Miten leikkuumerkit Photarilla?

adfsdfasdffeeafes

Miten saa Photoshopilla automaattisesti tehtyä leikkuumerkit kulmiin?

Kiitos jos joku vastaa

6

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooopasjoop.

      Tee makro, vai kutsutaanko sitä nykyään actioniksi.

      Automaattisesti? Tuli vaan mieleen, montako tuhatta duunia sä teet painoon päivässä?

      Miten muuten väriliuskat ja kohdistusmerkit?

      Mikkä muuten paperi?

      Entäs väriprofiilit?

      Ai niin, onko näyttö kalibroitu?

      ....

      Jotenkin minusta tuntuu, et tiedä, mitä olet tekemässä.

    • adfsdfasdffeeafes

      Kiitos vastauksestasi.

      Siis en tarvitse mitään muuta kuin leikkuumerkit kulmiin. Saan ne kyllä käsin tehtyä, mutta mietin vain että siihen on pakko olla nopeampikin keino.

      Ei tarvitse väriliuskoja eikä mitään muitakaan, ne on kaikki kunnossa. Tiedän kyllä että makroilla ne saa, mutta kyse on siitä että mistä kohtaa valitaan crop marks?

      Omassa versiossani ne kyllä saa sieltä "print"-kohdasta, mutta ne näkyvät vain jos itse tulostaa. Niiden kun pitäisi näkyä suoraan siihen kuvaan ja sitten se lähetetään painoon.

      Voisitko kertoa miten ne saa tehtyä, niin sitten tiedän mitä olen tekemässä??
      Miksi sinulla on tuollainen ylimielinen asenne?

      • HeimoH..

        Ei hajuakaan ja eppäilen, ettei niitä saa itse siihen kuvaan muuta kuin piirtämällä (mikä ei ole iso homma ja niitä on helppo käyttää jatkossakin), mutta tulosta painolaatuinen pdf, jos ne merkit kerran saat siihen tulostaessa.


    • Yksi keino on viedä kuva indesigniin tai illustratoriin. Siellä kun saa bleeditkin helposti ja leikkuumerkit.

    • adfsdfasdffeeafes

      Kiitos neuvosta =)
      Minulla ei valitettavasti ole niitä ohjelmia kotikäytössäni.

      Olen joskus jossain vuosia vanhassa Photoshop-versiossa saanut ne jostain ylävalikon kautta tehtyä. Nyt kun on nämä uudemmat versiot Photarista niin en enää löydä crop markkeja mistään =(

    • Elämä on

      Noin yleisohjeena ei-alalla-oleville, Photoshop (pikseligrafiikkaa, eli lähinnä valokuvat tms. Hienoa, monipuolista jälkeä, mutta muokkaus mm. koon suhteen rajoittunutta) ja Illustrator (vektorigrafiikkaa, selkeät viivapiirrokset jne. joka pysyvät tarkkoina kaikissa koon muutoksissa mutta vaativat yksinkertaisempaa jälkeä) ovat "kuvitusohjelmia".

      Tehdyt kuvat sitten tuodaan Indesigniin taittoa varten. Se on Adoben ohjelmista todellakin erikoistunut julkaisujen tuottamiseen (tekstin muokkaus ja esim. paino-pdf:n teko aivan eri tasoa kuin edellä mainituissa kuvaohjelmissa). Saa helposti kaikki mahdolliset painotuotantoon tarvittavat säädöt, kuten leikkuumerkit.

      Jos haluaa tehdä ammattitaitoista jälkeä, joutuu käyttämään näitä kolmea ohjelmaa (tai kahta, riippuen tuotteesta). Kaikilla näillä ohjelmilla voi myös pelkästään tuottaa lähes kaikkea (painokelpoista) materiaalia, mutta se on paljon hankalampaa, ainakin jos haluaa korkeaa laatua. Ohjelmat toimivat melko hyvin yhteen, mutta olisipa hienoa jos ne voisi vielä joku päivä yhdistää kaikki samaan...

      Ja nämä ohjelmat ovat oikeasti vaativia, tarkoitettu ammattilaisten käyttöön. Jos haluaa oppia kunnolla hyödyntämään taitojaan, niin se vaatii kyllä harjoittelua ja sekä paino- ja sähköisen median tuotannon tekniikan yleistä ymmärrystä. Mutta on se kyllä ollut sen arvoista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe