallisarjaa on ainakin PowerShot G12 jonka hinta lienee 400 - 500€ kieppeillä.

        Alla olevasta osoitteesta saat jonkun kuvan asiasta:

        http://www.vertaa.fi/digikamerat/canon/powershot_g12/review/

        Jos uuteen akkuun tyydyt niin tuosta mania33 osoitteesta voit tilata. Uudella saa yleensä aina muutaman sata kuvaa/lataus.

        joo tuo mania33 on aivan hyvä kauppa toimituskulutkin pienet ja tavara tulee nopeasti. muutaman kerran olen akkuja tuolta tilannut. aivan hyviä olleet.


      • Blondi ;) kirjoitti:

        Oi Kiitos!

        On minulla laturi. Arvelin, että akku on sökö kun sitä pitää ladata noin kymmenen kuvan välein. Mutta eihän tuo uusi akku näytä maksavan kuin kympin. Mistä tavarataloista niitä mahtaisi saada, vaiko vain postimyynnistä?

        Olen todella tykännyt tästä kamerasta. Satutko tietämään, mikä olisi uudempi versio kyseisestä kamerasta?

        Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;)

        Minähän annoin osoitteen mistä saa. Toki niitä voi saada jostain Prismatakin. Minä ostin tuolta, kun Prismasta ostamani kalliimpi akku ei sopinut kameraan (akku oli eri tyyppiä kuin se, mitä sinä tarvitset).

        Jos parilla klikkauksella saa kaun parissa päivässä postiluukusta sisään, niin miksi lähteä etsimään jotain tavarataloa.


    • älä osta mitään tuoh

      http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/powershot/powershot_g5/index.aspx?specs=1

      netistä näkee, ei tarvis kameraan koskea akku on,,BP-511 tai BP-512

      MUTTA Akkua tai mitään siihen kameraan ei todella kannata ostaa,
      anteeksi vaan, uusia kaksin kolmin verroin parempia saa jo 50-60 e,
      joissa on
      akunkesto paljon parempi, samoin videokuvaus, koko kuvien laatu,

      Minulla on tuonlainen, vanha kamera myös Canoni, siinä on pistoke johon sopi erään pienen CD soittimen autoliitännän pistoke,
      eli tuo kamerani on autossa ja käytän sitä vain autonpistokevirralla.

      • Tuossa sentään on iso kenno ja suuri valovoima sekä RAW-kuvaus. Kyllä se on sen kympin arvoinen, mitä uusi akku maksaa.


    • äly Hoi

      Mitä tekee tuollaisilla arvoilla, ei tosiaan mitään oikeesti kamerana.

      Liikkuva kuva 320 x 240, maksimiaika 3 min,
      Valokuvat 5 megapixeliä

      MUISTIKORTTI
      Tyyppi CompactFlash, tyyppi I/II (Microdrive-yhteensopiva).


      Minäkin pidin vanhaa 9 000 mk maksanutta Sonyäni aivan liian kauan peruskameraani,
      kun ostin Canon IXUS100is lähes 2-vuotta takaperin käsitykseni muuttui.
      Terävänpiirtovideota 1280 x 720, 30 min yhteen menoon, akut, muistikortit yms


      Kun uhraa uuteen kameraan 75 € saa siinä uuden akun, uuden ja paljon suuremman muistin, 1280 x 720 videokuvauksen ja todella kaikki on uutta.

      Se on aivan sama, kuin sekin, hyvin harvoin, tuskin koskaan kannatta kameraa, yms korjata, ei kannata myöskään päivittää.

      • tyhmähkö

        Tuohan riippuu kuvaako videota, siitä ei ollut missään vaiheessa puhetta. Mutta mikäli on tyytyväinen kameraan, eikä kuvaa videota, niin kumma on jossei 5 mökäpiksulia riitä. Minulla on tässä läppärissä 1megapixelin näyttö, pitäisikö katsella vain 1/5 osaa kuvasta kerrallaan? Videot katson useimmiten youtuben lootasta, minkäköhän kokoinen se on? 320x240? Etenkään jonkun taskupokkarilla kuvaamaa videota en todellakaan aio kokoruudulta katsoa.


      • tyhmähkö kirjoitti:

        Tuohan riippuu kuvaako videota, siitä ei ollut missään vaiheessa puhetta. Mutta mikäli on tyytyväinen kameraan, eikä kuvaa videota, niin kumma on jossei 5 mökäpiksulia riitä. Minulla on tässä läppärissä 1megapixelin näyttö, pitäisikö katsella vain 1/5 osaa kuvasta kerrallaan? Videot katson useimmiten youtuben lootasta, minkäköhän kokoinen se on? 320x240? Etenkään jonkun taskupokkarilla kuvaamaa videota en todellakaan aio kokoruudulta katsoa.

        Nykyaikaiset taskupokkarit kuvaavat jopa Full HD-videota. Ei kannata vähätellä niitä. Jos vähänkään on ajatus kuvata videota kannattaa toki ostaa uudempi kamera. Tuo video-ominaisuus kannattaa kokonaan unohtaa tuossa kamerassa. Sen sijaan valokuvaukseen se kyllä käy, etenkin kun siinä on RAW-kuvaus.


      • Blondi ;)
        okaro kirjoitti:

        Nykyaikaiset taskupokkarit kuvaavat jopa Full HD-videota. Ei kannata vähätellä niitä. Jos vähänkään on ajatus kuvata videota kannattaa toki ostaa uudempi kamera. Tuo video-ominaisuus kannattaa kokonaan unohtaa tuossa kamerassa. Sen sijaan valokuvaukseen se kyllä käy, etenkin kun siinä on RAW-kuvaus.

        Mikä on RAW?

        Hankin kameraani uuden akun, ja se on kuin UUSI! Ihanaa, kiitos neuvoista. Mielestäni se on niin hyvä kamera, etten harkitse uutta ennenkuin tämä akku simahtaa.

        Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät.


      • Blondi ;)
        Blondi ;) kirjoitti:

        Mikä on RAW?

        Hankin kameraani uuden akun, ja se on kuin UUSI! Ihanaa, kiitos neuvoista. Mielestäni se on niin hyvä kamera, etten harkitse uutta ennenkuin tämä akku simahtaa.

        Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät.

        Ai niin, unohdin sanoa, että monet ystäväni joilla on uusi pieni digikamera, ovat kehuneet kuviani! Että ei heidän uusilla taskukokoisilla kameroilla saa yhtä hyviä kuvia. Varsinkaan hämärässä.


      • Blondi ;) kirjoitti:

        Mikä on RAW?

        Hankin kameraani uuden akun, ja se on kuin UUSI! Ihanaa, kiitos neuvoista. Mielestäni se on niin hyvä kamera, etten harkitse uutta ennenkuin tämä akku simahtaa.

        Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät.

        RAW tarkoittaa, että saa sen raa'an kennodatan tietokoneelle ja voi sitten muokata sitä haluamallaan tavalla. Tällöin ei ole rajoitettu niihin toimintoihin, jota kamerassa on. Erilaiset korjaukset voi paremmin tehdä RAW-kuvaan kuin valmiiksi käsiteltyyn JPEG-kuvaan.


    • G5 on ihan OK

      Älä turhaan vaihda jos olet tyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe