olen

miellyttäjä..

miten pääsen eroon tästä miellyttäjän roolista? Oon aina ystävällinen ja kuuntelen ihmisten valituksia, vaikka minua eioikeesti kiinnosta. Olen ystävällinen sellaisillekkin jotka ovat ilkeitä ja loukkaavat tahallaan. Hävettää itteä, kun menen juoruilijoitten juttuihin mukaan, vaikka en halua oikeasti toimia niin. Minulla on paljon sellaisia hei tuttuja ja minua väsyttää kuunnella, kun kaatavat omia ongelmiaan minulle. Tämä on varmaan peruja kotikasvatuksesta ja haluan muuttua ja hylätä noita vanhoja uskomuksia. Olen ollut viikon mökillä ystävän kanssa ja olen miettinyt asioita ja huomannut kuinka paljon energiaa menee . Kun on tekemisissä negatiivisten ihmisten kanssa. N51v.

14

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

Aivan ;)
      Ihmisen pitää osata vetää raja, millaisilla asioilla haluaa itseään vaivattavan.
      Meillä on yksi elämä, se varmaan kannattaa elää itselleen.
      Kuinka paljon kuvittelet....että voit kuitenkaan ketään auttaa?

• Jos et hirviä muuttua miellyttäjästä rehelliseksi, ala satuilijaksi.
      Pitäkää kisa kummalla on kurjempi elämä.

• ...

Alat vaan olemaan oma ittesi.

Itellä oli samaa ongelmaa aikanaan, olin liian kiltti ja hyväkäytöksinen. Lopulta kyllästyin rooliin ja aloin veetumaiseksi.

No mainitaan taas. Sain viiskytvuotis lahjaksi kävelykepin naapurin isännältä. Ite oli tehnyt. Olen ylpeä siitä. Se on sellainen känkkäränkkä juurakko, jonka kädensija on muotoiltu peniksen muotoiseksi. Lisäksi sain tittelin, T******n suurin mulkku. :DDDDDD

Ollut elo helppoa sen jälkeen kun lopetti pashan jauhamisen, ihmissuhdepelailun, diplomatian, toisten kanssa toimeen tulemisen jne. Kunhan vaan on.

• alkuperäinen kirjoit

minkä aikaa siinä menee, et ihmiset tottuu, kun alan olemaan oma itteni? Varmaan tulee panetteluja seläntakana. En itekkään tykkää olla tämmönen ja voi varmaan ärsyttääkin muita ihmisiä.

• ...

Unohtui.

Muistakaa äänestää ihmisten puoluetta!

=DW=

• ...
        alkuperäinen kirjoit kirjoitti:

minkä aikaa siinä menee, et ihmiset tottuu, kun alan olemaan oma itteni? Varmaan tulee panetteluja seläntakana. En itekkään tykkää olla tämmönen ja voi varmaan ärsyttääkin muita ihmisiä.

Pari vuotta.

Sitten ne alkaa tottumaan. Siis pari vuotta per ihminen. Mä olen jo päässyt siihen vaiheesen, että mulla on maine veemäisenä ihmisenä, ei tarvi enää korostaa asiaa kenellekkää. Aikanaan kaikki tuli kimppuun, kuin sika limppuun, nykyisin ne varoo hyvin tarkasti puheitaan ja kiertää mut kaukaa. Yks syy tosin voi olla se, että ilmoitin ampuvani seuraavan idiootin, joka änkee veetuileen mulle :DDDD

Ronskit ottee, siitä se lähtee.

=DW=

Muistakaa äänestää ihmisten puoluetta!

• Eipä välttämättä olekaan helppo tie sulla edessä.
      Jos haluat alkaa miellyttäjästä rehelliseksi omaksi itseksesi tulet luultavasti menettämään ihmissuhteita, saamaan osaksesi kummia katseita ja ehkä vihamielisyyttäkin.
      Mutta kaikesta tästä saat sitten elämäsi omaksesi, voit elää hengittämällä vapaasti ja olemalla vapaa.
      Kaikki ei ehkä hyväksy sitä jos yhtäkkiä muutat tapaasi elää, olla ja ajatella.
      Mutta ne ihmiset jotka jää onkin sitten oikeita ihmisiä, kenties ihan oikeita ystäviä.
      Olen myös käynyt tuon koulun, tosin siitä on jo aikaa, ja yllätys minusta itsestäni tulikin paljon positiivisempi ihminen, iloisempi ja onnellisempi.
      Nythän voin olla oma itseni ja se on hyvä, mitä välii mitä muut ajattelee.
      Ja ihmisiä on edelleen paljon elämässäni, ehkä heidänkin on helpompi olla lähelläni koska ei tarvi esittää mitään ja pitää jotain roolia yllä.

• Jep, jep, tuttu juttu. Olen pohtinut kohdallani aivan samaa. Miksi minua on niin helppo pyytää aina kaveriksi kaikkeen vittumaiseen? Siksi, koska en yleensä sano EI!

Miksi kaikki pitävät minua Leelian lepotuolina? Koska kuuntelen.

Tätä pohdin samankaltaisen siskoni kanssa viime viikolla, kun vietin hänen luonaan muutaman päivän. Tulimme siihen tulokseen, että meidän isämme, despoottinen narsisti vaati ihailua ja sai sitä, koska oli niin saatanan kova jätkä.

Meistä lapsista tuli myöntelijöitä, joiden päätehtävä oli tyydyttää loputtoman despootin kunnianhimoisia tavoitteita jo aivan pienestä pitäen.

Siitä se tuli, mutta nyt ovat tuulet muuttuneet, kun asialle on löytynyt nimi. Enää en suostu mihinkään, mihin en halua ja sillä siisti.

• Sen kun vain pudottelet hiljalleen ikävät ihmiset ystäväpiiristäsi. Ei tarvitse sanoa mitään, sen kuin vain jätät vastaamatta, et kyläile noilla etkä jää kuuntelemaan. Opi kuuntelemaan enemmän itseäsi ja yritä välillä miellyttää itseäsikin.

Jos haluat miellyttää muita, valitse ystäviksesi samanlaisia henkilöitä. Antaa ikävien tyyppien kaveerata keskenään.

• Muutosvoima;)

Opi sanomaan napakasta Ei. Se ei ole helppoa. Sen voi kuitenkin oppia. Mutta ajattele että, olet jo siinä iässä jolloin VOIT ihan itsenäisesti päättää kenen kanssa haluat olla lähemmin tekemisessä ja kenet pitää ns. käsivarren päästä itsestäsi. Tämä koskee itselläni myös sukulaissuhteita.

Näitä valittajiahan aina löytyy. Sinun ei tarvitse kuitenkaan olla se joka otat tuon täti-Leelian roolin yksipuolisesti. Parhaita ystäviä ja ihmisiä minullakin nyt rinnallani ovat ihmiset joissa tuo vastavuoroisuus toimii. Kuunnellaan tarpeen tullen sitten toisiamme. Mutta, ei koskaan enää niin että, itse olisin vain kuulijan roolissa. Ja kun kaikkein lähimmät ja rakkaimmat ystävät minullakin tietävät että, tosipaikan tullen sitten olen se oikeesti rinnalla kulkija siihen mihinkä sitoudun myös pitää. Pinnalliset tuttavuudet ja muka-ystävyydet ovat pikkuhiljaa jääneet taakse. Miksi sinun täytyisi uhrata voimavarasi väärin? Tee tämä kysymys hiljaa itsellesi...meillä on vain yksi elämä.Kullakin.

