En tiedä onko palsta oikea, mutta laitan tämän silti tänne. Maanantai aamuna alkoi valtava päänsärky, sain väkisin raahattua itseni apteekkiin ja söin neljä 400mg ibusalia.. kipu loppui. Illalla televisiota katsoessa alkoi niin valtava päänsärky että tipahdin polvilleni lattialle ja jouduin hakeutumaan sairaalaan. Siellä olin tiputuksessa melkein koko yön. Minulle tehtiin paljon erinäköisiä tutkimuksia mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt. Niimpä minut sitten päästettiin kotiin kun kipu oli sen verran lievää enää että koin pärjääväni kotona. Särky kuitenkin jatkui, sellaista tasaista jomotusta kokoajan jota hillitsin 1g para-tabseilla. Keskiviikkona puoliltapäivin kipu kasvoi kuitenkin taas aivan sietämättömäksi ja jälleen hakeuduin sairaalahoitoon. Ja olin voimakkaan lääkityksen alaisena koko seuraavan yön. Juttelin aamulla neurologin kanssa ja testeistä ei löytynyt mitään selitystä päänsärylle. Mikään ei sinällään viittaa migreeniin, muutakuin särky. Valo ei aristanut, ei äänet, ei hajut. Kipu oli tasaista, räjähtävää särkyä. Neurologi epäili että se olisi johtunut niska/hartia/tukirangan jäykkyydestä. Jäljellä oli aamulla enää lievää särkyä joten minut kotiutettiin jälleen. Kotiinpäästyäni särky on taas jatkunut siitä asti, pahempana kuin normaali pääkipu mutta niin lievänä etten ole hakeutunut mihinkään hoitoon vielä. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, olen aika mahdottoman huolestunut. Ei ole ikinä ollut tälläistä, nukkumaanmenokin ahdistaa. Läheisilleni olen sanonut ettei särkyä ole enää ollutz etteivät huolehtisi liikaa. Mutta kyllähän tässä särkee ja lujaa, ilman para-tabseja en pääse edes sängystä aamulla kunnolla ylös. Voiko tämä olla kuitenkin migreeniä vai mitä?? Ja jos on, saako tätä särkyä mitenkään loppumaan?? Kohta viisi päivää särkenyt putkeen, milloin enemmän, milloin vähemmän.. ei tätä jaksa enää. Olen siis aika nuori. 27v perusterve mies.
huolestunut
1
105
Vastaukset
- migraenia gravis
Menepä uudelleen neurologille. Kyllä tuo migreeniltä kuulostaa ja pitkittyneeltä sellaiselta.
Itsellä migreenikokemusta vauvasta asti -38 vuotta. Omat kohatukseni ovat oleet viikottaisia ja kestäneet 1-7 päivää, eli joskus kokonaisen viikon ja sitten päivä väliä ja taas alkaa...
Käyn niska-hartiahieronnassa viikottain sekä kuuriluonteisesti akupunktiossa aina 6 sarjoissa.
Säryn saa loppumaan kyllä, ole huoleti. Sairaalassa kiputiputuksessa voltaren-metopram koktaili tai Färkkilän tippa. Kokemusta on kymmeniä kertoja.
Neurologin luona suunnittellaan sinulle estolääkitys.
Ja sitten ovat onneksi olemassa kipulääkkeiksi migreeniin ns. täsmälääkkeet eli erilaiset triptaanit.
Hopi-hopi siis neurologille ja asiat homma kuntoon!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133171
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172911Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3741625Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271508- 961352
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531279- 991257
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1821142Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1831141Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1451000