huolestunut

111minävain

En tiedä onko palsta oikea, mutta laitan tämän silti tänne. Maanantai aamuna alkoi valtava päänsärky, sain väkisin raahattua itseni apteekkiin ja söin neljä 400mg ibusalia.. kipu loppui. Illalla televisiota katsoessa alkoi niin valtava päänsärky että tipahdin polvilleni lattialle ja jouduin hakeutumaan sairaalaan. Siellä olin tiputuksessa melkein koko yön. Minulle tehtiin paljon erinäköisiä tutkimuksia mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt. Niimpä minut sitten päästettiin kotiin kun kipu oli sen verran lievää enää että koin pärjääväni kotona. Särky kuitenkin jatkui, sellaista tasaista jomotusta kokoajan jota hillitsin 1g para-tabseilla. Keskiviikkona puoliltapäivin kipu kasvoi kuitenkin taas aivan sietämättömäksi ja jälleen hakeuduin sairaalahoitoon. Ja olin voimakkaan lääkityksen alaisena koko seuraavan yön. Juttelin aamulla neurologin kanssa ja testeistä ei löytynyt mitään selitystä päänsärylle. Mikään ei sinällään viittaa migreeniin, muutakuin särky. Valo ei aristanut, ei äänet, ei hajut. Kipu oli tasaista, räjähtävää särkyä. Neurologi epäili että se olisi johtunut niska/hartia/tukirangan jäykkyydestä. Jäljellä oli aamulla enää lievää särkyä joten minut kotiutettiin jälleen. Kotiinpäästyäni särky on taas jatkunut siitä asti, pahempana kuin normaali pääkipu mutta niin lievänä etten ole hakeutunut mihinkään hoitoon vielä. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, olen aika mahdottoman huolestunut. Ei ole ikinä ollut tälläistä, nukkumaanmenokin ahdistaa. Läheisilleni olen sanonut ettei särkyä ole enää ollutz etteivät huolehtisi liikaa. Mutta kyllähän tässä särkee ja lujaa, ilman para-tabseja en pääse edes sängystä aamulla kunnolla ylös. Voiko tämä olla kuitenkin migreeniä vai mitä?? Ja jos on, saako tätä särkyä mitenkään loppumaan?? Kohta viisi päivää särkenyt putkeen, milloin enemmän, milloin vähemmän.. ei tätä jaksa enää. Olen siis aika nuori. 27v perusterve mies.

1

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migraenia gravis

Menepä uudelleen neurologille. Kyllä tuo migreeniltä kuulostaa ja pitkittyneeltä sellaiselta.

Itsellä migreenikokemusta vauvasta asti -38 vuotta. Omat kohatukseni ovat oleet viikottaisia ja kestäneet 1-7 päivää, eli joskus kokonaisen viikon ja sitten päivä väliä ja taas alkaa...

Käyn niska-hartiahieronnassa viikottain sekä kuuriluonteisesti akupunktiossa aina 6 sarjoissa.

Säryn saa loppumaan kyllä, ole huoleti. Sairaalassa kiputiputuksessa voltaren-metopram koktaili tai Färkkilän tippa. Kokemusta on kymmeniä kertoja.

Neurologin luona suunnittellaan sinulle estolääkitys.

Ja sitten ovat onneksi olemassa kipulääkkeiksi migreeniin ns. täsmälääkkeet eli erilaiset triptaanit.

Hopi-hopi siis neurologille ja asiat homma kuntoon!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      4529
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      28
      3220
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      108
      2413
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      2014
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      186
      1728
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      34
      1695
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1403
    8. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      6
      1309
    9. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1276
    10. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      42
      1262
    Aihe