Tsemppiä

Tsau:Friidu

• Muutosvoima;)

hieman lisäystä. Teen kyllä jonkun verran vertaistukityötä eli toimin ryhmässä missä toimin tukihenkilönä erilaisten lasten vanhemille. Joille asiat ja asiakokonaisuudet ovat viellä uutta.. Tuo on kuitenkin sen verran "henkisesti" rakasta toimintaa. Että, nämä ihmissuhdejutut ovat ikään kuin erikseen. Tätä vapaaehtoistyötä kun ei voi tehdä myöskään muuta kun sitoutuen kuuntelemalla ensisijaisesti...ja siten myös ehkä vähän auttamalla. Mutta otan tämän asian hiukan toisin tai asennoitumiseni asiaan on toinen. Kuin ns. lähi ystäviini. Eli tiedän kyllä miten raskasta on olla se täti-Leelia toisinaan...on tiedettävä tässäkin toiminnassa omat voima rajansa. Palkinto tästä kuintenkin on aina tuon kaiken arvoinen. Voi hetken olla se olkapää...ja ymmärtää tämän. Emme ketään ole vahvoja toimiaksemme pärjätäksemme aina yksin.Tarvitsemme toinen toisiamme...ihmisinä ja rinnalla kulkijana....Ei se aurinko aina....paista...

Tsau:Friidu

• Putkivalo

Opit vaan sanomaan mielipiteesi, ei se sen kummempi juttu ole. Jos joku ruikuttaa sulle asiasta jolla ei sun mielestä ole mitään arvoa, niin sano se. Kyllä ruikutus loppuu. Mutta ehkä on hyvä sitten myös muistaa että ihmiset ei myöskään välttämättä jaksa kuunnella kun sä sen tarvitset.

Tai otat etäisyyttä niihin jotka sua kuluttaa.

Toisaalta en ymmärrä miksi pitää hylkää se rooli? Kyllä minussakin asuu sellainen, mutta en koe että se olisi mitenkään minusta pois. Päin vastoin. Minusta on mukavaa kun saan olla osana ystävien elämässä, sekä hyvässä että pahassa. Pitää vaan asettaa itselleen rajan, minkä kestää. Tietty suhteessa toisen sukupuolen kanssa on eri juttu.

• pupsukka

Minä en tiedä, mikä sinua miellyttävänä olossa vaivaa. Jos toiset tykkäävät sinun todella olevan miellyttävä ja ihana ihminen niin eihän se voi olla rasite.
      Mutta jos et ole sitä rehellisesti vaan joudut pinnistelemään ollaksesi, niin mitä mahtaisivat ystäväsi ajatella, jos tietäisivät todelliset ajatuksesi. Minä ainakin petyn kovasti, jos joku esiintyy ystävänäni ja todellisuudessa ei sitä olekaan.

Oikeastaan olotilani on onnellinen. En ole taakaksi toisille.

Tosin apuani pyydettiin tänäänkin, kun lähisukulaiseni ulkomailla on loukannut itsensä pahasti ja olisi halunnut minun tulevan hoitamaan itseään joksikin aikaa sairaalasta päästyään. Harmi, että minulla on niin monta läheistä tarvitsevaa täälläkin. Tahtoisin auttaa häntäkin, jos se olisi mahdollista järjestää. Se ei olisi taakka vaan ilo.

• _____

Itse en enää anna käyttää itseäni kenenkään roskakorinaan. Sehän on hyväksikäyttöä.
      Ystävyyden on oltava tasapuolista, kummankin pitää antaa, ja ottaa, yhtä paljon.

Maailma on toisten alistajia täynnä, itse en enää suostu olemaan kenenkään kuuntelija, joka puolestaan ei korvaansa lotkauta minun huolilleni.
      Olen aikuinen ihminen, ja pidän puoliani. Sitä ei kukaan tee minun puolestani.

Se ei ole epäystävällisyyttä, vaan oikeutta ihmisyyteen, joka meillä jokaisella on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      229
      7643
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5080
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4792
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3448
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2025
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1910
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1839
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1687
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1629
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      149
      1386
    Aihe