Oireet rokotuksen jälkeen?

miukutuubi-90

Minkälaisia oireita teidän vauvoilla on ollut rokottamisen jälkeen? Mikä rokote oli? Koska oireet ovat helpottaneet?

Mielenkiinnosta kyselen, kun oma 2kk ikäinen nyytti sai keskiviikkona ensinmäisen rokotteensa (rotavirus), ja eilen alkoi hurjat mahavaivat jotka ovat jatkuneet tähän päivään saakka. Ressukka ei saa oikein yölläkään nukuttua, kun vatsassa kiertää ilmaa. Normaalisti niin iloinen vauva on lisäksi todella kärttyinen ja ärtyisä :-(. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, ja toki infoa minkälaisia oireita seuraavat rokotteet voivat tuoda tullessaan :-)

18

11332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammamiiaaa

      Meillä poika saanut jo kaks kertaa tuon rotavirus rokotteen eikä ole tullut mitään oireita...mutta se joku kolmois vai mikä rokote onkaan niin aiheutti kuumetta yhtenä yönä...meni supolla ohi.

    • minä ja neiti 5kk

      Meillä sai vaavi sellaisia pieniä vatsanväänteitä ja lievää ripulia tuosta rotarokotteesta kaikilla kerroilla. Ja sit 3kk ikäisenä kun sai rotan lisäksi tuon viitosrokotteen pneumokokin niin tyttö oli sit 2 vrk tosi väsynyt (ei muuta tehnyt kuin nukkui) ja lämö nousi noin 38aan.

    • fisutt

      Meillä ei vauvalle tullut tuosta rotavirus-rokotuksesta mitään oireita, muista rokotteista oli sen päivän tavallista väsyneempi ja nukkui pidempiä päiväunia. Illalla tuli yleensä vähän lämpöä ja silloin laitoin vauvalle supon ennen yöunille menoa. Seuraavana päivänä oli korkeintaan hieman tavallista väsyneempi.

    • muori25

      Meillä tuli ensimmäisestä rotarokotteesta maha TODELLA kipeäksi, sai pahoja itkukohtauksia välillä kun mahaan sattui. Tätä taisi olla parina päivänä, jos nyt oikein muistan.. Muista rotarokotteista ei sitten tullutkaan enää mitään.

      Sitten ne viitosrokotteet pneumokokkirokotteesta tuli kummallakin kerralla (3kk ja 5 kk) pientä lämpöä (38-38,5) ja itkuisuutta. Suppo auttoi onneksi ja kesti onneksi vain yhden päivän.

    • huh huh järkyttäviä

      Aatelkaa miten noist arokotteista sa vauvalle sairaan ja pahan olon!! Ihan säälittää.
      Pieni vauva, joka ei osaa istse sanoa ettei halua moisia myrkkyjä elimistöön.

      Me ei olla yhtäkään lasta lasta rokotettu, ja niitä onneljä. Kaikki on yli 20 v ja terveitä ovat olleet.
      En voinut mitenkään sallia, että meidän vauvoille tehtäs tahallaan kamala olo ja kipee olo.

      On omat säästyneet moinilta turhila kivuilta ja itkuilta.

      Onnen lapset.

      Miksi moista sallitaan vauvoille?

    • ei mitään

      Rotavirusrokotteista ei meillekään tullut yhtään minkäänlaisia oireita ja meillä on saatu jo koko satsi.
      Olimme noro-viruksen takia sairaalassa nesteytyksessä ja se oli kyllä ihan kamalaa - jos tällä pääsee siitä, ettei rotaa tarvitse sairastaa, se on upeaa!

    • onnekas äiti

      Säälin kovasti lapsia, jotka joutuvat noiden testien armoille. Hyvä näpäytys oli taas tuo sikaflunssarokote!!! Niinpä niin, onneksi olen itse ollut viisas lasteni suhteen. Neljä yli 20 lasta ja kaikki terveitä, myös heidän lapsensa.

    • tyyne11

      Meillä tuli todella kovat vatsakivut rota-rokotteen jälkeen, huutoa ja vatsanväänteitä kesti viikon verran (on kyllä muutenkin herkkävatsainen) joten rota jäi tuohon yhteen annokseen. Muista rokotteista on seurannut vain pientä lämpöä ja itkuisuutta jos vahingossa painoi pistoskohtiin, esim. sukkiksia pukieassa. Tuo rota-rokote on varmasti hyvä, mutta olettehan tietoisia että sen antama suoja on vain n. 2 vuotta...!

      • äiti1965

        Meille ei myöskään ole tullut mistään rokotteesta mitään oireita.


    • totuuden torvi

      Tai sitten sä et ottanut niitä huomioon ja annoit lasten kärsiä. Kyllä se siitä ohi menee...

    • Justiinsa juu

      Rota ja yhdistelmä ja mikälie toinen piikki otettiin alkuviikosta. Poika3kk. 3 päivää oli kuumeessa jopa yli 39. 39,5 pahimmillaan. Nyt normilämpö mutta erittäin itkuinen.. Mietin annanko antaa enää rokottaa.

    • JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

      VOI KAUHEE!! Ajatelkaa vauvoja, miten ne joutuu kräsimään noista lääketehtaiden kokeiluista? Vaivat ovat koekaniineita, kannattaako listätä myrkkyjä vai ei?? Hirveetä. Itse en ole uskaltanut koskaan rokotuttaa lasiani noilla myrkyillä, eräs läkeriman johtajakin sanoi että itse hän ei niitä myrkkyjä omiin lapsiin laittaisi!

      Toivon mukaan sun vauva selviää siitä.

      Pieni vauva kun saa myrkkyjä elimistöön, ei voi koskaan tietää mitä niistä seruaa.. ihan pelottaa sun puolesta. Mitä enempi mrykkyjä saa sen hirveempää se on kun lapsi ei itse voi valita haluaako myrkkyjä vai ei.

      mUN YKSIKÄÄN LAPSI EI OLE SAANUT MITÄÄN MYRKKYJÄ, JA NYT OVAT AIKUISIA, JA EI MITÄÄN OLE KOSKAAN OLLUT SAIRAUKSIA, FLUNSSIA LUKUUNOTTAMATTA. eN OLEUSKALTANUT, NIIN HIRVEITÄ JUTTUJA LUKEE ETTÄ OLEN ONNELLINEN ETTEN OLE ANTANUT MYRKYTTÄÄOMIANI.

      • rokotettu...

        Ennemmin rokotutan poikani, ja kestetään ne mahdolliset oireet mitä niistä tulee, kuin että pelaan venäläistä rulettia pojan hengellä, ja vaarannan vaikka useamman lapsen vuodessa tappavalle ripulitaudille jota vastaan rota-rokote annetaan.

        Ei niitä rokotteita ihan turhan takia anneta, vaan rokotus-ohjelma on olemassa ihan syystä!

        Olen onnellinen että oma poikani on rokotettu. Myöhäistä alkaa jeesustelemaan sitten jälkeen päin, että voivoi miksen rokottanut, jos tulisikin joku kamala sairaus, jonka olisi voinut estää rokotuksella.


      • oma mielipiteeni
        rokotettu... kirjoitti:

        Ennemmin rokotutan poikani, ja kestetään ne mahdolliset oireet mitä niistä tulee, kuin että pelaan venäläistä rulettia pojan hengellä, ja vaarannan vaikka useamman lapsen vuodessa tappavalle ripulitaudille jota vastaan rota-rokote annetaan.

        Ei niitä rokotteita ihan turhan takia anneta, vaan rokotus-ohjelma on olemassa ihan syystä!

        Olen onnellinen että oma poikani on rokotettu. Myöhäistä alkaa jeesustelemaan sitten jälkeen päin, että voivoi miksen rokottanut, jos tulisikin joku kamala sairaus, jonka olisi voinut estää rokotuksella.

        Aina haittoja ei ole helppo "kestää". Tässä yksi netistä löytämäni lista haitoista: http://www.luontaisnetti.fi/kantelu/3_LIITE_5_SLTLn_tietoon_tulleet_haittaep%E4ilyt_viimeisin_uusittu.pdf

        Minä olen ratkaissut asian sallimalla lapsille joitakin rokotteita, mutta hitaalla tahdilla enkä koskaan kahta rokotetta yhtä aikaa. Yksi lapsistani sai viitosrokotteet (saatuaan haittoja ensimmäisestä) hidastetulla aikataululla ja C-vitamiinisuojassa. Nuorimmainen ei saanut rotarokotetta, koska mielestäni tuberkuloosirokote oli jo aikamoinen rasitus hänelle ja rokotuksen aiheuttama immunologinen reaktio oli vielä käynnissä. Vitosrokotteet olen ajatellut sallia hänelle hidastetusti C-vitamiinisuojassa kuten edelliselle lapsellekin.

        Tuossa on myös mielenkiitoinen artikkeli http://www.thelibertybeacon.com/2013/01/22/sids-and-vaccines-is-there-a-connection/
        Japanin tilastoista löytyy tietoa muualtakin. eli mitä myöhemmin ja mitä hitaammin...sen parempi. Noin lyhennettynä: Niinä vuosina, kun Japanissa aloitettiin rokotukset vasta 2 vuoden iässä, vauvakuolemat ilmeisesti vähenivät selkeästi.

        Rokotusten haittojen ja hyötyjen punnitseminen on aina tärkeää ja haittavaikutusten mahdollisuus tulee mielestäni ottaa huomioon vakavasti.


      • FM bio.kem
        rokotettu... kirjoitti:

        Ennemmin rokotutan poikani, ja kestetään ne mahdolliset oireet mitä niistä tulee, kuin että pelaan venäläistä rulettia pojan hengellä, ja vaarannan vaikka useamman lapsen vuodessa tappavalle ripulitaudille jota vastaan rota-rokote annetaan.

        Ei niitä rokotteita ihan turhan takia anneta, vaan rokotus-ohjelma on olemassa ihan syystä!

        Olen onnellinen että oma poikani on rokotettu. Myöhäistä alkaa jeesustelemaan sitten jälkeen päin, että voivoi miksen rokottanut, jos tulisikin joku kamala sairaus, jonka olisi voinut estää rokotuksella.

        Sehän riippuu siitä, mihin tutkimuksiin uskot. Rokotus ohjelmat maailmalla ovat suurempi bisnes kuin asebisnes. Luuletko todella, että kertovat meille tavan taaveille rokotteiden ongelmista ja haitoista, jotka ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Meille ei vain kerrota tiettyjen sairauksien johtuvan suurimmaksi osaksi rokotteista. Sitten, jos perehdyt rokotteiden toimintamekanismiin ja "immunivasteen" syntyyn, voit ehkä yllättyä huomaamaan kuinka tehottomia rokotteet oikeasti ovat suojaamaan näiltä perinteisiltä lastentaudeilta.
        Kannattaa myös ymmärtää, että suurin osa lääkäreitä ei ole perehtynyt millään tavalla rokotuksiin vaan toistavat yleistä infoa meille ymmärtämättä ja perehtymättä rokotuksiin millään lailla. Toisaalta suurin osa lasten vanhemmista on täysin lääkefirmoilta tulevan tiedon varassa, koska harva taitaa osata lukea ja ymmärtää tieteellisiä julkaisuja. Itse rokotuksiin perehtyneenä ja tarvittavan peruskoulutuksen omaavana (FM bio.kem), en ikinä suostu rokotuttamaan itseäni, enkä lapsiani. En halua sekoittaa pienen vauvan kehittymässä olevaa immuniteettia ja elimistöä rokotteilla. Mieluummin annan lapsen sairastaa nämä perinteiset lastentaudit, jolloin hänen elimistönsä immuunijärjestelmä kehittyy aivan erilailla kuin rokotteita antamalla. Minun ei ainakaan tarvitse pelätä tuhoavani kehittyvän lapsen keskushermostoa ja pelätä, mitä epäpuhtauksia rokotteissa olevat lukuisat tuntemattomat vituskannat saavat aikaan nyt ja vuosikymmenien päästä lapseni elimistössä.
        kannattaisi oikeasti opiskella itse ja perehtyä asioihin, eikä vain uskoa sitä, mitä raha meille puhuu.


      • Waxi

        Nyt foliohattu pois ja rokota lapsesi!!
        Se on kansan terveydellisesti tärkeää! Kaikkialla ei ole salaliittoa...


    • meillä...

      Rota-rokotteesta pahanhajuisia pieruja ja lisääntynyttä puklailua (rota I ja II), yhdistelmärokotteista vain pientä lämpöä (ekasta yhdistelmärokotteesta) ja levottomuutta.
      Nyt kun torstaina annettiin III-rota ja yhdistelmät, ei tullut mitään oireita, ja illalla annoin ennen nukkumaan menoa nestemäistä Panadolia.

      Tuon ekan yhdistelmärokotteen annon jälkeen 3 viikkoa siitä pojalle tuli 2 viikkoa kestänyt vihreä ja limainen ripuli, mutta ei lasten erikoislääkärin mukaan liittynyt rokotteisiin, kun oireet pitäisi ilmaantua aikaisemmin. Kakka-näytteissäkään ei näkynyt mitään ja hoitui Precosa-kuurilla pois.

    • erilaiset lapset

      Meillä on kaksi lasta, 3,5-vuotias ja 3,5 kk. He ovat reagoineet rokotteisiin ihan eri tavoin.

      Ensimmäinen lapsi tuli hyvin kipeäksi sekä ensimmäisestä rotavirus-rokotteesta että seuraavista rokotuksista (seuraavan kerran sai kerralla rotan, pneumokokkipiikin ja viitosrokotteen). Alkoi muutama tunti rokotteiden saamisesta itkeä tikahtuakseen ja sitä jatkuikin pitkään. Kuumekin nousi lähelle 39 astetta. Suppoja tarvittiin useamman vuorokauden ajan ja useamman kerran vuorokaudessa. Yöt olivat sen aikaa aika risaisia ja vauva myös söi silloin huonosti.

      Toinen lapsi on ollut kaikin tavoin todella helppo tapaus. Rotavirus-rokotteesta ei tullut mitään oireita. Seuraavasta rokotesetistä tuli vähän itkuisuutta samana iltana ja lapsi nukahti tavallista aikaisemmin yöunille. Annoin silloinkin yhden supon, koska vaikutti siltä että vauva on vähän kivulias, joskin lämpö oli ihan normaali. Seuraavana aamuna ei ollut enää mitään. Se ero tosin oli esikoiseen verrattuna, että en ottanut tällä toiselle pneumokokkirokotetta. Esikoinen sai kaikki tarjolla olevat rokotteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe